Se indlæg|
Konto
|
|
| jensole |
Lagt på d. 03/02-2005 10:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Er der nogen der ved om penge der bliver sat ind på egen konto i Thailand, bliver registreret i D K. |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 03/02-2005 11:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
nej, jeg tvivler. sender du mere end 250.000 kr. skal nationalbanken havde det at vide, men de gemmer kun oplysningerne som statistik. jeg ved at bankerne i bla. luxenborg og switerzeland, ( ok det kan staves bedre) sender en besked til dk, om hvormange penge danskestatsboger har, men ikke med navneoplysninger. jeg ved ikke om thailand bruger samme system |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2005 12:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Batsjover Nej min ven sendte 115.000 kr og blev kontaktet af natinal banken For at høre hvad de penge skulle bruges til,og så ville skattevæsenet også få besked,da det er over jeg mener det er 110.000 så ikke noget med at sende sorte sarte penge derud ![]() ![]() bamsesjoveren |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 03/02-2005 15:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
jeg fik at vide at beløbet var max 60000 kr |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 03/02-2005 17:10
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
indsetter du over 1000000 B paa en konto i Thailand har du pligt til at oplyse hvor pengene stammer fra. Et hvert belob der overfores til en konto i Thailand fra et andet land er efter loven skattepligtigt. Du har pligt til over for myndighederne her at bevise at der er betalt skat af belobet i Danmark ellers vil du kunne blive beskattet af belobet her. Danmark og Thailand har dobbelt beskatnings aftele der siger at skatten betales ved kilden. Det er yderst sjellent at loven benyttes, men loven findes saa der er mulighed for at det sker. Kontoer her der ejes af udenlandske statsborgere med store indestaaende bliver fulgt ret noje af efterretningstjenesten her og det Amerikanske DEA i et forsog paa et bekempe narko kriminalitet. Bankerne har indberetninmgs pligt. Jeg er sikker paa at Danmark ogsaa ville faa de oplysninger man matte bede om dersom der var en rimelig bebrundelse for det. Clyde |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/02-2005 21:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Tilsyneladende er det muligt for mange andre i dette forum at etablerer en bank konto i Thailand. Men for mig har det været forbundet med store besværligheder – indtil vider. Der hersker ingen tvivl om at en bankkonto i Thailand vil indebærer visse fordele. Det er ikke første gang at emnet har været berørt her på Dansk-Thai Web. Sidste gang vi var i Thailand forsøgte jeg mig med at etablerer sådan konto uden held. Jeg fik den besked at jeg skulle fremvise en behørig opholdstilladelse som var mindst gyldig i 5 år.(?) Godt nok forsøgte jeg mig i en bank ude på bøhlandet (BuriRam) men de var ikke til at forhandle med. Måske skulle jeg slå et smut forbi en bank i Pattaya for at opnå mit ønske.(?) Det er ikke fordi jeg her til hensigt at skulle kanaliserer stører beløb til denne konto. Men hvis der stod et tilpas behørigt beløb på en Thai konto, som kunne være en form for sikkerhedsforanstaltning - hvis behovet skulle melde sig. Ville jeg sove meget bedre om natten når jeg er i Thailand. Hilsen Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2005 05:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
DavserRasmus Ja det er altid dejligt at sende penge ud på sin konto Så har man sine ferie penge stående derude og behøver ikke tænke så meget over det Og ja det er nemt i pattaya at¨åbne en konto derude i kasikorn bank. Og de giver dælme også renter har jeg opdaget,dejligt ![]() bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 04/02-2005 07:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hej rasmus det er nemt i pattaya det kræver blot dit pas og en adresse på et hotel så har du både konto og visa kort![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 04/02-2005 08:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej Rasmus, Ja, jeg har også hørt at det skulle være besværligt at åbne en bankkonto i Thailand, da der skulle være kommet nye regler i de sidste par år. Netop som du siger, at man skulle fremvise opholds- eller arbejdstilladelse el.lign. Min konto er 10 år gammel og dengang var der ingen problemer og jeg har ikke prøvet at åbne en ny siden dengang. Surin, mht åbning af konto i Pattaya. Er det stadig så ligetil som du siger? mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 04/02-2005 08:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Angående konto: Sommeren 2004 fik jeg åbnet konto både Bangkok Bank og Kasikorn Bank uden problemer og til begge automatisk visakort. Det var i Korat, Passet og adressen, hvor jeg boede i Thailand var alt de ville vide. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 04/02-2005 09:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej Ole, Tjaa, så er det spørgsmål besvaret. ![]() Det var hurtigt, tak for det. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 04/02-2005 17:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
Pescator skrev: Hej Rasmus, Ja, jeg har også hørt at det skulle være besværligt at åbne en bankkonto i Thailand, da der skulle være kommet nye regler i de sidste par år. Netop som du siger, at man skulle fremvise opholds- eller arbejdstilladelse el.lign. Min konto er 10 år gammel og dengang var der ingen problemer og jeg har ikke prøvet at åbne en ny siden dengang. Surin, mht åbning af konto i Pattaya. Er det stadig så ligetil som du siger? mvh Michael min nuværende konto er 4 år gammel og da var det så let jeg har hørt andre at det skulle være det samme nu specielt i pattaya |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 04/02-2005 17:37
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Nemt eller ikke nemt at aabne konto? Lad mig blot slaa reglerne for udlenninges mulighed for at aabne bank konto i Thailand fast. Reglerne er fastsat af Den Thailandske National Bank. 1 . Man skal have en gyldig opholdstilladelse. 2. Man skal have en arbejdstilladelse. 3. Personer der opholder sig i Thailand paa et O visa , Pensionist visa behover ikke at have arbejdstilladelse. 4 Udlendinge kan oprette en Foreign Currency Account uden at have arbejds eller opholdstilladelse. Visse bank fillialer ser nogen gange bort fra reglerne og derfor faar udlendinge nogen gange en konto som de ikke efter loven er berettiget til. Dette kan give problemer dersom bankbogen er fuld og man skal have en ny. Nu er det pludselig en ny medarbejder der beder om at se arbejdstilladelsen og har man den ikke vil man ikke udstede en ny bog. Det er ikke som i Danmark hvor man blot faar en ny bog ved kassen. Reglerne er de samme uanset hvilken bank man har. Jeg ved godt at der er mange meninger om dette at oprette en konto her, men dette er reglerne som de er efter National Bankens Bekendtgorelser. Clyde |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 04/02-2005 17:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
så er det jo herligt at thailand er thailand og at regler i thailand er der for at blive brudt![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 05/02-2005 10:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
jeg boede en nat paa hotel og fik en konto ved at fortelle hvilke room jeg boede paa i hotellet. det sjove ved de thailanske regler er at skal man havde et pensionist visum eller marry visum, saa skal der settes penge ind paa ens konto inden man kan faa visummet. men i folge de thailanskeregler maa man ikke oprette en konto hvis man ikke har en saadan visum... ![]() ![]() ![]() jeg oprettet et normalt plus kort, jeg skal ikke opleve at der er en som faa finger i mit visa kort og bruger alt hvad der staar paa kortet. er der overhovedet nogle af jer som bruger jeres visa kort til at shoppe jeg syntes at det er meget mere sikkeret at havde et normalt atm only card |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 05/02-2005 15:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg havede ikke problemer med at aabene en bankkonto i Bank of Ayudhya, de skulle bare have min adresse og en kopi af passet og mit visum var de ligeglade med. Jeg har en adresse i Thailand. denne bank giver ikke renter paa indestaende.![]() For at aabene en internetbank, saa var kravet dog en arbejdstilladelse Normale regler for et pensionist visum er en indkomst paa ca 60,000.- bath pr. maaned. du skal vaere fyldt 55 aar og/eller have en garantisum paa 800,000 bath i banken. selve visummet koster 875,- dk. og du kan kun soege den type visum paa den thailandske ambasade i dit hjemland.(pas udstedende myndighedsland) ![]() Paa et 1. aars multiple visum kan du koebe en lejlighed i Thailand men det er ikke sikkert at de accepterre lejligheden som en investering i Thailand, som kan erstatte din garanti sum paa 800,000.-bath. Hvis du er paa pension i Danmark er det nok at vise dem den sidste nye pensionsmeddelse for at opnaa et 1 aars mulitiple visum "o" Husk at multiple tages bogstaveligt og man skal rejse ud minnimum hver 3. maaned tilgengaeld faar du automatisk 3 maaneders ophold naar rejser ind igen. ![]() F.eks. Rejser du optil Laos taet paa chang rai og vader over graensen paa et en-dags laos visum (ca 50 kr) og saa vader du tilbage igen og faar dit stempel. og det er gratis! Hvis du soeger forlaengelse hos imigrationsmyndigerhederne i Bangkok faar du maks. 10 dage og det er dyrt. jeg mener der koster ca 2200 baht Forlaengelse af et 3 maaneders visum vil du, paa en ambasade eller imigrationsmyndighederne, normalt kun opnaa maks. en maaeneds forlaengelse og det koster ca. 1900 (275 kr ca.) .men et 3 maaneders visum kan soeges paa ambasaderne i Laos, Singapore, Melburne, etc. Men ikke naar du er i Thailand ![]() Et maanedes visum gives i lufthavenen og kan forlaenges med 10 dg. pris 1900.- bath. Overstay koster 400 bath pr. doegn for alle visumer og saa risikere du, at du ikke naar dit fly. Overstay er under alle omstaendigheder dumt. ![]() Priser og regler var saadan for ca et aar siden og det er nogle af de regler jeg er bekendt med, men hvis man kender lidt til Thailand, saa kan der nemt vaere andre der har helt anderledes erfaringer og regler er ikke noget man skal tage forgivet. ![]() Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 07/02-2005 11:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hvis du sender 800.000 baht ind paa din thaikonto, (eller 80.000 baht pr. mrd) fra en udlanskbank, og er / eller over 55 kan du uden problemer faa et aarsvisum, og du behover ikke at forlade thailand, hver 3 mrd, gifter du dig skal du "kun" sender 400.000 pr aar, ( eller 40.000 pr. mrd) og du kan med begge visum blive i et aar. og du kan blive i thailand i saa langtid du lever op til de krev de stiller, indtil juli 2004 skulle du "kun" sende 200.000 baht. for marry visa saa "prisen" vil sikkert stige igen du skal havde et non imm fra hvilken som helt ambasade uden for thailand. et aars visummet kan laves i bkk, det 1. visum de gir dig er dog kun 9mrd.
Redigeret af bahtman d. 07/02-2005 11:27 |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 08/02-2005 20:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hej har lige oprettet en konto i bangkok bank , jeg spurgte først i kasikorn banken men de sagde at jeg skulle have en arbejdstilladelse for at oprette en sådan hos dem så jeg gik videre til bangkok bank , der var der ingen problemer det tog 20 min så var diverse papirer udfyldt sammen med rådgiveren , visakortet fik jeg en uge senere og det virker ganske fint , så nu må kursen se at komme op så jeg kan få sendt nogle af mine sparepenge over på kontoen . ![]() isaan
|
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 09/02-2005 12:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
og bangkok bank giver endda renter 2 gange pr. aar ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 09/02-2005 16:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
det lyder godt bathman![]() ved du hvor lang tid det går fra du sender pengene via banken herhjemme til pengene er på kontoen i thailand ?? isaan
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















