Se indlæg
 Udskriv debat
Efterløn
jensole
Da jeg er ved at gå på efterløn, kunne jeg godt tænke mig at opholde mig mere end 3 mdr. i Thailand om året i det hus jeg har lejet. Er der nogen der kan give er tip.

MisterM
jensole skrev:
Da jeg er ved at gå på efterløn, kunne jeg godt tænke mig at opholde mig mere end 3 mdr. i Thailand om året i det hus jeg har lejet. Er der nogen der kan give er tip.

Ja, lyt til alle eksperterne her paa debattenGrin

Jeg bor i Thailand og er et lykkeligt menneskeGrin

Selvom alle mine papirer er godkendt sidst af Bangkok Immigration, (som jeg regner for at vaere profesionelleer) her i debatten kun negativ pesponsSad

Ja du har koebt nogle papirer som er intet vaerdSad
Man kan koebe og bestikke alleSad

Hvad er dette for en indstillingFrown

Jeg har bedt Kim Webmaster om at slette alle mine indlaeg for her drejer det sig kun om utro thailandske piger...Sad

jager
kan man ikke få marie kiks i thailand??

tør dog øjnene og kom videre

jager

jensole skrev:

Dav Jensole
Ja du kan sagtens være længere tid i thailand
du skal bare ikke sige det til nogen,
og lav en bankbog i thailand og lav en fast overførsel
så der hver måned kommer penge derned,
Nu skriver du ikke hvor meget tid du vil være i thailand
Hvis det er hele året ja så er jeg ikke den som skal give dig råd
Da jeg boede derude,tog jeg hjem 3 gange om året og gik op
på kommunen og spurgte om forskellige ting, så de kunne
se mig og at jeg var i danmark
bamsen

Davser Mister m
Hvad søren er der en der har været efter dig
sådan er livet
Men bare du har det godt derude,det er vel det vigtigste
og at du ikke har problemer
Det med de ting og papirer du skriver om aner jeg ikke en prut om
men hvorfor få slettet dine indlæg,der kunne være nogen som
kunne bruge noget af det
bamsen

oleskyum
Thailand er Thailand, der er efter min opfattelse ikke nogle entydige svar på ret mange spørgsmål.
Se bare på dem der bor derude, de har forskellige opfattelser om, hvad der er reglen.
Det må være fordi reglerne bliver fortolket forskelligt, hvilket er meget normalt selv i Danmark.
Jeg tror næsten alle har en bankkonto i Thailand, hvilket vi ikke skulle have ret til uden arbejdstilladelse.
Derfor ser jeg ingen grund til at trække sig tilbage fra debatten på grund af dette.
Derimod mener jeg du burde kæmpe for Thailændernes ret til ikke, at blive nedgjort til ludere i tide og utide.
Så bliv du endelig på banen Mr.M

surin
jensole skrev:

du skal flytte til et andet eu land så overfører dk pengene til din konto i det land du er flyttet til og der er ingen i dk der forventer at se dig i dk så du kan være i thailand så længe du har lyst til

surin
MisterM skrev:
jensole skrev:

Ja, lyt til alle eksperterne her paa debattenGrin

Jeg bor i Thailand og er et lykkeligt menneskeGrin

Selvom alle mine papirer er godkendt sidst af Bangkok Immigration, (som jeg regner for at vaere profesionelleer) her i debatten kun negativ pesponsSad

Ja du har koebt nogle papirer som er intet vaerdSad
Man kan koebe og bestikke alleSad

Hvad er dette for en indstillingFrown

Jeg har bedt Kim Webmaster om at slette alle mine indlaeg for her drejer det sig kun om utro thailandske piger...Sad

hvad er der lige at debattere hvis alle skal være enige eller hvis man ikke må komentere om de ting der oftes sker i dansk thai ægteskaber

surin
jager skrev:
kan man ikke få marie kiks i thailand??

tør dog øjnene og kom videre

jager

endnu en af jagers konstruktive svar

oleskyum
På efterløn i udlandet
Er man gået på efterløn, har man mulighed for at tage efterlønnen med til udlandet. Man kan modtage efterløn, hvis man rejser rundt eller bosætter sig i et EØS-land, Grønland eller Færøerne. Rejser man til lande uden for EØS-samarbejdet, dvs. EU, Island, Liechtenstein og Norge, kan man maksimalt få udbetalt efterløn i tre måneder pr. kalenderår.

(Det her er reglen, der er fuld lovligt.) alt andet er at omgås reglerne.

lau
Når du går på efterløn kan du flytte til spanien og få din efterløn udbetalt der og så bliver du i øvrigt SKATTEFRI fra Danmark, Du får skatten udbetalt oven i efterlønnen, så kan du rejse til Thailand 6 md. om året helt lovlig.

lau
Når du går på efterløn kan du flytte til spanien og få efterlønnen udbetalt der, så bliver du i øverigt SKATTEFRI fra Danmark, du får skatten udbetalt oven i din efterløn, så kan du rejse til Thailand 6
måneder om året, HELT LOVLIG.

noidam
hallo MISTER M.
bor du ikke i " the land of smile " det kan da ikke ses på dine indlæg.
men alle kan da ha en dårlig dag.
p.s. hej lau har du fået opskriften på de spanske landbrød.

MisterM
noidam skrev:
hallo MISTER M.
bor du ikke i " the land of smile " det kan da ikke ses på dine indlæg.
men alle kan da ha en dårlig dag.
p.s. hej lau har du fået opskriften på de spanske landbrød.

Der er vist noget du har misforstaaetGrin Du har vist heller ikke laest alle mine indlaegGrin

Jeg elsker at bo herude i "The land of smile"Grin

Et fantastisk godt klima, i oejeblikket er det den vaerste regntid med masser vand men til gaendgaeld er alt friskt og groentGrin

Nogle fantastisk venlige og smilende menneskerGrin

Og priserne er fine. Et dejligt hus koster 2-3000 THB om maaaneden og mine faste maanedelige udgifter er ca 15000 THB Grin Lever naesten dansk og oel er ogsaa incl.Grin Desuden har jeg raad til at rejse over hele Thailand hvis jeg vilGrin

Jeg har alle thai id papirer undtagen Thai Pas og er ikke paa visaruns mereGrin

Jeg er ikke paa efterloen eller faar andre sociale ydelser men lever af min private pensionGrin Jeg er skattefri til Danmark men skal betale skat af min pensionFrown

Her skal der vaere plads til debat men hvorfor alle de negative bemaerkningerSad

Desuden er jeg sur over at Told og Skat ikke kan skrive "Thailand" paa brevene saa jeg kan modtage min selvangivelse i tideSad 8 mdr efter faar jeg et brev fra Told og Skat at jeg skal betale 7 % ekstra i skat fordi de ikke har modtaget min selvangivelse i tideSad Jeg har talt med Told og Skat og de indroemmer at deres computer ikke skriver modtagerlandet paa mine breve men alligevel skal jeg betale da de har modtaget min selvangivelse forsentSad Ja, saa har jeg en daarlig dagSad

Min Soen og hans familie har lige besoegt mig og de var meget glade for opholdetGrin Desuden havde han 4 kg rugmel med til mig saa nu skal jeg til at bage rugbroedGrin
Redigeret af MisterM d. 06/08-2005 11:36

xxxxxx
Desuden er jeg sur over at Told og Skat ikke kan skrive "Thailand" paa brevene saa jeg kan modtage min selvangivelse i tide 8 mdr efter faar jeg et brev fra Told og Skat at jeg skal betale 7 % ekstra i skat fordi de ikke har modtaget min selvangivelse i tide Jeg har talt med Told og Skat og de indroemmer at deres computer ikke skriver modtagerlandet paa mine breve men alligevel skal jeg betale da de har modtaget min selvangivelse forsent Ja, saa har jeg en daarlig dag

hej M få dig et Eposthus og en digital kode skattefar sender posten til Eposrhuset og du kan se posten på nettet

xxxxxx
til mister M du kan også udfylde og sende din selvangivetse påeposthuset

lau
Til Dansk Thai Website,
Tak for de 3 mails om jeg ville være med i debaten mere,
jo tak det vil jeg da gerne, MEN, når du bor og arbejder i Spanien som jeg gør lige nu er det lidt svært og kikke på denne side hele dagen,
om sommeren starter jeg på arbejde kl.9 morgen til kl.16 og igen fra kl.18 til kl.1,30 om natten, 14,5 time om dagen plus tid til og fra arbejde.
jeg er på denne side næsten hver morgen, altid eftermiddag i min pause og altid når jeg kommer hjem om natten, det er måske ikke nok, jeg skal sku da også sove. TAK.

Webmaster
Hejsa Lau,

Undskyld jeg måske spørger lidt dumt, men hvilken emails snakker du om ? Der er ikke sendt nogle herfra.

Det jeg har en mistake om er at du har trykket på 'Følg Tråd' i nogle af trådene og at du derfor får en email når der er nye indlæg i de tilmeldte tråde. Du kan framelde 'Følg Tråd' ved at klikke på ikonet til venstre for 'Nyt Svar' under de sidste indlæg i en tråd.

Jeg håber at det er sådan nogle emails du har fået, ellers er jeg på bar bund. Håber på en tilbagemelding.

Takker :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
lau
ØØHHHH Kim Frank
ja det må du sku undskylde med den der balle du fik, fik nok ikke pilen opdentlig på plads og så var jeg lidt hurtig til at fyre en balle af,
godt vejr igen, undskyld.

Webmaster
Hehe :-)

Jeg blev mere urolig over om hvad i alverden det var du modtog.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: