Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Afslag på opholdstilladelse
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 28/01-2005 07:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg vil gerne høre om der er nogle af de 400 der bruger forumet har prøvet at få afslag - altså fået pigen/konen sendt tilbage, ventet det antal mdr. man nu skal og så ansøgt igen hvor man så har fået Ja. Hvis der gives afslag første gang, hvor lang tid skal der gå før man kan søge igen?? Har nogle prøvet at få Ja anden gang de ansøger.?? Redigeret af dkjohnt d. 28/01-2005 07:59 Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 30/01-2005 22:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej John T., Jeg ansøgte om turist visum for min svigerinde første gang for ca.6 år,og hun fik afslag med den "standart begrundelse": <<At der var begrundet mistanke at hun vil blive i DK, idet hun var ugift og ingen børn havde>>. Efter flere måneders tovtrækkerier med udsl., gav vi op, de kørte os simpelt trætte. Året efter forsøgte vi igen,og denne gang var det et Makiavelisk svar fra Udsl. Hold jer nu fast . <<ANSØGEREN VIL BLIVE BEVILGET INDREJSE VISA TIL DK, HVIS HUN BEVISER AT HUN TIDLIGERE HAR OPNÅET (!!!!!!) OG BENYTTET TIDLIGERE TURIST VISA >> Klage til Udsl. hjalp ikke , så jeg henventede mig til Inderigsministeriet (dengang var der ikke noget der hed Integrationsministeriet. De vil se på sagen og indhente et nye svar fra UDSL. Det blev til et nyt afslag magen til det første (standart), begrundelsen til det kryptisk svar,var at de havde fået et nyt EDB system!!!. Så 1/2 år senere, blev hun inviterede af en barndoms veninde bosat i DK, og Gud hjælpemig om hun ikke fik sit turist visum 3 uger efter ansøgningen. Hun er nu dansk gift og bosat i DK på snart 4 år MEN har stadig ikke permanent opholdstilladelse (efter den gamle ordning).Det er en anden historie, hvor der er en person som åbenbart ikke "kan læse" dansk,for når der står at man skal have eget passende bolig, så hjælper det sgu ikke at man har en C/O adresse eller låner en lejlighed af venner. Vi,den øvrige familie håber det bedste og frygter det værste, på hendes vegne. m.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 30/01-2005 22:50 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 30/01-2005 22:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Ja jeg har en lignende, vi inviterede min kones niece på ferie, der var afslag med samme begrundelse, vi tror ikke hun rejser hjem. Så flyttede vi til Sverige og hun har været her på ferie og er rejst hjem igen. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 31/01-2005 06:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
falang yao skrev: Hej John T., Jeg ansøgte om turist visum for min svigerinde første gang for ca.6 år,og hun fik afslag med den "standart begrundelse": <<At der var begrundet mistanke at hun vil blive i DK, idet hun var ugift og ingen børn havde>>. Efter flere måneders tovtrækkerier med udsl., gav vi op, de kørte os simpelt trætte. Året efter forsøgte vi igen,og denne gang var det et Makiavelisk svar fra Udsl. Hold jer nu fast . <<ANSØGEREN VIL BLIVE BEVILGET INDREJSE VISA TIL DK, HVIS HUN BEVISER AT HUN TIDLIGERE HAR OPNÅET (!!!!!!) OG BENYTTET TIDLIGERE TURIST VISA >> Klage til Udsl. hjalp ikke , så jeg henventede mig til Inderigsministeriet (dengang var der ikke noget der hed Integrationsministeriet. De vil se på sagen og indhente et nye svar fra UDSL. Det blev til et nyt afslag magen til det første (standart), begrundelsen til det kryptisk svar,var at de havde fået et nyt EDB system!!!. Så 1/2 år senere, blev hun inviterede af en barndoms veninde bosat i DK, og Gud hjælpemig om hun ikke fik sit turist visum 3 uger efter ansøgningen. Hun er nu dansk gift og bosat i DK på snart 4 år MEN har stadig ikke permanent opholdstilladelse (efter den gamle ordning).Det er en anden historie, hvor der er en person som åbenbart ikke "kan læse" dansk,for når der står at man skal have eget passende bolig, så hjælper det sgu ikke at man har en C/O adresse eller låner en lejlighed af venner. Vi,den øvrige familie håber det bedste og frygter det værste, på hendes vegne. m.v.h., M. Rasmussen ![]() ok farlang yao det kan godt være at begrundelsen var standart men den var rigtig hun er jo ikke rejst hejm endnu ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 31/01-2005 13:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej Surin, Jeps. ![]() ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 02/03-2005 08:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg synes det er dybt uretfærdigt at Danskere skal igennem samme spidsrods regler som udlændinge der overhovedet ingen tilknytning har til Danmark. Man bliver jo behandlet som udskud fordi man har gjort den fejl at blive forelsket i en pige fra et andet land. Tænk på de mange der bor i Sverige og Tyskland fordi de ikke kan bo i deres hjemland. Udlændingeloven må klart tages op til revidering. Det skal og må være nemmere for Danskere at få lov til at leve her med ens kone, end for en udlænding der ikke har nogen form for tilknytning til Danmark. Gad vide om nogen kunne udfærdige et brev til Integrations ministeriet så de får øjnene op for de problemer de laver. Jeg tænker også på de over 150.000 udlandsdanskere der arbejder og lever uden for EU. Sikke en masse problemer de får hvis de vil hjem med deres familier i fremtiden. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 02/03-2005 09:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
hej allesammen Næsten enig med Falang Yao..et være tovtrækkeri og man begynder at få en mistanke om at det er standard formuleringer der sendes ud. Min kones mor!!! fik den samme besked fra udl. De var bange for at hun ville blive her..Helt ærlig hun 65 år og gift og har det fint i Thailand.Hun ville bare på ferie og se sine børnebørn i Danmark.Men næææ nej det skulle kongriget Danmark nok stoppe. Så med mindre at du har en bankbog med et par millioner på plus en villa så stor som christiansborg ja så måske er du heldig at få opholdstilladelsse til din kære.Det er svært og de fleste jeg kender har fået afslag også anden gang. Jeg er lidt på bar bund jeg ved virkelig ikke hvordan du får din kære herop efterhånden ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/03-2005 10:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Mugge Fik din svigermor ikke lov til at få visum Jeg syntes ellers alle,pigernes forældre får turistvisum men det kommer sikkert an på hvad man skriver i ansøgningen bamsen |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 02/03-2005 14:23
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ja vi har også haft problemmer med dansk uls der er et være tovtrækkeri men så har vi så heldige at få nogle venner fra sverige der hjæper og der over får de uden nogle problemmer ophold for 3 månder og kan forlænge med 3 månder så det har vi gjort et par gange ude de store problemmer men det kræver jo at man kender nogle der over men ellers held og lykke for det kræver det i dag med dem der bestemmer i danmark ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/03-2005 14:48
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hvad med at starte en E-Mail storm. Send dem mails hver eneste dag med krav om en lovendring. Ikke baere et men snesevis. Bed venner og bekendte om at goere det samme. Lad dem drukne i mails. Bliv ved til der sker noget. Clyde |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 02/03-2005 16:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ja helt sikkert vi må sgu gøre noget ved det så de vånger op der inde for de er jo ligeglade med folk det høre vi om så tit for noget må der gøres det er helt sikkert........ |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 02/03-2005 17:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Ja nu begynder, stramningen at slå igennem, men det må vi vende os til. Der er 4 år til næste valg. |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/03-2005 18:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Ja sådan er et demokrati de bekendte kulør før valget, og folket har stemt og der ibland er den stramme, lov som gør det muligt at holde folk ude af danmark, på godt og ondt Og de af os som stemte på regeringspartierne vidste jo godt at vi stemte for den lov,til gene for folk Også for os selv Så jeg tror ikke at sådanne mail vil gavne nogen andet end de bliver beregnet som spammails, men man kan aldrig vide Bamsen |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 02/03-2005 20:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
oleskyum skrev: Ja nu begynder, stramningen at slå igennem, men det må vi vende os til. Der er 4 år til næste valg. ja nu har stramningerne været her i 3 år og har vist sig at være effektive men rammer desværre også enkelte dansk udenlandske par men det er jo dem de fleste stemte på og hvad er bedst et land fyldt med bekvemligheds flygtninge og en dårlig økonomi og fri familiesammenføring ELLER et land med rigtige flygtninge, en god økonomi og og desværre en del ægtefæller forvist til sverige/tyskland Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 02/03-2005 20:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
JA hvem kan vi takke for denne lov,regeringen som sad fra 1992-2001.Denne regering gjorde alt for at ødelægge udemærkede regler til skade for os der er født her,og iøvrigt betaler skat hver dag så vi kan betale for mange af disse der ikke gider lave noget,særligt folk fra mellemøsten.Det er nok en af grundene til,loven er som den er desværre,men nogen skal jo rydde op og det var desværre Hr.Haarder. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 03/03-2005 10:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hey Stoney, Jeg må bedrøve dig ved at sige at Bertel Haarder er i dag : Undervisningminister og Kirkeminister , hvorimod Rikke Hvilshøj er : Flytninge-invandrere og integrationsminister se : http://www.inm.dk...d=2753&s=4 Til almen interresse er ministerlisten her: http://www.stm.dk...1&str=stor M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 03/03-2005 10:32 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2005 12:24
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Tror nok Stoney mener at Bertel Haarder var manden som måtte rydde op efter den tidligere regeringen (1992-2001) ikke at han er Flytninge-indvandrere og Integrationsminister i dag. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 03/03-2005 15:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg mener nu stadigvæk at det er forkert at Danskere kommer i samme pose som udlændinge der ikke har nogen form for tilknytning til Danmark. Vi skal trækkes igennem et maskineri der er udarbejdet for at stoppe udlændinge og de allerede boende invandrere i at familiesammeføre sig yderligere. Som Dansker burde vi have den ret til at vælge en kone uanset nationalitet og få hende til landet præcis som det er tilladt i mange andre lande. Sikke en flov smag mange politikere må have i munden når man lader Danske statsborgere bo i Sverige og Tyskland som udviste "landsforrædere". Men så længe ingen råber op, gøres der jo ikke noget ved det. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/03-2005 15:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa john Jeg tror nu at det største problem er at de danskere som så bare gifter sig med en af dem som vi ikke vil ha ind proforma, så er vi lige vidt ikke, så de har åbenbart trukket en grænse et sted. Og så mange danskere er det nu ikke at det drejer sig om som ikke kan få deres kone/mand ind i danmark Hvis du trækker alle de muslimer ind som er danske og som kun vil ud i deres hjemland og hente en kone med hjem til danmark, så er det mange det drejer sig om,men ikke etniske danskere tror jeg bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/03-2005 15:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa johndk igen igen Hvor mange mails har du sent ind til ministeriet om dette problem nu er jeg nysgerrig bamsen |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















