Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya på godt og ondt:
Rasmus
Vi har alle vores indgangsvinkler til Pattaya - dem som bor der fast - og ikke mindst os andre som kommer der regelmæssigt. Vi har alle vores erfaringer og meninger om Pattaya, på godt og ondt. Selv har jeg haft mange dejlige oplevelser og erfaringer omkring Pattaya.
Pattaya byder stort set på alt hvad hjerte begærer, ikke mindst på et hektisk selskabsliv. Rigtig mange Skandinaver og Europæer vender uafladeligt tilbage til Pattaya år efter år. Og hvorfor gør de det – hvad er det som gør Pattaya så eftertragtet? Og hvem er det som kommer igen år efter år?

Hilsen Rasmus

xxxxxx
ikke så svært at svare på

sol
strand
øl
damer

det er hvad folk kommer efter i Pattaya

tuktuk
Hejsa

Du glemmer den åbenlyse....

Mange danskere kommer til Pattaya (eller et hvilket som helst andet sted i Thailand) for at møde andre danskere... Grin man skulle da ellers mene at chancer herfor var større derhjemme Grin

Derudover er der vel også mange der kommer der fordi de er glade for byen, og godt kan lide den atmusfærer byen byder på (blandt en masse andre ting !) der er jo ikke noget rigtigt eller forkert, men jeg plejer når adspurgt om PTY at sige at enten er man en af dem der kan lide byen eller også er man en af der IKKE kan lide byen, jeg selv hører mest til anden gruppe, men fred være med dem der kan lide byen !!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Payanak

Min mening om Pattaya hersker der vel ikke leangere tvivl om.

For ikke at blive negativ fra starten saa vil jeg laegge ud med at spoerge Pattaya 'elskerne'...

-Hvad laver i naar i opholder jeg i Pattaya?
-Hvad er aarsagen til at i vaelger Pattaya fremfor andre resorts i TH?

goldwing
Pattaya er byen der indeholder alt, og jeg kommer fordi:

Infrastrukturen er god, nemt at komme til andre steder i Thailand
derfra.

Nemt at komme rundt i byen og omegnen med "bathbusser"

Mange rigtige gode spiserestauranter samt seafoot restauranter.

Billige priser i forhold til andre byer i Thailand

Mange ting at se i området

Ocean

Strand

Vejret er altid godt i Pattaya

Øèr er der mange af i området

Muligheder for fiskeri

Tusindevis af barer

Mange tusinde søde piger

Billige resorter, hoteller, gausthouse

Mange Danske madsteder

mange shoppingmuligheder

ALT ER BILLIGERE I PATTAYA EN ANDRE TURISTSTEDER I THAILAND

Ja, Pattaya har alt hvad jeg skal bruge.
At der sker en del kriminalitet er en selvfølge når byen indeholder tusinder af vestlige turister som har lommerne
fulde af guld.

Hader selv Bangkok p.g.a. den forfærdentlige bil-os og ellers hvad skidt en storby kan levere....

Goldwing

sank
Jeg tilslutter mig helt og holden goldwings mening bortset fra Bangkok ? som konen og jeg syntes er interesant at traske rundt i også Smile Pattaya og omegn Cykler vi rundt i ? der er utroligt meget at se på inden for 20 km. og efter flere år finder vi stadig nyt. Men Ajarns store viden om Pattaya kan jeg naturligvis ikke hamle op med Sad ? ved ikke om han har været der ved dagslys ? Mvh

rogne
Goldwing ramte sømmet på hovedet Pattaya har alt,og så må det jo være op til den enkelte hvad man opsøger,som sagt et kanon stedPfft

Af alle de turiststeder som phuket, hua hin hvor jeg har været må jeg nok tilstå pattaya er bedst. Phuket er der flot ingen tvivl om det, men en eller 2 dage så har man næsten set hele øen og det eneste sted der sker lidt er i patong. Har man ferie i kun 3 uger er man næsten nød til at være der hele tiden fordi transporten er dyr eller det tager en evighed at komme frem og tilbage. Og i det hele taget er der dyrt på phuket, det samme i hua hin synes jeg i hvert fald.

Men er man i pattaya så vil jeg også tilslutte mig goldwings indlæg, bort set fra det med at jeg kommer der for at mødes med danskere, så kunne jeg ligeå godt blive herhjemme. Selvfølgelig er det da meget hyggeligt at møde en eller 2, men at møde et hel selskab i deres brandert kan jeg godt undvære. Og selvklart gider jeg heller ikke de danske madsteder, gider ikke spise dansk mad når man kan få noget i pattaya der er langt langt bedre og billigere end alt det turistmad.
Der er desværre en ulempe ved pattaya og jomtien, der er kommet for mange russere, de mennesker tror de ejer det hele.
Men ok jeg bliver hurtig træt af være i pattaya, 14 dage så skal man se noget andet. Så er det derfor det er dejligt at man kan have sin base i pattaya, for man kommer let frem og tilbage når man tager nordpå.

Ikke så meget at sige, de fleste har allerede brugt alle superlativerne.

Men der bliver fra Ajarn spurgt hvad man får tiden til at gå med her i byen. Åh herre jemeni. Læs dog de indlæg. Hvad tror du man gør når man sejler ud på havet? Hvad tror du man laver når man cykler/kører/går rundt i by og omegen, nøjagtig det samme som man gør i enhver anden by, selvfølgelig. Man shopper, man snakker med dem man evt. møder. Man oplever verden omkring sig. Især hvis man er et positivt, nysgerrigt menneske. Vi har måske ikke så mange bonede gulve at bevæge os rundt på, men vi glider alligevel som i smør. Goldwing glemte at nævne de utallige underholdningsmuligheder der er, så som internationale koncerter, teater, ballet, klassisk o.s.v. og til under det halve af hvad man betaler for en billet i BK.

Jeg kører f.eks. ud til mine elefanter. Dem kunne jeg ikke være sammen med i Bangkok havde jeg valgt den.

Undskyld hvor dumt kan man spørge?

Ajarn tag dig nu sammen, der er en verden uden for Bangkok, prøv at komme til Pattaya og tag så de mørke briller af, så vil du se smilende, glade mennesker der nyder livet i fulde drag. Selv druksnuderne ser ud til at nyde det, selvfølgelig med den begrænsning af det, de kan nå at opfatte af verden omkring dem.

Og hvem´siger på noget tidspunkt at vi enøjet kun vælger Pattaya. Jeg syntes da at have læst i utallige tråde her på sitet, at medlemmerne kommer vidt omkring i landet. Vi har bare valgt Pattaya som base fordi her er godt at være, her er trivsel som Goldwing skriver.

Den glade, tilfredse Skeptiker fra Pattaya

mgj
Ajarn skrev:

Min mening om Pattaya hersker der vel ikke leangere tvivl om.

For ikke at blive negativ fra starten saa vil jeg laegge ud med at spoerge Pattaya 'elskerne'...

-Hvad laver i naar i opholder jeg i Pattaya?
-Hvad er aarsagen til at i vaelger Pattaya fremfor andre resorts i TH?

Ajarn du er jo allerede fordomsfuld og negativ når du skriver "elskerne" i parantes!!!
At du ikke bryder dig om Pattaya er jo din sag, og al respekt for det, men at du skal sable det ned over for alt og alle forstår jeg ikke???

For mit eget vedkommende, er jeg i Pattaya primært fordi jeg har 25 golfbaner til fornuftige priser (modsat f.eks Hua Hin) inden for en radius af 1 time. Yderligere er jeg glad for Jomtien Beach, samt at der gode restauranter og nogle hyggesteder man kan få en formiddagsbajer med andre danskere.

Der er jo IKKE alle der absolut kun tager til Pattaya p.g.a. nattelivet!!
Nu ved jeg ikke hvor : กรุงเทพ (som du bor i) ligger, men er du glad for det, så fint med mig!!!! :-D
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

Connector8900
der er j oogså andet ind fisse øl og sol i pattaya. de har ca 20 golfbaner i onrådet og det er klart det billigste sted at spille i thailand i forhold til syd.. kan godt være at mange siger man kommer der for kvinderne men når jeg lander om morgenen derude tager jeg altid en rund golf inden det andet for det kan man jo altid få.
men der er åbenbart ikke mange herinde som spiller golf da det aldrig bliver nævnt. spiller hver dag fra kl 6-7 om morgenen og møder ikke mange fastboende. så hvis der er nogle i pattaya området kan de jo skrive hvis de vil med ud at spille....Wink
[url][/url][mail][/mail][img][/img]

laodenmark
Helt klart det bedste sted at være hvis man skal spille Golf derude, især hvis/når man spiller 5-6 gange i ugen, Og opholder sig meget i Thailand. Så er der en kæmpe forskel rent økonomisk. Syntes ej heller priserne er så 'turisted' der. Connector 8900 . Jeg kan tage nogle Ekstra Bolde med derud til dig !!!! Måske MGJ gider hjælpe med at lede efter dine 'drives' Smile

Men eller har jeg ej heller noget imod at opholde mig i ' det rigtige thailand' altså landsbymiljøerne om det så er i Chonbury, Issan eller i Nord f.eks. gør ikke noget. Bare ikke for lang tid ad gangen.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Ups sorry tog fejl af goldwings og tuk tuk's indlæg ang. det med at møde danskere ser jeg. Det var tuk tuk der skrev noget med at man kom til pattaya for at møde danskere ikke goldwing. Sorry goldwing.

Men stadigvæk så kommer jeg ikke til pattaya for at møde danskere eller spise dansk mad, det er der bedre mulighed for hvis jeg blev hjemme.

Payanak
sank skrev:
Men Ajarns store viden om Pattaya kan jeg naturligvis ikke hamle op med Sad ? ved ikke om han har været der ved dagslys ? Mvh

Ifoelge din profil er du foedt i 1936.

Utroligt at man kan vaere saa barnlig i den alder...men det er maaske netop derfor!!!???

Klovn
Jeg elsker Pattaya-Jeg hader Pattaya,når jeg er der vil jeg væk!
når jeg er væk vil jeg tilbage! stedet har alt & ingenting!Pattaya!
SmileSmileSmile

Payanak
Skeptikeren skrev:
Ajarn tag dig nu sammen, der er en verden uden for Bangkok, prøv at komme til Pattaya og tag så de mørke briller af, så vil du se smilende, glade mennesker der nyder livet i fulde drag. Selv druksnuderne ser ud til at nyde det, selvfølgelig med den begrænsning af det, de kan nå at opfatte af verden omkring dem.

Den glade, tilfredse Skeptiker fra Pattaya

Jeg har vaeret i Pattaya mange gange, og altid uden briller Frown

Men jeg har nok ikke vaeret stiv nok til at se Pattaya i det 'rette' lys.

Skeptikeren, jeg har rejst rigtigt meget i Thailand og andre lande.
Sammelagt har jeg rejst og boet uden for DK i sammenlagt 8-9 aar, og heraf har jeg boet snart 5 aar i TH.

Payanak
mgj skrev:
Nu ved jeg ikke hvor : กรุงเทพ (som du bor i) ligger, men er du glad for det, så fint med mig!!!! :-D

กรุงเทพ = Bangkok

Payanak
Her er kriminal reporten i www.Pattayapeople...
Direkte link
http://www.pattay...older=2089

Payanak
World statistic website...Thailand crime stats page:

http://www.nation...ne=1&all=1

Homicides by country

http://en.wikiped...n_violence

(Thailand ligger paa en 4. plads i verden mht. antal begaaede mord)

mgj
Ajarn skrev:
Her er kriminal reporten i www.Pattayapeople...
Direkte link
http://www.pattay...older=2089

Hmmm så kører du på igen AjarnShock

Hvordan ser kriminal rapporten ud for Bangkok ? Grin
Jeg var i Thailand første gang i 1984, men har aldrig haft problemer i Thailand (hvor jeg end har været?).

Martin
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

Spring til debat: