Se indlæg|
Mobilfud på Bangkok-ambasaden
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 22/01-2008 13:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
For så dage siden havde jeg et ærinde på den danske Bangkok+ambassade. I eksopeditionen bemærkede jeg et skilt, som sagde, at det var forbudt de besøgrende at foetage opkald med mobiltelefon. Jeg spekulered på, hvad årsagen kunne være til dette forbud. Kunne det være fordi man ønskede at forhindre, at terrorister dløste bomber med mobiltelefon? Næh, for terrorister ville joudløse fra en position uden for ambassaden. Forbudet forekom mig uhensigtsmæssigt, fordi det frhindrede ambassadeklienterne i at rekvirere dkumenter og ekstra penge fra bekendte uden for ambassaden, hvis der opstod behov for det under ekspeditionen. (Det gjore der faktisk.) Efter et par dages spekuleren gik der pludselig en prås op for mig. Forklaringen er uhyre interessant. Jeg vil delagtiggre gruppens medlemmer på et senere tidspunkt. Jeg har lige nu følgende spørgsmål til gruppens medlemmer: (1) Er der nogen her, der også har bemærket skiltet med telefonforbudet? (2) Hvad tror man, formålet er med dette forbud? Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2008 13:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er garanteret et genialt scam for at forhindre brugerne i at ringe til en tolk der kan oversætte billigere end de der bliver anvist til fra ambassadens side ??? hvad har jeg vundet ??? . |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/01-2008 13:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Der er masser af offentlige institutioner hvor de frabeder sig unødvendig mobilsnadren. Jeg tror blot det er et udtryk herfor: arbejdsro under ekspedtioner. Det går jeg helt ind for! ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 22/01-2008 14:14
|
Til rinpoche: Der er masser af offentlige institutioner hvor de frabeder sig unødvendig mobilsnadren. Jeg tror blot det er et udtryk herfor: arbejdsro under ekspedtioner. Det går jeg helt ind for! Er der? Jeg har kun set mobiltelefonforbud i BangKwang Maximum Security Prison, da jeg engang var i fængslet for at tolke. Det går jeg helt ind for. Hvis det er for at skaffe arbejdsro under ekspeditionen, hvorfor er almindelig samtale så ikke forbudt, og hvorfor henviser men ikke ambassadeklienterne til bare at fortage eventuelle mobilopkald lige på den anden side glasdøren til ekspeditionen? Mobilopkald kan ikke forstyrre ekspedtionen af legaliseringer, da det foregår i et aflukket glsbur. Jeg savner din kommentar til de gener, det påfører ambassadeklienterne, at de ikke kan kontakte slægtninge ov venner uden for ambassaden, hvis behovet herfor opstår. Med venlig hilsen Bent Jenen |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 22/01-2008 14:25
|
Jos_38 skrev: Det er garanteret et genialt scam for at forhindre brugerne i at ringe til en tolk der kan oversætte billigere end de der bliver anvist til fra ambassadens side ??? hvad har jeg vundet ??? Du var meget tæt på, men du ramte ikke helt plet. Prøv at lænke endnu dybere. Jeg vil delagtiggøre gruppens medlemmer på et snere tidspunkt. Som trøstepræmie får du et gratis kig ud over Bangkok fra Bayoke Tower. Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 22/01-2008 14:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Min kæreste har da ringet til mig en del gange fra ambassaden i forbindelse med visum ansøgning, eller ting hun har været i tvivl om. Der er SVJV mange steder hvor man frabeder sig mobiltelefoner, kunne måske have noget at gøre med at Thai'er snakker ENORMT højt når de snakker i mobil telefon eller er det kun min kæreste der gør det :-) |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2008 16:13
|
|
fjelle123 skrev: Min kæreste har da ringet til mig en del gange fra ambassaden i forbindelse med visum ansøgning, eller ting hun har været i tvivl om. Der er SVJV mange steder hvor man frabeder sig mobiltelefoner, kunne måske have noget at gøre med at Thai'er snakker ENORMT højt når de snakker i mobil telefon eller er det kun min kæreste der gør det :-)Davs Fjelle Nej det er ikke kun din kone Thaierne snakker ikke de råberi deres telefon bamsen |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2008 16:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg sitere Bent Jensen u var meget tæt på, men du ramte ikke helt plet. Prøv at lænke endnu dybere. Jeg vil delagtiggøre gruppens medlemmer på et snere tidspunkt. Som trøstepræmie får du et gratis kig ud over Bangkok fra Bayoke Tower.Med venlig hilsen Bent Jensen Af en Tolk at være har du rigtig mange stavefejl, jeg ville have svært ved at bruge dig seriøst! Men forstår slet ikke din kamp mod alt dansk myndighed??? Jeg tænker her på en anden tråd, hvor du påstår at danske politifolk vil have gratis sex rejser til Thailand ![]() ![]() ![]() ![]() Håber du kan finde hold i dine påstande ![]() ![]() lænke=tænke bayoke=Baiyoke Redigeret af jesperfrb d. 22/01-2008 16:25 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/01-2008 16:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Om Thai'er taler eller raaber, hvad enten det er i telefon eller face to face............Der siger min erfaring mig, at det kommer an paa hvor i Thailand de kommer fra....... Jeg har erfaret at bla. folk fra Isaan med en daarlig skolegang, samt efterfoelgene daarligt job ( hvis de har job ) ja de kender ikke til alm. tale, men derimod kun til raaberi...... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 22/01-2008 16:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Bent Jensen skrev: Til rinpoche: Der er masser af offentlige institutioner hvor de frabeder sig unødvendig mobilsnadren. Jeg tror blot det er et udtryk herfor: arbejdsro under ekspedtioner. Det går jeg helt ind for! . . Er der? Jeg har kun set mobiltelefonforbud i BangKwang Maximum Security Prison, da jeg engang var i fængslet for at tolke. Det går jeg helt ind for. Med venlig hilsen Bent Jenen Nu er der jo tale om den danske ambassade, og der er masser af danske offentlige institutioner der frabeder sig uvedkommende mobilsnak. Skulle det vise sig nødvendigt, f.eks. på den danske ambassade i Thailand, at tilkalde assistance udefra, kan man sikkert også få tilladelse til at foretage et opkald, hvis man beder om det. Man kan komme langt med lidt høflighed. Peter
|
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 22/01-2008 17:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Kunne det være fordi, at man kan bruge ambassadens telefon mod betaling?.![]() Du har jo lidt "ambassade-fobi", såh... Måske en sammensværgelse mellem TOT og UM. Mvh Helge |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/01-2008 17:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Bent Jensen skrev: Til rinpoche: Der er masser af offentlige institutioner hvor de frabeder sig unødvendig mobilsnadren. Jeg tror blot det er et udtryk herfor: arbejdsro under ekspedtioner. Det går jeg helt ind for! Er der? Jeg har kun set mobiltelefonforbud i BangKwang Maximum Security Prison, da jeg engang var i fængslet for at tolke. Det går jeg helt ind for. Jeg skulle nok have skrevet offentlige danske institutioner. Jeg tror du leder efter spøgelser her. Som John også er inde på, hvis man står med et konkret tvivlspørgsmål som kan besvares med et opkald så går det jo nok også med en høflig forespørgsel. Det er vel blot en generel henvisning. Jo mindre mobilplapren der er i det offentlige rum, hvor man kan blive tvangsindlagt til at høre på en gang 110 decibel yallah-knald, jo bedre siger jeg blot. Din sammenligning mellem mobilsnak og samtale personer imellem synes jeg ikke holder vand. Jeg hilser personligt ambassadens initiativ velkommen. mvh rinpoche |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 22/01-2008 17:43
|
Fjelle123 skrev: Min kæreste har da ringet til mig en del gange fra ambassaden i forbindelse med visum ansøgning, eller ting hun har været i tvivl om. Ja, det er yderst praktisk at kunne ringe hjem eller andre steder hen fra ekspeditionen på ambassaden. Men det må man altså IKKE. Der er SVJV mange steder hvor man frabeder sig mobiltelefoner, Som for eksempel hvor? kunne måske have noget at gøre med at Thai'er snakker ENORMT højt når de snakker i mobil telefon Thaier - navnlig dem fra Eesarn eller Nordthailand - snakker også ENORMT højt, når de IKKE snakker i mobiltelefon. Og det må de gerne i ambassadens ekspedition. Hvordan kan det være? Der er altid nogle thaier fra Eesarn i ekspeditionen for at søge om visum. De taler med hinanden i ventetiden. Så jeg tror ikke, der er støjen fra mobilsamtaler, der gør, at de er forbudt i ekspeditionen. Næh, der er en helt anden årsag til, at de ambassadeansatte ønsker at forhindre mobilopkald. Prøv nu at bruge tænkeren. Og jeg venter stadigvæk på, at nogen udtaler sig vedrørende spørgsmål (1). Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/01-2008 17:57
|
|
Hej Bent. Kan det have noget med respekt at goere naar du er i " gourverment " room. ??? ![]() Har dog ikke set skiltet, men derimod jeg jeg set logoet for DTW.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/01-2008 18:15 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 22/01-2008 18:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nå men så ved jeg det ikke... Kan ikke ummildbart komme med et konkret eksempel på hvor man ikke må tale i telefon, men har set klistermærket med en telefon med en rød streg henover mange steder i danmark, jeg skal glædeligt informerer om det næste gang jeg støder på det. Mht til min kærestes "råberi" i telefonen så kommer hun 40 km uden for Hua Hin, født og opvokset, så det er skam IKKE kun i det fattige nordthailand de råber kan godt være at man IKKE MÅ, men man får så lov alligevel, og der er ikke nogen der har sagt noget til det... jeg har ALTID fået en YDERST venlig og GOD service på ambassaden i bangkok, men hvad du lige specifikt tænker i dit hovede omkring mobilforbudet skal man jo være tankelæser for at kunne vide, spørgsmålet er mere om det er noget specifikt du med 100% sikkerhed ved, eller om det er noget du forestiller dig at du ved ![]() |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 22/01-2008 18:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Bent, jeg håber du fulgte mit råd, om at få sat en meddelelse om tolkebistand op på ambassadens opslagstavle... - Men du skuffer mig meget, når du fortsat er på jagt efter ambassade og "måske" udsendte politifolk. Med hensyn til brug af private mobiltelefoner på ambassaden, er der ikke alene tale om forhindring af et forstyrrende moment i ekspeditionen, men så sandelig også tale om en sikkerhedsforanstaltning, og du ved godt hvorfor! Jeg var glad, da jeg så du begyndte at skrive nogle gode indlæg om dit lange og virksomme liv i Thailand, lad os få flere af den slags, du kan give mange os en go´inspiration til at udforske det dejlige land meget mere... - Men skån os for din bitterhed mod ambassaden - ta´nu og se fremefter... |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 22/01-2008 18:10
|
Paulsenp skrev: Nu er der jo tale om den danske ambassade, og der er masser af danske offentlige institutioner der frabeder sig uvedkommende mobilsnak. Som for eksempel hvilke? Skulle det vise sig nødvendigt, f.eks. på den danske ambassade i Thailand, at tilkalde assistance udefra, kan man sikkert også få tilladelse til at foretage et opkald, hvis man beder om det. Det står der ikke noget om. Man kan komme langt med lidt høflighed Jeg savner stadigvæk gruppemedlemmernes reaktion på spørgsmål (1). Jeg kan vel ikke være den eneste, der med mine svage øjne har set skiltet? Med venlig hilsen Bent Jensen Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2008 18:12
|
|
Jeg fatfer ikke hvorfor at du bent, skal lave ting om til en gætte konkurence ![]() Hvorfor kan du ikke bare fortælle hvad du ved. Men du gætter sikkert også kun. bamsen |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 22/01-2008 18:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Nu sad jeg lige og læste dette her emne. Bent fortæl nu bare hvorfor vi ikke må tale i tlf. Jeg kan komme med nu forslag. For ikke at forstyrre kaffemask eller riskogeren.! Måske er det bare for at folk skal spørge dumt
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/01-2008 18:58
|
|
Okker gokker gummiklokker, erle perle pif paf puf, vaek med den beskidte luf...........Kom saa med det svar Naa det bli'r nok ikke i dag, nu vil jeg spise for-stuvet hvidkaal og deller...........og derefter er det nat nat...... [small] Haaber at jeg kan sove, oven paa al den spaending... [/small]
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/01-2008 19:04 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

u var meget tæt på, men du ramte ikke helt plet. Prøv at lænke endnu dybere. Jeg vil delagtiggøre gruppens medlemmer på et snere tidspunkt. Som trøstepræmie får du et gratis kig ud over Bangkok fra Bayoke Tower.