Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ret og Pligt på DR
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 03/07-2007 20:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg skrev til Ret og Pligt på DR, sådan var svaret. http://www.dr.dk/...132728.htm Redigeret af John d. 04/07-2007 15:56 |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 03/07-2007 21:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Er du da havnet i en situation, hvor du ikke har til en billet hjem, siden du har skrevet til Ret og pligt ?
![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 03/07-2007 21:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
hvad spurgte du om ole hilsen Claus |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 03/07-2007 21:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
http://www.dr.dk/...132728.htm |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/07-2007 01:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Sådan har de regler nu altid været, man kan ikke komme hjem på statens regning, med mindre det drejer sig om krig eller naurkatastrofer, hvor staten vælger at evakuerer sine statsborgere.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 04/07-2007 05:02
|
|
jesperfrb skrev: Sådan har de regler nu altid været, man kan ikke komme hjem på statens regning, med mindre det drejer sig om krig eller naurkatastrofer, hvor staten vælger at evakuerer sine statsborgere. Nu drejer det sig jo ikke om, at komme hjem på statens regning, men om hvilke konsekvenser udlændingeloven har. Jeg var jo aldrig flyttet herned på grund af sygdom, hvis jeg kunne være flyttet til Danmark det er jo lidt mærkeligt, at flytte fra et gratis sundhedsvæsen. Jeg er/var mere interesseret i om Danmark virkelig må/kan afvise egne statsborgere bare fordi de ikke vil skilles fra konen og det har jeg sådan set fået svar på. Men jeg håber, at alle andre herinde ikke rammes af sygdom eller andet der får indflydelse på deres ægteskab på grund af udlændingeloven. Og det dummeste man kan gøre er, at overholde love og regler, det er meget bedre at bruge fiktive adresser og andet plat og svindel, så har man rettighederne til alt godt fra Danmark, nej ærlighed er i mine øjne blevet til dumhed. Jeg forstår bedre og bedre, hvorfor udlændinge i Danmark snyder og svindler så meget som de gør, for det er jo meget bedre end ærlighed for de enkelte personer. ( se engang hvordan personer af anden etnisk oprindelse end Dansk kan leve på overførselsindkomst ) virkelig flot af Danmark at lade dem leve i Danmark og så afvise personer som mig og konen. Man skulle nok være konverteret til ISLAM så kunne vi have brugt racisme paragraffen og etnisk forfølgelse vi have sikkert også fået en BMV stillet til rådighed af kommunen. Sagen har også givet mig et andet syn på det med, at flytte herned når man får muligheden, ved f.eks. pension, tænk hvor mange rettigheder i som familie mister i Danmark. Et tænke eksempel et ægtepar flytter herned de har været gift 15 år, efter 7 mdr. bliver manden syg og vil hjem for, at benytte det sundhedssystem han har betalt til gennem hele livet, nu er konens mulighed for, at være ved mandens side næsten nul. ( hvis hun ikke har Dansk statsborgerskab ) Jeg vil sige flyt ikke permanent til Thailand før i ønsker, at vende Danmark ryggen og f.eks. ønsker at dø hernede. |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 04/07-2007 06:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
oleskyum skrev: Hvis nu der ikke havde været alt det svindel og plat fra udlændingenes og visse danskeres side, så havde reglerne heller ikke været så stramme, så tør øjnene ole og bid i det sure æble, for reglerne er ens for alle.
jesperfrb skrev: Sådan har de regler nu altid været, man kan ikke komme hjem på statens regning, med mindre det drejer sig om krig eller naurkatastrofer, hvor staten vælger at evakuerer sine statsborgere. Nu drejer det sig jo ikke om, at komme hjem på statens regning, men om hvilke konsekvenser udlændingeloven har. Jeg var jo aldrig flyttet herned på grund af sygdom, hvis jeg kunne være flyttet til Danmark det er jo lidt mærkeligt, at flytte fra et gratis sundhedsvæsen. Jeg er/var mere interesseret i om Danmark virkelig må/kan afvise egne statsborgere bare fordi de ikke vil skilles fra konen og det har jeg sådan set fået svar på. Men jeg håber, at alle andre herinde ikke rammes af sygdom eller andet der får indflydelse på deres ægteskab på grund af udlændingeloven. Og det dummeste man kan gøre er, at overholde love og regler, det er meget bedre at bruge fiktive adresser og andet plat og svindel, så har man rettighederne til alt godt fra Danmark, nej ærlighed er i mine øjne blevet til dumhed. Jeg forstår bedre og bedre, hvorfor udlændinge i Danmark snyder og svindler så meget som de gør, for det er jo meget bedre end ærlighed for de enkelte personer. ( se engang hvordan personer af anden etnisk oprindelse end Dansk kan leve på overførselsindkomst ) virkelig flot af Danmark at lade dem leve i Danmark og så afvise personer som mig og konen. Man skulle nok være konverteret til ISLAM så kunne vi have brugt racisme paragraffen og etnisk forfølgelse vi have sikkert også fået en BMV stillet til rådighed af kommunen. Sagen har også givet mig et andet syn på det med, at flytte herned når man får muligheden, ved f.eks. pension, tænk hvor mange rettigheder i som familie mister i Danmark. Et tænke eksempel et ægtepar flytter herned de har været gift 15 år, efter 7 mdr. bliver manden syg og vil hjem for, at benytte det sundhedssystem han har betalt til gennem hele livet, nu er konens mulighed for, at være ved mandens side næsten nul. ( hvis hun ikke har Dansk statsborgerskab ) Jeg vil sige flyt ikke permanent til Thailand før i ønsker, at vende Danmark ryggen og f.eks. ønsker at dø hernede. ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 04/07-2007 08:12
|
|
larsen99 skrev: oleskyum skrev: Hvis nu der ikke havde været alt det svindel og plat fra udlændingenes og visse danskeres side, så havde reglerne heller ikke været så stramme, så tør øjnene ole og bid i det sure æble, for reglerne er ens for alle.jesperfrb skrev: Sådan har de regler nu altid været, man kan ikke komme hjem på statens regning, med mindre det drejer sig om krig eller naurkatastrofer, hvor staten vælger at evakuerer sine statsborgere. Nu drejer det sig jo ikke om, at komme hjem på statens regning, men om hvilke konsekvenser udlændingeloven har. Jeg var jo aldrig flyttet herned på grund af sygdom, hvis jeg kunne være flyttet til Danmark det er jo lidt mærkeligt, at flytte fra et gratis sundhedsvæsen. Jeg er/var mere interesseret i om Danmark virkelig må/kan afvise egne statsborgere bare fordi de ikke vil skilles fra konen og det har jeg sådan set fået svar på. Men jeg håber, at alle andre herinde ikke rammes af sygdom eller andet der får indflydelse på deres ægteskab på grund af udlændingeloven. Og det dummeste man kan gøre er, at overholde love og regler, det er meget bedre at bruge fiktive adresser og andet plat og svindel, så har man rettighederne til alt godt fra Danmark, nej ærlighed er i mine øjne blevet til dumhed. Jeg forstår bedre og bedre, hvorfor udlændinge i Danmark snyder og svindler så meget som de gør, for det er jo meget bedre end ærlighed for de enkelte personer. ( se engang hvordan personer af anden etnisk oprindelse end Dansk kan leve på overførselsindkomst ) virkelig flot af Danmark at lade dem leve i Danmark og så afvise personer som mig og konen. Man skulle nok være konverteret til ISLAM så kunne vi have brugt racisme paragraffen og etnisk forfølgelse vi have sikkert også fået en BMV stillet til rådighed af kommunen. Sagen har også givet mig et andet syn på det med, at flytte herned når man får muligheden, ved f.eks. pension, tænk hvor mange rettigheder i som familie mister i Danmark. Et tænke eksempel et ægtepar flytter herned de har været gift 15 år, efter 7 mdr. bliver manden syg og vil hjem for, at benytte det sundhedssystem han har betalt til gennem hele livet, nu er konens mulighed for, at være ved mandens side næsten nul. ( hvis hun ikke har Dansk statsborgerskab ) Jeg vil sige flyt ikke permanent til Thailand før i ønsker, at vende Danmark ryggen og f.eks. ønsker at dø hernede. Og hvornår er reglerne blevet ens for alle ? Har du fulgt bare lidt med burde du vide, at det ikke er korekt. Og mener du virkelig i fuld alvor, at jeg skulle opgive konen eller mit Danske statsborgerskab fordi lovgiverne ikke kan hamle op med muslimer og plattenslagere.? At kæmpe for en uretfærdighed i forbindelse med udlændingeloven og så læse at jeg bare skal tøre øjnene viser lidt om nogle menneskers indstilling til andres uheld. Og mit uheld var en blodprop, så selvfølgelig skal jeg bare tørre øjnene og takke den Danske stat for ikke at ville have min kone som er Dansk talende og mig til Danmark. Men efterhånden er jeg blevet i tvivl om ikke det er min egen skyld jeg blev syg, særligt når jeg læser på sider, hvor man er utilfreds med muslimer. Så i stedet at godtage masser af stramninger, hvorfor er der så ikke nogen der kæmper for, at lovgivningen blev at straffe dem der virkelig begår kriminalitet, plat og svindel. Men nej bare man kan skylde skylden over på de muslimske [UPASSENDE ORD]er så kan alle vaske deres hænder. Men uanset hvor lidt du har tilovers for mig og mit uheld i ikke at dø af blodproppen, så håber jeg ikke for andre, at de vil blive tvunget til at leve i Thailand uden indkomst og det uanset, hvor glade de er for stramningerne i udlændingeloven. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/07-2007 08:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ole jeg vil da give dig ret, du skulle da have flere rettigheder når du er dansker og dig kone taler dansk, og i har været gift i flere år, men der må være nogle et sted som kan give dig det rigtige svar på hvorfor det er sådan, ellers må der være nogle som ikke kan leve op til deres job. Jeg har givet mig tid at læse alt det om dig på din hjemmeside, og jeg syntes godt nok der må være nogle et sted der må have en meget dårlig smag i munden. Jeg håber alt godt for dig og din familie, og at du bare bliver ved at slås,en dag skal der nok komme noget godt ud af det tror jeg.
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/07-2007 08:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg vil nu også give ole ret her, reglerne er sgu ikke de samme for alle, jov det burde de være, men hvor tit ser man ikke hvordan de bliver grejlet. Jeg forstår heller ikke hvordan alle de flygtninge især en bestemt gruppe de kan få i hovedet og r.. og så andre danskere som har betalt sin sure skat i hele sit liv skal kæmpe for et få en pose pebernødder. Så ole kæmp for din sag, det kan ikke være meningen at fordi man er ærlig så skal man straffes. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/07-2007 11:45
|
|
Hej Ole Mit svar var sådan set knyttet til det svar der på p1´s hjemmeside, det fremgår jo ikke helt tydeligt af dit første indlæg at det drejer sig om sygdom. ![]() ![]() ![]() Og giver dig helt ret, det er ikke en rimlig måde at behandle danskestatsborgere på, men kender desværre flere som er fanget i fælden ![]() ![]() ![]() Så må give dig ret endnu engang, tænkt jer rigtig godt om før i flytter til Thailand, og sørg for at have sygesikring iorden. Kan selvfølig være svært hvis ens midler er begrænset, men ellers risikere man at dø af det, for som Ole har oplevet er der ingen hjælp at hente fra Danmark ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/07-2007 18:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Ja reglerne er urimelige ofte - og som Jesper siger; man er NOED til at sikre sig at man har sin sygesikring i orden naar man flytter til Thailand. Jeg kender alt for mange der ikke har sygesikring her - for "det er jo saa billigt her", meeeeeen, en hjerte operation og en mds recuperation paa godt hospital kostede en ven mere end 1 million baht. Samme vil vaere prisen for en hjerne operation(feks. efter et biluheld). Saa lad os laere af denne oplevelse - og held og lykke til Ole. Skaal! |
|
|
|
| polar |
Lagt på d. 04/07-2007 20:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Skal vi ikke tage og se lidt nøgternt på det hele nu, og ikke give en hel befolkningsgruppe hele skylden for Ole's nød. Jeg har læst mange af dine indlæg i mange forskellige forummer, samt de svar, som du har fået. Hvis Ole have bare brugt en tiendedel af den tid, som han nu bruger til at beklage sig, og have GIDET finde ud af reglerne, inden han og konen flyttede til Sverige i sin tid, så ville han aldrig være kommet i den situation, som han er i nu!! Skal man flytte til et nyt land er det da en ide, at man sætter sig ind i reglerne inde, og IKKE efter man er flyttet. Så stop piveriet!!! |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 05/07-2007 00:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Den befolkningsgruppe har ikke gjort det nemmer at være DANSKER; alle huller i vores lovgivning er blevet brugt. Måske er der ikke midler og overskud til at gøre hvad vi forventer af vores fædreland. Men det må vi jo nok leve med, D.F. har ikke gjort det nemt for os,som af en eller grund er blevet forelsket,i en som ikke kommer fra et land hvorfra ikke kan eller vil skrige ASYL i lufthavnen, så polar ole har et problem som alle danske skatteyder burde tage op til overvejelse. Men Ole når du lander i Kastrup så må du sige din hustru er muslim,det det vil ikke hjæpe dig,men måske gøre det lidt sjovere |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/07-2007 01:05
|
|
vil egentlig ikke skrive dette indlæg, for det kommer til at ramme nogen hårdt og måske virke fordømmende![]() Men som menneske er det vores eget ansvar at tage vare på os selv, det kan vi ikke forvente at hverken regering eller kommune kan gøre, jo måske hvis vi sidder nede på bænken med de andre druksutter. M en så er vi også så langt ude at vi ikke kan tænke selv ![]() ![]() Men men men, og med den menning jeg kommer med nu så bliver jeg slagtet. Har vi råd til at forlade Danmark og leve det liv vi gerne vil, det være sig overalt på kloden, Mexico, Brasilien, Thailand, osv. Så har vi også valgt at leve i et land hvor de penge vi får/har fra Danmark er meget mere værd, og vi har en levestandard der er meget højre end lokal befolkning nogensinde kan drømme om ![]() ![]() Så vi må sørge for os selv og have vores forsikringer iorden, og ikke tro at gamle Danmark reddere os senere, for vi har jo også valgt at leve i et land hvor vores penge er meget mere værd end i Danmark. Og vi bruger ikke vores penge i Danmark. Vi skal ikke glemme at der er mange nennesker der sidder i Danmark, der lider med en lille pension, og ikke har råd til den daglige hverdag, men de får den hjælp når de blive syg! Men tilgengæld har de ikke haft det halvt så sjovt! ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 05/07-2007 01:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jesper? det du mener er at det det er bedst at blive syg i DK, |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/07-2007 02:37
|
|
Hej kylling. Det jeg mener er at vi skal vide at hvis vi bliver syge uden for dk, så er der kun os selv og vores forsikring vi kan regne med. ![]() ![]() Men ja, bliver du rigtig syg, så er du bedre stillet i Danmark, end i udlandet
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/07-2007 03:53
|
|
polar skrev: Skal vi ikke tage og se lidt nøgternt på det hele nu, og ikke give en hel befolkningsgruppe hele skylden for Ole's nød. Jeg har læst mange af dine indlæg i mange forskellige forummer, samt de svar, som du har fået. Hvis Ole have bare brugt en tiendedel af den tid, som han nu bruger til at beklage sig, og have GIDET finde ud af reglerne, inden han og konen flyttede til Sverige i sin tid, så ville han aldrig være kommet i den situation, som han er i nu!! Skal man flytte til et nyt land er det da en ide, at man sætter sig ind i reglerne inde, og IKKE efter man er flyttet. Så stop piveriet!!! Kan du give en grund til, at mennesker der er gift med en udlænding skal miste den personlige frihed, så som valg af hvor man vil bo o.s.v.? Og mener du det er piveri. så har du nok misforstået et eller andet. Jeg er rasende over, at jeg ved at forblive Dansk statsborger, skal være dårligere stillet end, hvis jeg havde skiftet til Svensk. Og mener du at reglen om, at min kone ikke måtte tage med tilbage til Danmark, bare fordi jeg blev syg er ok, så må jeg sige, at du han en underlig syn på et ægteskab. Og skulle det have undgået din opmærksomhed så har Danmark og Sverige alle aftaler i orden, dog ikke lige ved ansøgning af førtidspension, der skal man bo i Danmark, hvis ikke lige man nærmest er død. Så nej glem dit pis med, at det er piveri, og forhold dig til sagens kerne om udlændingelovens indflydelse på vore ægteskaber, for alle kan blive ramt af sygdom eller anden ulykke og så kan man komme i klemme i systemet. Men hvis det er fordi du har ondt i røven over jeg forsøger, at oplyse om alle de ting udlændingeloven er skyld i af menneskelige tragedier. ( min sag er bare en af mange ) Så jeg kan oplyse dig om, at når jeg i dag råder andre der skal/vil giftes Thai så fortæller jeg om alle smuthullerne og det plat og svindel der gør det meget nemmere, at tage konen/kæresten til Danmark. Men som du påpeger, så skulle jeg selvfølgelig være flyttet til Danmark og konen sendt til Thailand, nu når jeg ikke have sat mig ind i hele Karnovs lovsamling. Samt hele den nordiske konvension. Men måske skal det være forbeholdt jurister, at have udenlandske koner ? Men skulle mine indlæg overalt, hvor jeg føler de kan gøre lidt gavn genere dig, vil jeg opfordre dig til bare at springe dem over, på samme måde som jeg efterhånden har lært, at springe over indlæg der ligner dine, som jo ikke har noget indhold andet end at jeg ikke har læst på lovsamlingen inden jeg giftede mig. For som du påpeger, have jeg dog bare været gift med en dejlig kornfed dansker, så var jeg aldrig endt i denne suppedas, så tusind tak for din smukke og tiltalende tankegang. Jeg håber også for dig at du må beholde din kone uanset hvilke love der bliver vedtaget i Danmark. Og i samme forbindelse vil jeg gerne stille spørgsmålet, hvem herinde der er under den nye 7 års regel har tegnet en forsikring om ikke at modtage overførselsindkomst, hvis man er syg mere end et år, hvad der jo kan ske for alle. Efter 1 års sygdom er det, raskmelding eller konens udvisning der er på spil. Derfor tegn en forsikring ved gud den almægtige for han er nok den eneste der kan love dig et sygdomsfri 7 års periode. |
|
|
|
| Henrik |
Lagt på d. 05/07-2007 09:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Det er godt nok noget af en kedelig suppedas dig og din kone er havnet i der Ole, og jeg håber virkelig det bedste for jer! Min holdning er dog lidt som Polars, at FØR man flytter til et andet land uanset hvilket, så haster det vel ikke mere end man kan bruge den fornødne tid på, at finde ud af de forskellige regler, og der er ikke nogen som siger, man skal være udannet jurist for at kende reglerne. Hvis man er gift med en af anden herkomst end dansk (er selv thai gift), og med den udlændingepolitik vi har i DK bør man nok lige gøre sig selv den tjeneste at følge med i hvad der sker på området for US kommer ikke og fortæller os det, mere så man ikke risikerer at komme i en klemme, HVIS uheldet skulle gå hen og ske og man gerne vil flytte tilbage til DK. Konen og jeg overvejer selv at immigrerer til Thailand, MEN godt nok IKKE før jeg har sat mig ind i hvordan og hvorledes med reglerne thai/dk Ole prøv at se her selv om man ikke skulle tro det så er en af de nye lempelser på reglerne næsten blevet helt menneskelige ![]() "06.02.2007 Forsørgelseskravet ændret Pr. 1. februar 2007 er det såkaldte forsørgelseskrav i familiesammenføringssager ændret. Indtil 1. februar 2007 skulle den ægtefælle, der bor i Danmark, normalt dokumentere at have en indtægt, som mindst svarede til, hvad han eller hun ville have kunnet få i starthjælp. Med de nye regler, der netop er trådt i kraft den 1. februar, er det afgørende kort fortalt, om den herboende får kontanthjælp eller starthjælp og derfor ikke kan anses for selvforsørgende. Den herboende ægtefælle kan ikke anses som selvforsørgende, hvis han eller hun i løbet af de sidste 12 måneder forud for afgørelsen om opholdstilladelse har modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik (fx kontanthjælp) eller efter integrationsloven (fx starthjælp). Den herboende ægtefælle må dog gerne have modtaget enkeltstående, mindre beløb, der ikke har været direkte relateret til forsørgelse. Han eller hun må også gerne have modtaget ydelser, som kan sidestilles med løn eller pension. Opholdstilladelsen vil normalt blive betinget af, at ægteparret er selvforsørgende frem til det tidspunkt, hvor der meddeles den nytilkomne ægtefælle tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse. En lignende ændring af forsørgelseskravet er trådt i kraft i sager om familiesammenføring med børn." Så nu ser det ud som om at det er egentligt ligemeget hvem der tjener kassen bare man ikke ligger statskassen til last! Men kan jo godt se, at det hjælper jo ikke meget på jeres situation ![]() Men kæmp for det Ole det kunne jo være der var noget som lykkes ![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 05/07-2007 10:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Nu drejer det sig jo ikke om, at komme hjem på statens regning, men om hvilke konsekvenser udlændingeloven har. POLAR: Efter hvad jeg kan læse så er det ikke Oles nød han skriver om, men om at hjælpe os andre så det ikke sker det samme for os. Ole er en stærk Mand som bare kæmper for vi ikke skal komme i samme båd som han desværre er kommet, så prøv at læse de indlæg rigtig ellers må du jo søge hjælp til dette. ![]() Det kan da ikke være rigtig man skal lade sin Thai rejse tilbage for at man selv kan blive i dk og få den hjælp man har ret til og har betalt til et helt liv,bare fordi man bliver syg, det er rigtig man skal læse om de mange regler der er på det område, men sygdom bestemmer vi ikke selv over, Jeg vil da for at i verden blive sammen med min kone hvis hun skulle blive syg, og gerne vil hjem til hendes hjemland, jeg ved hun vil gøre det samme for mig. Men lav en forsikring der dækker sygdom,så langt kan vi hvis alle tænke at det er en god ide ![]() Ubon.
![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.