Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Vi flytter til BKK.
|
|
| Michelle |
Lagt på d. 12/10-2008 14:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej. Vi er et ungt par der flytter til Thailand/Bangkok. Hovedsageligt fordi vi skal studere. Vi ville gerne høre om der var nogle der havde nogle råd, eller selv var bosat i thailand. Der var interesseret i at lære andre danskere at kende. for jeg kan kun en lille del af sproget, hvor min kæreste så kan det flydene. Så hvis der er nogen der er interesseret. Vi flytter derned her i december. Venlig hilsen Michelle ![]() |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 12/10-2008 14:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Hej Michelle Nu er bangkok jo sådan rimelig stor, så ville nok være meget smart at komme lidt nærmere hvor henne i bangkok. Har selv tidligere boet i området ved Ramkhamhaeng. Men har fået en ny condo i Bang-na fra første november sammen med kæresten, er desværre i Danmark lige nu men er tilbage i bangkok fra den 23 oktober og en 6måneder frem. Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| Michelle |
Lagt på d. 12/10-2008 14:42
|
sorry, Det glemte jeg. Vi har kigget på noget i sukhumvit (ved ikke om det er stavet rigtigt!) det ligger nemlig tæt på min skole. Ville være rigtig rart at kende nogle danskere i thailand, da mange thaier kan være lidt tricky (generalisere ikke, men mange af dem tror at Farang er meget naive) |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 12/10-2008 15:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
nu er sukhumvit en mega lang vej men sukhumvit nr 12 eller der om krang likker stablelock det er en dansk hotel/kro med alt det gode mad fra danmark paa dette sted skal i nok loebe ind i en masse dansker .. personlig kommer jeg der fler gang om maanden
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 12/10-2008 15:12
|
|
Ja Sukhumvit er MEGA lang, og går bla. også igennem Bang-na
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/10-2008 15:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Sukhumvit gaar helt til Samutprakan og muligvis endnu laengere..............Bang na, saa vidt jeg husker ligger der et stort omrade der, som kun er beboet af politifolk.......................en roevsyg by / omraade...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 12/10-2008 15:47
|
|
BITEC (Bangkok International Trade & Exhibition Centre) ligger bla. i Bang-na, om der bor en masse politi folk skal jeg ikke kunne udtale mig om, kedeligt? tjae det er vel hvad man gør det til, nu kan jeg godt lide at bo lidt væk fra alt det der turist halløj, og tager jo ikke mere end 15min med det offenlige så er man i centrum.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/10-2008 17:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Suhkumvit går hele vejen til Cambodia![]() Syntes nu ikke området omkring Bang Na er kedeligt, har selv fået lejlighed i Bang Bo, kan godt lide det område
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 12/10-2008 18:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
I kan finde lidt om netværk med skandinaver her: www.ambbangkok.um... www.thaiguide.dk/... www.thaiguide.dk/... På Sukhumvit fra sidegade nummer (soi) 1 til ihverfald nummer 71/77 bor der mange mange expats af forskellige nationaliter. Selvfølgelig også de tilsvarende lige numre. Det danske hotel/restaurant Stable Lodge ligger på soi 8. Det var lige et sidespring tilbage til spørgsmålet fra Michelle, sorry.
