Se indlæg
 Udskriv debat
Stor fiasko for dansk politi i Thailand
Bent Jensen
Websitet
http://www.scanda...ws_id=4007
som mest bringer kedelige historier om DANIDA-støtte til
fiskeriprojekter i Nordvietnam, bringer i dag følgende spændende artikel:
BANDIDOS MEMBER KIM LINDEGAARD NIELSEN FREE IN THREE WEEKS

By Gregers Moller

News broadcast by Thai television said on Thursday that all major
charges has been dropped against Danish Kim Lindegaard Nielsen because the police did not have sufficient evidence. Kim Lindegaard Nielsen was instead sentenced nineteen months for threatening another person to traffic in drugs. Kim Lindegaard Nielsen has so far been held in police custody for little more than eighteen months without being allowed release against bail, so in another three weeks he will be
released.

The failure of the Thai public prosecutor to put a case together
against Kim Lindegaard Nielsen with the insufficient evidence provided
by the Thai police may have consequences for the cooperation between

the Danish and the Thai police because the Thai police acted after
four years of instruction by the Danish police in everything related
to Bandidos and other MC gangs.

The arrest took place with the participation of Danish police
officers. Danish police also helped search the house of the Dane and
his neighbour, fellow Bandidos member Peter Buch Rosendahl and helped interpret the findings. Shortly afther the high profile arrest in July 2006, which was carried out as a big media show with the involvement of 100 special force policemen, a big group of Thai police officers flew to Denmark to get help in putting their case together.

- - - - - -

Årsagen til det danske politis drønende fiasko i Thailand må nok søges i to forhold:
(1) Det danske politi havde slået større brød op, end det kunne bage,
fordi politifolkene gerne ville have så mange gratisrejser til
Thailand som muligt.
(2) Det danske politi har på grund af sprogvanskeligheder ikke kunnet
kommunikere rigtigt med justitsmyndighederne i Thailand.
Justitsmyndighederne i Thailand taler stort set kun thai, et sprog
hvortil det danske politi ikke har sørget for at have tilstrækkeligt kyndige translatører.

Journalist Gregers Møller har med ovenstående artikel gjort et scoop.
Jeg håber, han bærer over med, at jeg kopierer hans artikel her.

Undskyld at jeg påpeger det, men Gregers har i skyndingen lavet en
fundamental sprogfadæse: "all major charges has been dropped". Det kan ske for enhver, der har gået på Journalisthøjskolen.

Med venlig hilsen
Bent Jensen
 
sabai sabai
Hej Bent.

At gratis rejser og translatøre , skulle være årsagen til at man frafalder sagen ..er helt ude i skoven !

Næ det bunder i penge og koruption da Thailandsk politi selv er en del af sagen.......laengere er den saamaend ikke !!!
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
roald

http://nyhederne....36442.html
 
bimmelim
Jeg tror nu heller ikke det har været pga. Thailand rejser Bent.
Måske du skulle have hjulpet som translatør så sagen kunne køre videre Wink
 
www.kgi.dk
larsen99
Bent Jensen skrev:

Årsagen til det danske politis drønende fiasko i Thailand må nok søges i to forhold:
(1) Det danske politi havde slået større brød op, end det kunne bage,
fordi politifolkene gerne ville have så mange gratisrejser til
Thailand som muligt.
(2) Det danske politi har på grund af sprogvanskeligheder ikke kunnet
kommunikere rigtigt med justitsmyndighederne i Thailand.
Justitsmyndighederne i Thailand taler stort set kun thai, et sprog
hvortil det danske politi ikke har sørget for at have tilstrækkeligt kyndige translatører.

Journalist Gregers Møller har med ovenstående artikel gjort et scoop.
Jeg håber, han bærer over med, at jeg kopierer hans artikel her.

Undskyld at jeg påpeger det, men Gregers har i skyndingen lavet en
fundamental sprogfadæse: "all major charges has been dropped". Det kan ske for enhver, der har gået på Journalisthøjskolen.

Med venlig hilsen
Bent Jensen
Nå der blev du nok forbigået igen og så er misundelse en grim ting
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif
 
huratho
Hej
Nu synes jeg snart at du, Bent Jensen, skal til at holde k---. Jeg giver Larsen99 fuldstændig ret, misundelsens brød.
For nogle år siden var det danske politi i Pattaya for at efterforske et mord på danske Basse, som det thailandske politi havde opgivet. Resultatet, 1 mdr. efter havde de anholdt 2 thaier, som fik henholdsvis døds-straf og livstid. Så lidt kan det danske politi altså
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.
 
Bent Jensen
For nogle år siden var det danske politi i Pattaya for at efterforske et mord på danske Basse, som det thailandske politi havde opgivet. Resultatet, 1 mdr. efter havde de anholdt 2 thaier, som fik henholdsvis døds-straf og livstid. Så lidt kan det danske politi altså
Hugo


Intersesant. Jeg synes ikke, jeg har høt om sagen, Du har vel ikke et link til en avisartikel? Hvem var Basse, og hvorfor blev an myrdet? Der foregår tilsyneladende flere mord på daskere i Thailand, en man kan fælge ned i Jeg husker mordet på danskeren i Pattaya, der avde et slagteri i Danmark. Det var hans thailadskekone, der tod bag, og sagen blev meget hurtigt opklaret af det dnske politi. Dt dnse pliti var ikke indblandet.

Bent
 
Bent Jensen


Det er en forkortet udgave af Grgers Mællers arikerl i scandasia. Han har virkligt gjort et scoop denne gang. Han opfangede nyheden på thai tv.

Med venlig hilsen
Bent Jensen
 
Bent Jensen
Til larsen99:

Nå der blev du nok forbigået igen og så er misundelse en grim ting


Ja, jeg er på ingen måde indblandet i det danbske politis nøsten totale fiasko. Uha!

Kunne du ikke slette dit afsloutningsskilt? Det virker fuldstændig overskruet og barnagtigt.

Bent Jensen

 
Bent Jensen
Næ det bunder i penge og koruption da Thailandsk politi selv er en del af sagen.......laengere er den saamaend ikke !!!


Hvad? Dansk politi beder korrupt thailandsk politi rejse sag mod danske motorcyklister. Og det skete via den danske Bangkok-ambassade, som ellers har til opgave at varetage danske statsborgeres - herunder motorcyklisters - interesser.

Umuligt! Dansk politi samarbejder da ikke med andre landes korrupte politikorps. Det har bare ikke været klar over, at de thailandske politifolk var korrupte. Det var umuligt for dem at finde ud af, hvad der foregik, på grund af ... hmm ....sprogvanskeligheder. .

Med venlig hilsen
Bent Jensen
 
Bent...

Jeg tvivler ikke på dit geni, udi Thai... men... hvis du var ligeså god til engelsk så ville du kunne læse at sigtelserne er frafaldet på baggrund af mangelfuldt bevismateriale....

Det sker dagligt i de danske retssale også, og har altså intet med sprogforvirring at gøre - det er jo bare et spørgsmål om at i sager om organiseret kriminalitet, der gør de kriminelle som regl et ret stort nummer ud af at sikre sig, at det er svært at bevise...

.
 
ubon lynge
Kunne du ikke slette dit afsloutningsskilt? skriver du til larsen99:

Skal du høres først hvad andre vil lave med deres profil, man skal nok finde et eller andet bare for at brok sigWink
Godt Nytår
Ubon.

Pibe
 
kro90
Hej Bent
Jeg gider normalt ikke blande mig i sådan en gang l... du har gang i her på siden, men du må lige forklare nedestående, som jeg har tilladt mig at klippe fra dit indlæg nr. 7

Citat
Jeg husker mordet på danskeren i Pattaya, der avde et slagteri i Danmark. Det var hans thailadskekone, der tod bag, og sagen blev meget hurtigt opklaret af det dnske politi. Dt dnse pliti var ikke indblandet.


Du skriver lidt selvmodsigende at det danske politi opklarede sagen, for dernest at skrive at det danske politi IKKE var indblandet. Hvordan skal det forstås. går forresten ud fra at dnske og dnse begge betuder danske, går ikke så meget op i stavefejl, men dine indlæg er engang imellem meget svære at læsePfft

Det var alt, i denne tråd.
Kan i have et Godt Nytår.
Kim

Kim
 
Bent Jensen
Til kro90>

Du har ganske ret. Sorry, det var en fejlskrivning. Der skulle have stået følgende:

"Intersesant. Jeg synes ikke, jeg har hørt om sagen, Du har vel ikke et link til en avisartikel? Hvem var Basse, og hvorfor blev han myrdet? Der foregår tilsyneladende flere mord på daskere i Thailand, end man kan følge ned i Jeg husker mordet på danskeren i Pattaya, der avde et slagteri i Danmark. Det var hans thailadske kone, der tod bag, og sagen blev meget hurtigt opklaret af det thailandske politi. Det dnse politi var ikke indblandet."

Og så var der for mange tastefejl. Jeg håber, jeg har rettet dem alle.

Tak for din interesse for mit skriveri. Jeg bestræber mig gerne meget på at formulere mig, så folk kan forstå det. Netop det fik jeg ros for af señor Ireba, førstesekretæren på den argentinske Bangkok-ambassade, da jeg oversatte hans afhandling om Vatikanstatens stilling i folkeretten fra spansk til engelsk. Hans spansk var frygteligt omstændeligt.

Med venlig hilsen
Bent Jensen
 
Bent Jensen
Til ubon lynge:

Skal du høres først hvad andre vil lave med deres profil, man skal nok fine et eller andet bare for at brok


Dit indlæg er kværulantisk. Jeg kommer med et godt råd for at undgå spild af båndbredde.

Bent Jensen
 
huratho
Hej
Bent Jensen. For det første er dine stavefejl ikke rettet. For det andet var Basse ikke indehaver af et slagteri, men derimod kræmmer, som kørte på markeder i DK om sommeren og vinteren tilbragte han i Pattaya. Det er meget forkert at skrive at det var det thailandske politi, som opklarede drabet. Det var først da det danske politi kom frem at det blev opklaret. Det kan da godt være at politiet herude fik æren, men det var det danske politi, som klarede det. Du kan søge på EB og finde artikler om Basse.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.
 
Bent Jensen
Jeg tvivler ikke på dit geni, udi Thai... men... hvis du var ligeså god til engelsk så ville du kunne læse at sigtelserne er frafaldet på baggrund af mangelfuldt bevismateriale....


(1) Jeg er ikke noget geni til thai, men på imrådet med overslttelse af thai til engelsk og dansk er jeg nok en af de bedste. Jeg er kun stædt på en enkelt person, der muligvis kunne gøre det bedre til engelsk. Det var en kaptajn i den thailandske hær, som havde opholdt sig i længere tid i USA. Men han kunne ikke dansk.

(2) Jeg kan udmærket læse. at nogle af anklagepunkterne er frafaldet på grund af mangelfuldt bevismateriale. Og hvad så? Hvis de danske politifolk er dygtige og har sikret sig assistance vedrørende det sproglige, så efterforsker de sagen selvstændigt, og den offentlige anklager får af dem det nødvendige bevismateriale til de rejste anklagers underbyggelse, hvis det korrupte thailandske politi ikke leverer bevismaterialet.

Det sker dagligt i de danske retssale også, og har altså intet med sprogforvirring at gøre - det er jo bare et spørgsmål om at i sager om organiseret kriminalitet, der gør de kriminelle som regl et ret stort nummer ud af at sikre sig, at det er svært at bevise...Jeg tvivler ikke på dit geni, udi Thai... men... hvis du var ligeså god til engelsk så ville du kunne læse at sigtelserne er frafaldet på baggrund af mangelfuldt bevismateriale....

Det sker dagligt i de danske retssale også, og har altså intet med sprogforvirring at gøre - det er jo bare et spørgsmål om at i sager om organiseret kriminalitet, der gør de kriminelle som regl et ret stort nummer ud af at sikre sig, at det er svært at bevise...Jeg tvivler ikke på dit geni, udi Thai... men... hvis du var ligeså god til engelsk så ville du kunne læse at sigtelserne er frafaldet på baggrund af mangelfuldt bevismateriale....

[quote] det er jo bare et spørgsmål om at i sager om organiseret kriminalitet, der gør de kriminelle som regl et ret stort nummer ud af at sikre sig, at det er svært at bevise...


Og disse her motorcyklister er mere velorganiserede end politiet?

Bent Jensen


 
Bent Jensen
For det første er dine stavefejl ikke rettet.


Jeg tror, du klarer det.

For det andet var Basse ikke indehaver af et slagteri,


Hvilket jeg heller ikke har skrevet. Jeg havde en formodning om, at Basse kunne være identisk med en dansker, der havde et slagteri i Danmark, og som blev myrdet i Pattaya af to revolverm;nd på motorcykel på bestiling af hans thailandske kone eller samleverske. Hun var sur over, at hun ikke kunne få penge af ham til en mand, hun sagde var hendes broder. til en motorcykel. . Da danskeren fandt ud af, at menden i virkeligheden var hendes thailandske mand eller boyfriend, bestilte hun mordet. Det blev opklaret på et øjeblik af politiet i Pattaya. En ansat fra den danske ambassade kom med blomster til det thailandske politi. Det dansk politi var ikke indbalndet.

Du kan søge på EB og finde artikler om Basse.


Det duer ikke at søge på Basse. Der er for mange hits. Derimod har jeg søgt på Pattaya. Der er i Ekstra Bladet ingen artikler om nogen Basse, der er blevet myrdet i Pattaya, så historien er nok en and.

Bent Jensen
 
kanut
Ham Bent er da en spøjs en :-)
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
BJ.

Du kan jo slette eller stoppe med dine intetsigende indlæg for at få få bedre båndbredde.Pfft

lindy
 
Spring til debat: