Se indlæg
 Udskriv debat
Koerekort i Thailand..
Suk Rak Ning
Nu har der vaeret mange indlaeg omkring, hvorvidt man kan faa et TH-pap paa turistvisa eller ej, alle mener, at det kan man ikke, men man kan koere paa et int. pap......

Jeg har turistvisa, ingen int. pap, men et ganske alm. DK pap...

Jeg fik saa mit Thai pap i dag....og det kraever :

Laegeattest : 100 THB
Adressetest : 100 THB

Farvetest
reaktionstest
2 billeder
105 THB............Og koerekortet er i hus.......

Med venlig hilsen Suk................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
phitsanulok
hej Suk.

Hvor få man det?
 
www.shirtfreak.dk
Suk Rak Ning
Her paa Phuket foregik det saadan.
Jeg fandt en laegeklinik og fik en attest paa at jeg ikke var tosset 55, derefter paa emigrationskontoret og faa en adressattest og til sidst pa koerekortkontoret, altsaa der hvor de fleste skal til teoriproeve samt koere lidt rundt, jeg kunne saa noejes med farvetest samt reaktionstest, glemte lige, der er ogsaa en lille balancetest, som gaar ud paa at man sidder ca. 4 meter vaek fra en lille boks hvori der 2
klodser og ved hjaelp af snortraek skal man faa dem til at staa parralet Cool

Suk...............Cool


Det var ikke noget med henne om hjoernet og nede i kaelderen, og ikke noget under bordet.

Det gaelder saa i forste omgang 1 aar, og saa faar man det bare fornyet igen, uden proeve.......ganske simpelt, men rart at kunne koere bil med god samvitighed..


Jeg gaar ud fra at du er i Phitsanulok, hvis ja, skal jeg gerne spoerge Ning hvor det foregaar der oppe.....Ning kommer der fra..hun har taget sit pap der............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 21/05-2007 09:31
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
ubon lynge
SUK er det så bare kørekort til personbil eller får man kørekort til de ting som man har her i danmark, altså personbil, lastbil og motorcykel. Jeg har nemlig selv tit tænkt på det med kørekort der nede så vi kan køre med god samvitighed, jeg må køre alt her hjemme, Vi kommer der ned til efteråret i 6 mdr så det ville jo være en dejlig ting at få Yhai kørekort.CoolGrin
Ubon.

Pibe
 
Du kan hos det lokale politi i Danmark få et internationalt kørekort, der er gyldigt i Thailand. Jeg bor fast i Thailand, og en gang om året får jeg fornyet mit internationale kørekort på den danske ambassade i Bangkok. Kørekortet indeholde de samme kategorier som dit danske, og det koster under 200 Bath.
 
ubon lynge
ABEKATTEN. ok så behøver man ikke et Thai kørekort, jeg har godt hørt om det internationale kørekort, men godtager de så det hvis ulykken er ude. Det var nu også lidt sjovt i at have et Thai kort, jeg har så også hørt at international kørekort ikke gælder i et år i alle lande er det rigtig, jeg skal til canada i juli og har hørt at der over gælder det kun i 60 dage. Mange tak Abekatten.Wink
Ubon.

Pibe
 
John
Kiggede lige i mit internationale kørekort det koster i Danmark 25 kr. og er gældende 1 år fra udstedelses datoen.

I de 86 stater der har tilsluttet sig konventionen angående international færdsel, og hvor kørekortet accepteres indgår både Thailand og Canada.

God tur
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
Suk Rak Ning
ubon lynge skrev:
SUK er det så bare kørekort til personbil eller får man kørekort til de ting som man har her i danmark, altså personbil, lastbil og motorcykel. Jeg har nemlig selv tit tænkt på det med kørekort der nede så vi kan køre med god samvitighed, jeg må køre alt her hjemme, Vi kommer der ned til efteråret i 6 mdr så det ville jo være en dejlig ting at få Yhai kørekort.CoolGrin


Det TH koerekort du evt. vil faa, gaelder til samme kategorier, som du har i dit DK kort, jeg ville jo godt ha' haft til Mc ogsaa, men den gik ikke da jeg ikke har erhvervet et saadan i DK, men nu er mine smaa mc'er jo ogsaa lejet ud, men at koere i bil med air-con er jo heller ikke at kimse af................vel ? Grin

Suk.............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
ubon lynge
Nej det er nok ikke så lige til at få dem til at lave et kryds mere til motorcykel SUK.
John det med Canada kom jeg til at se at det er hvis man bosætter sig der over og tager job som lastbils chauffør så er det 60 dage man kan køre . og der efter skal man tage kørekort der over.
Ubon.

Pibe
 
jesperfrb
Ja, jeg har internationalt kørekort, de gange jeg er blevet stoppet har de været ligeglad med det, men ville se det lille lyserøde EU kørekort.
Gælder Bkk, Samui, Surat Thani, og Khaw jai!
Har dog hørt menge historier fra Phuket, om at der godtager man kun Papkørekortet. Altså det intenationaleShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Payanak
Hej jesperfrb.
I de 2,5 aar jeg boede paa Phuket havde jeg kun mit danske koerekort...aldrig nogen problemer.

Hej ABEKATTEN.
Du skriver du faar fornyet dit internationale koerekort paa ambassaden i Bangkok.
Ved du om man kan faa udstedt et saadan paa ambassaden???


 
John
Ajarn du kan tilsyneladene godt få udstedt et internationalt kørekort på ambasaden,
men ring og spørg, for efter kommune sammenlægningerne er det vistnok overgået til kommunerne.

Se her:
http://www.ambban...%B8rekort/

john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus

an kan ikke få udstedt et internationalt kørekort på ambassaden, men ambassaden gør at arbejdet for dig med det danske politi, for under 200 Bath, incl at sende det til dig, når det kommer, ekspeditionstid ca. 4 uger.
 
ubon lynge
Jeg har også hørt mang historier om kørekort i ThailandBla. et ekstre stempel for mellem 250 og 500 bat, men jeg tænkte det kunne da være sjovt og have det,når det kan fårs for sølle 305 bat for det hele, om ikke andet så kan det da få en plads på vægen men de andre billeder,jeg har nu heller ikke selv haft problemer med det internationale kørekort,bare man har en forsikring der dækker hvis man skulle komme ud for et uheld . Jo her hjemme er kørekort overgået til kommunerne lige som pas er det.Wink
Ubon.

Pibe
 
roald
Lige en sidebemærkning:

Da min thai kone fik dansk kørekort inddragede motorkontoret hendes thailandske kørekort. Der var tale om en ombytning. Jeg holdt på at hun skulle have hendes thaikørekort tilbage, men det kunne ikke lade sig gøre
 
Top High Class Fashion
Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags


http://thaidanrej...ejser.html
 
http://thaidanrejser.blogspot.com
oleskyum
roald skrev:
Lige en sidebemærkning:

Da min thai kone fik dansk kørekort inddragede motorkontoret hendes thailandske kørekort. Der var tale om en ombytning. Jeg holdt på at hun skulle have hendes thaikørekort tilbage, men det kunne ikke lade sig gøre



Er dette så ikke nødvendigt ?
Kontrollerende køreprøve
Ombytningen af et udenlandsk kørekort til et dansk kørekort kræver, at man skal op til en kontrollerende køreprøve (teori- og praktisk prøve).
 
oleskyum
Top High Class Fashion skrev:
Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld

Leo


Nu bliver jeg meget forviret for vi snakker herinde vel om det samme land ?

Alle disse forskellige oplysninger gør, at jeg mange gange tvivler på, at jeg bor i Thailand.
 
roald
Jo--hun var oppe til teori/ køreprøve det er gratis første gang. Hun skal dog selv betale for en lægeerklæring
 
Top High Class Fashion
den er god nok men har du thai kort er der ikke noget problem

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags


http://thaidanrej...ejser.html
 
http://thaidanrejser.blogspot.com
Spring til debat: