Se indlæg
 Udskriv debat
visa..!??
Ulrich55
Jeg er netop vent hjem fra phuket...efter 2 mdr...måtte en tur til burma efter en måned...et såkaldt visa run..Hvor lang tid kan jeg nu få tid derude, når jeg kommer fra Dk...Kan jeg få et 3 mdrs visa, og så lave et visa run og få 3 mdr mere...Jeg blev forelsket ikke bare i pigen , men i Thailand som sådan...Hvor finder jeg de præcise regler for opholds tilladelse i Thailand..Smile

Suk Rak Ning
Hej Ulrich55.

Proev at gaa igang med denne laaaaaaange traad, der vil du finde svar........Jeg har vaeret her over 3 aar nu, med adskellige runs..

http://www.dansk-...rowstart=0

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

start på en sprogskole, så slipper du for alle de visaruns,

Suk Rak Ning
bkk skrev:
start på en sprogskole, så slipper du for alle de visaruns,

Saa skal man jo naemest vaere evighedsstudent.....Wink

den hjemmeside jeg henviste til for nogle uger siden, der kunne man gå 3 år, hvorefter der var lagt op til at man kunne start forfra.
skolen havde sikkert ikke endnu haft elever der havde gået så længe, men de havde sikkert tænkt på det.

http://www.dansk-...ad_id=4993

jpo
jeg ved ikke om der er regler for hvornår man kan få et visa igen,
da jeg var i thailand i december fik jeg et 3 måndres visa,
jeg kunne også få et 1 års visa. hvis nok 700-800 kr
på ambassaden i københavn.
håber du finder ud af det.
ja thailand er skønt.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jpo der er regler, 90 dage pr. halve år, ligesom her i shengen. hvis man bruger turistvisa, jeg er dog ikke ind i de regler, da jeg for det mste har brugt 1 års marry visa, næste tur til thailand i næste uge bliver på 3 måneder, på et non-immigrant O visa
som koster 400 kr.
et 2 mrd turistvisa koster 200 kr. og det kan forlænges med en måned i thailand, et turistvisa stempel som man gratis får ved ankomst til thailand vare 30 dage og kan forlænges med 10 dage i thailand

kvindemin
hvis ikke du er thai gift, bestiller du bare 3 gange 2mdr. turistvisa det koster ca. 600kroner hos konsulatet i hvide sande.
det vil sige du skal have 2 visa run
Redigeret af kvindemin d. 28/02-2008 17:45

lols
Du kan være 90 dage på et halvt år, hvor du laver visa run.

Efter de 90 dage kan du få et 3 mdrs turist visum på en ambassade eller konsulat udenfor Thailand. På den måde kan du altså være næsten en halvt år i Thailand og derefter starten en ny kvote med visa run.

Så vidt jeg husker er 1 års visum kun hvis man er fyldt 50 år?

Du kan se mere om det på;

[url]www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm[/url]

Der er også link til de officielle thailandske sider med reglerne på engelsk.

Pøj pøj,
Lols

Suk Rak Ning
Husk de 3 md. kun er 2 md.......md. nr. 3 faaes ved at moede op paa emigrationskontoret, faa stemplet mod at beale 1900 Baht.

Som ugift under 50 aar og langtidsturist kan man gore foelgende:

Faa det 3 md. visa ( 2 md. ) i DK eller ta' til TH paa de alm. 30 dage, naar kvoten er opbrugt tager man eks. til Ranong, faar 1 md. det goer man saa 2 gange, derefter tager man saa til eks. Penang, faar en overnatning og faar saa 3 md. ( 2 md. ) naar de 2 md. er gaaet tager man paa emigrationskontoret og faar md. nr. 3, derefter hedder det saa Ranong, Ranong, Penang og Emigrationskontoret igen og igen og igen og igen og igen.......Wink

Ved ikke hvordan de er på Emigration på Phuket, men har hørt at det er forskelligt overalt i TH.

Husk lige at man regner ikke 3 mdr. men 90 dage, hvilket godt kan snyde en.

Her i Pattaya gælder flg. når man som Ulrich55 er over 52.

1. Et Non Emigrant O visa fra ambassaden i KBH. giver ved ankomst automatisk 90 dage.

2. Inden de 90 dage er gået skal man i første omgang sørge for at få sig en bankbog med indestående som IKKE thaigift på 800.000. Hvis gift 400.000 Baht. Disse penge skal og må ikke røres, du må gerne bruge af kontoen med du må aldrig komme under limit.

3. Nu tager du som Suk beskriver på et visa run og får nye 90 dage.

4. Inden disse 90 dage er brugt går du på konsulatet med din selvangivelse eller årsopgørelse og får et Statement om din indtægt i Dk, som skal være på mindst 65.000 Baht per måned. Eller indestående nok på en dansk bankkonto der giver mulighed for månedlig overførsel i str. omkring 65.000.

5. Du skulle meget gerne og helst have bopæl i en lejet bolig helst ikke hotel eller guesthouse. Skiftende adresser giver Emigration mistanke om noget fusk. Meget gerne tage Thaidamen med første gang, så de kan se du er seriøs. En fastnet telefon giver gode points ud over mobilen. Og meget gerne lejekontrakt på bostedet.

6. Dagen før du går til Emigration går du til din bank og får et statement på dit indestående i banken. Derefter til en copyshop og får lavet 2 kopier af:
Konsulens statement, her i byen 1200 Baht.
Bankens Statement, her i byen 100 Baht.
Første side af din bankbog
Gerne af flere sider af din bog hvis der har været store transaktioner, men i hvert fald af sidste side skal du have udskrift af indestående d.d. Slutbeløbet skal stemme overens med Statementets beløb. Så derfor må kopierne ikke være mere end 1 døgn gamle. Husk at medbringe bogen da de kontrollerer datoerne for udskrift
Kopi af dine evt. kreditkort. (hvis du føler dig usikker på at udlevere fortrolige oplysninger streger du dine kodetal på bagsiden over).
Hvert enkelt kopi underskriver du, gør det inden du ankommer, det irriterer dem grænseløst at de skal sidde og se dig underskrive og der står en lang kø bag dig. Sørg for at sortere de tre bundter i original og hver kopi for sig.

Lad endelig være med at få lavet kopier på de kopicentre der ligger lige i nærheden af Emigration de er ejet af dem og hver kopi koster som regel 5-10 mod normal ½-1 Baht stk. ude i byen.

Kom så tidligt som muligt. Så undgår du fulderikkerne der kommer op ad formiddagen og ikke har forstået noget som helst og som nærmest skal hjælpes ind og ud af døren.

Du har på forhånd udfyldt blanket TM 7 og vedlagt 2 pasbilleder.

7. Du aflever alt dette i emigration som (måske) interviwer dig for lige at se om du nu er en all right person. Er alt i orden får du et nummer og kan så hente dit pas om eftermiddagen. Så har du fået et stempel med 1 års visa. Dette koster 1.900 Baht.

8. Nu går du over til en anden skranke med en udfyldt blanket TM47, der får du så den nederste del af balnketten clipset ind i dit pas der giver dig ophold i 90 dage. Dette er gratis. Og du henvender dig så til samme skranke hver 90. tyvende dag. indtil året er gået så skal du turen om igen men behøver dog ikke flere stempler fra ambassader i udlandet. da du allerede er registreret som non emigrant O.
"Glemmer du at forny dette visa hvert år så skal du hele møllen om igen med besøg i DK.

Vær altid omhyggelig med at overholde alle datoer det giver dig bonus point i systemet.

9. Hvis du ønsker at forlade landet i løbet af året skal du have et Re-Entry visa stempel i dit pas, dette koster 1.900 Baht. Skal du rejse flere gange så skal du have et Multiply Re-Entery visa som koster vist nok 4.800. Har du ikke dette visa når du rejser ud af landet, må du hele møllen om igen når du ankommer til Thailand.

10. Dette har jeg nu gjort i 7 år uden problemer, dog uden at have Re Entry da jeg ikke gider flere udenlandsrejser.

11. For nu at undgå at nogle "kloge" hoveder siger at sådan er det ikke, så læs min indledning. Sådan er det i Pattaya men måske anderledes andre steder.

Som en yderlig oplysning kan jeg fortælle at for 4 år siden fik jeg stjålet mit pas ved et indbrud. Efter at have anmeldt passet stjålet hos politiet og på Emigration, fik jeg et et nyt på konsulatet, Med det i hånden over til Emigration som så simpelthen rekonstruerede mine visas via Computeren, blot har min TG et andet serienr.

I disse så moderne tider kan de se hvornår du er landet, om du har haft konflikter med politiet etc. De sagde rent ud til mig, da de slog mig op på skærmen, at jeg havde fået 3 færdselsbøder og nu skulle jeg altså køre ordentlig i fremtiden.

Med hilsen og håb om held og lykke med dit visa
Skeptikeren fra Pattaya.

kvindemin
her er lige et link fra thaivisa, ang. nye regler fra februar
http://www.thaivi...pic=166996

rinpoche
Godt, konkret og særdeles udtømmende indlæg, Skeptiker!

mvh
rinpoche

paulsenp
Skeptikeren skrev:
...
2. Inden de 90 dage er gået skal man i første omgang sørge for at få sig en bankbog med indestående som IKKE thaigift på 800.000. Hvis gift 400.000 Baht. Disse penge skal og må ikke røres, du må gerne bruge af kontoen med du må aldrig komme under limit.

Vil det sige, at man (i Pattaya) ALTID skal have mindst 800.000 (400.000) baht stående på kontoen?

...
4. Inden disse 90 dage er brugt går du på konsulatet med din selvangivelse eller årsopgørelse og får et Statement om din indtægt i Dk, som skal være på mindst 65.000 Baht per måned. Eller indestående nok på en dansk bankkonto der giver mulighed for månedlig overførsel i str. omkring 65.000.
...

Hvordan skal det forstås? Er det tilstrækkeligt med f.eks. 3 gange 65.000 baht på en dansk konto, eller skal man have penge nok på kontoen til et helt år? Altså mindst 800.000 (400.000) baht på kontoen i Thailand OG hvad der svarer til 12 x 65.000 baht på den danske konto?

Det er rigtigt at reglerne tolkes vidt forskelligt på de forskellige immigrationskontorer, og jeg har også tidligere hørt, at kravene er større i Pattaya end de fleste andre steder.
Peter

paulsenp
Se iøvrigt her:

http://www.lawyer...t_2006.pdf

Specielt punkt 7.21
Peter

paulsenp!
De 400/800.000 SKAL have stået på kontoen i mindst 3 mdr. FØR du søger. Alt hvad der står ud over disse beløb kan du som sagt disponere over, men aldrig komme under.

Ja, du skal have mindst 65.000 Baht om måneden fra Danmark hele året. Eller indestående i en bank der modsvarer beløbet.

Hvorfor m,an er mere strikse i Pattaya er på grund af de tidligere Platugler/nassere fra alverdens lande der befolkede byen, og ikke havde penge til at betale for mad/bolig/eller sågar til nyt visum.

Hundredvis sov på stranden om natten. Ved sygdom var det kommunen der måtte betale for deres hospitalsophold/medicin, uden at kunne få pengene retur fra ambassader.

Alt dette er gudskelov blev reduceret væsentligt, men man kan - desværre - stadig møde nogle få af dem rundt omkring i byen. De benyttede bl.a. den taktik at de "sneg" sig ind i supermarkederne og spiste brød og kager, drak mælk eller sågar øl, flere blev taget i spiritus afd. med flasken for munden.

Følgende er uden for trådens emne:

Nu skal man så ikke blive forarget over disse stakkels forsumpede, de er ude over al hjælp. Næh forargelsen burde gælde de hundredvis af faranger fra alle folkeslag (men nu mest tyskere og englændere), der hver dag stiller sig op bag reolerne og læser dagens nyheder, de kan stå der i timevis. Ser det hver evig eneste dag i Friendship. De stakler har jo ikke 20-40 Baht til dagens avis, men har en kæmpe 4-wheeler holdende udenfor. Ejeren, en kineser er utrolig venlig og hjælpsom, men kan ikke tale et ord engelsk, så derfor afholder han sig fra at give skideballer og jage oserne/nasserne ud. De eneste kloge er folkene bag Foodland, de hæfter siderne sammen i top og bund, så er den fis slået.

Med venlig thaihilsen fra Skeptikeren i Pattaya.

paulsenp
Skeptikeren skrev:
...
De 400/800.000 SKAL have stået på kontoen i mindst 3 mdr. FØR du søger. Alt hvad der står ud over disse beløb kan du som sagt disponere over, men aldrig komme under.

Jeg havde misforstået det du skrev. Jeg opfattede det, som om beløbet aldrig - ikke kun i de 3 måneder - måtte være mindre end 800.000 (400.000) baht.
Ja, du skal have mindst 65.000 Baht om måneden fra Danmark hele året. Eller indestående i en bank der modsvarer beløbet.

Jeg har aldrig hørt om indestående i en dansk bank som alternativ til indtægt, men det kan jo være en mulighed for nogle.

Så har jeg bare et spørgsmål mere, som jeg er sikker på vil interessere mange: Den dokumenterede indtægt fra Danmark på 65.000 baht om måneden, er det beløbet før eller efter skat?

Venlig hilsen,
Peter

Først af alt min dybeste undskyldning. Jeg gør hermed knæfald af flovhed. Trods omhyggelig (troede jeg) korrekturlæsning så msutter den i begge indlæg.

Der mangler simpelthen det lille ord: ENTEN

Altså man skal have disse 400/800.000 stående HELE ÅRET.

ELLER

Medbringe dette statement fra konsulen om en skattepligtig indkomst på minimum (mere end 65.000 Baht er jo bedst). Konsulen her i Pattaya er flink til at "glemme" at skrive noget om skat i DK.

Jeg selv er røget ind i noget af et dillemma efter at jeg for 1½ år siden gik fra at være invalidepensionist til almindelig folkepensionist.

Loven er således i DK at er du bosiddende som udenlandsdansker uden for EU/EØF kan du kun få laveste pension. D.v.s. i mit tilfælde 4.952,- Dkk per måned når skatten er trukket. Jeg gruer lidt for den dag da Emigration evt. beder om et nyt Statement.

Jeg har fremført dette probelm utallige gange. Haft spørgsmålet oppe at vende til en forespørgselsdebat i salen - uden resultat. Der har kun været få der har gidet skrive om det hjemme, men Gregers Møller fra ScandAsia har haft 2 artikler om det. Her er den sidste fra sidste måned.

http://www.scanda...ws_id=1888

Ingen kan og vil forklare hvorfor der er denne forskel. Jeg er stadig dansk statsborger, betaler min skat, men kan ikke stemme og ikke få del i goderne, som dem der har fiktive adresser hjemme og lever skjult herude mere end 6 mdr. om året.

Klad mig bare dum, men jeg har hele mit liv svaret enhver sit og har altid betalt min skat (om ikke med glæde) så dog i forvisning om at jeg selv en dag ville nyde godt af min indsats.

Jeg personlig tror ikke det kommer til at betyde noget for mit ophold da jeg er gift på 8. år og har været bosiddende fast i 7. Har eget hus og fruen er velhavende med eget hus og rismarker m.m.m oppe i landsbyen.

Denne smuttede endnu en gang elegant uden om tråden, men dybest set er det vel en del af problematikken når man vælger Thailand som nyt fædreland. Og det har jeg ikke et sekund fortrudt. Blot hænger der jo over os alle en truende sky fra denne Taksin.

Med varme thaihilsener Skeptikeren fra Pattaya

Davs Skeptiker

jeg lavede lige dit links aktivt
bamsen
Redigeret af d. 01/03-2008 14:34

taleofdk
Skeptikeren skrev:
Først af alt min dybeste undskyldning. Jeg gør hermed knæfald af flovhed. Trods omhyggelig (troede jeg) korrekturlæsning så msutter den i begge indlæg.

Der mangler simpelthen det lille ord: ENTEN

Altså man skal have disse 400/800.000 stående HELE ÅRET.

ELLER

Medbringe dette statement fra konsulen om en skattepligtig indkomst på minimum (mere end 65.000 Baht er jo bedst). Konsulen her i Pattaya er flink til at "glemme" at skrive noget om skat i DK.

Jeg selv er røget ind i noget af et dillemma efter at jeg for 1½ år siden gik fra at være invalidepensionist til almindelig folkepensionist.

Loven er således i DK at er du bosiddende som udenlandsdansker uden for EU/EØF kan du kun få laveste pension. D.v.s. i mit tilfælde 4.952,- Dkk per måned når skatten er trukket. Jeg gruer lidt for den dag da Emigration evt. beder om et nyt Statement.

Jeg har fremført dette probelm utallige gange. Haft spørgsmålet oppe at vende til en forespørgselsdebat i salen - uden resultat. Der har kun været få der har gidet skrive om det hjemme, men Gregers Møller fra ScandAsia har haft 2 artikler om det. Her er den sidste fra sidste måned.

Ingen kan og vil forklare hvorfor der er denne forskel. Jeg er stadig dansk statsborger, betaler min skat, men kan ikke stemme og ikke få del i goderne, som dem der har fiktive adresser hjemme og lever skjult herude mere end 6 mdr. om året.

Klad mig bare dum, men jeg har hele mit liv svaret enhver sit og har altid betalt min skat (om ikke med glæde) så dog i forvisning om at jeg selv en dag ville nyde godt af min indsats.

Jeg personlig tror ikke det kommer til at betyde noget for mit ophold da jeg er gift på 8. år og har været bosiddende fast i 7. Har eget hus og fruen er velhavende med eget hus og rismarker m.m.m oppe i landsbyen.

Denne smuttede endnu en gang elegant uden om tråden, men dybest set er det vel en del af problematikken når man vælger Thailand som nyt fædreland. Og det har jeg ikke et sekund fortrudt. Blot hænger der jo over os alle en truende sky fra denne Taksin.

Med varme thaihilsener Skeptikeren fra Pattaya

Jeg lavede lige dit link aktivt Smile

For mig at se er dette endnu en form for diskreminition af danske statsborgere, set iforhold til andre EU lande (borgere), dette gælder foreksempel også garantistillelsen for at få ægtefællen til Danmark som kommer uden for EU, men når man ikke tager stopper en bølge i bevægelse, så fortsætter den som ringe i vandet
Redigeret af taleofdk d. 01/03-2008 13:51
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Vi kan vist allesammen blive enige om at det er forskelsbehandling, som bl.a Skeptikeren oplever, angåendne penge i banken så gælder det ihverfald for marry visa, hvor man har 400.000 at det er meningen at man skal bruge af pengene, løbendne igennem året, der er dog mange der har meget mere end 400.000 ståenden, og aldrig når under 400000, de par år jeg brugte det visa satte jeg 400000 ind hvergang jeg skulle forlænge, lod mindst 400.000 stå på kontoen, da de kan kontakte banken, i den måned det tog at lave visaet, og brugte derefter løs af pengene, ca. 25000 - 30000 pr måned.

Spring til debat: