Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nakhon Sawan
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 07:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej alle Da jeg den 25 august skal giftes med verdens dejligst kvinde i Nakhon Sawan, og da jeg flytter dertil i mit nye hus i november, villle det være dejligt, at høre om der måske var andre danskere i dette område. Jeg har været derude så mange gange nu, uden at møde nogen, så derfor prøver jeg af denne vej. |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 09/08-2007 08:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Hej manse I Kamphaeng Phet mødte jeg en dansker, som bor i "Kon'wan" - Vi udvekslede ikke adresser, men når du flytter dertil, vil du nok ret hurtigt blive oplyst om andre faranger i området? Kalasi |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 08:07
|
|
Hej Tak skal du have. Jeg har mødt flere udlændige derude. Tyskere og Englændere, samt min nye gode ven fra Østrig, men ingen har hørt om andre danskere end mig, men måske har de bare ikke været synlige. Nakhon Sawan er jo nok ikke det sted hvor de fleste danskere søger hen, fordi det er inde i landet, men alligevel må der da være andre end mig. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/08-2007 10:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Manse. Vi er da " naesten " naboer, jeg bor taet paa PHICHIT og efter hvad jeg har snust mig frem til paa min ven Google, saa er det vidst ikke langt fra jer......Eller tager jeg fejl....? ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 10:43
|
|
hej nej du tager ikke fejl. Du er nordlig fra mig sådan ca. 150 km, så det er jo ikke så langt. Jeg kan se du er thailænder, er du gift med en dansk mand. Jeg glæder mig meget til at slå mig ned i Nakhon Sawan. Håber at høre fra jer igen. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/08-2007 10:47
|
|
Billedet er min " Kone " jeg selv er paere dansk......... Et billede af mig, ville jo oedelaegge det flotte design her paa DTW........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/08-2007 10:49 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 10:49
|
|
okay jeg forstår. Bor du fast derude nu. Og har du ligesom jeg kun haft enorm mange positive oplevelser med dette. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/08-2007 10:56
|
|
Vi startede med at bo ca. 2 aar i Bkk, derefter ca. 1 aar paa Phuket, og her for 10 dage siden slog vi os saa ned her i Sak Lek, jeg har faktisk kun haft positive oplevelser her i TH, og nu hvor vi er kommet vaek fra turistomraaderne, ja saa oplever man det rigtige TH......Jeg tror i bli'r meget glade for at bo i midten af TH......... Har ingen planer om at vende tilbage til DK.!!!! ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 11:08
|
|
Du har så sandelig ret med hensyn til det rigtige Thailand. Min kone den 25. august bor jo i Nakhon Sawan, så det var jo naturligt for mig med min beslutning, for jeg ville aldrig flytte til et turiststed, der kan man tage hen når man vil dette. Jeg har kørt til Hue Hin, det tog kun 4 1/2 time. Jeg glæder mig meget til permanent at flytte derud. Huset skulle være færdigbygget midt i november, så jeg kommer tilbage der og bliver der i lang tid, håber jeg. Jeg håber også, at hvis vi en dag har muligheden for det, kunne mødes over en kop øl og få en snak. Når mit hus er færdig er der nok plads til jeres besøg. Som sagt glæder jeg mig meget, og tager afsted på onsdag til Bangkok og jeg har fået mit 1. års non-emmigrant "o" "M" visa, så alt det andet har jeg masser af tid til at søge om, når jeg kommer derud. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 09/08-2007 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej manse Du faar masser af oplevelser, det er sikkert, men hvis det er thaier, som har lovet dig huset faerdig saa tag det med en gran salt. Vi operere med 2 tider her i Thailand, nemlig dansk-tid og thai-tid. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 17:17
|
|
Hej Tak for dit svar, men jeg tager det roligt, for jeg har de sidste måneder fulgt byggeri, og tidsplanen har indtil nu været Thai haha, ingen problemer. De arbejder faktisk profesionelt, og da jeg egentlig ikke går så meget op i om det bliver før eller efter, tager jeg det faktisk stille og roligt haha. Har bygget flere boliger i udlandet bl. Tyrkiet, så jeg er vandt til systemet, for de arbejder også efter deres egen tids tabel. Bor du i Nakhon Sawan???? |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 17:25
|
|
Hej huratho Jeg ser først nu at du kommer fra Chiang Mai, og da min kone ønsker vi skal tage en uge derop på vores bryllupsrejse i november, kunne du vel ikke give mig et tip om et godt hotel. Ikke midt i byen, ikke 5 stjernet for de er ens alle steder, men et hyggeligt og dejligt hotel. Jeg vil være dig meget taknemmelig. Jeg har været inde på hotel siderne, men alle ser jo meget ens ud, så en med lokal kendskab ville måske kunne hjælpe. På forhånd tak. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/08-2007 17:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Suk skrev: Et billede af mig, ville jo oedelaegge det flotte design her paa DTW........ ![]() Enig ![]() ![]() Sorry kunne ikke lade være, bær over med mig jeg er begyndt at få feber ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/08-2007 17:32
|
|
jsh71 skrev: Suk skrev: Et billede af mig, ville jo oedelaegge det flotte design her paa DTW........ ![]() Enig ![]() ![]() Sorry kunne ikke lade være, bær over med mig jeg er begyndt at få feber ![]() ![]() ![]() Bevars, du er tilgivet, jeg vender saamaend bare den anden kind til....
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 09/08-2007 17:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hej manse. dit heldige asen. håber alt går vel med at flytte til thailand. kunne du ikke lige forklarer mig med hensyn til at få 1 års visa, hvis man flytter til thailand. vi skal også om et par år. vi har også hus i udon thani. mvh jpo |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 18:06
|
|
hej jsh og suk havd betyder alt det i putter på her. Jeg forstår ikke rigtigt haha |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 09/08-2007 18:12
|
|
Hej JPO Du udfylder bare det ansøgningsskema du finder på konsulatet i Hvide Sandes hjemmeside, udfylder det og aflevere det igen. Du skal huske at bede om at få et NON-EMMIGRANT...CAteGORY "O" og under No. OF ENTRY sætter du "M" for multy det vil sige du kan rejse ud og ind som du ønsker dette år. Da jeg var i I ankera gik jeg på ambassaden der, og fik mit i løbet af samme dag, men du skal nok regne med lidt længere tid i Danmark. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 10/08-2007 11:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hej manse. tak for det, |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 10/08-2007 12:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Tillykke med kone og hus, hvis det er en bryllupsrejse I skal på, skal I så ikke på Resort, frem for at bo inde i byen? I er vel i bil fra Nakhon Sawan, så prøv at kigge på MaeSa Valley. Dalen har adskillige resorts og der er ikke langt til byen/nattelivet der fra. Ellers ligger der F.eks River View Lodge tæt på floden i ChiangMai. vh ebeth |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 10/08-2007 16:37
|
|
Hej ebeth Tak skal du have. Jeg vil prøve at søge på de sider. vh manse |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.