Se indlæg|
om at flytte til Thailand.
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 14/08-2008 16:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
jeg kan ikke finde ud af denne side derfor, måske en gentagelse.. jeg har kontaktet kommunen, og fået at vide at jeg får 7321 kr om måneden, som pensionist, hvis det skal være legalt..dvs ca 50000 bath om måneden, så har jeg hvis jeg sælger min lejlighed ca 300000 kr på kistebunden...er det nok til at kunne bo og leve i Thailand...?? Ulrich
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/08-2008 16:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej U. Rart at hoere fra dig igen.... Hvis du saelger din lejlighed, har du jo penge at etablere dig for og de 50.000 THB. kan du sagtens klare dig for..hvis du ikke svine med pengene, jeg vil vove at paastaa, at for de penge kan du leve bedre end i DK......... Held og lykke..... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 15/08-2008 13:24
|
|
det lyder jo..lovende...Så er det bare om det kan lade sig gøre i Phuket, hvortil jeg har tabt mit hjerte..men bare det at det kan lade sig gøre....legalt vel og mærket er dejligt at høre..jeg fik også en privat mail fra Kronborg, som har Interation i bangkok..jeg drikker ikke ryger ikke, og har ingen kæreste, så det skulle vel være muligt. Så er det bare hvor jeg starter...det med at undersøge kommunen var jo kun en spæd begyndelse...Hvad er næste skridt..?? Ulrich
|
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 15/08-2008 13:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Ulrich55 skrev: det lyder jo..lovende...Så er det bare om det kan lade sig gøre i Phuket, hvortil jeg har tabt mit hjerte..men bare det at det kan lade sig gøre....legalt vel og mærket er dejligt at høre..jeg fik også en privat mail fra Kronborg, som har Interation i bangkok..jeg drikker ikke ryger ikke, og har ingen kæreste, så det skulle vel være muligt. Så er det bare hvor jeg starter...det med at undersøge kommunen var jo kun en spæd begyndelse...Hvad er næste skridt..?? Så er det bare at få lejligheden solgt og få opmagasineret dit indbo, eller solgt. Køb billetten til Thailand. Når du er ankommet Phuket finder du en bolig. Ja så er det bare at nyde opholdet. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 15/08-2008 13:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Kan da fortælle lidt om hvad jeg gjorde dengang jeg flyttede. Det vil dog være uden problematikken med hvordan det med pensionen klares, da jeg ikke har prøvet det. Jeg gjorde Danmark færdig først kan man sige. Fik sat alting i bero. Sørgede for opmagasinering af mine ting. Fremlejede min bolig så jeg havde noget at komme tilbage til hvis det viste sig nødvendigt. Solgte nogle af tingene til den der fremlejede. som gardiner, skabe osv. Beholdt alt mht banker og andre ting. Solgte bil Opsagde forsikringer. Fik oprettet em bankbog som min søster havde adgang til, som dels kunne bruges til penge der kom retur fra forsikringer m.m., men også betale de evt regninger der kom senere, som telefon regning. Flyttede adressse hos diverse forsikringsselskaber osv og folkeregistret. Holdt en kontakt adresse i DK hos familie, da jeg ikke havde nogen adresse i Thailand inden jeg rejste herover.. Dertil skatte papirer osv så går til. Du kan så senere ændre adressen hos folkeregistret til Thailand når du har fast adresse. Kun min bank vil have en co adresse i Dk så det har de. I Thailand: Havde ikke tænkt så meget over det inden jeg kom herover. Havde dog undersøgt at det var muligt at finde fornuftig bolig indenfor budgettet. Lejede et hotel den første tid og fandt så bolig, mens jeg var her. Gik rundt og kiggede hvor det var passende også mht transport til jobbet. Fik telefon nummer, bankbog osv. Men for dig, ja så skal du selvfølgelig være sikker på at du kan finde den bolig du gerne vil i Phuket indenfor din budget ramme. Var du ude at se på mulighederne da du var der sidst? Jeg kender intet til mulighederne og omkostninger dernede. Men kunne tænke mig at leje hotel eller noget andet billigt i starten kunne være godt. Når du så er der kan du finde ud af hvor det er du gerne vil bo fast. Det kan asgtens vise sig at du gerne vil bo i et andet område end du gjorde som turist. Der er også et par tråde her på DTW om omkostningerne som forskellige personer har. Som vand, el, telefon, kabel TV, transport evt lille moto bike osv. Prøv måske at søg lidt efter dem Held og lykke. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 15/08-2008 14:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Folkepension paa det beloeb har jeg ikke set foer (ser normalt folk naevne ca. 9000kr men bliver saa til 4500kr hvis man flytter til Thailand, og endnu mindre efter skat) - men vil tro det saa er foertidspension eller andet. Andre ting til din huske liste er; forsikringer(specielt helbredsforsikring), bolig(eje eller leje? jeg foreslaar at leje foerst saa du laerer om omraader, priser Etc.), transport (bil/motor cykel/bus?). Alene med de 50.000 Baht skulle du kunne leve FINT. At du ikke drikker/ryger hjaelper i budgettet, og mere vigtigt sikrer det forhaabentlig et "klart hoved" omkring brugen af de 300000kr. De 300000kr skal du ikke have for travt med at bruge. Tag dig tid til at se hvor de muligvis kunne investeres. Ikke noedvendigvis i Thailand, men uden for Danmark saa gevinst er skattefri. Selv investeret konservativt i obligationer etc. vil de kunne give list extra indkomst (maaske 15000kr/aar) eller opsparing. Ingen kaereste? Ja det har man jo set aendre sig foer i Thailand. ![]() Skaal! |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 15/08-2008 14:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Ups - glemte ogsaa: visa. gaar ud fra det logiske valg er retirement-visa. Kraever 800k Baht paa kontoen(I Thailand) eller 65k baht indkomst per md - eller en kombination af de 2. Saa i dit tilfaelde en ca. 200k paa kontoen da du har ca. 50k indkomst(Danske ambassade vil certificere det naar du forelaegger dokumentation). Du kan ogsaa soege om retirement-visa direkte i Danmark men kraever lidt mere papirarbejde bl.a. straffeattest/helbredsattest etc. Fordelen er at du kan fremvise pengene i Danmark istedet. MEN, ved forlaengelsen/fornyelse i Thailand om 1 aar skal du alligevel fremvise de ovennaevnte penge i Thailand, alternativt rejse til Danmark for at faa nyt visa der. De fleste vaelger at forny i Thailand. Skaal! |
|
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 15/08-2008 14:31
|
|
tak for svar...Det med pensionen, har jeg undersøgt, og det giver beløbet på 7321 kr...iflg min pensionsrådgiver...altså helt legalt.! de 300K er så når min lejlighed bliver solgt, bil, osv...Måske er der 350k..men bare det at det kan lade sig gøre er dejligt at høre..Så er der min medicin, men der sagde min egen læge at det kunne jeg sagtens få i Thailand..Jeg tager derud i januar, og bliver der i 6mdr, hvis det kan lade sig gøre,2 mdr turistvise, og 3 visaryn..???? men det er dyrt at bo kort i højsessonen...ca 17000 bath om måneden..og dog alligevel billigt i forhold til meget andet..Men jeg må vælge...jeg har ikke råd til disse ture mere..tak for støtten i giver mig...
Ulrich
|
|
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 15/08-2008 15:21
|
|
Jeg vil kort fortælle om mig selv..jeg er uddannet skuespiller i DK, men en rygskade satte en stopper for den aktivitet, og er desuden musiker, og har spillet div ydmyg steder tynde, så der er ikke nogen af mine færdigheder der som sådan kan bruges i Thailand...Jeg mistede min makker ( musik ) sidste år, og orker ikke at starte forfra...Derfor min store interesse i at flytte til Thailand..Var der i 3 mdt sidste år, og faldt pladask for, klimaet maden og folket..i uvilkorlig rækkefølge..!...godt for min ryg, og mine tilbagevendene depressioner..Men der er pt kaos at gennemskue alt hvad der skal gøres..men jeg takker for de konstruktive tilkendegivelser der har været..hvor finder man en decideret rådgiver...det skal måske være én selv...derfor suger jeg al den viden i garvede gutter kan give mig , til mig...!
