Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvad mener i ?
|
|
| thaifan |
Lagt på d. 15/09-2008 23:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Jeg har lige haft besøg af min kæreste fra den 26/7 til den 11/9 hvor jeg fant ud af hun ikke ville have mere med mig at gøre. Grunden er hun har to veninder i Æbletoft, som er Dansk gift, og har sat griller i hovedet på hende, med de kan finde arbejde til hende og en mand med penge. Det skal siges, den ene af de to Thaier i Æbletoft, hendes mand har sørget for bankgaranti og inviteret hende, da jeg ikke kunne lige i øjeblikket. Men jeg har lånt pengene til rejsen ved en kamerat,som har overført fra hans konto til hendes, samt det jeg har sendt til hende, alt i alt ca 50.000 kr Hun kunne godt forstå jeg var gal i hovedet, og da jeg sagde til hende, jeg følte kun jeg skulle betale hendes billet, dertil svarede hun, at det var også det hun skulle bruge mig til, så bad jeg hende ringe til hendes veninde så de kunne hente hende, ellers skulle hun vente til lørdag som de havde aftalt. Jeg tænker nu naturligvis på om jeg kan gøre noget for at forhindre at hun sætter andre mænd i samme problem som mig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/09-2008 23:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hun er ikke være at samle på- golddigger! |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 15/09-2008 23:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Billetten kostede vel 10.000 kr. og så har du altså sendt hende omkring 40.000 kr...... Er du ikke både naiv og dum? Ja undskyld mig, men der er skrevet tykke bøger om dette emne, .... Men du må bare videre, og så lær af dine fejl. og trøst dig med at du ikke er den første der er blevet taget røven på, og helt sikkert heller ikke den sidste..... ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/09-2008 00:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg har godt nok lidt ondt af dig thaifan, det er afsindigt mange penge du har sendt til thailand. Men det ser da ud til at du er blvet godt og grundigt snørret af hende og samtlige i Æbeltoft. Hvis jeg læser korrekt, har manden til den ene af veninderne stillet en bankgaranti, som du ikke selv kunne, så nu ved du hvorfor. ![]() Det er utroligt så lavt mennesker kan falde for ussel mammon. Jeg har selv fortalt min kæreste om alle de advarsler jeg fik af de fastboende Danskere i Thailand, de klædte mig godt på inden jeg kastede mig ud i et forhold, til en iøvrigt super suveræn kvinde. ![]() Hvis jeg vælger at tage hende op på ferie i danmark, vil jeg dog nok holde hende væk fra andre thaikvinder i danmark, hvis det hele egentlig bare handler om penge. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 16/09-2008 07:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja det var ikke Thai i Thy men Thai i Æbeltoft, kirsten gifte kniv bor. Jeg kan godt følge dig og forstå du føgler dig snydt, men som før skrevet er der før blevet oplyst så mange gange lige netop om dette. Gud ved om ikke de Æbeltoft bebor har en lidt dårlig samvitihed, eller så er den danske mand i Æbeltoft bare under tøflen fra konens side. Thaifan jeg håber da du kommer over det igen, og at du har lært noget ved det at det er dyre lære penge er der nok ikke noget at gøre ved.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 16/09-2008 07:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Det var dog en ualmindelig ubehagelig oplevelse. Pigen viste sig jo så bare at være kold og kynisk, så det var jo på sin vis godt, du slap af med hende.Jeg ved godt det er en fattig trøst her og nu, hvor man er både ked af det, skuffet og rasende. Du kan jo desværre nok ikke forhindre noget tilsvarende sker. Hvis det er sådanne venner man har i Ebeltoft, hvad skal man så med fjender. |
|
|
|
| thaifan |
Lagt på d. 16/09-2008 07:39
|
Jo goldwing Det er det der er problemet, jeg føler mig både dum og naiv. Men det var måske for at få luft, at jeg skrev her. Iøverigt talte jeg med hendes søstre i går, hun vidste ikke noget, og kunne ikke forstå hendes søstre var sådan. Men sådan er livet, og jeg er nok for flink. ![]() |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 16/09-2008 07:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Jeg føler med dig Thaifan. Men hvis det overhovedet hjælper dig noget så vær glad for du fandt ud af det INDEN du blev gift og hun sugede alt ud af dig. Det kan vise sig at være en god oplevelse for dig, nu er du endnu bedre klædt på til fremtiden og til at finde DIN kvinde. |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 16/09-2008 08:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
trist, men sådan kan det gå....desværre er der nogle som er sådan....det er der ikke noget at gøre ved, andet end at komme videre og lære lidt af det. Om ikke andet er din advarsel er hermed givet videre... |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 08:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Ikke så meget at sige andet at godt du ikke nåede længere end du gjorde. Sende 50.000.kr. ja ja, trøst dig med at du ikke er den første, ej hellere den sidste, og håber at du fik lært noget og at du næste gang har bukserne på og tænker dig om. Ellers vil jeg bare sige Held og lykke fremover.... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/09-2008 09:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja der findes desvaerre braadne kar over alt i verden, men jeg er nu af den overbevisning at der er flere aerlige Thai'er end der er " GOLDDIGGERE " Held og lykke i fremtiden........op paa hesten igen...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Heino |
Lagt på d. 16/09-2008 09:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Det lyder godtnok som noget af en skræk historie, det er da godt alle mennesker ikke er som hende. At hun tilmed indrømmer, at du bare skulle bruges til, at betale for hendes tur herop, det fortæller da alt om, at hun er en golddigger Så vær glad for du ikke nåede længere end hertil, og kom så op på hesten igen.. At advare andre om hende bliver nok svært, vi må da håbe at en evt. kommende mand, når at se hvad hun er for en, inden hun flænser ham for penge. Disse historier er med til, at jeg ikke har taget skridtet med, at finde en thai. Redigeret af Heino d. 16/09-2008 09:43 |
|
|
|
| Niranya |
Lagt på d. 16/09-2008 09:53
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Hej Jeg er thai som bor i dk i 12 år. Det Jeg ved er ikke alle thai tænk på penge. Vi tænk på at vi vil grene at arbejde derfor vi skal arbejde hård for at lære dansk sprog. Når vi er færdig med sprog så find vi job, og vi kan gå ud og arbejde lige samme mand. Vi kan selv forsøge og det betyde utrolig meget for vores liv. Man ved aldrig hvad vil det sket i vores liv, men vi vælge at vi skal * selv forsøge * for at sikke vores liv og dem som vil hold af. Det er ikke nemt at lære dansk. Det er ikke nemt at find arbejde her. Det er ikke nemt at arbejde sammen med nogen danskerne som hade udlænding. Men vi forsøge at liv med, at acceptere det og gør alt hvad vi kan, for derhjemme der er nogen som vi skal forsøge. Hvis nu alle børn i thailand kan gå i skolen for gratis. Hvis nu alle ældre mennesker har det godt lige som her. Så har vi ikke sådan liv. Der er nogen af " Thai i Danmark " Med venlig hilsen Ni :-) * The secret of health for both mind and body is not to mourn for the past, worry about the future, or anticipate troubles, but to live in the present moment wisely and earnestly. -Buddha
Det er ikke det, vi oplever, men det, vi føler vi oplever, der udgør vores skæbne. " The one who A Wake will be safe from the wave. ( The wave of suffering )" Livet start når du ånder ind og slut når du ånder ud. Hvis du er bevidst om det, så kan du nyde dit liv, og bruge dit liv med bevidsthed og på den rigtig måde. B & M Ni. manee_tavat@hotmail.com |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 09:53
|
Heino. Disse historier er med til, at jeg ikke har taget skridtet med, at finde en thai. Sikke da noget at fyre af. Du kan da ikke skære alle de smukke Thai-kvinder over en kam. Der er "Golddiggers" alle steder skutte bare i Thailand, men i de aller fleste tilfælde er det sgu Farangen´s egen skyld. Klart at mange udnytter en svag farang, er jo lettjente penge, og hvis nogen er så dumme at sende penge, så dem om det. Hvor tit har Vi der bor/kommer i Thailand til nye der kommer at de skal passe på og lyt til hjernen og ikke P....n!!!! Hvad sker der i mange tilfælde.?? Ligeså snart de kommer hjem til deres respektive land, og taler med deres Thaipige som siger at hun elsker ham, men der er lige et lille problem. Et familiemedlem er på hospitalet elle Buffalo needs shoes hehehe, så sender de penge.. Som skrevet før så aner jeg ikke hvad der sker når mange Farangs lander i BKK. Men hovedet/hjernen har de ladet blive hjemme. Selvom Thailand er et dejligt land og piger er smukke og får en til at blive helt blød så er det da ikke forbudt at bruge den indvendige side af hovedet. |
|
|
|
| Heino |
Lagt på d. 16/09-2008 12:06
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Big-Viking skrev: Heino. Disse historier er med til, at jeg ikke har taget skridtet med, at finde en thai. Sikke da noget at fyre af. Du kan da ikke skære alle de smukke Thai-kvinder over en kam. Der er "Golddiggers" alle steder skutte bare i Thailand, men i de aller fleste tilfælde er det sgu Farangen´s egen skyld. Klart at mange udnytter en svag farang, er jo lettjente penge, og hvis nogen er så dumme at sende penge, så dem om det. Hvor tit har Vi der bor/kommer i Thailand til nye der kommer at de skal passe på og lyt til hjernen og ikke P....n!!!! Hvad sker der i mange tilfælde.?? Ligeså snart de kommer hjem til deres respektive land, og taler med deres Thaipige som siger at hun elsker ham, men der er lige et lille problem. Et familiemedlem er på hospitalet elle Buffalo needs shoes hehehe, så sender de penge.. Som skrevet før så aner jeg ikke hvad der sker når mange Farangs lander i BKK. Men hovedet/hjernen har de ladet blive hjemme. Selvom Thailand er et dejligt land og piger er smukke og får en til at blive helt blød så er det da ikke forbudt at bruge den indvendige side af hovedet. Jeg kæmmer dem ikke over en kam, jeg ved godt det ikke er alle so er golddigger, men det får da automatisk mig til at tænke på om det nu er det vær, sæt man er så uheldig som tråd opretteren, og ja jeg ved godt at det er tilladt, at tænke med hovedet og ikke en hvis anden ting... |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 16/09-2008 12:19
|
|
Niranya skrev: Hej Jeg er thai som bor i dk i 12 år. Det Jeg ved er ikke alle thai tænk på penge. Vi tænk på at vi vil grene at arbejde derfor vi skal arbejde hård for at lære dansk sprog. Når vi er færdig med sprog så find vi job, og vi kan gå ud og arbejde lige samme mand. Vi kan selv forsøge og det betyde utrolig meget for vores liv. Man ved aldrig hvad vil det sket i vores liv, men vi vælge at vi skal * selv forsøge * for at sikke vores liv og dem som vil hold af. Det er ikke nemt at lære dansk. Det er ikke nemt at find arbejde her. Det er ikke nemt at arbejde sammen med nogen danskerne som hade udlænding. Men vi forsøge at liv med, at acceptere det og gør alt hvad vi kan, for derhjemme der er nogen som vi skal forsøge. Hvis nu alle børn i thailand kan gå i skolen for gratis. Hvis nu alle ældre mennesker har det godt lige som her. Så har vi ikke sådan liv. Der er nogen af " Thai i Danmark " Med venlig hilsen Ni :-) Min historie lyder sådan her: Jeg vil gerne bo og arbejde i Thailand, men pga reglerne kan jeg ikke bare tage derover. Jeg skal have et arbejde først og finde et firma der har en "farang quote". Jeg kan ikke bare gifte mig derovre og lade min kone forsørge mig hvis det var det. Derfor er det en del sværere at tage østpå end vestpå. Og jeg er ikke enig i at ældre mennesker har det bedre her. Jo hvis det alene er overlevelses garantien du refererer til, men mange ældre ender deres dage på et plejehjem uden den store familiekontakt. I Thailand tager familien sig af de ældre hele livet. Livskvalitet kan ikke alene gøres op i økonomisk uafhængighed. Jeg ved mange thailænderes billede af en farang er en person med styr på tingene, penge, muligheder og midler. Foden indenfor i et samfund hvor meget er "gratis". Men som thai skal du vide at jeg ser på jer som havene et samfund med værdier og kærlighed. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 12:29
|
Heino. Nu skal jeg ikke gøre mig klog. Men hvis man tog sig tid til at lære hinanden at kende, så fandt ud af en hel del om hinanden også om pigen er en "Golddigger". Men tit så skal man jo giftes i en helvedes fart, fordi man er forelsket til over begge ører i den smukke lille thaipige.Heldigvis er laaaangt de fleste tilfredse med deres liv sammen med deres Thaikone, jeg selv var det også, derfor har en nu fundet endnu en og skal giftes her til foråret i Udon Thani. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 16/09-2008 12:35
|
|
Der ramte du plet Heino. |
|
|
|
| thaifan |
Lagt på d. 16/09-2008 13:16
|
Jeg har lige opdaget hun har glemt sin billet, forsikring samt hendes bankbog. Gud ved om hun vil blive her, dette har hun udtalt hun gerne vil, ved ikke om jeg gider sende det op til hende, men overvejer at skrive til udlændingeservice, jeg har jo kopier af papier manden fra Æbletoft sendte, for jeg skulle kunne følge med i senere. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 16/09-2008 13:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Jeg er meget undrende og uforstående over for dette med bankbog, for det ville jeg nægte at tro på. Ingen thailænder glemmer sin bankbog![]() ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

ja ja, trøst dig med at du ikke er den første, ej hellere den sidste, og håber at du fik lært noget og at du næste gang har bukserne på og tænker dig om. Ellers vil jeg bare sige Held og lykke fremover....