Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Royale Orchid Plus - Hund til Thailand
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 18/01-2008 20:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hej. Jeg har som medlem af Royale Orchid Plus Thai Airways optjent 25000 point, jeg skal med SAS til Thailand d. 5 febuar, og kunne ikke bruge de optjente bonus point til denne rejse. Er der nogen der ved lidt om hvad de optjente point så kan bruges til ? Så vidt jeg forstår, udløber disse points snart da de vist nok skal bruges inden et år. Jeg skal være der nede i mere end et år, jeg vil meget gerne have min hund med derned, kan man evt. bruge de optjente point til transport af kæledyr ? Jeg har været ved dyrlæge og fået lavet et pas samt fået de nødvendige vaccitationer til min hund. Men så vidt jeg kan se på denne side http://www.thaiem...g_cats.pdf skal hunden ifølge rubrik nr. 8 i karentæne i Thailand i mindst 30 dage Er der nogen der ved mere om dette ? Dyrlægen vidste ikke helt om det var nødvendig, og sagde jeg skulle undersøge om de 30 dage hunden skal være i karentæne evt. kan foretages hjemme hos mig selv hvor jeg skal bo i Thailand ? Eller om den skal i karentæne i lufthavnen i Bkk eller måske i et internat ? Ved godt der er mange spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe mig videre. På forhånd mange tak. Davs Jeg lavede dit links aktivt bamsen Redigeret af d. 18/01-2008 21:09 |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 18/01-2008 20:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Jeg tvivler meget på at du kan bruge dine point til transport af kæledyr. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til SAS Eurobonus og spørge dem. |
|
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 18/01-2008 20:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Ja jeg tvivler også på om de kan bruges til transport af kæledyr, men jeg må hellere kontakte SAS og høre dem ad, det kan være der er noget andet jeg kan få ud af mine opsparede point så de ikke går tabt. |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 18/01-2008 20:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej. Dine points udløber efter 3 år,hvis jeg er rigtigt orienteret. Desuden skal din hund vistnok starte sin rejse i Bangkok. Hehe Med venlig hilsen Helge. |
|
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 18/01-2008 20:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Okay hvad mener du med vistnok starte sin rejse i Bangkok ? Skal den i karentæne i Bangkok eller kan jeg holde hunden i karentæne privat hjemme hos mig selv jvor jeg skal bo ? Hvor kan man evt. få helt klar besked om hvad der skal gøres ? |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 18/01-2008 20:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej Ib. Det var en dårlig joke. Hvis mennesker,skal have en billet,på sine points, skal returbilleten udgå fra Bangkok. Du inspirerede mig til, at se efter en enkeltbillet til Bangkok,men den koster,med afgang d.10 april,6000 mere,end en retur!. Ja,sådan er der så meget,lille jeg, ikke forstår. Mvh Helge |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/01-2008 05:20
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Da jeg havde min hund med her ud, stod der også noget om Karantæne, men som jeg fik at vide har den løbende fået sine vaccinationer og dyrlægen laver en attest som skal stemples af veterinær.. Så står vovse og venter på dig ved baggage båndet når du når så langt.. Ikke en interesserer sig for din hund. Men har den kun lige fået vaccinationer til lejligheden, så ved jeg ikke hvordan de stiller sig. Hunden kommer i øvrigt med som ren overvægt, hvis du i forvejen har de tilladte kg. ( thai air ) |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/01-2008 09:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg forstår altid kun en halv meter af det med de små bogstaver i ROP, og jeg har aldrig fået andet end de 10 ekstra kilo ud af mine point.![]() Er der nogle, som kan give eksempler på, at de har fået noget ud af deres point og hvordan de trin for trin gjorde? Så vil jeg nemlig slå lyttebøfferne helt ud. ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 19/01-2008 09:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Ib Thomsen skrev: Okay hvad mener du med vistnok starte sin rejse i Bangkok ? Skal den i karentæne i Bangkok eller kan jeg holde hunden i karentæne privat hjemme hos mig selv jvor jeg skal bo ? Hvor kan man evt. få helt klar besked om hvad der skal gøres ? Du BØR absolut ringe til Thai Air og forhøre dig med hensyn til transport af din hund! Det er dem der absolut ved hvad der skal ske og sker med din hund under transport og ved ankomst i BKK Vær opmærksom på at din hund skal tilbringe ca 11 timer i flyets absolut bagerste lastrum , som dog er temperatur kontrolleret men mørkt - det er IKKE muligt at tilse denne under flyvning! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/01-2008 11:35
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja jeg har været her ude i en weekend på fribillet.. Selvom en weekendtur kræver min. bussines clas billet. Men det skelede man ikke til. fri tur var fri tur. Ellers er der / har været flere andre ting man kan bruge sine point til, det står i de hæfter de sender ud... men det var dengang, nu er mine point vist forældede.. Ja eller til Thai travel, de kan også svare. De skal bla have oplyst hundens vægt inkl transportkasse ( godkendt kasse ) samt mål på kassen. Jeg kan ikke huske om de også fik en kopi af veterinær attesten. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 19/01-2008 12:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hej Frank du skal først finde ud af hvormange point du har på din konto. dernæst skal du ind til thai airways og booke din billet.de har kun et lille antal pladser pr. fly til gratisbilletterne. en flybillet koster vist 65.000 point på turistklasse og 84.000 på 1 klasse. du kan købe en alm. billet og opgradere til 1 klasse med 25.000 point pr. vej. men her må du ikke købe en v billet "den helt billige" for den kan ikke opgraderes. det er ret simpelt at få det gjort og servicen hos thai er pisse god, problemet er at du skal være i meget god til i højsersonen, meget meget god tid. hvis du ikke har point nok til en billet kan du hos thai købe point kan ikke huske prisen. du skal være opmærksom på at du skal betale lufthavns afgift under alle omstændigheder. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2008 12:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
helge skrev: Dine points udløber efter 3 år,hvis jeg er rigtigt orienteret. Jeg drønede ind på SAS hjemmeside - der står for mig : Optjent i år Udløbsdato 2007 30 Sep 2012 Sånu er jeg mere rolig ![]() . |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 19/01-2008 13:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Jeg vil gerne gøre opmærksom på hvad jeg skrev tidligere. En returrejse skal starte i bangkok. Og da enkeltbilletter åbenbart er sindsygt dyre,må man jo buge sine point indenrigs. Det er heller ikke længere muligt,at shoppe med point på flyet. Men jeg vil også gerne have et step by step kursus. Jeg mistede sidste år 12000 point til en voucher, fordi jeg dummede mig. Grrrr Venlig hilsen Helge ![]() |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 19/01-2008 14:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
helge hvad mener du med en retur rejse skal starte i bangkok?? prasat |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 19/01-2008 15:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Man kan også bruge sine point til fly visarun fra Thailand til Vietnam,Singapore, Malyasia o.s.v. det er lettere at få plads på de korte turer,har selv fløjet til Saigon på visarun på point. tm. |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 19/01-2008 16:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej Prasat. Jeg har været inde på min ROP side,under Reqeust an award. Og under Thai International. står der. epature Bangkok only.Men som jeg skrev tidligere;jeg har svært ved ,at overskue det,og vil også gerne have en step by step forklaring. Jeg håber,at jeg tager fejl. Ps. Der kræves nu 70000 miles på økonomi BKK-Cpn ![]() Venlig hilsen Helge Der kom en drille-smiley ind. Redigeret af helge d. 19/01-2008 16:19 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 19/01-2008 17:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg var afsted i december og kom hjem i januar cph-bkk-cph på en gratis billet. jeg har været afsted flere gange på denne måde. der er ikke så meget step by step. det er bere ind til thai med sit bonuskort så ordner de resten. jeg ved ikke hvor jyderne skal tage hen. eller om de kan klare det over telefonen hos thai prasat |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 19/01-2008 17:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej Prasat. Det lyder godt. Med venlig hilsen Helge |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 20/01-2008 09:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Vi har netop "indfriet" vores Thai miles, som er blevet til billetter BKK-Sydney-BKK her til juli. Sendte blot en e-mail til ROP her i Danmark med vores rejseønsker. Dagen efter fik vi en e-mail bekræftelse og samme dag blev der trukket miles fra vor konti. 3 dage efter lå billetterne i postkassen. Der er vist ikke noget, der er nemmere! Hos Thai kan man nu også købe one way billetter for miles. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 20/01-2008 13:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Tak for svarene, jeg prøver at ringe til SAS i morgen da det er der jeg har købt billeterne. Det er et Thai royale orchid plus kort jeg har, men de kan vel sagtens bruges til SAS også ? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















epature Bangkok only.