Se indlæg
 Udskriv debat
Invitation til Thailand!.....Hvordan forholder man sig M.h.b. på Thailandske traditioner ???
Brandt
Hejsa alle sammen !, og først til webmaster,..... tak for et kanon site!.

Jeg er i den lykkelige situation, at have fået en invitation til Thailand, nærmere betegnet Banmai (I Khorat-området), hvor jeg gennem længere tid har udvekslet breve, og e-mails, samt telefonsamtaler, med en umiddelbar sød pige Wink. jeg rejser her fra Danmark den 01.08.04, og har i den forbindelse nogle åbne spørgsmål til jer gamle garvede thai-farere, ifb. normer og traditioner i thailand (vil helst ikke kvaje mig for meget), da som sagt det er mit første bekendskab med "østens perle" (det er altid rart at høre flere meninger om samme sag/sager)

Følgende nedennævnte spørgsmål kunne jeg godt tænke mig at få belyst lidt nærmereCool :

1. Som gæst hos en thai-familie....hvad påhviler mig (udover høflighed) ?

2. Gaver / penge??.... giver man gaver / penge til pigen/familien ifb. med besøget ?

3. "Indkvartering" for sig selv, eller hos pigen* (*under forudsætning af det udvikler sig), hvad er thai-skik/normer ??

4. Sin-Sod ???....hvad er det, og hvad dækker det??, er det et "must" eller noget "frivilligt" ??????????

5. Tager Thai-familien et "besøg for et besøg" eller er der andre forventninger / krav forbundet dermed efter endt ferie ?????

Det var godt-nok lidt af en smøre, men håber i bærer over med mig (er en novice på det område), og håber på nogle brugbare svarSmile

Hav en fortsat god dag !!

M.v.h.

Brandt

surin
tillykke med invitationen

lad mig først sige at hvis pigen har inviteret dig ud til familien så har hun meget store forventninger om at i vil blive gift da hun hvis du ikke vil giftes vil tabe ansigt og der efter blive regnet som en af de laveste i landsbyen
familien vil selvfølgelig forvente høflighed fra dig og at du følger de normale thai traditioner som ikke at vende din fodsåler mod andre samt ikke at kysse din kærste offentlig eller aldrig at berører hendes hår offentlig et godt råd køb politikens thai bog og læs om thai manere
du skal ikke give gaver/penge men det forventes at når i skal på tur eller ud at spise at alle ja alle følger med og det er dig der betaler
og nu når du har besøgt hende og alt er gået godt så er der også forventninger om at du fra nu af sender penge til din kærste hendes forældre og hendes børn hvis hun har nogle et godt råd hvis du ikke akseptere dette sig det med det samme lad være at akseptere det nu for senere at stoppe

sin-sod er penge du ifølge thaitradition skal betale til pigens forældre
et normalt beløb for en ugift risbond pige er fra 20000 til 50000 bath ved et større beløb er det normalt at halvdelen betales tilbage efter bryllupet hvis hun er fraskilt så er det ikke ifølge thai tradition at betale sin-sod
en god måde at slippe for sin-sod er at kun blive gift her i danmark

Brandt
Tager det til efterretning...............TAK FOR ET GODT, OG FYLDENSTGØRENDE SVAR.....Grin

Hejsa udbrændt Wink

bare for sjovt
så pas på du ikker er blevet gift for budda inden du kommer hjem, Frown

bamsefarr
Redigeret af d. 26/08-2004 21:13

km
Tillykke med invitationen min ven.
Som det er klogeligt blevet sagt oven over, skal man selvfølgeligt ikke hope i kanen med damen. I hvert fald ikk så længe man ikke er sikker på hinanden.
Du har fat i en pige fra landet, så hun er nok ikke kun ud efter penge (modsat mange barpiger), hun vil også gerne have et godt liv.... så vidt så godt (hun tager nok ikke den første fjols, for de ved hvad de vil (er selv gift med en af dem).
Sin-sod.... = en sin sod på 100.00 bath er ikke helt ualmindelig ud på landet (selvfølgeligt er det lidt højere for os fallangs, for de er vel klar over at vi har lidt flere penge end dem).
Så var sølle 15.000 kr. (100.000bath) billig penge for en god start for mit ægteskab (alle var tilfreds med det).
Og go for it cow boy... for lykkes det... så er din lykke gjordt.
Husk bare at bruge den rigtige hjerne (og ikke jern)
Redigeret af km d. 28/07-2004 22:30

Hejsa Kalamark
Jamen man skal jo ikke købe en pige so 100.000 er alt for meget

bamsefarrFrown
Redigeret af d. 26/08-2004 21:14

km
Hejsa bamsefar.
Du skriver ret ofte om man kan købe en pige, og fyre hende hvis man er utilfreds med hende (blandt de mange søde ting du har at sige om thai piger), om snyderi og det det er værre... .
Igen tvilv at der findes den slags piger i Thailand, men man skal vel ikke generalisere. For der er også mange meget søde og meget ærlige piger i dette dejlig land. Og helt sikkert finder også nogle af dem på barerne.

Mange er blevet snydt af en barpige, så dem holder jeg mig langt væk fra... . For ægte kærlighed kan da ikke købes (i hvert fald min mening).
Og der findes mange dejlige piger, jeg har mødt en af dem (og hun har mange kusiner og venninder der drømmer om at komme væk fra slavearbejde (op til 80 timer/uge til en latterlig løn). De vil også væk fra nogle thai mænd der drikker lønnen væk (eller spiser nogle sjove piller), og er dem utro.
Der stiller vi op - solide og trofaste, og med en god økonomi (hvilket selvfølgeligt spiller en rolle). Og når familien bruger en stor del af den sin sod man giver til at ombygge huset (eller andre fornuftige ting - hvilket er min erfaring -), så har jeg ikke så meget imod at give en"ordenlig" sin-sod.
Så Brandt lad være for gud skyld at "ansætte" en pige, for at fyre hende bagefter.... det vil være synd for alle parter. Se hellere hinanden ordenligt an i første omgang, og tænk dig godt om. For vil du købe dig en pige, så gå til Pattaya, hvor udvalget er meget større end i en støvet landsby.
Redigeret af km d. 29/07-2004 07:24

Brandt
Det lader generelt til at der er stor enighed om det meste...men ikke den økonomiske side af sagen. Jeg vil se hvad det udvikler sig til, og derefter handle derpå (lade fornuften råde).

Men et stort tak til jer alle, for nogle gode objektive svarSmile

randt

Brandt
Hej Kalamark! Bryder mig absolut ikke om den formulering, da jeg mener at ALLE mennesker er ligeværdige og betragter ikke piger som "legetøj" man bare smider væk når det ikke er sjovt længere, ej heller betragter jeg dem som en "handelsvare", og jeg havde ikke taget imod invitationen i Banmai, hvis det var Pattaya der "trak", og har slet ikke brug for et større udvalg af pigerWink.

Venligst
Brandt
Redigeret af Brandt d. 29/07-2004 08:17

surin
ja det kan være svært at have betalt 100000 bath i sin-sod for så at finde ud af at man er blevet taget i røven og så til sidst at skulle indrømme det over for sig selv
sin-sod er thai tradition og jeg mener at man bør følge den af respekt for sin kone MEN hvis familien beder om et beløb der er højere end hvis pigen blev gift med en thai (20.000-50.000) så står jeg af og vil ikke betale en skid husk de fleste thai piger der bliver gift med en farang har været thai gift før og det er altså kun første gang at en pige bliver gift at der betales sin-sod til forældrne

Hejsa kalamark
Nej jeg siger netop man skal ikke købe en pige som man gør med sin-sod

bamsefarr

.
Redigeret af d. 26/08-2004 21:14

Hvad er det man siger,,, Regel nr1 stol aldrig på en thai pige.. regel nr 2 hvis du gør så gå med det samme tilbage til regel nr. 1... Sorry kunne ikke lade være Grin

latour82
Hvis man bruger sin sunde dømmekraft, og ikke kun tænker med det nederste hoved, så kunne man godt forestille sig at nogle af disse dårlige historier bliver og var undgåe.

Al den generalisering med at "barpiger" tørrer dig og bruger rub og stup, forget it, nogle gør måske, jeg kender en barpige fra min kones Thaikreds, hun arbejder røven ud af bukserne for at holde hendes dovne og ugidelige mand med cigaretter og sprut.
En anden som er kommet til landet via besøg ved sin søster, blev "tilfældigvis " forelsket i mand som var på besøg "tilfældigvis" han betalte 40000 kr for at få hende til kone, går i gammelt slidt tøj for at kan sende penge til Thailand hver måned bla så brormand dernede kan være standsmæssigt kørende, de penge hun tjener går til guld og smart tøj.

Så de findes allevegne dem som tørrer dig godt og grundigt, men den gode kone kan også findes på barerne eller hvor man er så heldig at møde dem.

Alt afhænger squ af dig selv.
Personligt ville jeg en million gange hellere gå ned på en bar for at finde en kone, fremfor at finde en kone via internettet eller kontaktannoncer eller via familie i Dk.
Fordi snyder barpigen mig, så er det squ da mig der er for dum at jeg ikke kan lure hendes rænkespil.

Jeg har godt nok ikke mødt mn kone på bar, men mødt hende spontant andetsteds i thailand, og hende har jeg squ været heldig medSmile

Hejsa atour82
ja det var dejligt at høre at du også har fundet en god kone,og ja de findes gudskelov,
Lad os sige det på den måde
Der findes gode og dårlige thaipiger og gode og dårlige danske mænd.
Min kone knokler også virkelig hårdt,men hun får da lidt for sine penge,hun har fået et flot hus og rismarker og næste gang vi tager ud i december køber hun 2 rismarker mere,og sikkert nabo huset for at ha lidt mere plads/grund
og mig ja jeg sidder bare hjemme og roder rundt helt forvirret på min computer
Grin
bamsefarr

nu skal vi ikke koge suppe på det her
Ha en god tur Brandt og hyg dig.det er det vigtigste.......

For LOS er jo dejligt,og sikken en mad de kan lave
og dejlige strande også videre.

Bamsefarr/grisefarsen
jeg var nødt til at sætte mit billede nogen syntes jeg er et dumt svin
menjeg er lige glad bare jeg har det godtGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinShock

Suk Rak Ning
Har lyst til at blande mig ang. barpiger, men gør det ikke, gjorde det i det gamle forum og det blev jeg bestemt ikke populær påSad men er stadig ikke enig i at næsten alle barpiger og næsten alle enlige i Danmark er så slemme som nogen her prøver at gøre dem til.
Jeg forstår simpelthen ikke diskutionenFrown

Hilsen Suk

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Hejsa suk

PS: jeg er ikke kun negativ.jeg kender jo heldigvis mange gode ting som glæder mig angående thaipiger/barpiger
Redigeret af d. 26/08-2004 21:16

km
Lad os være glade for de dejlige thai piger vi har mødt/ vi er blevet gift med... uanset hvor de kommer fra.
For når man har mødt den rette, så er det bare perfekt.
Og en invitation skal selvfølgeligt afprøves... tænk hvis det blev godt.... så god rejse.., Brandt

Hejsa kalamark
ja selvfølgelig skal det afprøves,det kan jo være at det var den helt rigtige,det ved ingen.
Men derfor er det aligevel fornuftigt at lige høre sig for.
Ingen af os siger jo noget af ond mening,vi snakker om de ting vi har set.hørt, oplevet
Ja rigtig god tur brandt og hyg dig
grisebamsenGrin

John
Hej Brandt

Alt er vist sagt her, så jeg vil bare sige god tur og brug din sunde fornuft.
Lad os høre fra dig når du kommer hjem.

Og så ville jeg lige have mit billed ind under svinet oven over

GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: