Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
thai vs sas
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2007 11:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja nu har jeg for første gang prøvet at flyve med sas, og ved gud jeg håber ikke jeg kommer til det mere. Jeg tror næsten man får bedre service hos aoro plot, og man sidder helt ad h til i deres sæder. Så næste gang tror jeg sgu jeg tager thai igen, der får man sgu da en god service og har bedre benplads. Så hellere betale lidt mere, selvom sas er som regel dyrere end thai. Det var kun fordi jeg købte igennem rejsefeber jeg fik så billig en flyvetur. Hvad hjælper det man har sin ejen skærm når man får udleveret headsæt ca 2 timer efter start, og filmene er begyndt, skærmene er så små at man næsten ikke kan se billedet. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/12-2007 12:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Jhs Jeg har også fløjet med SAS til Thailand. 1 gang. Så var det slut. På hele hjemturen, virkede vores skærme/lyd ikke, så ingen underholdning. Og sæderne var så små, og da jeg sad imellem 2 store fyre, var der ingen steder at læne sig hen. Kun styre fremadrettet i 11 timer - Værste tur ever. Jeg flyver kun med Thai når jeg kan komme til det. Har prøvet både SAS, Thai og Finnair - Sidste gang nu, på Thai Premium Economy - God måde at rejse på God service, god benplads... Desværre lidt dyrt...Så er enig med dig - SAS til Thailand? Så skal det godt nok være billigt!
|
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 27/12-2007 12:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg er overhovedet ikke enig i ovenstaaende. Jegfloej med SAS for foerste gang i sommer og det var en helt igennem god oplevelse (bortset fra naesten 2 timers forsinkelse p.g.a. sikkerhedstjek af flyet). Virkelig god service. Jeg oplever ogsaa super god service med Thai og dem flyver vi ogsaa med til marts, da de har det bedste tilbud. Konklusion: Thai giver super god service og alt fungerer. SAS giver god service og flyene er noget nyere end Thais slidte Boeings. P.S. Skal siges at efter vi har faaet boern, oplever vi generelt en bedre service end hvis man flyver uden boern. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 27/12-2007 12:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej JSH71 og Loc... Jeg har nu fløjet med både SAS og Thai, og jeg foretrækker helt sikker SAS fremfor Thai, idet Thai's maskiner er gamle, sæderne ikke noget at råbe hurra for, og servicen ja den er lidt bedre end SAS, idt der er gratis drikke varer, dårlig afgangs tid fra København, kræver lige en fridag mere. Derfor SAS, god afgangs tid, underholdning i alle sæder. betjeningen rimelig, maden kedelig ligesom på Thai. men alt i alt, SAS......
Kim
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 27/12-2007 12:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Jeg har aldrig fløjet med SAS til BKK - Thai en enkelt gang (ikke noget at råbe HURRA for...) - Jeg har fløjet SQ via SIN adskillige gange - for ikke at sige hver gang - der virker skærme i sæderne og headset får man før afgang......absolut intet at klage på her....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 27/12-2007 14:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg fly med stor glæde SAS, billetterne som jeg har været heldig at købe de sidste par år hos SAS har været så billige at der var rigeligt at købe forfriskninger for, og så stadig have penge tilovers når man er fremme, dog er jeg mest til Thai,(eller er det måske konen ) problemet er at de kommer med deres priser meget senere end andre flyselskaber, og hvis man ikke er af spiller natur(og det er jeg ikke)tør jeg ikke vendte og se deres priser, hvis der dukker et godt tilbud op fra SAS, med hensyn til undderholdning, gør det mig ikke så meget om der er noget der virker, for jeg sover som en stud, straks efter jeg har spist.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2007 14:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kro90 skrev: Hej JSH71 og Loc... Jeg har nu fløjet med både SAS og Thai, og jeg foretrækker helt sikker SAS fremfor Thai, idet Thai's maskiner er gamle, sæderne ikke noget at råbe hurra for, og servicen ja den er lidt bedre end SAS, idt der er gratis drikke varer, dårlig afgangs tid fra København, kræver lige en fridag mere. Derfor SAS, god afgangs tid, underholdning i alle sæder. betjeningen rimelig, maden kedelig ligesom på Thai. men alt i alt, SAS...... ![]() Hejsa kro Maden var faktisk udemærket hos sas i forhold til thai, men jeg synes nu generelt alt flymad er ikke noget at skrive hjem om. Det da rigtigt thai fly er noget udslidt, men stadíg synes jeg man sidder bedre i dem end hos sas, kommer nok også an på hvor store ens ben er og mine er nu ikke de største eller længste. Fly afgangen til thailand er måske også den eneste fordel de har, hjem til dk er det den samme næsten som sas kun en times længere flyvetid. Det er da også rigtig som en skriver, det er fuldstændig lige meget med underholdningen hvis man kan sove i de 11 timer flyverturen er hjem. Men når man ikke kan sove selvom man har taget 2 sovepiller så bliver det dæleme en lang tur hjem. Jeg synes bare det er hammer dårlig service af sas først at udlevere headsættene ca 2 timer efter starten og filmene er for længst gået i gang. |
|
|
|
| Kaosangangsteren |
Lagt på d. 27/12-2007 15:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Vi har benyttet thai de seneste år, da vi bruger bonus mile til at flyve indrigs med, dog er China Air mit foretrukne sekundær flyselskab, der er super service og er forholdsvis billige, har også prøvet SAS god service også , og Luft(waffe) Hansa fra Frankfurt/bkk men det er nogle år tilbage Ole Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 27/12-2007 17:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Min egne erfaringer er: SAS flyene ofte har defekt ved skærmene, maden samme standard som thai bare mere 'Farlang' minded hvilket er et minus for mig (temmelig træt af den sildesalat de serverede) Bryder mig ikke om deres Svensker concept med udstrakt brug af besætninger derfra, Ikke jeg har noget imod dem. Jeg forstår simpelt hen ikke når de 'pratar' endnu værre bliver det når man beder dem om at tale engelsk og de fortsætter på svensk. at man skal betale for drikkevarer er jo helt op til deres politikker. Men jeg gider altså ikke sidde og afregne i flyene. (Og SEK = DKK) derfor prøver jeg at fravælge dem. De har dog bedre tider end Thai og mindre støj i flyet. Men helt klart ikke så smilende personale som thai. Forstår ikke hvad der skrives om flytiden. Da tiden i luften er omtrent den samme. Hvis ikke man rejser ud af CPH findes der efter min mening gode alternativer. F.eks Austrian (som lige har upgraded deres Cousine) eller Emirates. Selv Thaiair har nyere fly ud af frankfurt, Munchen. Men selvfølgeligt har folk forskellige opfattelser, og der kan være en klar forskel fra gang til gang selv på samme rute/selskab. Min erfaringer/oplevelser er fra 16 X retur fra Bkk de sidste 4 år. |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 27/12-2007 20:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
thai air fra cph aldrig, dårlige gamle fly med elendig underholdning så heller SAS eller andre (også thai air) med mellemlanding og airbus fra europa |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 28/12-2007 10:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Prøv dog SQ via SIN....![]() a great way to fly..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/12-2007 10:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
pdrhan skrev: Prøv dog SQ via SIN.... ![]() a great way to fly..... Hejsa pdrhan Ja det har jeg faktisk overvejet, men hvordan er sæderne der, prisen og flyvetiden sådan ca. hvor lang tid skal man vente i sin.? |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 28/12-2007 11:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
til dels vil jeg give pdrhan ret, SQ er faktisk ret lækkert at flyve med. Jeg føler faktisk også at der er mere plads i SQ end hos thai og sas ( måske ?) Dog er turen lang pga stoppet i singapore,måske er det mere pyskologisk,da man flyver forbi thailand og skal hele vejen tilbage igen til bkk. Samt synes jeg at de 2 eller 3 afgange SQ har at vælge imellem om ugen er for lidt, jeg ønsker ikke at tilrettelægge vores ferie efter et flyselskab. Bortset fra dette, i oktober var vi NYC og fløj med LOT , det var godt nok et skod selskab, der kan man tale om discount ![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 28/12-2007 13:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange før og jeg tror aldrig at man bliver enig om det. Jeg flyver helst SAS, da maskinerne er nyere, mere indbydende og ikke mindst mere lydsvage end f.eks Thai's 747. Mad og vin er også bedre. Singapore Airlines er et dejligt selkab at flyve med, men når muligheden er der for at flyve direkte vil jeg hellere gøre det. M.h.t sædeplads er sæderne hos SAS rent faktisk bredere end dem hos Thai og Singapore Airlines og pitchen (altså afstand til næste sæde) er den samme. Man kan finde alt omkring flyselkabers sæder og seatingplans her: http://www.seatgu... SAS til Bangkok: http://www.seatgu...s_A340.php Thai til Bangkok: http://www.seatgu...0_7443.php Singapore 747: http://www.seatgu...-400_4.php |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 28/12-2007 19:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Hej HEP. Singapore flyver vist med Boing 777-200/ER ell 777-300 ab cph og der pladserne ikke som 747. sammenligningerne holder ikke helt. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 28/12-2007 20:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
laodenmark skrev: Hej HEP. Singapore flyver vist med Boing 777-200/ER ell 777-300 ab cph og der pladserne ikke som 747. sammenligningerne holder ikke helt. Hehe.. det var derfor jeg bare skrev Singapore 747 fordi jeg var ikke helt sikker på om det var den de brugte til Bangkok ![]() http://www.seatgu...-200_3.php Hvis der er 777-200ER har de 2" større pitch end SAS og Thai. Hvis det er 777-300ER har de samme pitch. Det må Prdhan vide - hvad flyver SQ med ud af København? |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 28/12-2007 21:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Prdhan har svaret/oplyst andet sted at der er mere plads i flyene. men der kan rejses med både 200-300 med og uden benævnelsen ER. Da de jo er flyskifte i Singapore |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/12-2007 01:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
for info: ER= Extended Range! Ville da gerne flyve SQ, pga af service osv, men SAS passer mig bedre pga af flyafgangstidspunkt! Og så er det direkte ![]() ![]() Det er ikke servicen der trækker, på economy! ![]() Fløj Thai i Okt/Nov frem og tilbage, Cph-Bkk, ja pigerne er kønnere, men servicen var ikke bedre! Næsten tværtimod, på SAS står der trods alt sandwich og drikkevare i galleyet, intet på Thai, skulle bede om alting, og de så sure ud ![]() Dog servere Thai en ordentlig morgenmad sammenlignet med SAS, ellers "same sh.." Alt i alt: Jeg bliver ved med at flyve SAS ![]() Flyver igen i januar, pga af udsolgte afgange er jeg nød til at tage over Japan ![]() ![]() Har kun fri en uge, så det skal jo passe sammen ![]() Flyver med SAS
Redigeret af jesperfrb d. 29/12-2007 01:17 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/12-2007 13:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
laodenmark skrev: Prdhan har svaret/oplyst andet sted at der er mere plads i flyene. men der kan rejses med både 200-300 med og uden benævnelsen ER. Da de jo er flyskifte i Singapore Men Prdhan har jo også tydeligt skrevet at han aldrig har fløjet med SAS, så derfor findes der jo ikke noget sammenligningsgrundlag. Anyways - det var ikke for at komme ud i en eller anden "min er større end din" konkurrence, men mere for at gøre opmærksom på en internetside, hvorfra oplysningerne er tilgængelige. |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 30/12-2007 14:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
En af mine venner skal besøge mig her i Bangkok i jan. rejser med Tyrkiet eksperten, der netop har sendt en ekstraregning paa brændstof på "bare" 600 dkr. Altså en stigning på omkring 10 % tm |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 












God service, god benplads... Desværre lidt dyrt...






