Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Kongen
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2008 13:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvad sker der når i andre med thai koner snakker om kongen? Min gider slet ikke høre hvad jeg siger når jeg spørger hvad hun tror der sker efter han er død. Det eneste hun siger er at han kommer til at leve længe endnu, hvilket jeg da ogå håber for thailand (og mig for hun vil være ked af det i lang tid). Men manden er jo 80 år gammel, så på et tidspunkt slutter det jo. Det kan/vil hun slet ikke tage stilling til |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 29/03-2008 14:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Min kone er nevørs for hvad der sker når kongen en dag dør, jeg har hørt en del historie om kronprinsen, mest er det ikke kønne ting de fortæller om ham desværre, hvis kronprinsen skal dømmes på de handlinger han har gjort hidtil ser det sort ud for et stabilt Thailand i fremtiden, efter kongens død en skønne dag. Når jeg snakker med konen om det, vil hun heller ikke rigtig snakke/tænke på det og det tolker jeg som noget skidt/negativt (evt. frygt måske ) Kronprinsen har gjort mange dårlige ting som er en offentlig hemmellighed i Thailand, jeg mener man snakker ikke offentlig om det, men i privaten snakkes der. Men lad os da håbe at kronprinsen tager alle med storm på den positive måde mener jeg og han tager sit medfødte embede alvorligt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2008 14:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja jeg kan godt snakke med min kone om det, Men som alle andre ved hun ikke hvad der skal ske? Men hun håber selvfølgelig som alle os andre at kongen Lever i mange år endnu bamsen |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/03-2008 14:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Mon ikke at det er generalt, man taler ikke om en doed konge i TH, naar han ikke er doed.............Ning vil helst ikke tale om det med mig .......................Respekt for det..
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/03-2008 15:08
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ja man kan på en måde godt give dig ret Suk.. ( respekt for det ) for sådan er thailand jo bare. Men realistisk, er det jo virkeligheds flugt.. Eller skal vi kalde det ved rigtig navn.. undertrykkelse....... Thaer bliver tæppe bombet daglig med kongehuset og det er forbudt ved lov at udtale sig negativ.. Så hvad hulen skal de sige....... Men man har da lov at håbe kronprinsen som alle andre kan ændre adfærd... ![]() |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 29/03-2008 15:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Når kongen dør skal tronen jo automatisk gå til Kronprinsen,men da han er utrolig upopulær blandt det thailandske folk og i store dele af regering og militæret kan det blive svært for ham at overtage tronen. Derimod er han søster den fantastisk populære prinsesse Chakri-Sirindhorn som altid ses sammen med sin far kongen muligvis den næste i tronfølge rækken. Redigeret af Jesse James d. 29/03-2008 16:04 Hr Olsson
|
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 29/03-2008 16:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
vil dronningen ikke pr. automatik blive den næste regent?? det er bare min logiske tankegang. kæresten mener at hvis kronprinsen bliver den næste regent, vil der blive ballade,hun ser hellere den ældste datter som ny regent, da der er stor respekt omkring hende, og mener militæret vil tage over igen, hvis det det bliver kronprinsen, da den kongelig opbakning fra folket vil være minimalt, da han han har for mange lig i lasten (hans helbred skulle heller ikke være up to date, men igen, det er måske bare rygter) |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 29/03-2008 16:12
|
|
Man kan klikke sig ind på [url]www.Pattayamail.com[/url] Der er et et billed og artiklel om Prinsesse Charkri-Sirindhorn i anledning af hendes fødselsdag. Davs Jesse James Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 29/03-2008 16:51 Hr Olsson
|
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 29/03-2008 17:15
|
|
Mange tak til Bamsen.
Hr Olsson
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/03-2008 17:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
vil lige sige jeg forstår ikke alt det der konge tam tam. ja han har sikkert gjordt meget for thailand og er da også sikker på at mange synes han er en god ærlig representant for thailand. men ville de fleste thailændere synes han var så god vis det ikke var fordi han stort set er overalt i gade billedet.. du kan ikke gå forbi en lygtepæl uden en plakat af ham, kører du under en bro eller ligne ser du ham også. bygninger,biograffer,fjernsynet bliver ud over de mange reklamer og sange afbrudt hverdag kl 18.00 til ære for ham.. Jeg ved sku ikke hvad jeg skal tro men bliver jo nok lidt træt af at hører på og om ham. (ikke sagt jeg ikke har respekt for deres tilgang til kongen.. jeg står sku også op når filmen starter med en sang om kongen i biograffen, og jeg drikker ikke den 5.dec ) (og det er på trods af at min bror har også fødselsdag den 5.dec)de er gået over til demokrati med valg og valgkampanger.. og det ser da ud til at fungere rimeligt taget i betragning af at de ikke har gjort det i flere hundrede år.. ja der er da chance for at militæret træder ind og tager magten engang imellem men det er der stort set i alle nyere demokratier. jeg aner ike hvad der vil ske når den "goe" mand dør men jeg håber lidt de får en regering der vil gører deres system meget nemmere for faranger i landet.. ![]() ps jeg må heller ikke snakke om det for min kone. hun siger det ikke skaber go karma eller så noget hokuspokus, er nød til at vente til han dør. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/03-2008 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej b_j3 og en masse mere (hvad er det for et navn at bruge, det er der jo ingen som kan huske når man skal svare) De har fået det ind med modermälken, og der er ingenting som er bedre og störe end kongen og Budda. Du kan tro precis hvad du vil, men du kan ikke ändre på det!! Har snakket lidt med konen om det, og hun snakker om at hoppe over kronprinsen, for som i skriver, han er meget upopulär. Hun tror meget mere på söstern, som er meget populär, men diskusjonen bliver ikke så lang, for hun vil ikke snakke meget om det. Jeg tror det bekymrer dem meget!! MVH Ingolf. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 29/03-2008 18:44
|
|
b_j3ns3n skrev: vil lige sige jeg forstår ikke alt det der konge tam tam. ja han har sikkert gjordt meget for thailand og er da også sikker på at mange synes han er en god ærlig representant for thailand. men ville de fleste thailændere synes han var så god vis det ikke var fordi han stort set er overalt i gade billedet.. du kan ikke gå forbi en lygtepæl uden en plakat af ham, kører du under en bro eller ligne ser du ham også. bygninger,biograffer,fjernsynet bliver ud over de mange reklamer og sange afbrudt hverdag kl 18.00 til ære for ham.. Jeg ved sku ikke hvad jeg skal tro men bliver jo nok lidt træt af at hører på og om ham. (ikke sagt jeg ikke har respekt for deres tilgang til kongen.. jeg står sku også op når filmen starter med en sang om kongen i biograffen, og jeg drikker ikke den 5.dec ) (og det er på trods af at min bror har også fødselsdag den 5.dec)de er gået over til demokrati med valg og valgkampanger.. og det ser da ud til at fungere rimeligt taget i betragning af at de ikke har gjort det i flere hundrede år.. ja der er da chance for at militæret træder ind og tager magten engang imellem men det er der stort set i alle nyere demokratier. jeg aner ike hvad der vil ske når den "goe" mand dør men jeg håber lidt de får en regering der vil gører deres system meget nemmere for faranger i landet.. ![]() ps jeg må heller ikke snakke om det for min kone. hun siger det ikke skaber go karma eller så noget hokuspokus, er nød til at vente til han dør. øhh, er du sikker på det er i thailand du befinder dig i??????????? |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/03-2008 19:10
|
|
nææææh.. men det kan du måske fortælle mig....?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 29/03-2008 19:31
|
|
næ, du er er er barn man ikke kan nå, så det vil være et håbløst projekt |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 29/03-2008 20:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
kvindemin skrev: vil dronningen ikke pr. automatik blive den næste regent?? det er bare min logiske tankegang. kæresten mener at hvis kronprinsen bliver den næste regent, vil der blive ballade,hun ser hellere den ældste datter som ny regent, da der er stor respekt omkring hende, og mener militæret vil tage over igen, hvis det det bliver kronprinsen, da den kongelig opbakning fra folket vil være minimalt, da han han har for mange lig i lasten (hans helbred skulle heller ikke være up to date, men igen, det er måske bare rygter) Den tror jeg ikke er gangbar i et buddhistisk land, men så igen, det er jo op til en lovændring hvis det skal ske eller hvad ? Det samme gør sig vel gældende hvis søsteren skal være dronning, der skal en ændring af loven til før hun kan blive dronning. Konen håber på lille søsteren som er omtalt. Glemmer vi ikke en lille fyr her ? kronprinsens søn ? |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/03-2008 20:36
|
|
nå nå kloge åge.. du ved ved ved ved ved da os alt hva...?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 29/03-2008 20:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
[flash=400:326]http://www.veoh.com/videodetails2.swf?permalinkId=v6370737Nm28eFs3&id=9752091&player=videodetailsembedded&videoAutoPlay=0[/flash] |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/03-2008 21:28
|
|
undskyld vis jeg er blevet misfortået Kloge åge er ment på denne herlige bemærkning ![]() kvindemin skrev:
næ, du er er er barn man ikke kan nå, så det vil være et håbløst projekt Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/03-2008 21:49
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Angående indlæg 12, 13, 14, 16 og 18 i denne tråd, så er det vist på tide at vi vender tilbage til udgangspunktet i tråden og stopper det der personfnidder. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/03-2008 22:11
|
|
yep sry
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) (og det er på trods af at min bror har også fødselsdag den 5.dec)