Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thaiairways - bagage
|
|
| samee |
Lagt på d. 30/07-2007 19:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hej er der nogen som ved hvor meget stk. bagage og kilo en thaier må tage med Thaiairways til DK, har læst på deres hj-side 20 kg. Ikke særligt meget nogen som ved hvad de forlanger ved overvægt? Pr kg. eller om de følger deres regler.....![]() Vh S It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Ole Mosgaard |
Lagt på d. 30/07-2007 20:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
En bekendt - thai - rejste fra kastrup til bangkok d. 28.07. Hun måtte have 20 kg. + 7 kg håndbagage. Hun skulle betale 100 kr. pr. kg. i overvægt. Men...... Hvis du går ind på Thai airs hjemmeside - kan du finde et sted hvor du kan få et "Medlemskort" til Thai Air. Når du har fundet det, kan du printe medlemskortet ud, det er også det du bruger til at opspare bonuspoint. Dette print skal du bruge når du køber billetten, eller hvis billetten er købt - skal printet vises ved indtjekning - og så må du pludselig have 30 kg + håndbagage med. Der er lidt "elastik" i reglerne, alt efter hvem man har kontakt med i lufthavnen. I forgårs var der ingen pardon - kun 20 kg. Omvendt - da vi selv rejste hjem fra bangkok i feb. havde vi 34 kg. hver - uden problemer - så held og lykke Hilsen Ole Mosgaard |
|
|
|
| tomu |
Lagt på d. 30/07-2007 20:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Jeg fløjt med Thai hjem sidste uge..Måtte kun have 20 kg. med ifølge billetten. Ved check in viste vægten 25,7 kg..De sagde ikke noget til det, men måske var jeg bare heldig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/07-2007 20:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det er meget nemmer at flyve ud af bangkok med overvægt end ud af danmark. da jeg fløj med swiss air for et år siden blev selv håndbagagen vejet, hver 4-5 person i køen måtte betale for overvægt. med thai put de tunge ting i håndbagagen, for det er da vist de færreste som ikke har brug for extra kg når de skal hjem, |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/07-2007 21:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Fra Thai Airways faq: How much luggage am I allowed to check? The luggage allowance for Royal First Class is 40 kg. (88 lbs.); for Royal Executive Class passengers: 30 kg. (66 lbs.); and for Economy Class passengers: 20 kg. (44 lb.). Royal Orchid Plus Gold Card members are entitled to check an additional 20 kg. (44 lbs.). Royal Orchid Plus Silver Card members can check an additional 10 kg. (22 lbs.) of luggage. Som jeg læser det, så må vi på monkeyclass kun medbringe 20 kg - uanset om vi har kort eller ej. Først når man har sølvstatus eller flytter forrest i flyet kan man medbringe mere. Vi har selv prøvet at have flere kg end tilladt, men er aldrig blevet afkrævet betaling for det. Men jeg har set andre foran i køen i Bangkok, som er blevet det. Og de måtte ikke betale med kreditkort, men skulle ud for at finde en automat. De så ikke glade ud. Så der er nok meget godt at have lidt mønter i lommen, når man har lidt ekstra med... |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 30/07-2007 22:14
|
|
Ahhh crap ja jeg tænkte det sku nok , tak for hjælpen ![]() vh S It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 31/07-2007 02:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg har soelvkort hos Thaiair og har ALDRIG haft problemer, men derimod rejste jeg et aar med KLM og der havde jeg store problemer og maatte betale DKK 2000.00. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 31/07-2007 07:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Har også guldmedlemskab hos thai. og vi havde 15 kg for meget med sidste gang konen og mig. men ingen ekstra betaling..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 31/07-2007 08:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Hos f.eks KLM er der noget der hedder Sportsudstyr. Det dækker over golf og dykkerudstyr. For en rimeligpenge ,40 Euro, får man 20 kg. oveni. Jeg har IKKE været ude for at de tjekkede indholdet!!!! (Der var noget dykkerudstyr i...) http://www.klm.co...ortseq.htm Har ikke lige fundet en lign. hos Thai. Men tjek efter....... Morten Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 01/08-2007 20:26
|
|
Nå men jeg har ringet til Thaiairways og de siger at for hvert kg over de 20 kg vil blive afregnet med 1210 Bth "hvis de opkræver" men at de godt kan blive fordelt over 3 kufferter
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/08-2007 21:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Tak til samee for fakta om prisen på overvægt. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 01/08-2007 22:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
De officielle regler er: 2 stk bagage + cabine taske pr person. 20 kg indchecket baggage og 7 kg cabine baggage! Overvægt beregnes med 1% pr kg af Thaiairways oficielle liste pris på billetten, ikke den pris der står på billetten! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 02/08-2007 21:42
|
|
jesperfrb skrev: De officielle regler er: 2 stk bagage + cabine taske pr person. 20 kg indchecket baggage og 7 kg cabine baggage! Overvægt beregnes med 1% pr kg af Thaiairways oficielle liste pris på billetten, ikke den pris der står på billetten! hm ja hun spurgte ikke til hvad billeten kostede da hun fortalte at prisen pr. over kg. er 1210 bth men hun sagde stadigvæk at de godt kan blive fordelt over 3 kufferter.
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/08-2007 22:29
|
|
ICAO reglerne siger 2 stk baggage, at Thai måske accepterre 3 stk er en anden side af sagen, tror jeg forøvrigt at de fleste selskaber gør, men jeg tror ikke de accepterre 6 stk for 2 personer der checker ind sammen, men ingen regler uden undtagelse![]() ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/08-2007 23:17
|
|
Jeg kan huske at der stod nogen foran mig i køen ved tjeck ind til thaiairwas i cph for nogle år siden, de have en golftaske med, de fik at vide det ville koste 1500 kr, for one way. de opgav og gav den til noget familie. |
|
|
|
| Nikolaj Gregersen |
Lagt på d. 03/08-2007 03:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Jeg fik 80 kilo med hjem til DK sidst, med thaiairways. Uden problemer. Til gengæld fik jeg økonomisk prygl da jeg skulle have mine katte med fra DK...350 ,- per kilo tun-ædende, skidende pelskugle. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 03/08-2007 07:14
|
|
jesperfrb, ja det er sku ikke til at blive klog på![]() bkk, det var godt nok dyrt tror oz at de fandt ud af at det var en del billigere at leje ehe Nikolaj Gregersen, " 350 ,- per kilo tun-ædende, skidende pelskugle." hahaha den var god det var dagens første grin - og hvis dine katte er nogle forkælede nogen så er der jo en del kg... ![]() ![]()
|
|
|
|
Lagt på d. 03/08-2007 20:40
|
|
Nikolaj Gregersen skrev: Jeg fik 80 kilo med hjem til DK sidst, med thaiairways. Uden problemer. Til gengæld fik jeg økonomisk prygl da jeg skulle have mine katte med fra DK...350 ,- per kilo tun-ædende, skidende pelskugle. hvordan fik du så meget med var det på første klasse |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/08-2007 02:30
|
|
Nogen gange kan alt lade sig gøre, og andre gange må man betale, og sådane er det![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 09/08-2007 08:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Vi er lige fløjet hjem i går fra Thailand med Thai til Frankfurt. Vi var 2 voksne og et barn - vi havde 4 kufferter som vejede i alt 84 kg så vi havde klart for meget. Ingen ekstra betaling så det var heldigt. Jeg var mere nervøs for den næste flyvning som var Frankfurt - København med SAS, men også der slap vi uden at betale ekstra. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, tak for hjælpen