Redigeret af lols d. 12/10-2008 18:25 |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 12/10-2008 18:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvis i er ude efter et sted at bo ville jeg sige Ban Kapi, det er biligt og det er i okej afstand til det hele, og der er ikke så mange faranger så man kommer hurtig i kontakt med de lokale har selv boet der i et stykke tid.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Michelle |
Lagt på d. 12/10-2008 19:21
|
Nu var det mere bare for at møde nogen herinde der boede i thai og få kontakt med nogen inden man tog derned. man behøver jo ikke at bo lige ved siden af hinanden.![]() |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 12/10-2008 19:43
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej Michelle ( og Ægtefælle ) Jeg er helt sikker på at i vil møde mange rare danskere i Bangkok.. Jeg har selv tilknytning til flere, bla. thaiintegration i Lat prakao.. Der er åbent dagligt, og i fremtiden vil vi forsøge at lave komsammen i lokalerne med jævne mellemrum.. Msr
Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/10-2008 21:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Suk skrev: Sukhumvit gaar helt til Samutprakan og muligvis endnu laengere................. Ja, det er rigtigt. Hele vejen nede til TRAT, forbi Chonburi - Pattaya/Jomtien - Sattahip - Rayong og så til Trat. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 13/10-2008 09:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Studere skriver du. Må håbe at I har lidt på kistebunden. Jeg selv hvis jeg skulle bo i BKK ville jeg have en lejlighed omkring Sukhumvit Soi 4 til Soi 26, Men det er ikke helt billigt, hvis skal have bare en vis standard. Men skulle da mene at Nord BKK og måske over på den anden side af floden nok skulle være lidt billigere. Men held og lykke med jeres søgen.![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/10-2008 16:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hi Michelle, For at kunne besvare dine spørgsmål, må du give lidt flere oplysninger, for at få seriøse svar. Hvor og hvad skal i studere ? Danske kontakter kan i få masser af i Bangkok. Velkommen til Thailand "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/10-2008 19:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja sukuvit er ikke helt billiget, især hvis vi snakker det område hvor der er skytrain, og kontakt til danskere, du kan jo bare skrive på nettet, personligt har jeg aldrig gjordt noget for at finde nogen, de steder jeg har boet i thailand. at du ud fra dit indlæg at dømme, kun kender thaier fra turissteder, hvor de lever at fuppe turister, får mig til at anbefale dig at undgå sukvit, som også er et turiststed, der findes mange andre dejlige steder i bangkok, og du vil hurtigt finde ud af at thailand og thaierne er åbne og varme mennesker, jeg vil anbefale at du lejer dig ind i et condocomplex eller sådan noget, så kan du hurtigt få en fast omgangskreds, hvis du ønsker dette- god tur |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 14/10-2008 09:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
bkk. Lever af at fuppe turister. Rolig nu. Hvis vil lade sig fuppe sker, men hvis man bruger den indvendige side, så sker det sgu nok ikke. Er hellere ikke hele Sukhumvit der er turistområde. vil sige fra Soi2 til omkring Ekamai er det ellers ikke. At de skal undgå Sukhumvit. Ja hvis de ikke har kassen iorden til at kunne betale for et sted, skal de. Jeg skrev at jeg personligt mener at Nord BKK samt på den anden side af floden skulle være billigere. Skal jo nok lidt ud i yderdistriktet for at en studerende har råd til at betale samtige med at der skal mad på bordet osv. Thailand er et dejligt og billigt land, men hvis man ikke passer på løber det sgu hurtigt op. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 14/10-2008 10:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Øhhh er det mig der har misforstået tråden,såvidt jeg kan læse er michelle og ægtefælle ude på at få kontakt med nogle danskere i BKK ikke at leje en lejlighed..? i den her debat...ihvertfald Claus |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 14/10-2008 11:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
claus31130 skrev: Øhhh er det mig der har misforstået tråden,såvidt jeg kan læse er michelle og ægtefælle ude på at få kontakt med nogle danskere i BKK ikke at leje en lejlighed..? i den her debat...ihvertfald Claus nej det tror jeg ikke claus31130, hvis det er tilfældet så har jeg også misforstået noget. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 14/10-2008 13:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Jo Michell leder vist mest efter nogle kontakter. Alligevel vil jeg springe i tråden - tilbage til Sukhumvit. Jeg vil tillade mig at opdele udlændingene i området op i to grupper. Turisterne og expats eller fastboende. Der er stor forskel på livet og dagligdagen i de to grupper. Op til omkring Emporium, soi 24, er det mest turister, men også expats der har sin gang. Fra Emporium og opefter er det mest expats der bor og har sin gang i området. Men ellers som andre skriver. Michells og kæreste skal nok finde andre danskere eller udlændinge, når først de er her og opsøger det. Redigeret af lols d. 14/10-2008 13:22 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.