Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Lommepenge Phuket
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 19:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej allesammen!!! Jeg tager til Phuket på lørdag i 14 dage!!!! Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg ca. bruge i lommepenge i de 14 dage??? Og lommepengene skal gå til mad, udflugter og divs. småting!!!! ![]() |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 07/01-2008 20:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
svaert at sige, men foerste gang jeg var paa Phuket for 10 aar siden brugte jeg 10.000,- paa 14 dage. Det var dog udelukkende paa druk og en lille smule mad.![]() Men jeg vil mene at med 10.000,- kan du komme langt, ha' det godt og vil formentlig ikke mangle penge. Det kommer selfoelgelig an paa behovet. Er lommepengene kun til at forsoede tilvaerelsen uden de store indkoeb, saa kan mindre sagtens goere det. God tur. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 20:37
|
uhhhh, det er mange penge, havde mere tænk i størelse orden 5000 kr, og det beløb skal indgå i mad, drikkevare, og udflugter, tror i det rækker??? Hvad koster en middag fks?? |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 07/01-2008 20:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
5000 så drikker du ikke så meget![]() ![]() ![]() Jeg vil nu nok holde mig til hvad yeya skriver, men vi er jo ens nogle bruger lidt andre meget, men det er da træls at stå de sidste 4 dage og kun drikke sed tåre ![]() ![]() Ubon.
![]() |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 07/01-2008 20:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
tag VISAkort / MASTERCARD med så kan du jo nøjes med at hæve de penge du for brug for dit navn antyder du er pige så vil jeg skyde på du vil bruge 300-400 danske kr. om dagen lidt svært at sige præcis skal du på 5 eller 10 udflugter? skal du ud og dykke? vil du spise på en fin restaurant eller kan du nøjes med noget håndmad god tur |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 20:53
|
He he j ingen Thiaduller til mig, så der spare jeg jo en del!!!![]() ![]() Jamen vil gerne ud og opleve en del, ( Har i ellers nogen gode tips til udflugter+) tænkte på 5 udflugter, spiser ude omaften, og frokost tænkte jeg bare en burger eller ling. spiser morgen mad på hotellet kan man klare sig på 5000 uden at skrabe bunden!!!! ![]() |
|
|
|
| Bobold |
Lagt på d. 07/01-2008 21:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Der er mange, der bruger ca. de nævnte 5000 eller 30.000 bath på 14 dage - hvis hotel er incl. morgenmad. Afhængigt af hvor på Phuket du skal være kan det sagtens løbe rundt og du kan få nogle gode udflugter. Fx endagstur til PHI PHI, som er en sikker hitter koster ca 2500 bath og er incl. opsamling på hotel og frokost sam gear til snorkling. Gør dig selv en tjeneste og opsøg danskere på destinationen og få forklaret hvordan og hvad der skal gøres. |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 21:01
|
tak tak, skal bo i patong |
|
|
|
| Bobold |
Lagt på d. 07/01-2008 21:06
|
Du kan møde dk'ere på ROTTEHULLET og RUNDETÅRN de ligger begge på sidegader (soi) på Bangla Road på højre side fra vandet. De skilter med at de er danske.
Redigeret af Bobold d. 07/01-2008 21:09 |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 21:12
|
kan i fortælle hvad det koster i forhold fks. til danmark, er det 50 % billigere<++++??? |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 07/01-2008 21:18
|
|
en dagstur til phiphi øerne er en god ide en tur i FANTASEA forlystelses parken med stor indendørsshow med elefanter og thaidansere, her kan du også blive fotograferet med små tigerunger mens du gir den sutteflaske. og så en tur til JAMES BOND øen i PHANGNGA bugten hvor i sejler i longtail både gennem mangrove skoven ud og rundt om kalksten øerne, så holder båden ophold ved den muslimske pælelandsby hvor i for noget at spise,,,en god dagstur |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/01-2008 21:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
rinpoche skrev: Bobold skrev: Du kan møde dk'ere på ROTTEHULLET og RUNDETÅRN de ligger begge på sidegader (soi) på Bangla Road på højre side fra vandet. De skilter med at de er danske. Tak for rådet, så er man jo advaret og ved hvad man skal undgå. |
|
|
|
| Bobold |
Lagt på d. 07/01-2008 21:36
|
Til: Nakhon Narm Khaeng Det blev oplyst at hotellet er beliggende i Patong. Så jeg beskrev hvor det er muligt at få et reelt svar ud fra dette. Havde det været fx. Kata eller Karon havde mit svar været en beskrivelse af hvor det er muligt at træffe eller undgå DKére der. Har selv nydt godt af at spørge ind hos de personer som måake har været der i årtier. Det giver som regel en fordel eller to. Hvor er Nakhon Narm Khaeng i Thaland? Bare nysgerrig Redigeret af Bobold d. 07/01-2008 21:41 |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 07/01-2008 21:44
|
|
jeg forstår heller ikke RINPOCHE sure opstød |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 21:46
|
Tak for de fine svar, kom endelig med flere af dem!!!!!!!![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/01-2008 21:54
|
|
DU opfatter det muligvis som surt opstød, men jeg sætter som sagt pris på informationen udfra betragtningen jeg ikke har lyst til at opsøge danske steder overhovedet, så derfor siger jeg som sagt tak til Bobold. Og til bobold: Nakhon Narm Khaeng betyder blot Is-Byen på thai, en aforisme for min hjemby i dk ![]() mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 07/01-2008 22:14 |
|
|
|
| Miss Ya Ya |
Lagt på d. 07/01-2008 22:00
|
kender i nogen lokale man evt. skal bestille udflugterne fra??? Synes sku rejseselskabet udflugter er ret dyre |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/01-2008 22:05
|
|
Jeg har brugt http://www.sweetl... siden jeg var dernede første gang i `92. Har altid været meget tilfreds med dem. mvh rinpoche |
|
|
|
| Bobold |
Lagt på d. 07/01-2008 22:38
|
Til Ya Ya Jeg mener, at du skal vurdere de priser du bliver tilbudt diverse steder og så huske på at man STORT SET ALTID kan få en god pris - eller bedre pris end den først opgivne. Har aldrig betalt fuld pris for en udflugt eller tilsvarende - men så givet gode drikkepenge til de Thaier som er med - hvis det har været tilfredsstillende. Men lad være med at sejle til fx. PHI PHI i en plimsoller - for at få det billigt. Husk din sikkerhed. Du bør også prove en tur på elefantryg og sejle i en longtail. Men spørg på de nævnte steder. Til Rinpoche: Jeg forstår sagtens hvad du mener - med at undgå. Men jeg kan sgu godt lide at vise "flaget" hos de mennesker jeg har kendt i Thailand gennem mange år og så komme ud og prøve nye grænser af - på for mig ukendte lokaliteter. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/01-2008 22:42
|
|
Forståeligt nok bohold ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.