Ulrich
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 15/08-2008 16:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
.....lidt off topic.......men er et sted som phuket eller nogle af de andre turistøer/steder ikke temmeligt pebrede hvad husleje angår i forhold til resten af thailand....eller rettere sagt hvor meget mere pebret Claus |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 15/08-2008 17:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
det er vel hvor på phuket man vil bo jeg mener da man kan få et hus for ca 10,000 15,000 baht... http://www.rentth... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 15/08-2008 17:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Prøv den her. http://www.housei...ice_A.html |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 15/08-2008 17:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Ulrich Jeg forstår godt, at du tabte dit hjerte til Phuket. Det gjorde jeg også for nogle år siden. Boede der i et par år, og jeg synes stadig, at det er en pragtfuld ø. Kik efter bolig andre steder end Patong, Karon og Kata - og de andre strande. Blot nogle få kilometer på den motorbike, du nødvendigvis må have, kan reducere huslejen en del. Men overvej så også, om du evt. kunne tabe dit hjerte også til andre steder i Thailand. Når Claus antyder noget om høje priser på Phuket og andre turiststeder, er der logik i det. Han bor ude i øst - Isan - hvor jeg nu også har fundet mit sted. Men prøv Phuket i en periode, budgettér med at rejse lidt rundt og se også andre steder. Måske finder du din fremtid i nord eller øst. Bjarne |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/08-2008 19:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
dutling68--> fede huse til super leje priser. Wauuhh.. |
|
|
|
| Fifidong |
Lagt på d. 15/08-2008 20:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Ja, det var da godtnok billigt... Altså når man rykker lidt væk stranden, og over på "bagsiden"! Bjarne: Hvorfor flyttede du? Jeg spørger fordi jeg drømmer om de 3 fantastiske måneder jeg tilbragte der i 2000. Af forskellige årsager (økonomi bl.a.) er det nu Bangkok på 5. år, og det er da billigt her, men savner frisk luft og strand. Bliver man måske træt af turist-ræset og prisernes himmelflugt m.m.? Fifidong |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 15/08-2008 21:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Fifidong Jeg var kun en ung knøs på 49, da vi forlod Phuket og rejste til Danmark. Jeg var afhængig af min egen indkomst (og lidt opsparing) - nul pension eller andet. Så jeg måtte retur til Dannevang for at lave nogle skillinger. Her bor jeg nu sammen med min dejlige kone, som jeg mødte i Thailand og blev gift med for 8 år siden. Men vi er tilbage i Thailand så ofte, som det nu lader sig gøre. Og huset til alderdommen er på plads i Buriram i lidt god tid - det er nu vores form for pensionsopsparing. Men ellers: Ja, når det bliver hverdag, kan det godt opleves, som om der er rigeligt med turist-ræs på Phuket. Vi har da besøgt Phuket siden og vil gøre det igen. Dejlig ø. Men vi hører nu hjemme i - for os - "det rigtige Thailand". Bjarne |
|
|
|
| Fifidong |
Lagt på d. 16/08-2008 11:42
|
Ja, det gælder vel egentlig om at finde det sted hvor man føler sig bedst tilpas... Fra de 3 mdr. i Phuket husker jeg også karaoke-baren som nabo og for fuld drøn til 03-04.00, og de sædvanlige galpende soi-dogs ![]() Her i højhuset i udkanten af Bangkok er der da fred og ro, udsigt og måske allervigtigst - vagter døgnet rundt. Vil nok være noget betænkelig ved at bo i hus med den stigning i indbrud der rapporteres overalt... Men helt enig, Phuket er en herlig ø. F. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/08-2008 11:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Phuket er flot...ja, men den er sq da ogsaa lige til at lukke op at skide i..... Har selv boet der i 1/12 aar..alt er dyrt og der er masser af platugler. Phuket har intet med TH at goere ... Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/08-2008 11:57 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Fifidong |
Lagt på d. 16/08-2008 13:16
|
Suk skrev: Phuket er flot...ja, men den er sq da ogsaa lige til at lukke op at skide i..... Har selv boet der i 1/12 aar..alt er dyrt og der er masser af platugler. Phuket har intet med TH at goere ... Jamen, når du nu er flyttet, så er der vel 1 styk platugle mindre???! ![]() F. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/08-2008 13:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Fifidong, det var ikke pænt skrevet, Suk har jo ret. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.