Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
penge på turen
|
|
| Brianj41 |
Lagt på d. 26/08-2008 14:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
hola nu er det snart min tur til at komme til thailand. viven og jeg er så blevet i tvivl om hvad/hormange penge man skal ha med. rejsen og hotellerne er betalt så det er rene lommepenge samt udflugter og taxi, er der nogen som har en ide om hvad man ca skal regne med pr dag vi skal væree der i 20 dage har regnet med ca 10 tilsammen for 2 personer. håber nogen kan hjælpe |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 26/08-2008 14:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Altid et svært spørgsmål Kommer helt an på hvad I vil på turen, og ikke mindst hvor I skal opholde jer. men 10.000 kr. skulle kunne holde hvis I ikke laver for mange ture og spiser på dyre restauranter hver dag. jeg selv har et budget på 10.000 kr. om mdr. i lommepenge, og klarer mig fint. God tur |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 26/08-2008 18:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
10 kilo for 2 i 3 uger er sku for lidt, ta det dobblet med![]() |
|
|
|
| Frankie-boy |
Lagt på d. 26/08-2008 19:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Hvis i ellers har alt inkl. og kun selv skal betale mad/Taxa/ture og ikke skal have alt for "meget lort" med hjem skulle 10.000,-kr = ca. 65.000 bath være ok, det er godt 3000 bath pr. dag, nogle Thaier tjener jo omkring 6000 bath pr. md.![]() Men husk ikke for meget "lort i kufferten" det koster ![]() ![]()
Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 26/08-2008 21:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Ja og nogle Burmesere tjener kun 3000 bath pr. md. så ingen kan sige hvor meget i skal have med Mit forslag er et visa kort med så kan i hæve det i skal bruge Hilsen Cesse |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 26/08-2008 23:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Eller ta nogle gode gamle 500,- kr. med :-) |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 27/08-2008 08:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
I skal efter minmening have 1000 dkk til rådighed pr person hver dag altså 21 gange 2=42000 dkk Frankie goes to Pattaya |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2008 08:41
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Helt ærligt hvordan kan man bruge 1000 dkk om dagen som alm. turist? Man må godt nok købe mange piger så, og drikke meget dyre drinks og spise hammer dyrt. Hold hel op jeg kunne leve helt vild fedt for 1000 dkk i en hel uge og ikke mangle noget, men ok jeg skal selvfølgelig heller ikke drikke og gå med piger ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2008 09:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Selv den gang jeg havde røven fuld af penge skal jeg da tænke mig godt om før jeg kan huske at jeg nogensinde brugte 1.000 Dkk om dagen. Det må være noget der ligner kongelig livsførelse. Livet er skønt og det regner for første gang siden den 3.8. En stille, silende regn. Skeptikeren fra Pattaya |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2008 10:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vi er 2, konen og mig. og vi bruger cirka 1000 kr pr dag, sådan i gennemsnit. men vi bestiller heller ikke hotel hjemmefra, og jeg er nok for god til at tage en taxi div steder hen. Man kan sagtens gøres billigere, men det kommer jo helt an på hvad man vil på sin ferie, og hvordan man vil rejse. F.eks kunne jeg aldrig finde på at sidde 8 timer i en bus for at komme til Samui. Thai mad på gaden er okay for mig til middag, men om aftenen kan jeg godt lide at gå ud og spise på en rar resturant. man KAN leve meget meget billigt i Thailand. Vil da klart anbefale du tager et visa kort med så i ikke ligger jer fast på et beløb, som muligvis bliver overskredet og i så står uden penge nok til de sidste par dage. En sidste ting, helt uden for topic. Hæver man penge fra sit kort fra en ATM koster det et gebyr, men bruger man det til at betale med i forretninger, resturanter og hoteller er der intet gebyr (i følge min rådgiver i nordea!) |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2008 10:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ezal det er ikke helt rigtigt. Det er meget få steder du kan betale med et kreditkort. Kun få hoteller og kun de fineste restuaranter har adgang til det. De forrretninger der tager imod f.eks. Eurocard tager i de fleste tilfælde 3% i gebyr. Skeptikeren |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 27/08-2008 10:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Skeptikeren