Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad spiser du / i
Bo
Hvad spiser du/i her i Danmark ?

Jeg spiser ikke så meget dansk mad mere, når jeg kommer til mit køkken bliver det altid til noget Thai mad, det lidt som ferie Smile når man laver Thai mad.

Hvorfor det nok ikke bliver til så meget dansk mad er nok fordi jeg tidligere har vært Kok og jeg er lidt træt af dansk/fransk mad.

Men hvad spiser du / i hjemme ?
Også jer der bor i Thailand spiser i noget dansk mad?

Og hvis du skulle have en rigtig god Thai opskrift som du vil dele så skriv,
Jeg kan næsten ikke vente. Wink

Payanak
Jeg spiser alt!

huratho
Hej
Jeg spiser stort set også alt, som ikke er stærk, ikke fordi jeg ikke kan li det, men jeg har mavesår og maven skal nok fortælle mig hvornår det er stærk. Det eneste jeg ikke vil have er indemad.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Bo
Cha-nok Ajarn skrev:
Jeg spiser alt!

Ja jeg spiser også alt men, men når vi er her i Danmark, er det så Thai eller Dansk mad som kommer på bordet ?.

Anonym Bruger
ja jeg spiser nu helst dansk mad,det ved man hvad er.
man aner jo ikke hvor gammelt det kød er man spiser i thailand.og så er det på toilettet hele dagen,sikke noget lort Sad

Davs
nej thai mad både i danmark og thailand,
gerne meget stærkt
så fluerne holdes vækGrinGrin
Men efter et stykke tid i thailand ,
så savner jeg et rundstykke med kærgården

bamsen

Her spiser vi meget varieret, hun er heldigvis lige så vild med dansk mad som jeg er med thai mad.
så det er nok 50/50 (med en masse nuddelsupe som mellem'snack' til hende)

Ja jeg spiser også gerne stærkt mad i thailand og når jeg er herhjemme så prøver jeg selv at lave så stærkt mad som muligt.

Saendaeng
Den staar paa thaimad for mig , naar jeg er hjemme.

Det sker dog at jeg laver en gang dansk mad for mig og ungerne , men lillemor har aldrig vaeret vild med det.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
christian-s
herhjemme spiser vi
Christian: 70/30 sejr til dansk mad
Duan: 50/20/30 isan/thai/dansk mad

Noget af det som konen nu holder af er en god oksebøf med ovnstegte kartofler med brun sovs samt løg / squash / tomater mm. let stegt på panden. Og så er hun glad for flæskesteg.
Hun spiser ofte min mors hjemmelavede jorbærsyltetøj til morgenmad (nogle gange i en tartelet Grin ). Hun har nu fået gang i en mindre bage-hobby hvor hun laver hjemmebagte boller og lagkager.

Min favorit thai ret er diverse varianter af kyllingestykker i karrysovs med diverse grønsager i/til (f.eks. "phad gangeri gai?" ). Favorit dessert er indbagte bananstykker med is til (sikkert ikke en særligt thai-traditionelt Grin )
Redigeret af christian-s d. 22/07-2008 20:01
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

flæskesteg er også et hit her Smile

Nuk
Nu bor vi i Thailand.
Jeg spiser gerne thaimad, hvis det bare ikke er alt for stærkt.
Men ellers er min samleverske gennem 15 år en ørn til at lave god dansk mad til os.
Hun har selv et par favoritter også her i Thailand; det er Flæskesteg med rødkål, brune og hvide kartofler og masser af sovs.
Og som variation snupper vi så andestegen med samme udstyr.
Stegt flæsk med persillesovs spiser hun også med stor velbehag.
Og så laver hun verdens bedste (næstbedste) leverpostej.
Nåh ja, hun spiser da forresten også thaimad. Grin
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

phitsanulok
VI spiser Thai mad 3 gange om dagen, mindst :-D ca 2 gange om måneden før vi Falang mad :-)
Jeg elsker thai mad, det er da så meget bedre en dansk mad. MEN MEN jeg skal d agerne indrømme at en god bøf eller noget andet dansk mad smager godt efter en måned med ris og nudler :-D
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
jpo
meget lidt thai mad,men-men nu flytter vi til thailand 5/7-2008
så måske noget mere thai mad
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
tuktuk
min kone siger jeg generelt spiser for meget PfftPfftGrinGrin
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Kaosangangsteren
vi spiser thai- med massevis af grøntsager, .. engang imellem laver vi dansk eller andet såsom chili con carne pizza pasta osv
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

jpo
ups en taste fejl- 5/8-2008
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Bo
tuktuk skrev:
min kone siger jeg generelt spiser for meget PfftPfftGrinGrin

Det er vel også ok hvis det er en god mad din kone laver Wink

Jer som Bor i Thailand har i ikke nogle gode Thai opskrift som du/i vil dele os.

claus31130
Jeg spiser osse for det meste thaimad når jeg er hjemme....ude ombord på skibet er det mest traditionelt dansk mad jeg laver
Frikadeller er et hit her og så ellers franskbrød og boller som jeg selv bager

Claus

http://www.cs-web.in.th/
manse
Min dejlige kone er begyndt at lave om på mine spisevaner. Jeg har altid sagt at for megen stærk mad bliver jeg syg af, og det troede jeg på hahaha, så når vi går ud og spiser, og det er tit, fordi det jo ikke koster meget her nord for bangkok, ja så er hun begyndt at liste stærkere og stærkere mad i min mave. Jeg elsker det nu, men det tog tid. Jeg husker endnu den første stærke mad jeg fik, hvor jeg blev godt tosset, for jeg var bange for min sarte farang mave, hvor hun sagde sorry sorry i misunderstand you, but try, if you do not like we order chicken leg, haha ja de thaier finder altid på noget. Jeg elsker det. Jeg har nu igennem mere end et år herude ikke været syg af mad, det være sig gadekøkkener eller andet.

Jeg vil den næste tid når vi spiser ude få opskrifterne, så vil jeg sende dem til dig.

Spring til debat: