Se indlæg
 Udskriv debat
Paul Düring
prasat
er der nogle der ved hvordan det endte med sagen om Paul Düring, ham der belv slået ihjæld oppe nord på, syntes ikke jeg har kunnet finde ud om hvad der er sket efter en evt. obduktionsrapport er kommet frem. blev konen fængslet eller render hun glad rundt der nede og slikker solskind?

prasat

Torbusa
Jeg har også undret mig lidt over der intet nyt er kommet.
Jeg har været sammen med ham et par gange og kender een af hans gode venner i Chang Mai,som har fortalt mig at Paul havde fundet en anden meget ung pige som han boede sammen med i sit hus,hans ældre thai kone ville have hans bil,hviket han ikke ville give hende,så muligvis var dette en hævn på både det ene og andet,hun har muligvis betalt gode venner hos policen lidt håndører,så sagen bliver svær at opklare,som sædvanligt.

tm

prasat
ambassaden er jo inden over så man kan vel ikke bare henlægge en seg, og koruption er jo et færdigt kapitel i thailand nu.

prasat

Good for Falang
koruption er jo et færdigt kapitel i thailand nu. Hvornår er det blevet det ??? Shock

Good for Falang Cool

Torbusa
Korruptionen er ikke over endnu,det vil tage en menneskealder eller mere før den er væk,jeg er mange gange blevet stoppet af politiet,en gang fordi jeg havde kørt i overhalingsbanen for længe,hvilket jeg ikke havde,men blev stoppet på vejen fra Ban Phee mod Pattay af 2 policer,der sagde det kostede 400 bath,men meget hurtigt uden at jeg argumenterede med dem satte det ned til 200 bath,men så uden kvittering,jeg må indrømme jeg tog den billige pris,ellers kunne jeg først noget senere få mit kørekort udleveret på en politistation 4-5 km væk,så jeg har benyttet mig af korruptionen.
Desuden tror jeg det var en privat indsamling de havde gang i midt ude på landet.

tm

Frank
Korruption slut!? Smile

I sidste måned kostede det en flaske thaiwhisky, at få nedsat ventetiden på opmåling af jord fra 3 måneder til en uge.Smile

Jeg blev også inviteret til en lille karaokefest hos de lokale betjente. Én af dem havde vundet i det illegale lotteri.Shock Her fortalte de mig , at det koster 500 bath at komme ud af monkey-house.

Derefter har jeg altid mindst 500 bath i lommen, da jeg godt kunne forestille mig, at konen ikke ville betale med det samme, hvis jeg blev smidt i monkey-house. Hun synes formentligt, at det ville gavne mig med et par dage der.

Hvis korruption er slut, så det er ikke alle som har forstået det...Cool

prasat
nu var koruptionen ment som en joke, det var mest pointet på militærstyret som tog magten for at rytte op i den.

men det undre mig der blev så stille omkring den døde dansker,

prasat

Webmaster
Prasat, både jeg og DeepSeaDiver har ledt efter nærmere information siden det sidste var fremme i pressen med at han skulle obduceres.
Vi har intet kunne finde om sagen, hvilket er noget mærkeligt i sig selv da der jo var lagt i ovnen til at resultatet fra obduceringen skulle blive frigivet.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jpo
› Abonnér (RSS) › Kontakt › Annoncering › Nyhedsarkiv › Modtag Nyhedsavisen Tema Når det er svært at blive far og mor
Artikelserie, der i 15 afsnit fortæller historien om Maria og Thomas' kamp for at blive forældre.

Læs 14. afsnit

Danmarks nye prinsesse
Søndag 1. juli bliver Danmarks nye prinsesse døbt. Læs de tidligere historier om prinsessen.

Hjælp Nyhedsavisen med at få nye 'striber'
Har du en tegner i maven, kan det blive din tegneseriestribe, som Nyhedsavisen vælger

Flere temaer på Avisen.dk
Her finder du alle de andre temaer fra Avisen om alt fra massemordet på Virginia Tech til skandalekampen i Parken.

Print Send til ven

Thailandsk politi venter på svar om død dansker
28. maj 2007 13:59 Udland| Det er endnu uvist, om den 71-årige dansker, der fredag blev fundet død i Thailand, blev dræbt eller døde ved et uheldigt fald. Af: Morten Skærbæk (Journalist)
Profil | Artikler | Blog

Der er fortsat intet nyt om den 71-årige danske Paul During, der fredag blev fundet død i sit hjem i Chiang Mai i det nordlige Thailand.