skrev: ezal det er ikke helt rigtigt. Det er meget få steder du kan betale med et kreditkort. Kun få hoteller og kun de fineste restuaranter har adgang til det. De forrretninger der tager imod f.eks. Eurocard tager i de fleste tilfælde 3% i gebyr. Skeptikeren Nu nævner du jo også lige det kort så tages af de færreste. Visa og Mastercard modtages de fleste steder. Men hos gadehandleren kan anbefales kontanter...hehehehe ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/08-2008 10:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Hvis i begge er danskere, bør i tage flere penge med. Udflugter, taxi og restaurantbesøg kan hurtigt løbe op. Jeg oplever dog, at min thailandske kæreste kan få meget bedre priser f.eks. ved taxitransport, men selvom det er billigt kan det hurtigt løbe op på mange udflugter, hvor der måske også skal betales for indgang. Vi spiser på gode og meget billige lokale spisesteder, hvor hun instruerer kokken, således at min mund ikke står i flammer. Men 250 kr pr. dag pr. turist, holder ingen steder. Prøv at invitere lillemor på en god fiskerestaurant, og bestil samtidig vin til maden, så står den med garanti på ris og gamle skosåler de næste par dage, med det budget i har lagt. Ja det er meget billigt i thailand, men hvis i er førstegangs rejsende, så tag det dobbelte med, indtil i får et lokalt kendskab til priserne. Ellers rigtig god tur, det kan være vi ses snart. ![]() Mvh. Flemming Udon Thani var godt nok en kedelig by indtil jeg fandt Mr. Tongs Bar.
Redigeret af vandango d. 27/08-2008 10:35 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 27/08-2008 10:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Hmmmmmmmm.. Efter dine udregninger hedder den. 500 kr pr. dag = 250 til hver person= Ca. 1625bath. Ja ja ja.. Mange sidespring bliver der ikke til. Jeg vil sige mindst det dobbelte. |
|
|
|
| Brianj41 |
Lagt på d. 27/08-2008 12:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
jeg takker for de mange svar. tror vi napper 10k medf og så resten på visa hvis det skulle komme så vidt nu er hottelerne betalt så det var kun til ture /taxi og sååent |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 27/08-2008 16:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
jsh71 skrev: Helt ærligt hvordan kan man bruge 1000 dkk om dagen som alm. turist? Man må godt nok købe mange piger så, og drikke meget dyre drinks og spise hammer dyrt. Hold hel op jeg kunne leve helt vild fedt for 1000 dkk i en hel uge og ikke mangle noget, men ok jeg skal selvfølgelig heller ikke drikke og gå med piger ![]() ![]() Jeg finder det ikke svært at bruge 1000dkk om dagen! hvis du har svært ved at komme op på det beløb kan jeg sagtens hjælpe dig ![]() mener der er stor forskel på at bo eller være flere måneder i Thaland vs en lille ferie på 3 uger eller en måneds tid! gider ikke at holde ferie hvis man skal vende hver 25 øre men sådan er vi jo så forskel- lige. frankie goes to Pattaya |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 27/08-2008 17:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Jeg bruger også små 1000 kr om dagen når jeg er i Thailands sjoveste by PATTAYA jeg gad ikke at rejse til Thailand hvis jeg ikke havde råd til at bruge 1000 kr om dagen
Redigeret af Thai d. 27/08-2008 17:55 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2008 17:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja jeg ville ikke ane hvad jeg skulle bruge 1000 kr om dagen til ikke engang det ½ bruger jeg.Både til hotel og div. bamsen |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 27/08-2008 18:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
jeg har også mindst 1000 kr om dagen . + ca 35000 på bankbogen til extra ting
Swed
|
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 27/08-2008 18:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
swed skrev: jeg har også mindst 1000 kr om dagen . + ca 35000 på bankbogen til extra ting Tror du nu også den slat er nok til 3 ugers ferie? Hvis jeg var dig ville jeg nok spare en del mere op inden jeg tog afsted ![]() ![]() ![]() Jo jo pengene kan sagtens bruges på go go barer, piger, bell ringning, spille smart og vise man er en verdensmand... jo jo ![]() Men jeg klarer mig sagtens for 40.000 kr. i 2-3 mdr. dernede og så er det inkl. flybillet, forsikring, visum, taxa og hotel.... og det er uden at være cheap charlie. Ja sådan er vi jo heldigvis forskellige. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













med hjem skulle 10.000,-kr = ca. 65.000 bath være ok, det er godt 3000 bath pr. dag, nogle Thaier tjener jo omkring 6000 bath pr. md.

