Se indlæg|
penge for brud, for 3. gang prøver jeg
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 20:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
kære venner på denne side. Jeg skiver fordi jeg ved, at det er en tradition, specielt på landet hvor jeg skal giftes, at jeg giver et eller andet beløb for bruden m.v.. Da jeg ikke rigtig forstår dette system,. og da jeg er blevet fritstillet med hensyn til denne tradition, vil jeg gerne vide, om der er andre i dette forum, der har været ude for noget sådant. Jeg ved fra en af min nye bekendte i byen, han er fra østrig har betalt et virkeligt stort beløb, men det agter jeg ikke at gøre, så det kunne være en virkelig stor hjælp, hvis der er nogen der har erfaringer med dette. Lad mig høre for bryllup er den 25.august. manse |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 20:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
jeg har nu prøvet at spørge 3.gange men jeg kan ikke finde mit spørgsmål her, så havd sker der egentlig manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 20:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Manse Det spørgsmål har været oppe og vende flere gange, og vi bliver aldrig enige, om det at købe en kone eller ej. http://www.thaifo...rowstart=0 http://www.thaifo...post_13605 http://www.thaifo...post_11106 bamsen |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 12/08-2007 21:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Da jeg blev "gift" i Thailand året efter vores bryllup i 2002, betalte jeg 100.000 bt i sin sod, de blev dog leveret tilbage af svigermor og vi betalte kun for festen og et par andre småting, bla et ordentligt toilet til farangen i svigermors hus, ialt ca 20.000 bt. Min kone har ikke været gift før og det var hende selv der forhandlede prisen på plads. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 21:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Jeg mener det ikke som at købe en kone, men jeg mener det som en tradition i Thailand, specielt ude på landet. Vi havde jo egentlig det samme i Danmark for rigtig mange år siden. Jeg forholder mig til dette meget positivt, men jeg vil egentlig bare vide havd andre har gjort i lignende situation. mange hilsener manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs manse Ja jeg har intet betalt, da jeg mener det er det samme, som at købe en kone. Ja vi gjorde det samme i danmark, for mange år siden, men vi er jo blevet klogere. Eller nogen er ![]() Nej det er op til enhver. Hvis man mener man har for mange penge , så er det da ok at smide dem rundt med dem. ![]() ![]() Det er jo eget valg. ![]() bamsen |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 21:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Jeg ønsker ikke at såre dine følelser, men bar at vide hvad landets tradition er. Jeg prøvede egentligt at spørge, fordi jeg egentlig ikke ved hvordan det er, så du må meget undskylde. Jeg er ikke blevet pålagt noget, men jeg ønsker stadig at give forældrene en gave, fordi jeg er en meget lykkelig mand. Jeg håber du må have en god dag |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 21:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Alkenbo Tak for dit svar. Jeg har også fået forståelsen af, at det bare er noget symbolsk, men det viser noget af dig selv. Så jeg tor du har gjort det rigtige, eller hvad ved jeg, men du har vist dit jeg ved at følge en tradition. tror jeg, og du fik jo pengene tilbage, hvilket jeg også er sikker på jeg vil få, så tak for dit svar. Det giver mig lidt selvtillid. Det var egentligt det svar jeg håbede på, så en stor tak. manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa manse Her inde skulle der nok være en tråd du kan læse hvad andre siger http://www.dansk-...orum_id=13 |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja nogen mener det er en symbolsk Men dem som må af med mange 100000 baht, mener sikkert ikke det er symbolsk. Men nok om det,alle gør som de har lyst ![]() Men held og lykke med dit ægteskab alligevel ![]() ![]() bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jsh71 skrev: Hejsa manse Her inde skulle der nok være en tråd du kan læse hvad andre siger http://www.dansk-...orum_id=13 http://www.dansk-...ad_id=2591 |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 21:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej Bamsen Tak skal du have. Du viser alligvel at du har hjerte. Jeg er stadig af den overbevisning at man som gæst i et land skal overholde de regler de har. Jeg ved også at hvis jeg gav 999.999 bath vil jeg være den bedste svigersøn, for som du sikkert ved er 9 lykke tal, men dette her jo egentligt bare et show, som kun jeg og mine svigerforældre er aktøre i, for at vise de 300 gæster, at jeg elsker deres datter, men alt dette er aftalt, så intet i det, men jeg er stadig af den overbevisning, at jeg er gæst og derfor prøver at følge de traditioner jeg skal leve i. Du skal have tak for dit sidste svar. Det varmede alligevel. mange hilsener manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
manse, hvis jeg var dig ville jeg da spørge din kommende kone om hvad hun syntes. der har været mange meninger fremme i forummet og ingen kan rigtig blive enige, men der er ingen tvivl om at nogle piger forventer et eller andet for ikke at tabe ansigt over for familien i mit eget tilfælde for mange år siden blev der ikke forventet ret meget, men jeg blev spurgt om jeg kunne købe en slags fræser til at fræse jord med og det gjorde jeg for jeg var forelsket og havde penge nok. jeg har også af egen drift senere købt andre maskiner til dem og ved nærmere eftertanke kan jeg ikke rigtig finde ud af om det er for at glæde mig selv eller familien og selvfølgelig også min kone, for hun bliver glad når jeg hjælper dem, men det er nok en blanding af det hele det bedste råd fra mig er at tale med din tilkommende for at i ikke går fejl af hinanden og så kan bamse kalde det at købe kone, det vil jeg skide på |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 21:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Manse Jeg vil sgu også elske dig, hvis du giver mig de penge 999.999 ![]() ![]() Men du har vel bedre smag ![]() bamsen |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 21:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Bamsen Jeg synes ikke man skal glemme, at positivitet breder sig som ringe i vandet, men desværre gør negativitet det samme. Jeg spurgte egentligt i dette fora fordi jeg bare vil vide, havd andre har haft af positive oplevelser med hensyn til denne tradition, og egentligt ikke for at få svar på hvor mange penge og hvor galt det er. Prøv at læse Lungs svar, han har trods alt inde på det rigtige. Lad os nu holde dette her nede på et plan, hvor det egentlig bliver positivt over for de traditioner jeg skal leve under. Om jeg skal give en gulvspand med vand i eller jeg skal give noget andet, er egentligt ligegyldigt, for jeg ved hvad jeg vil gøre. Jeg spurgte egentligt kun fordi jeg ville høre om andres erfaring med denne tradition. For at gøre dig glad, vil jeg da indrømme, at jeg havde tænkt noget stort, fordi jeg ved det kun er et show for omverden, og måske gør jeg dette, og det er jo min sag, men det var egentlig ikke mine intentioner med dette, bare at høre hvad andres oplevelser havde været. Jeg håber du må have en god aften, og jeg håber mit svar giver dig svar på dine bekymringer, for bekymringer har jeg egetnlig ikke, bare glæde ved, at jeg den 25 skal giftes med for mig verdens dejligste pige, og for mig fordi jeg skal have et bryllup med så mange mennesker. Det har trods alt aldrig prøvet før, så den glæde vil jeg have love at have- idet jeg håber du må have en god aften, forbliver jeg med venlig hilsen manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 22:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Manse Det sidste indlæg ,var bare sjov,men det fattede du ikke Det må du undskylde jeg lavede lidt sjov. Så jeg skal nok lade være med at sige mere her Og lung, jamen jeg er da komplet lige glad med hvad du gør og mener. Deter dine penge,om du så kastede dem i havet eller toilettet bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 22:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja,ja, nogen bygger hus til familien og nogen gør noget andet. og så kan man kalde det hvad man vil ![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 12/08-2007 22:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
hallo hallo Lad os nu være positive, men lung jeg giver dig ret. Du er inde på noget af det rigtige, men det er der jo ikke så mange der vil stå ved. Bamsen har jo sagt han er i joking humør, så lad ham da blive ved det. Det var da positivt. Ja men jeg mener stadig vi er gæst i et nyt land, og derfor må indordne os efter dette. Dette har jeg gjort i de 25 år jeg har arbejdet i udlandet. Det var egentlig det. Lad os ikke starte en pissing contest, for det føre ikke rigtigt til noget. Jeg vil gerne sige jer alle tak for jeres bidrag til mine overvejelser. Det har da overbevist mig om, at alt dette her med gaver af den ene eller anden art er så individuelt, at det må være op til den enkelte. Jeg håber da, hvis jeg har andre spørgsmål til dette så vidunderlige land Thailand, at jeg kan få mine spørgsmål belyst igen. Tak skal i alle have manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/08-2007 22:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
![]()
Redigeret af d. 12/08-2007 22:30 |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 12/08-2007 22:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Jeg har betalt sin sod ved vores bryllup, men det var noget som jeg valgte at gøre frivilligt. Min kone gjorde det klart for mig at jeg ikke behøvede at lægge sin sod da det jo var en Thai tradition. Personligt mener jeg at når man gifter sig med en person fra et andet land er det vigtigt også at sætte sig ind i og til en hvis grad efterleve deres traditioner. Når vores koner kommer til Danmark forventer vi vel også at de sætter sig ind i danske traditioner og forsøger at efterleve dem så småt. For mit vedkommende lagde jeg vægt på at hendes forældre aldrig har bedt om noget eller prøvet at "score" penge på falangen som nu var sammen med deres datter. Tværtimod har de været ufatteligt venlige og generøse på trods af at de er ganske fattige. Jeg fortalte forældrene at jeg godt ville give 100.000 bath i sin sod og de blev utroligt glade og overraskede. Til bryllupet lagde jeg 300.000 bath i sin sod så hendes forældre kunne få lidt god karma fra de andre indbyggere i landsbyen. Så snart ceremonien var overstået kom hendes mor og returnerede de 200.000 af dem. Dagen efter brylluppet kom hun endnu engang og returnerede 70.000 bath yderligere for som hun sagde var det nok at hendes datter havde fået en god mand. De 30.000 bath ville hun gerne beholde så de kunne reperare deres traktor. Jeg er glad for at jeg valgte at gøre det og jeg har det godt med at have fulgt de Thailandske traditioner. Naturligvis bliver folk herinde aldrig enige om emnet sin sod, men at sætte lighedstegn mellem sin sod og så at købe sin kone viser for mig bare at man ikke rigtigt forstår hvor ens kone kommer fra. Nu når jeg tænker over det har jeg vel købt min kone på afbetaling - jeg har jo måtte stille 55.000 kr i garanti over for den danske stat. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