Den danske ambassadør i Thailand, Michael Sternberg, oplyser til Avisen.dk, at han forventer obduktionsrapporten klar i starten af næste uge.

- Før da kan vi ikke sige noget om årsagen til dødsfaldet, siger Michael Sternberg.

Ifølge hjemmesiden scandAsia.com blev Paul During fundet af naboer, der tidligt om fredagen havde hørt ham skændes med en kvinde, der sandsynligvis er hans tidligere kæreste.

Paul Durings næse var brækket og hans baghoved var hævet, da han

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hej

Nu syns Jeg at vi har ventet længe nok på nyheder fra politiet.
Jeg kan huske en sag om en ung engelsk pige, hvis mordsag stadig er uopklaret efter 5 års hårdt lokalt politi arbejde.
Derfor ville Jeg forslå, at vi sammenarbejder for at presse de lokale myndigheder for et svar.
De der bor lokalt kunne gå forbi stationen og stille ”pæne” spørgsmål vedr. Poul død og samtidig fremskaffe politiet e-mail adresser eller den almindelige post adresse, så vi andre kunne fylde deres indbakke med ønsker om svar på Pouls død.

dsd

Suk Rak Ning
Nu naar vi graver lidt i gamle oplysninger, saa kunne jeg da egentlig ogsaa godt taenke mig at vide, hvordan det gaar med James............................Er der nogen der ved noget ????

Mvh. Suk............Cool

De der bor lokalt kunne gå forbi stationen og stille ”pæne” spørgsmål vedr. Poul død og samtidig fremskaffe politiet e-mail adresser eller den almindelige post adresse, så vi andre kunne fylde deres indbakke med ønsker om svar på Pouls død.

Go' ide'

Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/08-2007 09:13

mr tirak
De der bor lokalt kunne gå forbi stationen og stille ”pæne” spørgsmål vedr. Poul død

Stop lige en halv.
Det er en meget daarlig ide, med mindre i vil virkelig vil have fletningerne i postkassen.
Hvis der er bare det mindste skummelt ved sagen og i som privat personer begynder at rende den lokale politistation paa doerene, hvad tror i selv der saa sker.
Med mindre der en en med meget gode forbindelser fraraader jeg paa det kraftiske at i selv gaar paa stationen, men overlader det til myndighederene, press evt paa hos ambasaden, send mails der og til us.

Maa han vile i fred

Mr Tirak.
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
xxxx
Mr. Tirak,s advarsel kan jeg kun gentage.. Det vil være meget dumt at begynde at rode i politiets arbejde, hvis man har tænkt sig at opholde sig i den politi kreds.
Politiet får altid ret og de kan altid finde ( opfinde ) en grund til at hævne sig. Det er såre enkelt, penge kan bestemme hvad der står i politiets rapport, det er sket før og vil helt sikkert ske igen.

Jeg har vist nævnt det engang, men 20.000 thb ændrede en skylds spørgsmål i en mc uheld, med dødellig udgang, så familien fik udbetalt erstatning på 100.000 fra forsikringen. Manden var knokle fuld og helt klart den skyldige, men modparten var fra en anden politi kreds.
Jeg tror godt Prasat ved at koruptionen fungerer bedre end så meget andet her i solskins land Wink men der manglede et smilieGrin

Jeg har tidlige betalt 500 pr mdr for at have dem til at komme her dagligt, hvad de så ikke kunne overkomme alligevel Shock og når de kom var det altid det samme tids punkt på dagen, så var det præventive jo ligesom væk. Det stoppede jeg med og her for 3 dage siden fik jeg stjålet 160 kvrm tag på et hus jeg har 800 m her fra. Nå men på stationen for at melde det, hvad tror i beskeden var ?....
En af de tumber til betjente spurgte mig hvorfor jeg ikke tag taget med hjem så det ikke blev stjålet, er der nogen der tror de nogen sinde finder tyven ? Jeg gør i hvert fald ikke.Sad
Jeg ved godt hvem den skyldige er, men hva kan jeg gøre, når politiet modtager 500 af ham hver mdr og han er Thai. Jo jeg kan klage over politiet, men så er jeg da også 100% sikker på jeg skal finde et andet sted at opholde mig.

Le-si

Okay strategien var måske ikke rigtig gennemtænkt, og jeg kan da god se at man ved personlig fremmøde ”måske” kan stille sig selv i en meget vanskelig situation.
Men med brev og E-mail kampagner, ved jeg fra mit mangeårige frivillige arbejde i Amnesty internationale, har en kæmpe effekt og virkning på de myndigheder som bliver bestormet af breve og e-mails.

Man kunne da godt starte trinvis, ved først at skrive til udenrigsministeriet, derefter bkk ambassaden og samtidig skrive til de forskellige engelsksprogede aviser i thailand og til sidst skrive til det lokale politi chefs kontor.

Vi kan selvfølgelig også vælge ikke at gøre en skid, og bare lade sagen vedr. pouls meget mystiske død gå i glemme bogen!

Men jeg er overbevist om at vi med en koordineret målrettet indsats kunne gøre en kæmpe forskel og måske fremtvinge et svar vedr. den manglende obduktionsrapport.

Jeg kan nævne en sag fra pilipeens hvor en ung engelsk fyr blev myrdet i sit private hjem af 2 lokale fyre. Hvis ikke de engelske aviser og hans familie og venner pressede på var sagen aldrig blevet opklaret og det endte lykkeligvis med at hans x-kone fik 40år i skyggen, så det kan gøre en stor forskel at presse de lokale myndigheder

dsd

mr tirak
Nu er jeg med paa iden igen.

Som du kan laese i mit indlaeg mener jeg ogsaa det er den vej vi skal bruge, og jeg mener ogsaa at vi kan presse paa og derved vaere med til at der ikke tilbage holdes oplysninger men at de kommer frem i det aabne rum.

er der nogle her der vil tage fanen op og lave en stradegi finde mail adr. osv.
Saa skal jeg nok vaere med og skrive mange mails.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
kunne man ikke bare rette en henvendelse til den danske ambasade og forhøre sig der
Jeppe

kylling
Jeg tror ikke at vi skal regne med nogen hjælp fra ambasaden i bangkok, de har jo kun travlt med at lave visum, ægteskabspapier, samt andre lette ting.
Jeg ved godt at at de gør mange for handel til og fra danmark,men kan de ikke klare presset må man gøre det nemmere eller ansætte mere personale.
Da jeg levet i Venuzela afgik en af mine venner ved døden i min lejlighed,desværre for ambassaden på en Søndag morgen,jeg måtte jo kontakte ambassaden,der var vagt på så jeg lagde en besked, ca. 4 timer blev jeg ringet op af Ambasadesekretærn ,sød og flink men var egenligt kun interesseter i at jeg sende Kelds pas til ambassaden.

Jeg hørte aldrig mere fra dem ,Keld hviler nu på tolvteår på en kirkegård i Porlamar.
Så tro ikke at ambassaden kan eller vil gøre ret meget(med mindre vi kan få en avis til at tage sagen op,så pisser de i deres bukser) og står i kø for at opklare det

MortenDue
Hermed email til ambassaden i BKK

Jeg har netop sendt en mail med forespørgsel på ovenstående......

Aktion = Reaktion

Morten
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
tuktuk
Kylling !!

Jeg er bestemt ikke enig i dit postulat !!
De laver mange andre ting på Ambasaden, end visummer og ægteskabpapirer, hvordan kan du sammenligne to ambassader i to SÅ forskellige lande ?? jeg kender et par stykker af dem der er deroppe og de får altså også dagen til at gå med meget andet, jeg er sikker på at Mortens mail vil blive læst og svaret, om vi finder mere svar om hvad der bliver spurgt om kommer vel an på hvad ambassaden vurderer er til almen oplysning...

Men for at vende tilbage til noget andet i denne tråd....

Suk vendte et spørgsmål om James tidligere..... er der virkeligt ikke nogen der ved hvordan det går ham, jeg mener der var mange herinde der hjalp med finanser til han løsladelse, der må da være nogen der ved hvordan det går ham i dag ???
Redigeret af tuktuk d. 20/08-2007 05:34

www.tuktours.dk
Kun
Den Danske stat er helt sikkert intereseret i hvad der sker deres borgerer, ihvertfald hvis aviserne begynder at skrive om det.
God ide at spørge ambassaden, ser frem til at læse deres svar.

kun

Spring til debat: