Se indlæg
 Udskriv debat
Forsikring af ejendom i Thailand
jens
Efter flodbølgen vækker det da lidt til eftertanke at de kun regner med at ca 25% af skaderne i Thailand vil være forsikret.
Så jeg vil lige høre om de foskellige folk herinde der har ejendom i Thailand har forsikring, jeg har flere gange været efter konen at hun skulle se at få forsikret hendes hus, som hun havde før jeg lærte hende at kende.
Men selv efter sidste gang vi var i Thailand hvor genboens hus var brændt det er rækkehuse er der ikke sket noget.
Webmaster kunne evt lave en afstemning med om folk har forsikring i Thailand.
MVH
jens
 
Leif
Jeg har heller ikke forsikret endnu. Men arbejder p:aa-l det.
Hvorfor og hvorfor s:aa-l mange Thaier ikke har forsikring, ja det skal jeg undlade at skrive noget om, da det risikerer at lyde negativt...

Hvis ikke andre har priserne og evnt. forsikrings selskab /er, s:aa-l skal jeg nok vende tilbage til det n:aa-lr jeg har.
 
falang yao
Hej Jens,
Det der med husforsikring er nok det samme som med bil/motorcykel forsikring.
Hvor mange af os her, vil nikke genkendende til da "vi" skulle leje en bil(jeep eller lign.) , knallert eller en "fed" motorcykel (jo størere,jo bedre) for at fræse ned af Beach Road og tilbage af 2nd Road (Pattaya), bare for at brænde noget gummi, og da "vi" spurgte udlejeren af dem om de var forsikret, enten Grin eller svarede han med sit bedste "pattaya engelsk" << No Have! >> og "VI" lejede dem alligevel.
Det er nok også derfor at din kone ikke har forsikret sit hus på trods af som du selv skrev, at naboens hus brændte ned. HVOR er fornuften??Sad
M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 05/01-2005 10:51
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
dkjohnt
Det er da osse underligt at kun få Thaier benytter sig af Thai sygesikringskort der dækker operationer og ophold på sygehus. Det koster for excl. i Buriram kun 500 bath om året og dækker hele familien.
Men Taksin skulle fornyligt have iværksat en sygeforsikring til alle Thaier for 30bath om måneden mener jeg.
Er der nogen der ved om dette????
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"
 
John
Hejsa

Vedrørende Taksins sygeforsikring, har jeg fået oplyst at det er rigtigt at der er en sygeforsikring på 30 bath. men den dækker kun sygdom og ikke, feks. skader som følge af trafik ulykke. Om der er hold i det ved jeg ikke, men det skulle ikke undre mig.

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
surin
dkjohnt skrev:
Det er da osse underligt at kun få Thaier benytter sig af Thai sygesikringskort der dækker operationer og ophold på sygehus. Det koster for excl. i Buriram kun 500 bath om året og dækker hele familien.
Men Taksin skulle fornyligt have iværksat en sygeforsikring til alle Thaier for 30bath om måneden mener jeg.
Er der nogen der ved om dette????


lad os høre lidt mere om den forsikring
hvad hedder den
gælder prisen for alle uanset alder
hvad dækker den
 
clydehaumann
husforsikring er ikke normalt paa landet her, men i byerne er det. Grunden er at det er dyrt i forhold til det det koster at bygge et hus.
Jeg betaler ca 9000 for vores forsikring om aaret. Ikke meget dersom man har pengene, men for en risbonde kan det vaere mere end han har raad til.
Alle forsikringsselskaber her tilbyder husforsikringer.
30 B sygeforsikringen er 30 B pr gang man besoger hospitalet, og den kan kun benyttes paa det hospital hvor man er tilmeldt.
Ulykkesforsikring kan faaes for 1B om dagen. Daekker for ulykker og doedsfald. Er ogsaa en slags livsforsikring. Frosikringen skal betales over 11 aar og lober for 21 aar. Udgift ca 1000 B om maaneden.
Alle forsikringsselskaber har dem.
Clyde.
 
http://thaidanishservice.com
falang yao
clydehaumann skrev:

Er ogsaa en slags livsforsikring. Frosikringen skal betales over 11 aar og lober for 21 aar. Udgift ca 1000 B om maaneden.
Alle forsikringsselskaber har dem.
Clyde.


Hej Clyde ,
Umiddelbart lyder det at være dyrt (ca.147 dkr) efter de lokale forhold og sammenlignet med de danske. Hvad er dækningssummen?

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
bahtman
der var et par siders reklame fra selskab som solgte ejdomsforsikring med bangkokpost for et par dage siden.
de har sikkert mange kunder for tiden
Sad
 
clydehaumann
Hej Farang.
Den deakker op til 6000 B udgift om dagen ved hospitalsindleaggelse. 100000 B ved dodsfald. Du faar 140000 tilbagebetalt efter 21 aaf. Bliver du invalid er den gratis i resten af lobetiden. Hvad nener du med Thailandske forhold? Nej, det er ikke dyrt, og kan nok heller ikke goeres billigere.
De fleste born her i Bangkok faar omkring 40 B om dagen i lommepenge op til 12 aars alderen, derefter er omkring 100 B meget normalt. Jeg spurgte 300 born for ca 2 maaneder siden hvad de fik og gennemsnittet laa paa 55 B. Ikke born i en privatskole, men en statsskole..
Regner du paa det bliver udgiften paa ca enn B om dagen for en forsikring naar du regner med det belob du faar tilbage.
Ps, Frit hospitals valg.
Clyde.
 
http://thaidanishservice.com
falang yao
clydehaumann skrev:
Hej Farang.
Den deakker op til 6000 B udgift om dagen ved hospitalsindleaggelse. 100000 B ved dodsfald. Du faar 140000 tilbagebetalt efter 21 aaf. Bliver du invalid er den gratis i resten af lobetiden. Hvad nener du med Thailandske forhold? Nej, det er ikke dyrt, og kan nok heller ikke goeres billigere..................................
Regner du paa det bliver udgiften paa ca enn B om dagen for en forsikring naar du regner med det belob du faar tilbage.
Ps, Frit hospitals valg.
Clyde.


Hej Clyde,
Du har hel ret, det kan ikke gøres billigere, når man ser hvad man får for pengene. Derfor skrev jeg :<< Umiddelbart lyder det at være dyrt efter de lokale forhold = købekraft >> Jeg påstod ikkke at det var dyrt.
M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 05/01-2005 15:45
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
bahtman
minstel:ee-lnnen ligger p:aa-l 175 baht om dagen i bangkok, s:aa-l jeg tvivler p:aa-l at det er alle der kan f:aa-l 55 til 100 baht hverdag af mor og far
 
clydehaumann
Jeg skrev at gennemsnittet var paa 55 B/
Ok mindste lonnen er paa 175 om dagen, men det er der ikke mange der faar i Bangkok og de der goor det kan heller ikke leve af det.
Jeg skrev belobene for at seatte det i forhold til prisen paa forsikring.
Da du bor i BKK ved du selv hvor svert det er at komme over gaden for biler. Disse er heller ikke kobt af folk der faar 175 B om dagen.
Nok er der fattige folk her, men der er nu engang flere Dollar milionaerer i Thailand end der er indbyggere i Danmark.
 
http://thaidanishservice.com
Pescator
clydehaumann skrev:
Nok er der fattige folk her, men der er nu engang flere Dollar milionaerer i Thailand end der er indbyggere i Danmark.


Hej Clyde,

Nu er det ikke fordi jeg forsøger at lave ordkløveri eller at være trættekær, men skal jeg forstå denne sætning således, at der er flere millionærer omregnet i dollars i Thailand, end der er indbyggere i Danmark??

hmmm, vi er ca. 6 mill indbyggere i DK og Thailand ca. 70.
Dermed udgør Thailands millionærer næsten 10% af befolkningen ShockGrin
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
 
clydehaumann
Svaret er ja.
Der er her i Thailand ca 5000000 mennesker der har en formue paa mere end 40000000 Baht.
Det er de samme mennesker der aldrig rorer en finger for at hjelpe den fattigste del af befolkningen og som i ojeblikket kun hjelper de ramte af flodbolgen dersom de ogsaa kan komme paa TV.
Hvor har jeg disse tal fra. Fra en refegorelse om velstandsfordeling i syd ost asien udgivet af The World Bank i August 2004.
Jeg ville onske svaret var et andet, men det er det ikke.
 
http://thaidanishservice.com
Pescator
clydehaumann skrev:
Svaret er ja.
Der er her i Thailand ca 5000000 mennesker der har en formue paa mere end 40000000 Baht.
.


Hej Clyde,

Ja, det kommer også godt nok bag på mig.
Jeg vil nu imidlertid tillade mig at stille mig overordentlig tvivlende overfor disse tal, ud fra en hel generel vurdering baseret på "alm. fornuft".
Jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om, at du har læst dette på den side du henviser til.
Du kunne måske give linket videre til os?
Kunne være interessant at læse hvad der yderligere står.

mvh
Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
 
Pescator
??? Hmmm. Tænkte det nok Grin

Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
 
falang yao
Pescator skrev:
??? Hmmm. Tænkte det nok Grin

Michael


Det var nok rigtigt, MEN HVAD?????

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
surin
clyde har det med at løbe med en halv vind eller det er er mindre
hvilket det manglende link bevidner
 
Pescator
Hej Farang yao,

Jeg efterlyste blot et link, der kunne godtgøre, at der som Clyde hævder, er flere dollar-millionærer i Thailand end der er indbyggere i DK.
Ikke overraskende er dette link ikke dukket op endnu.

mvh
Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
 
Spring til debat: