Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt forumpunkt i forumet (Integration)
Webmaster
Hejsa,

Jeg har oprettet et nyt forumpunkt her i forumet som skal omhandle integration og mangel på integration af thaier her i Danmark.

Jeg håber at vi med dette forumpunkt vil få en ordentlig og seriøs debat om de tilbud deres findes for thaier som kommer hertil, de thaier som er her og ikke mindst de børn og unge som er her i landet hvor den ene eller begge forældrene er thai.

Så har du en mening, holdning eller noget erfaring med noget som skal hjælpe til med integrationen af thaier i Danmark så kom på banen her. Ligeledes hvis der er noget du synes mangler udover de tilbud som allerede findes.

Lad os få en god og sund debat, hvor vi kalder en spade for en spade, uden at fare i flæsket på hinanden.
Tak og god debat.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
TG950
hvad fanden er den nu af, denne regering er og bliver en flok tumper, det er jo ikke nogen hemmelighed at nyere invandrer & familliesammenførte ikke har ret til at misbruge det danske sociale system,tvært imod så er det dem som er under en ældre integrations & familliesamenført lov som kan benytte sig af denne luksus.

nyere tilkommer kan jo ikke bare nasse på samfundet som før i tiden, de fleste har jo nok et arbejde og betaler skat, eller er forsørget af deres deres ægtefælle som sandsynligvis også har et arbejde og derved betaler deres skat til sammenfundet, og så kan man jo godt bruge det behandlings system såsom hospital > læge > undervisnings system.

klippet fra DR text tv.

DR1 S127 søn 01 aug 08:21:06
31.juli dr.dk/nyheder 22:43

DF KRÆVER INTEGRATIONSKOMMISSION
Dansk Folkeparti kræver nu at
regeringen opretter en særlig
integratinskommission, der skal
beregne, hvad det årligt koster at have
indvandrere boende i Danmark.

Målet er, at befolkningen kontant skal
få øjnene op for, hvad nydanskerne
koster etniske danskere, skriver
Berlingske Tidende.

Dansk Folkeparti vil have kommissionen
til at beregne, hvor meget nydanskere
"belaster" hospitalsvæsenet,
retsvæsenet, socialvæsenet og
uddannelsessektoren.

men dette er typisk DF i en nøddeskal, tomhjernet gæs.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Payanak
Det er ikke så tit jeg er enig med DF, men dette synes jeg er en fornuftig ting.
Danmark er en virksomhed, og man må holde styr på pengene.

Fido
En oversigt over udgifterne? ... Umiddelbart ligner det et meget godt udgangspunkt for en fornuftig diskussion.
Hvem mon der kan have noget imod det? Tuttelu Tralla
One man's ceiling is another man's floor

thaikurt1
Hvorfor skulle vi borger ikke kun få at vide hvad det koster det danske samfund at indvandrere boende i Danmark.

Lad os da få hvad det koster i forhold til hvad de bidrager med til samfundet.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Bjarne
Dansk Folkeparti vil have kommissionen
til at beregne, hvor meget nydanskere
"belaster" hospitalsvæsenet,
retsvæsenet, socialvæsenet og
uddannelsessektoren.

Med andre ord: Dansk Folkeparti har fastslået, at nydanskere er en belastning for det danske samfund.
Får vi også en kontra-beregning på, hvad nydanskere har tilført det danske samfund? Og nej, glem det dummerhoveder! Indvandrere/nydanskere er IKKE kun ensbetydende med omkostninger og udgifter.
Kan vi få en beregning på, hvad førtidspensionister under sydens og østens sol belaster nationen? Kick you

Bjarne
Hvad koster du at have boende fjernt fra alle forpligtelser, Thaikurt? Og hvad bidrager du med?

Fido
Bjarne skrev:

Indvandrere/nydanskere er IKKE kun ensbetydende med omkostninger og udgifter.

Det har du da helt ret i, Bjarne - men lad os da endelig få sat nogle tal på, og meget gerne fordelt på oprindelsesland.
One man's ceiling is another man's floor

TG950
gad vide hvor længe den mening holder, nok ikke ret lang tid, sædvanen tro så retter regeringen ind til højre og ypper kiv lige så snart Df vrikker med røven.

klippet fra TV2 nyheder:

Rønn afviser DF-forslag
Søndag d. 1. aug. 2010; kl. 11:10 af ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 1/8 2010; 11:10)
En integrationskommission foreslået af DF, som skal forklare, hvilke udlændinge koster mest er dødfødt. Ministeren skyder forslaget ned.

Integrationsminister Birte Rønn Hornbech (V) er imod, at der nedsættes en integrationskommission.

Den skulle som foreslået af Dansk Folkeparti bl.a. beregne, hvad det koster Danmark at have indvandrere fra forskellige verdensdele.

- Jeg er inderligt imod, at man begynder at gøre bestemte udvalgte grupper op i penge. Det strider mod mit menneskesyn, at man vejer efter om de er børn af Ismail, Sarah eller Kristian, siger Birte Rønn Hornbech til Ritzau.

Hun kritiserer, at Dansk Folkeparti igen stiller skarpt på modsætningen muslimer eller andre.

Og hun stiller sig tilfreds med, at de konservatives integrationsordfører Naser Khader er kritisk over for en integrationskommission.

/ritzau/

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

thaikurt1
[url]Hvad koster du at have boende fjernt fra alle forpligtelser, Thaikurt? Og hvad bidrager du med?[/url]

Det koster det jeg få som førtidspensionist

Det er så den udgift at Danmark har når jeg bo i thailand.

Lad os så se hvad Danmark få ud af jeg ikke bo i Danmark.

Betale skat til Danmark
Belagter ikke det offentlig med bruge at div tilskud som førtidspensionister og belaget hele ikke de hårde arbejde medarbejder på div offentlig kontor og syghuse.

Hvis det er mere du godt vil havde at vide når man er førtidspensionister og boede ulande.

Så kom frem med det og jeg skal svare dig på det
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Payanak
Så kører det igen...
Men uanset hvad, så går alle former for overførsels indkomster, en hård fremtid imøde.
Få sat tal på de fremmede først, og lad os så se hvad der sker...

claus31130
Thaikurt1 skrev:
[url]Hvad koster du at have boende fjernt fra alle forpligtelser, Thaikurt? Og hvad bidrager du med?[/url]

Det koster det jeg få som førtidspensionist

Det er så den udgift at Danmark har når jeg bo i thailand.

Lad os så se hvad Danmark få ud af jeg ikke bo i Danmark.

Betale skat til Danmark
Belagter ikke det offentlig med bruge at div tilskud som førtidspensionister og belaget hele ikke de hårde arbejde medarbejder på div offentlig kontor og syghuse.

Hvis det er mere du godt vil havde at vide når man er førtidspensionister og boede ulande.

Så kom frem med det og jeg skal svare dig på det

Hvis man ikke aner en skid om hvad man udtaler sig om , hvorfor så gøre det ?????

Ved at du ikke bor i Danmark, men høster en stak danske kr hver måned som forsvinder lige lukt ud af Danmark, så koster du faktisk samfundet en del mere end som så .... du bidrager ikke til at "holde hjulene igang" som dem der bor i Danmark gør ..... er der mere du vil vide om at være førtidspensionist og bo i udlandet, spørger du bare.....

http://www.cs-web.in.th/
sony
Bjarne skrev:
Hvad koster du at have boende fjernt fra alle forpligtelser, Thaikurt? Og hvad bidrager du med?

Det kunne jo være folk selv betaler til sin pension ligesom jeg gør, og jeg kan ikke se hvorfor der skal være forskel på hvorfor man bor i et ikke eu land så skal der gøres den store forskel.

Men en der kommer som såkaldt flygtning kan få i hovede og r.. og bare få ved kasse et, det er måske godt nok?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PL
Yep, så kører vi igen...

De tal er allerede mulige at finde, både de overdrevne:

http://www.dendan...de113.html

- og de mere seriøse:

http://www.nyidan...ap03_1.htm

"Den sidste kolonne i Tabel 5 er ganske bemærkelsesværdig, idet den viser, at hvis en nyfødt fra gruppen resterende befolkning i resten af sit liv modtager de aldersfordelte offentlige nettoudgifter pr. person, som blev udbetalt i 1999, da vil omkostningen over livsforløbet for den offentlige sektor være på 360 tusinde kr. målt med en diskonteringsrate på 2,5 procent. Det betyder, at en nyfødt fra gruppen resterende befolkning koster 2/3 af hvad en indvandrer fra et mindre udviklet land koster.

Ses Tabel 5 under et, er resultatet, at ved en diskonteringsrate på 2,5 procent er det kun gruppen af indvandrere fra mere udviklede lande, som over livsforløbet giver et positivt nettobeløb til den offentlige sektor, hvis man anvender de aldersafhængige nettoudgifter for 1999. Alle andre befolkningsgrupper modtager et samlet positivt beløb fra den offentlige sektor.

Med udgangspunkt i dette resultat er det sandsynligt, at den offentlige sektor ikke i det lange løb kan fastholde en økonomisk politik, der indebærer, at den enkelte over livsforløbet vil modtage aldersafhængige nettoudgifter, der svarer til det niveau, der blev udbetalt i 1999. Det skyldes, at en fastholdelse af denne politik vil gøre den offentlige sektor insolvent."

http://www.inform....dk/202099

Slag på tasken, mellem 50 og 100 mia. om året!Big eyes

PL

b_j3ns3n
claus31130 skrev:

Ved at du ikke bor i Danmark, men høster en stak danske kr hver måned som forsvinder lige lukt ud af Danmark, så koster du faktisk samfundet en del mere end som så .... du bidrager ikke til at "holde hjulene igang" som dem der bor i Danmark gør .....

Kurt (og andre fpér) betaler vel skat til danmark af sin fp.. på den måde holder han vel hjulene igang i danmark selv om han ikke er her.. ja han bruger resten af pengene i udlandet og dem ser danmark ikke en krone af, men slipper vi så ikke for at betale hospitals ophold, sagsbehandler hos borgerservice, tilskud til lejelighed og andre goder som fp har krav til.. ?
Hvad er dyrest..?
Ingen grund til at fare op.
jeg spørg bare Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Bjarne
Der er ingen, der farer op - måske bortset fra dem, der har behov for at anvende fed skrift. Men det er patetisk gang på gang at se de samme modtagere af dit og dat skyde løs på andre.
Hvi skuer du splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget.

kylling
Hvad Så, vil DF ikke holde det op imod hvad og hvor meget disse såkalte fremmed bidrager til det danske samfund??

Hvis det kun er hvad det koster at integere folk er det jo helt forkert at måle det på den måde
For 2 md. siden ansatte jeg en polsk dame på samme vilkår og løn som alle de andre ansatte,og jeg er ikke blevet skuffet,er meget lærenem arbejder godt uden alt det piverri som jeg høre fra de danske ansatte

Vil lige tilføje vi er 16 ansatte 2 fra vietmam,1 fra dominokansk repuplik,1 fra thailand (min kone)
D.V.S. 12 dansker er ansat og det er fra dem der er mest brok når vi har tavlt og det er nu i sommerperioden vi skal tjene nogle penge,alle får jo deres timeløn,men vores danske ansatte brokker sig mere end de arbejder,de tænker ikke på at til vinter når de får løn for 8 timer sidder de på røven 5 timer.

Vil lige tilføje om du er sort,hvid eller rød de får det samme i løn

Og der arbejder hos os tjener deres penge og betaler deres skat,til at medvirke til det danske samfund (bla. disse folketingsmedlemmer fra Dansk Hadeparti der kun sidder der på fremmedfrygt)

Pyhhh så fik jeg lidt luft

Der er jo meget mere men det kommer når jeg har brug for lidt mere luft
Hello....Hello....

PL
Bjarne skrev:
Der er ingen, der farer op - måske bortset fra dem, der har behov for at anvende fed skrift. Men det er patetisk gang på gang at se de samme modtagere af dit og dat skyde løs på andre.
Hvi skuer du splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget.

Jeg skyder sgu´ ikke på nogen, men hvis ikke de tåbelige politikere uddelte 50 mia. med rund og gavmild hånd til dovne og kropumulige indvandrere, så kunne de etniske danskere der har behov for hjælp måske få lov til at gå i fred og ro UDEN at blive lagt for had!

At man modtager fra det offentlige, bør vel heller ikke betyde at man er afskåret fra at deltage i debatten, og "skyde løs på andre"?

Mener Bjarne at der gælder andre regler for ytringsfriheden hvis man er pensionist, bistandsklient, arbejdsløs m.m.?

PL
Redigeret af PL d. 01/08-2010 16:57

Jeg forstår det ikke, at F.P betaler skat, det er penge de får fra staten og staten betaler skattet så nemt er det.....Bvdrrrrrr

lindy

b_j3ns3n
og staten får pengene af alle os andre som stadig arbejder, men hvor vil du hen med det ? Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Spring til debat: