Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Den hvide handske
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/09-2007 17:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Var paa vej til paa "run" tilladte hastighed 80 Km/t Ning koerte 120 Km/t.........blev vinket ind til siden af en en betjent der naermest lignede Mickael Jakcson..........boede blokken kom ind af vinduet fra hans vestre haand, samtidtigt med at den handskebeklaedte hoejre haand sneg sig ind ad vinduet og lidt ned..............Du har koert for staerkt siger han saa..........samtidigt med at de handskebeklaedete fingre paa hoejre hand bevaeger sig flittigt............han siger saa : lidt kaffe og lidt ris er ikke at kimse af, Ning stikker ham 100 THB og vi koere videre. Politimanden var ifoert et forureningsbind samt solbriller og styrthjelm...................hvorfor........fordi at TITV sommetider tjekker korupte betjente, og bassen her ville man aldrig kunne genkende..... Bare en lille oplevelse....
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2007 19:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hehe, jeg blev stoppet i HH uden styrthjelm sidste måned. Udgangspunktet var indragelse af nøgler til motorcyklen og jeg skulle så komme tilbage næste dag til stationen og betale bøden. Arghh... "Jamen, vi skal videre i morgen tidlig til Prachuap Khiri Khan!" "Hmm, ok, så kom ind i vores politibox, så taler vi om prisen." Fint nok, jeg går derind, der sidder en anden politimand. Det viser sig at han kommer fra Sakon, samme provins som min kone. "Bøden" kom til at bestå af 4 dåseøl og en ½ times snak med de 2 politimænd, der var rigtigt hyggelige. ![]() På vejen hjem derfra blev jeg stoppet endnu engang af en anden politimand: "Dtån Jap Ma Laew", Jeg er allerede blevet stoppet! Nå, okay, fint nok og så et stort grin mens han vinker mig videre. De fortalte mig også at det er okay at køre uden styrthjelm på de mindre veje, men på den gennemgående vej Phetkasem Road bliver de nødt til at knalde folk uden styrthjelm. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/09-2007 19:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Vi er blevet stoppet 2 gange i Thailand i bil på hovedvejen fra Korat til min kones landsby. Begge gange havde vi ikke gjort noget galt, men det var udelukkende for at score lidt penge fra farangen i den store bil. 100 thb og så er den klaret. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2007 20:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg blev også stoppet fra Krabi til Phuket. Havde ikke sikkerhedssele på. Nå, ja det var jo så også rigtigt nok. Så lagde jeg mærke til at de skrev på bøden at jeg udover ingen sikkerhedssele, ejheller havde kørekort eller forsikring på køretøjet. Hvad?? Det brokkede jeg mig så over. "Nå ja, bøden er det samme alligevel, vi skriver bare lidt ekstra på for at se godt ud overfor vores overordnede" ![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 01/09-2007 22:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja det er thailand. hvad nu med lille mig hvis jeg bliver stoppet på motorcykel, jeg kan ikke snakke thai? måske sige goddag og forvel og andre 1 staves ord, får jeg så ikke et problem, eller skal jeg bare hive nogle baht frem. er der nogle der har prøvet det. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/09-2007 05:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Jpo Du skal nok klare den, lad være med at sidde og vifte med for mange penge, men hav et par hundrede i lommen sammen med det internationale kørekort og behold dem i hånden når du giver ham kørekortet så skal han nok finde ud af gøre dig forståelig hvad han vil ![]() Gør bøden billigere.. hav højst en 100,- lap og så en 1000.-, de er kede af at skulle veksle. Le-si |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 02/09-2007 06:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
le-si skrev: Hej Jpo Du skal nok klare den, lad være med at sidde og vifte med for mange penge, men hav et par hundrede i lommen sammen med det internationale kørekort og behold dem i hånden når du giver ham kørekortet så skal han nok finde ud af gøre dig forståelig hvad han vil ![]() Gør bøden billigere.. hav højst en 100,- lap og så en 1000.-, de er kede af at skulle veksle. Le-si Rart at se nogen der ved hvordan man betaler sine udgifter, gælder det også gammel gæld ? |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/09-2007 08:00
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Jeg ved ikke om det også er sådan her ude Ole Men ved f.eks gæld sanering i dk er det vist alm at gælden nedskrives til det man mener folk har mulighed for at betale. le-si |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 02/09-2007 10:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ok le-si. i november når vi rejser på ferie skal jeg have et kørekort til morcykel, thai kort, har ikke i danmark Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/09-2007 11:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Ole. Nu ved jeg at du endnu ikke har faaet din pension, jeg har haft min i ca. 4 aar og de eneste der kan traekke i min pension, det er det offentlige og det goer de ogsaa, jeg skylder dem lidt over 1 mill de traekker 400 kroner pr. md..............det jeg saa skylder til private firmaer saa som Lesay osv, de kan kigge i vejviseren efter de penge man maatte skylde der, eller andre steder.. Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/09-2007 11:20 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 02/09-2007 19:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Hej alle. Normalen i dag er, at det koster 200 bhat hvis du ”dummer” dig i trafikken i bil. Og 100 bhat på knallert. Om betjentende der stopper dig er korupte eller ej, er sådan seet lige gyldigt, for hvis man har lavet en fejl, så skal der betales. Kører man efter loven bliver man ikke stoppet. Nyd dagen og vejen....Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 02/09-2007 23:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Kører man efter loven bliver man ikke stoppet. Nyd dagen og vejen....Frank Hej Alle Ja og så den med julemanden ![]() Nej en dyr erupærisk/amerikansk bil med mørke ruder hele vejen rundt, Så bliver man ikke stoppet. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 02/09-2007 23:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det passer heller ikke, vi har en Mercedes og det er lykkedes mig at blive stoppet en del gange. Men jeg gør som de andre her på siden, har altid en lomme med et par hundrede i sedler i. og den virker normalt hver gang..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2007 05:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Draaben, du har ikke boet længe i Thailand, når du kan skrive "hvis man overholder loven......." |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 03/09-2007 06:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Davs Abekatten. Jeg har kørt omkring 300,000 Km mens jeg har boet her i Thailand, og har aldrig oplevet at jeg blev stoppet af politiet, bare fordi jeg er Farlang. Jeg er kun blevet stoppet fordi jeg har dummet mig i trafikken, Feks. kørt for stærkt eller lavet u turn hvor man ikke måtte. Så jeg mener stadig at hvis man overholder loven, såsom sørger for at lygterne virker på din bil, og ikke kører for stærkt, i det hele taget ikke dummer sig i trafikken, bliver man ikke stoppet. Nyd dagen og vejen.....Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 03/09-2007 09:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Du har heldig, Jeg er blevet stoppet de mest mærkelige steder.. Såsom på en p - plads. og de gør kun kun af grådighed. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2007 09:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
du har fuldstændig ret dråben , jeg har kørt i 4 år nu og som det hedder 7 9 13 endnu aldrig blevet stoppet , prøver også som du siger ,overholde reglerne , og en ting er helt sikkert man skal ikke lave en U turn hvor det ikke er tilladt der som regel altid en betjent i nærheden af dem. |
|
|
|
| bollefinn |
Lagt på d. 03/09-2007 17:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Her for 2 uger siden da vi var i Thailand og skulle køre fra Ban Phai(en lille by ca. 50 km fra Khon Kaen) til Korat. På halvvejen bliver vi viknket ind til siden af to betjente(vi kørte nok 130 km/t hvor man måtte køre 80) men eftersom en fra familien er militærmand, og har et klistermærke med militærlogo(en hest eller sådan) på forruden og politimanden så det,blev vi stille og roligt vinket videre..![]() |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/09-2007 14:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Jeg har koert i Thailand en 5 aars tid og som Draaben har jeg kun faaet boeder for ting jeg gjorde forkert - typisk de ulovlige U-turn (de maa slaas om at staa ved de ulovlige U-turns ).Man kan dog godt risikere en boede for at goere noget man umuligt kunne VIDE var ulovligt - feks venstresving i lyssignal ved roedt lys, hvor skilt der forklarer regler er paa Thai, eller hvor nogle vejbaner aendres til kun busbaner paa visse tidspunkter. Skaal! |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 06/09-2007 22:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Og jeg har kørt der i mere end 15 år (men aldrig i Khorat, der ku' være en forskel på politiets grådighed i de forskellige provinser?) uden problemer.Syntes CM politiet har mest travlt med at knalde de tohjulede for at køre uden hjelm og lur mig om det ikke altid er de samme steder- der er altid bid. Det er dog lykkedes mig at blive "clamped" under en lidt for fiks parkering. Det var dyrt! 200 i tuktuk til og fra MaePing police station, der at betale 500 i bøde og spild af tid til MCstrisseren med nøglen kom! |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.