Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Storken kommer og hvad skal man så...
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 15/08-2008 16:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Nu er ventetiden snart ved at være ovre,konen er sat til at føde sidst i næst måned... Når barnet så er kommet vad gør man så lige... Nu tænker jeg mere på at få barnet registreret på den danske ambassade... hvilke papirer med mere... Er der nogen der har været turen igennem ????? Claus Redigeret af claus31130 d. 15/08-2008 16:41 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/08-2008 17:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det er vi flere der gerne vil vide meget mere om ![]() Vi er sat til måneden efter jer ![]() Og tillykke med den lille! Redigeret af Payanak d. 15/08-2008 17:37 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/08-2008 17:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Spoerg ambassaden. Ifoelge Thai Nationality Act hvis moderen er Thai og faderen legal udlaending og har registreret aegteskab kan barnet opnaa thai statsborgerskab. Hvordan barnet kan opnaa dansk pas, det kan kun ambassaden fortaelle. |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 15/08-2008 18:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Svar som jeg fik fra ambassaden: Da du og din datters mor er gift har hun ret til dobbelt statsborgerskab indtil sit 22. år. Du og din kone skal om muligt møde op sammen med jeres datter på Ambassaden og sammen indgive ansøgning om dansk pas på hendes vegne. Dette kræver imidlertid at I medbringer jeres vielsesattest samt jeres datters fødselsattest, samt oversættelser af begge dokumenter. Alle disse dokumenter (originaler såvel som oversættelserne) skal være legaliseret af det thailandske udenrigsministerium og Den Danske Ambassade |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/08-2008 03:30
|
|
Lyder da til at være en rimelig overkommelig opgave Claus ps. cha-nok også et tillykke med den ille til jer |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/08-2008 07:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvis man ikke er gift, hvad gør man så mht. at lave dansk pas til den lille? |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/08-2008 09:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Så må du sgu tage det sure og gifte dig hæ hæ sorry kunne ikke lade være ![]() ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/08-2008 09:09
|
http://www.thaico.../index.php The criteria for a person born to a mother or father of Thai nationality, whether within or outside the Thai Kingdom, to acquire Thai nationality is listed below, in accordance with the Thai Nationality Act (2535 B.E.). Born within the Territory of the Kingdom of Thailand Case Nationality of Father Nationality of Mother Matrimony Status Nationality of Child 1 Thai Thai Registered Thai 2 Thai Thai No Thai 3 Thai Legal Alien Registered Thai 4 Thai Legal Alien No Thai 5 Thai Illegal Alien Registered Thai 6 Thai Illegal Alien No Thai 7 Legal Alien Thai Registered Thai 8 Legal Alien Thai No Thai 9 Illegal Alien Thai Registered Thai 10 Illegal Alien Thai No Thai 11 Legal Alien Legal Alien Registered Thai 12 Legal Alien Legal Alien No Thai 13 Legal Alien Illegal Alien Registered Cannot acquire Thai Nationality 14 Legal Alien Illegal Alien No Cannot acquire Thai Nationality 15 Illegal Alien Legal Alien Registered Cannot acquire Thai Nationality 16 Illegal Alien Legal Alien No Cannot acquire Thai Nationality 17 Illegal Alien Illegal Alien Registered Cannot acquire Thai Nationality 18 Illegal Alien Illegal Alien No Cannot acquire Thai Nationality |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/08-2008 09:26
|
|
Hugoboerge...nu var det ikke lige angående thai statsborgerskab....det har de jo pr automatik i og med at den ene forælder er thai....det var mere det med at få et dk pas til den bette.....men tak alligevel for links ....altid rart med lidt nye steder at læse Claus ![]()
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/08-2008 10:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskab , så det er ikke helt nemt , mine børn er thai statsborger , men at få visa til DK , har intil videre været nemt for os . Har selv tænkt mig at børnene skal på uddannelse i DK engang. Men held og lykke til Claus og Cha-Nok med de endnu ufødte søde børn..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/08-2008 11:53
|
Problematikken ligger i at opnaa dansk statsborgerskab. Jeg forstaar at parterne ikke er gift. Men igen spoerg paa ambassaden. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 16/08-2008 13:00
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
her er der noget om pas til børn http://www.ambban...stilbørn/ Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/08-2008 13:27
|
Efter at set den link saa gaelder det vist om at blive gift i en fart. Det kan ogsaa tage sin tid. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/08-2008 14:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Hugobørge, jeg ved ikke rigtig hvad du mener med, tager sin tid. Da vi blev gift, tog vi morgen-flyveren til Bangkok og aften-flyet til bage til Chiang Mai. Dagen efter var vi på rådhuset kl. 10.00 og kl. 11.00 var vi gift. Kan det gøres meget hurtigere? Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/08-2008 15:20
|
|
...Jeg og min kone er gift,det kan så kun være Cha-nok du henviser til... ......Men vil da prøve at sende en mail til den danske ambassade her i nærmeste fremtid,de må da kunne give et entydigt svar Claus |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/08-2008 15:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Claus Det tog mindre end en halv time på ambasaden i Bangkok, for at få de fornødne papirer. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 16/08-2008 22:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
danmark acceptere alså dobbelt statsborgerskab til vores børn. min søn blev født i thailand i april måned. da han er født der er han automatisk thai statsborger. vi tog vielsesattest og fødselsattaest med på ambassaden begge dele oversat og verifiseret. det tog en halv times tid på ambassaden at lave statsborgerskab til danmark og passet kom 3 uger efter. husk konen skal med på ambassaden da begge forældre skal skrive under. hvis i ikke er gift med ægteskabsattest så glem alt om statsborgerskab, det kan måske lade sig gøre men så skal i igennem en faderskabsattest og intet er alligevel sikkert."det kan være pia's hovedpine forsvinder igen så hun er kommer på toppen igen". et ægteskab med munke alene gælder ikke juridisk. i skal på kommunen og klare det sidste papirarbejde. kor nemhedens skyld så lav både et thai og et dansk pas, min kone havde problemer med at få knægten ud da han kun havde dansk pas, thaierne er sku også rasister, hun havde heldigvis taget sin blå bog med hvor han var skrevet ind i. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/08-2008 22:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Også stort tillykke til jer begge herfra Reglerne ved jeg absolut intet om. Er bare jaloux, jeg vil også have en baby ![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/08-2008 02:27
|
|
Tak for dit fine svar Prasat,kan jo se det er lige ud af landevejen..... Claus... Ezal : Så må du jo i gang......
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/08-2008 05:11
|
Hej Hugobørge, jeg ved ikke rigtig hvad du mener med, tager sin tid. Da vi blev gift, tog vi morgen-flyveren til Bangkok og aften-flyet til bage til Chiang Mai. Dagen efter var vi på rådhuset kl. 10.00 og kl. 11.00 var vi gift. Kan det gøres meget hurtigere? Hilsen Hugo Det maa saa have betydet at alt det indledende papirarbejde var faerdigt ? bl.a. verifikation af dokumenter hos det thailandske udenrigsministerium. Det tager et par dage for at faa klaret det. Men jeg haaber at vedkommende som venter barn og som ikke er gift begynder at saette sig ind i sagerne saa han og moderen kan komme paa naermeste amphur og faa aegteskabet bragt i orden. held og lykke og mvh. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.