Se indlæg|
Thai Travel Halmtorvet
|
|
| huratho |
Lagt på d. 25/03-2008 10:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg har en historie, man håber er løgn, men desværre er sandt. Min ex-kone, som bor i DK med vores 2 børn. Hun har ved Thai Travel, Halmtorvet bestilt og betalt for billet t/rt Kbh - Bkk. Ifølge reglerne skal navnet på billetten være ens lydende med navnet i passet. Da hun bestilte havde hun thai-pas. I mellem tiden har hun fået dansk pas og et andet efternavn. Hun ringer til Thai Travel for at bede om at få rettet efternavnet. Det vil de gerne, men opkræver et gebyr på DKK 2000.00, hvilket alle som jeg har talt med siger at det er åger. Hun ved simpelthen ikke hvad hun skal gøre, hun er alene-mor. Er der nogen her på DTW som måske har en ide? Selv synes jeg det er svineri. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 10:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det lyder da helt groteskt, må man jo nok sige. Jeg ved ikke men hvis hun stadig har sit thai pas, kunne hun jo bare benytte det. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 25/03-2008 10:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej JSH71 Det er jo problemet. Hun skulle sende hendes thai pas over til US for at få et dansk pas. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 25/03-2008 11:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
det lyder ikke godt, vi køber selv billetter hos thai travel, man behøves først at betale 1 måned før man rejser, jeg tror vi har prøvet 2 gange at nå så vi skulle hente og betale billetterne 1 måned før rejsen, har navnet været forkert på billetten, og der har de så lavet navnet om,og vi har aldrig skulle betale noget, det andet med at tage betaling for andet navn er for dårligt,hvis man opdager navnet ikke er rigtigt før man betaler. men alt lige nogle gange går det hurtigt hos thai travel, men det er sku bare for meget. husk også lige at når man køber billet til bangkok tur/retur kan man få 1 billet gratis til brug i thailand måske fra bangkok til phuket eller andet sted, men man skal selv sige det. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/03-2008 11:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg ved ikke om det hjælper men hun kan jo prøve at kontakte flyselskabet selv |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/03-2008 11:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej. Kan hun ikke deponer sit nye danske pas, og få sit thai pas bare för denne rejse. Ved ikke om det går, men hun kan jo altid spörge og forklare dem situationen. Må man ikke have dobbelt medborgerskab i DK? Det må man godt i Sverige. Eller du kan jo pröve at gå ned og snakke med dem på Thai travel, de plejer ikke at väre så sväre, men det er måske anderledes når man har betalt. på Thai travel behöver du ikke betale för en måned för rejsen, og betaler du ikke, sker der ikke andet end at du mister rejsen. jeg betaler aldrig för i sidste öjeblik, for man ved aldrig vad der dykke op for problem. Håber at i kommer på noget, for det skal ikke koste 2.000. Om man avbestiller når der er mindre end en måned koster det 1.500, så det andet lyder helt galet!! Lykke til! MVH Ingolf. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 25/03-2008 11:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Hun har prøvet at kontakte Thai Airline. Selv de siger at det er for meget, men kan intet stille op. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 25/03-2008 11:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
A hvaffor noget! JPO skriver at man kan få en gratis indenrigsbillet, det har jeg da aldrig hørt. Er det nyt eller er det en hemmelighed? vh |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 25/03-2008 11:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
der er kommet nye regler for hvornår billetter skal betales. den med en måned gælder ikke i højsersonner mere og v billetter skal også afregnes med det samme nu. det lyder som om din kone har købt V billetter de er ret billige men koster 1600 og få refunderet og så de sidste penge for udstedelsen aff en ny billet jeg har selv været igennem hele møllen da jeg havde en opgradering gratis. sidste år kunne man opgradere på en v billet men det kan man ikke mere. så jeg måtte sælge for at købe en dyrer billet, de kunne ikke bare ændre min billet for senere at udstede en ny billet igen gratis. det er blevet meget svære at rejse med thai hvis der er det mindste lille problem, så koster det ved kasse 1. havde hun købt en dyere billet end v klasse så havde mulighederne sikkert været helt anderledes prasat |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/03-2008 11:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Du kan få en indenrigsbillet mod kun at betale lufthavnsskatten |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 25/03-2008 11:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Tak, kylling- skal prøve at huske det til næste gang. Thai Travel har aldrig oplyst om det. vh |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/03-2008 12:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej. Jeg har "regler og betingelser" angående billetter liggende i en mail fra Thai trvel. Vil flytte den ud på skrivbordet og flytte den ind i et indläg, så alle kan läse den. Men problemet er, jeg ved ikke hvordan man gör. Nogen som kan forklare, så til og med jeg kan forstå det, på et enkelt sät hvordan jeg gör!! Tak på forhånd Ingolf. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/03-2008 12:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Venstre klik-marker alt-højre klik gem-så har du det i højre knap,gå derefter til dansk-thai find hvor du vil sætte det ind-højre klik og venster klik på sæt ind,så er det der,undskyld ikke så god til at forklare Kylling |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/03-2008 13:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
gem=kopier |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 25/03-2008 13:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ingolf skrev: Hej. Jeg har "regler og betingelser" angående billetter liggende i en mail fra Thai trvel. Vil flytte den ud på skrivbordet og flytte den ind i et indläg, så alle kan läse den. Men problemet er, jeg ved ikke hvordan man gör. Nogen som kan forklare, så til og med jeg kan forstå det, på et enkelt sät hvordan jeg gör!! Tak på forhånd Ingolf. Sådan KAN du kopier og sæt ind: Gå til din mail og MARKER det BLÅ du ønsker, og HØJREKLIK på musetasten, i dialogboxen som kommer frem trykker du på GEM. Gå herefter ind på DTW og sæt markøren hvor du vil have teksten. HØJREKLIK igen og i dialogboxen finder du SÆT IND Sådan .... Eller nemmere: Marker teksten du ønsker, hold CTRL tasten nede samtidig du trykker på C ( betyder copy) derefter gå ind hvor du vil sætte det ind og hold CTRL tasten nede samtidig du trykker på V (betyder paste) og vups så skulle alt gerne være overført God fornøjelse |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 13:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ebeth skrev: A hvaffor noget! JPO skriver at man kan få en gratis indenrigsbillet, det har jeg da aldrig hørt. Er det nyt eller er det en hemmelighed? vh Davs ebeth se her på dette link http://www.dansk-...=5273#5920 0 bamsen |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/03-2008 14:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej Kylling og Goldwing. Ingen af måderne fungerer. Det er en PDF fil. Jeg har lökkas at få den ud på skrivbordet (spörg mig ikke hvordan) men den ligger der. Der står PDF i Adobe logoet, og under står REGLER OG B.... Men uanset om jeg H. eller V. kliker og flytter den ind i indläget, så stänger der DTW og åbner filen. Jeg begriber ingen ting!! Når jeg H.klikker står der ÅBN med adobe reader 8, åbn, skriv ud, Scan with AVG anti-spyware, åben med, sök med Norten Internet Security, send til, klip ud, kopiere, skabe genvej, tag väk, byt navn, egenskaber. Nogen som kan HJÄLPE, for nu er jeg irreteret og VIL läre det!!!! Hilsen Ingolf. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 25/03-2008 15:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Læste om en stor familie som fik ekstra regning. Tror måske nok det var oppe i dagspressen. Noget med mellemnavne som jeg husker det. Begrundelsen var, at der skulle bookes nye biletter og det var til en anden pris. Andre må have læst om det tror jeg. Ole. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/03-2008 19:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Betingelser og Regler Før De læser om regler, bemærk venligst nederst i rejseplan hvilken billettype De rejser med. Betingelser: Alle vores priser er givet med forbeholdt for trykfejl, ændring i flypriser samt skatter. Priserne er uden rejseforsikring. På grund af usikkerheden omkring afgifter som er afhængig af USD kurs, bedes De ringe til os og får bekræftet Deres pris igen før indbetalingen. Ved udenlandsk overførsel, skal der tillægges et ekspeditionsgebyr på 35 kr. Reservationer som er lavet mindre end 14 dage før afrejsen, skal der tillægges et ekspres gebyr på 100 kr./billet Vores Bankkonto: Nordea Bank 2191-12 05 65 38 60 På grund af en ny reservationssystem, skal alle betalinger ske senest 4 uger før afrejsen, i perioden 06/12/08 til 31/03/09 skal alle betalinger ske senest 45 dage før afrejsen ellers vil Deres reservation blive annulleret automatisk af Thai Airways. Billetterne vil blive sendt til Deres adresse lige så snart vi har modtaget Deres indbetaling. Vi gør opmærksom på, at der kan forekommer postforsinkelser på op til 3 dage. Derfor skal De betale i god tid. De kan evt. ringe eller bede Deres bank faxe en bekræftelse på overførslen (med Deres Booking Ref.) til os, derved kan der spares en dag. Afhentning af billetterne kan ske på vores adresse; Venligst ring og aftale en tid. Hver kunde har pligt til at kontrollere at hele bookingen er korrekt, samt for- og efternavn er stavet rigtigt ifølge Deres pas. Mellemnavn har ingen betydning. Husk at danske A-Ø-Å er oversat til Ae-Oe-Aa. Hvis der er fejl, skal De kontakte os med det samme. Bliver vi ikke kontaktet inden 7 dage fra dags dato, betragtes at alt er ok. Rettelsen efter billetudtedelse pålægges et gebyr på 1500,- Kr. Pr. Billet. ***********VI KAN IKKE GARANTERE BESTEMTE SÆDEPLADSER************ Pas og Visum Kontrollere Deres pas gyldighed samt visums forholdene på de reserveret destinationer. Passet SKAL have en gyldighed i mindst 6 måneder. REGLER FOR ÅBEN BILLET Annullering eller ændring af rejsen efter billetudstedelse er tilladt mod et gebyr på 1500 Kr. Pr. Billet i samme pris niveau og skal ske 24 timer før afrejsen, på hverdage i åbningstiden. Billetten SKAL afleveres/sendes til Thai Travel i ubeskadiget/ubrugt tilstand, samt skriftligt med deres konto nummer. For passengerer som rejser i weekenden, henvises der til Thai Airways i Kastrup lufthavnen tlf. nr. 32 52 12 25. Hjemrejsen kan ændres uden omkostninger, men en ny billet med et andet flyselskab som samarbejder med Star Alliance koster 100 USD, (F.eks. SAS). Ændring af afrejsedato er tilladt mod et gebyr på 1500 kr. pr. billet i samme pris niveau. Der er ingen refundering ved annullering på selve afrejsedag. Der er ingen refundering ved annullering efter at rejsen er påbegyndt. Vi anbefaler, at De evt. tegner en afbestillingsforsikring. Ved betaling med kreditkort inde i butikken, modtager vi Dankort/Visa Dankort. Ved brug af Mastercard tager vi et ekspeditions gebyr på 2% af hele beløbet. ØNSKER DE ALLIGEVEL IKKE AT BENYTTE VORES TILBUD, BEDES DE RINGE OG ANNULLERET DERES RESERVATION I GOD TID. Åbningstider i Thai Travel: Man-Tors 0900-1700, Fredag 0900-1600, Lør-Søn Lukket Hej igen. Nu fik jeg lite hjälp, så her er reglerne for billetter fra Thai Travel.Hoppas at i bliver lidt klogere. MVH Ingolf |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 25/03-2008 20:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jeg syntes at det lugter af dårlig forretnings moral at kræve så meget, bare fordi at man er blevet gift (måske) og har skiftet efternavn, så skal man straffes yderlige på pengepungen ( det ville selv bamsen ikke kunne lide ).ud fra ovenstående regler så så kan jeg ikke finde noget om navne skift. så gad vide hvad der står i IATA reglerne dem må thai travel da også følge. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















).