Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
Ang. rejseforsikring
Bjarne30
Hej Jeg har mødet en søde thai pige da jeg var i Thailand på ferie og nu er jeg ved at søge om visum til hende og de vil har at hun skal har en rejsrforsikring og nu vil jeg høre har om det er nogen som kan hjælp mrd at fortælle om men kan få det i Thailand eller har er hjem og hvad de koster og så vil jeg høre om i kan sige hvor jeg skal købet en fly billet til hende hen. Er det nogen som ved om det bor nogen Thai piger i Sønderjylland og som måske har lyst til at hjæp når hun kommer her op for hun har nok bruge for at snak med nogen Thai piger.

Bjarne Smile

surin
hej og velkommen til
rejse forsikringen kan hun tegne i thailand den hedder blue cross den fås i næsten alle rejse forretninger i thailand prisen for 3 mrd er for en standart ca 2000 bath og for guld ca. 3000 bath
flybilletten kan hun også selv købe i thailand og du kan overføre penge til hende men der er ikke meget at spare for dig ved at hun selv køber billetten måske et par hundrede kroner og så er risikoen der for at noget går galt så jeg vil klart anbefale dig at selv købe billetten her i dk
du kan bestille billetten til hende hos thai-travel på halmtorvet i kbh. og når du så har betalt billetten så kan din kærste afhente den hos thai air i bangkok så er du sikker på at der ikke sker misforståelser i thailand
husk vent med forsikring og billet til i har fået visumet godkendt
og når visumet er godkendt så skal hun medbringe både forsikring og retur billet for at få visumet i passet.
med hensyn til andre thaipiger i sønderjylland så kan jeg ikke hjælpe dig kun råde dig til at læse lidt om de problemer det kan skabe i de andre indlæg her på siden for der er meget dårligt selskab her i dk
men skulle der ikke være andre i nærheden der melder sig så er hun velkommen til at ringe med min kone når den tid kommer så kan hun råde hende i hvad hun skal passe på i danske thai kredse.Grin
Redigeret af surin d. 23/01-2005 11:09

jet
Hej
Tlf nr til thai travel?
Mvh Jet

surin
thai travel 33 25 89 89Grin

Bjarne30
Hej Aller og et stor TAK for svar det er dejliget at se at det er så mange der vil hjælp det er jeg glade for.

Bjarne

falang yao
Hej Bjarne ,
Velbekommen, det er også en fornøjelse at kunne hjælpe.
Vi burde have et motto a la 3 musketær:

En for Alle og Alle for En Smile

Mjøn, mjøn.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 23/01-2005 22:22
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Pescator
Pudsigt sted at poste et visa spørgsmål i rubrikken: Sproget Thai??

Well, som de siger dernede: Bor Pben Yang Duh Smile
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Bjarne30
Hej Pescator.

Det må du undskyld men jeg er ny og skal lige finde ud af hvordan man skal gøre og så kom den der ind ved en fejl og det må DU meget undskyld.

Bjarne

falang yao
Hej Bjarne,
Det skal du ikke undskyld, for herovre siger vi, PAS DIG SELV !Angry
Han er så klog ham Pescator at han kunne undvære hovedet.
Han har utalige gange irettesatte en af vores andre medlemer om stave/udtale af thai (isaan-lao/isaan). Hvis han var så smart som han vil give udtryk for, så skulle han heller have brugte sin thai kundskaber i den thai del af forumet og fx. skrevet noget konstruktiv såsom forklare de forskelige lov og paragrafer som: visaregler-opholdstiladelse-bankgaranti ,m.m.(men han vil have betaling for det),for det vil JEG havde gjørte hvis jeg kunne skrive og læse thai.
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Hej Bjarne,
Jeg hedder heller ikke Lars Larsen Grin, men jeg har også et tilbud til dig:
FX. 1 stk. PTA billet BKK-CPH-BKK som kan betales her i DK og lige så snart at pengene er modtaget ,kan billeten hentes dagen efter i Bangkok,hos vores samarbedejspartner.P.T. koster billeten købte i Thailand ca. 30/32.000฿(4450/4750dkr). Ring eller mail, for nærmere oplysninger til:
Asian Travel Centre
Halmtorvet 6,
1700 København V
tlf. 33 26 26 12
E-mail:
Redigeret af falang yao d. 25/01-2005 21:25
falang-yao@dansk-thai.dk

surin
det lyder som et godt sted du har fundt falang yao har du nogen erfaring med dem og hvilket flyselskab er billeten tilGrin

Pescator
falang yao skrev:
Hej Bjarne,
Det skal du ikke undskyld, for herovre siger vi, PAS DIG SELV !Angry
Han er så klog ham Pescator at han kunne undvære hovedet.
Han har utalige gange irettesatte en af vores andre medlemer om stave/udtale af thai (isaan-lao/isaan). Hvis han var så smart som han vil give udtryk for, så skulle han heller have brugte sin thai kundskaber i den thai del af forumet og fx. skrevet noget konstruktiv såsom forklare de forskelige lov og paragrafer som: visaregler-opholdstiladelse-bankgaranti ,m.m.(men han vil have betaling for det),for det vil JEG havde gjørte hvis jeg kunne skrive og læse thai.

Det ser ud som om du ganske har overset den smilie jeg ledsagede min bemærkning med, inden du for i blækhuset mester. Og rent faktisk skriver jeg i min slutbemærkning at "det er også ligemeget", ikke fordi at du ville kunne forstå det.

Sgu da ingen grund til at tage på vej på den måde.
Vi siger??? Har du været til middag hos Margrethe siden du nu er gået over til at omtale dig selv i kongeligt flertal eller hvad.

Ang. love, paragraffer, visaregler m.m. Well, nu er jeg jo ikke ligefrem jurist og rent bortset fra det er jeg ikke det ringeste interesseret i disse forhold og har ejheller kendskab hertil. Og hvad du ville gøre hvis du kunne thai er jo nok en temmelig akademisk situation.Grin

Michael
Redigeret af Pescator d. 25/01-2005 08:15

jet
Hej
Ringede igår til asian travel 1 stk billet Bkk til Kbh retur 7300kr alså ikke billigt,jeg har kontakt med cc travel Bkk kontor de kan lave Billet Bkk-Billund retur ca 35000bath og forsikring ca 5500bath
Mvh Jet

falang yao
Pescator skrev:
-Det ser ud som om du ganske har overset den smilie jeg ledsagede min bemærkning med, inden du for i blækhuset mester........ ikke fordi at du ville kunne forstå det.
-Vi siger??? Har du været til middag hos Margrethe siden du nu er gået over til at omtale dig selv i kongeligt flertal eller hvad. Grin Grin
-Ang. love, paragraffer, visaregler m.m. Well, nu er jeg jo ikke ligefrem jurist og rent bortset fra det er jeg ikke det ringeste interesseret i disse forhold . Shock Shock Angry
-b]Og hvad du ville gøre hvis du kunne thai er jo nok en temmelig akademisk situation.[/b]Grin

Michael

Hej Pescator,
Ikke for at jeg ønsker at starte en polemik med dig,det er min tid for kostbart til. Men jeg desvære (måske med uret ) har opfattet dig som en "hoven" person med den holdning << Jeg ved en hel masse og jeg fortæller dig ikke det>>.Vi (generelt betegnelse for majoriteten i forumet) har jo før haft et dårligt eksempel med "GIGOLOEN" fra BKK (ham med baht eller bath).

-M.h.t. SMILEYen ok,meeeeen, det du skrev på thai (fonetisk skrift/stavning) ??? Hvor mange tror har forstået det ?. Der kunne lige så godt havde stået (undskyld udtrykket) R....mig i R....

_[color=Vi: NEJ Shock, Vor herre bevares(med alt respekt for vores kongehus), så store ambitioner har jeg aldrig haft og ej eller stræber efter.Det svarede ganske enkelt til fx.det, du selv skrev til Bjarne <<Well, som de siger dernede: Bor Pben Yang Duh >> Jeg kunne også have spurgte dig om hvem er "de", det gjørte jeg ikke ,fordi jeg læste hvad du skrev og ikke mellem linierne.

-er jeg ikke det ringeste interesseret i disse forhold.,Dette siger meget om dig, men husk lige at "JANTELOVEN" stadig lever i DK,og den kunne ramme dig en dag (det er ingen trussel fra min side).Tror du ikke at det er det forkert forum du er havnet i ?

-og hvad du..............temmelig akademisk situation:
- Selv om jeg, heller er ikke jurist,og (iflg.din opfatelse) med min "ringe akademisk baggrund" ,så vil JEG i det mindste PRØVE efter bedste evner at, fx. oversætte hvad andre her i forumet har skrevet om de kvaler med de forskelige dansk myndigheder,osv.osv.
-temmelig..... Igen den fornemmelse (er der nogen der kan række mig spanden) af "selvoptagelse-hovne opførsel",:<Du (mig) er kun en sølle "proletar" og jeg er "hævet" over dig>.

I andre her i forumet må gerne rette mig ,om/hvis, jeg har misforstået formålet med denne "DEBATFORUM". JEG, naiv og "underbegavet individ",troede at vi skulle hjælpe og støtte hinnanden og ikke skulle side på sidelinien og "tænke" :<Hvad rager det mig at I ikke kan få : visa-opholdstiladelse m.m.>

M.v.h., M. Rasmussen Angry Angry
Redigeret af falang yao d. 25/01-2005 12:51
falang-yao@dansk-thai.dk

Hejsa Falang

"""""""" citat....I andre her i forumet må gerne rette mig ,om/hvis, jeg har misforstået formålet med denne "DEBATFORUM". JEG naiv og "underbegavet individ",troede at vi skulle hjælpe hinnanden og ikke skulle side på sidelinien og "tænke" :<Hvad rager det mig at I ikke kan få : visa-opholdstiladelse m.m.>
M.v.h., M. Rasmussen """"""" slut

Ja deri har du fuldsyændig ret,formålet herinde skulle gerne være at hjælpe hinanden
Siger jeg som selv har startet en dum tråd,men som jeg følte var nødvendig
Så falang kør på. og lad Dem som kun vil være kvæulanter være det
Nu mangler vi bare en som ikke kan li folk som ikke kan stave GrinGrinGrinGrin så får jeg klø igen
bamsenGrin

oleskyum
Hej falang yao.
Et frisk pust, der er ganske avgjort nogle misforståelser et eller andet sted, når der er debat og personen blander sig med, det interesserer mig heller ikke. Der mangler lidt jordforbindelse, hvis man blander sig i en debat der ikke interesserer.

Og til Bamse, ingen spanking, du kunne måske lide det, og du skal ikke have noget du kan lide.[img]http://www.langkawi.dk/u42.gif[/img] is not a valid Image.

falang yao
jet skrev:
Hej
Ringede igår til asian travel 1 stk billet Bkk til Kbh retur 7300kr alså ikke billigt,jeg har kontakt med cc travel Bkk kontor de kan lave Billet Bkk-Billund retur ca 35000bath og forsikring ca 5500bath
Mvh Jet

Hej Jet,
Hvem ringede du til ? Asian Travel Centre errindrer ikke at have talt med dig i går m.h.t. billetpris for BKK-CPH-BKK. Hvem husker forkert?
Mon ikke ,du har det fra et andet sted og måske har du fået prisen for : BKK-AMS-BLL-retur med KLM/Mærsk Air.
M.h.t. forsikring, spørg lige CC Travel i BKK, hvorfor de vil plukke dig for 5500฿ ,og hvad er deres tilbud for "en Gold Plan forsikring" fra BUPA/Blue Cross, Heath Insurance Ltd. Det svarer nok til at du købte forsikring her i DK ,og for den samme dækning/varighed vil du få forskelige priser, hvis du spørger : GOUDA-Europeiske-eller en 3de selskab.

Til alle interesserede,

Se BUPA-Blue Cross's hjemmeside her:

http://www.bupa.com/

Redigeret af falang yao d. 25/01-2005 20:07
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
SLETTET p.g.a. dubblet
Redigeret af falang yao d. 25/01-2005 13:50
falang-yao@dansk-thai.dk

Pescator
Hej farang yao,

Ikke for at starte en polemik, siger du, og så lyder kanonerne alligevel. Wink

Vi kunne tage tråden op hvis det var noget interessant vi debatterede, men det er jo blot 2 fyre der sidder og mundhugges på internettet - temmeligt ufrugtbart.
Lad mig blot sige, at ja, jeg er uinteresseret i visaregler m.m. Ved ejheller ikke noget herom, det kan jeg da ikke se hvorfor du skulle harcellere over.
At du så udlægger dette som om jeg er hoven og ved en masse jeg ikke vil delagtiggøre andre i, well.. det må stå for din egen regning.

Og skulle vi så måske holde os til topic i denne tråd, jeg mener denne samtale er jo mildest talt ikke særlig udbytterig for den første i tråden, der stillede et spørgsmål.

Fortsat god dag.

mvh
Michael

Pescator
Pescator skrev:
Hej farang yao,

Ikke for at starte en polemik, siger du, og så lyder kanonerne alligevel. Wink

Vi kunne tage tråden op hvis det var noget interessant vi debatterede, men det er jo blot 2 fyre der sidder og mundhugges på internettet - temmeligt ufrugtbart.
Lad mig blot sige, at ja, jeg er uinteresseret i visaregler m.m. Ved ejheller ikke noget herom, det kan jeg da ikke se hvorfor du skulle harcellere over.
At du så udlægger dette som om jeg er hoven og ved en masse jeg ikke vil delagtiggøre andre i, well.. det må stå for din egen regning.

Og skulle vi så måske holde os til topic i denne tråd, jeg mener denne samtale er jo mildest talt ikke særlig udbytterig for den første i tråden, der stillede et spørgsmål.

Og lige til sidst, jeg kommenterede ikke din "ringe akedemiske baggrund" (din udlægning) hvortil jeg intet kendskab har, jeg brugte udtrykket akedemisk i betydningen hypotetisk, som du nok vil kunne se hvis du nærlæste min post igen.

Fortsat god dag.

mvh
Michael

Spring til debat: