Se indlæg
 Udskriv debat
Thai indfører weekendtillæg
jc
Mit rejsebureau oplyser, at bookinger på Thai fra 5/12/2007 tillægges kr. 250,- pr person for udrejse Kastrup på fredage, lørdage og søndage. Weekendtillæg er da ellers et charterfænomen - ik'? Sad.

mvh jc
Redigeret af jc d. 08/11-2007 08:26
Boet i Bangkok 1980-1983.

Isan
Hej jc

skal ikke kunne sige det men har ikke hørt om de tillæg du nævner men hvis det er rigtig så er det da godt der findes andre gode selskaber man kan flyve med .Grin (er ikke den store tilhænger af thai-air når der skal flyves fra dk pga. de gamle fly )

isan Cool

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

Davs
Nej jeg er også træt af thai air
gamle fly,dårlig service.

bamsen

bamsen skrev:
Davs
Nej jeg er også træt af thai air
gamle fly,dårlig service.

bamsen

Hvem har så de gode nye(re) fly med god service, der flyver direkte ml. Thailand og DK ?
Det er vel ikke SAS, i tænker på ?

hn

Jo jeg tænkte på sas
de har da nyere fly,bedre service
og god mad
Og så laver stevardesserne ikke den forskels behandling på thaier og andre mennesker hos sas.
Ingen tvivl hos mig.
Men jeg snupper da thai air,hvis de er en del billigere.
bamsen
Redigeret af d. 08/11-2007 14:04

PRAYID
Beklager "Bamse" for en gang skyld er jeg uenig med dig,jeg syntes bestemt at maden på Thai air måske ikke er det bedste men der er rigeligt og den er da ikke så ringe enda,, det med servicen står mig helt fremmed har aldrig oplevet den forskelsbehandling du nævner ! tværtimod !!! hvorvidt sas er bedre ved jeg ikke for jeg har ikke fløjet med dem til Thailand, jeg er enig i at det er gamle maskiner man flyver med og det gør også mig lidt betænkelig, men hva man kan åbenbart godt flyve med dem hvis prisen er den rigtige ???

/Prayid Pfft
Smil og verden smiler til dig..

Henrik N B
Hej Alle

Vi har desværre lige haft en episode med Thai Airways online bestilling som gik helt galt, og de vil ikke rigtigt svare på min henvendelse

Jeg havde nu fået den opfattelse at Thai var meget behagelige og professionelle men de tager godt ved priserne i højsæsonen 35.000 Bath for en enkeltbillet Bkk-Cph i januar.

Så nu har vi bestill hos Finnair 20.300 Bath, det er da noget af en prisforskel så jeg har lovet at det sparede går til søsteren, sådan er det jo ;-)

Jeg har da også hørt meget godt om Finnair, det tager jo kun et par timer ekstra, haR I nogle erfaringer med Finnair eller andre flyselskaber som måske kan gøre det billigt for dem som ikke fordrer et udvalg af retter og alligevel selv har ekstra chokoladekiks med i tasken :-)
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

huratho
Hej
Jeg kan anbefale QT Rejser
Hun finder altid den billigste rejse.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

chillielsker
Har ikke erfaringer med andet end Thai og diverse charterselskaber endnu.
Men på vores tur næste år til Thailand, har vi fravalgt de 25.000 kr. billetter for 2 voksne og 2 børn med Thai, naturligvis begrundet i prisen som er det argument konen kan forståWink.
Syntes det er for meget, selvom vi da bestemt har nydt at seancen kun tager 10,5 timer og man slipper fri for at skulle skifte fly eller mellemstop.
Så er turen kort og godt rumpekedelig, da der kun bliver vist 2-3 film, som man sjældent kan se eller høre noget af.
har ikke noget ondt at sige om dårlig mad eller forskelsbehandling, da vi altid bliver behandlet godt, om det er begrundet i at vi også rejser med vores små tøser, det ved jeg ikke, men vi har aldrig haft noget at klage over.

I 2008, skal vi så flyve med Emiraterne fra Hamburg, nye moderne fly med muligheder for masser af underholdning, såsom pc. spil, 50 fjernsynskanaler, så man næsten selv kan bestemme hvad man vil se, osv.
Flyver i første del af rejsen fra Hamburg til Dubai i Airbus 340-500 efter en mellemlanding på ca. 3 timer i Dubai så går det mod Bangkok i Boing 777-300.

De gange hvor jeg har fløjet med charterselskaber med mellemlanding, der har jeg faktisk nydt at komme ud og kunne strække ben og gå frit omkring, så der har jeg faktisk nydt den lille flyvepause.

Den vægtigste fordel har dog været at tur /retur billetter incl .diverse skatter både i Thailand og Tyskland og includeret togbilletter fra Flensburg til Hamburg og retur, der lyder prisen på gældene kurs på 18100,00 for os alle 4, altså lige en besparelse på små 7000 krSmile

Chillielsker

finn-lis
Rejste med finnair i maj, pris retur bangkok 3300 kr. Udmærket selskablidt trangt med plads i maskinen. Jeg anbefaler at man selv medbringer noget spiseligt for maden er absolut ingen kulinarisk oplevelse men til den billetpris så kan man heller ikke forlange at det hele skal være luxus.

Torbusa
Jeg er ved at vaere ked af at flyve med ThaiAir,de er meget uflexible.
Jeg kom til Thailand paa en "gratis" billet,opsparede point,fordi jeg er en god kunde, vil jeg mene.

Jeg skal have min thai hustru med til Sverige og fik billet til hende foerst i marts,jeg har selv returbillet til ultimo marts,var paa Thai's hovedkontor i BKK straks jeg kom herud for at faa aendret min billet og er nu paa en venteliste,jeg har lige igen vaeret paaa samme kontor for at faa aendret billetterne saa jeg fik hendes plads og hun min plads,det var komplet umuligt fortalte man,jeg havde jo en"gratis" billet,som om jeg havde faaet den foraerende.
Jamen en plads er vel en plads og det bliver indenfor familien,nej det var umuligt,jeg kunne heller ikke betale mig ud af det.
Men jeg ville senest om 3 md.faa besked om jeg faar plads med min hustru.

Saa nu er det vist paa tide at undersoege andre muligheder,jeg saa lige paa nettet at SAS havde pladser,men jeg kan desvaerre ikke flytte min "gratis" billet.

mvh.tm

jc
Hovedformålet er vel at blive transporteret fra CPH til BKK. Sekundært hvad man spiser og hvilken service man får. Besætningen er først og fremmest med flyene af sikkerhedsmæssige grunde. At de så får tid til at servere mad og drikke er fint nok. Maden skal vel nødvendigvis heller ikke være en kulinarisk oplevelse, men lidt fyld for at man ikke skal sulte på vejen.

For mig er det vigtigste at blive transporteret direkte, uden mellemlanding og flyskift, så mit valg er SAS eller Thai og der er jeg ikke i tvivl. Vil vælge Thai til hver en tid.

Til chilielsker vil jeg sige, at 777-300 er noget af det bedste, der findes i fly. Kun de gamle MD-100 (DC-10) har været næsten ligeså gode.

mvh jc

Boet i Bangkok 1980-1983.

Suk Rak Ning
Kan kun give jc ret.

Hvor mange tv-kanaler, playstation, toiletter og bla bla. interessere ikke mig..........Lidt at spise og lidt at drikke er fint for mig....det tager jo ikke flere uger at flyve til TH.

Suk......
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

goldwing
Jeg er helt enig med jc og suk
Bare jeg kommer til Th og retur, så giver jeg en hat i hvad de serverer, og underholdningen bruger jeg ikke, jeg sover det meste af vejen.
Bare jeg kommer til Bangkok i god behold så finder jeg de dejligste madsteder når jeg ankommer.

Biskan
Jeg er glad for de sidste 3 indlæg da skal rejse med thai air på søndag . Wink

rinpoche
Fuldstændig enig med jc udover jeg ikke gider TG, da den flyver 14.35 fra CPH og så kan jeg godt nok ikke sove. Foretrækker så langt aftenafgange med SAS.
Nogle gange forbløffer det mig at høre rejseberetninger fra bekendte, hvori flyveturen på business fylder 50% af beretningen.
De må i så fald have haft en kedelig ferie Grin

jesperfrb
Helt enig rin!

Fløj selv med Thai denne gang, og fik ikke lukket et øje, pga tidspunktet!
Så det tog mig næsten 2 dage at komme mig over turen!
Hjemturen er tilgengæld ligegyldig, da de flyver samtidiget!Grin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
Jeg har naesten altid floejet Thai, mes af emotionelle aarsager(foeler allerede jeg er i Thailand naar jeg boarder) men er nu ogsaa klar paa at checke SAS. Forstaar at deres nye fly har individuelle skaerme med underholdning Etc. - Saa kan man vaelge (og rent faktisk SE) den film man har lyst til.

Jeg mener ogsaa at jeg saa et nyhedsbrev for et aars tid siden der beskrev WIFI internet access paa SAS? Er der nogen der har proevet det? Jeg har googlet og det ser ihvertfald ud til at e startede det. Feks: http://lifehacker...128914.php

Tiden FLYVER altid naar jeg er paa nettet saa det ville daelme vaere fedt hvis man kunne ordne email/laese denne side Etc. mens man var i luften! Jeg ville vaere villig til at betale for fornoejelsen.

Skaal!

laodenmark
ben skrev:
Jeg har naesten altid floejet Thai, mes af emotionelle aarsager(foeler allerede jeg er i Thailand naar jeg boarder) men er nu ogsaa klar paa at checke SAS. Forstaar at deres nye fly har individuelle skaerme med underholdning Etc. - Saa kan man vaelge (og rent faktisk SE) den film man har lyst til.

Tiden FLYVER altid naar jeg er paa nettet saa det ville daelme vaere fedt hvis man kunne ordne email/laese denne side Etc. mens man var i luften! Jeg ville vaere villig til at betale for fornoejelsen.

Skaal!

Hej Ben.

I 2003 kaldte man flyene nye !!!. Og godt nok meget nyerere end Thai air's fly fra CpH.
Og Når skærmene ellers virker kan du selv bestemme hvilken film du vil se. Hvis du altså er klar til at film lige før/samtidigt med maden serveres. Og så kører det ellers i rundløb indtil ca. 1 time før landing

Mener ikke (ser i hvert tilfælde ingen) det er muligt at køre wifi/internet på monkey class. Længere fremme er det vist nok muligt mod betaling ( Tror det er 60 € ell.$)

Men SaS gode afrejsetider kan man i hvert tilfælde ikkke klage over

jesperfrb
Desværre har SAS lukket for WIFI, ikke pga det ikke blev brugt, men
fordi firmaet der leverede det ikke kunne gøre det godt nok! Den sidste tid det var i brug på SAS, var det forøvrigt gratis, da SAS ikke betalte til "boing connect". Havde stort glæde af det sidste år, men det er desværre slut nuSadSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: