Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Feriebolig køb i Thailand
|
|
| BiBob Man |
Lagt på d. 16/10-2008 01:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
Igennem de sidste måneder, har jeg på Internettet søgt efter Skandinaviske selskaber som formidler salg af huse/ferieboliger i Thailand. Resultatet må siges at være ret imponerende – der er ca. 20 stk. Efter nøje gennemsyn, besluttede jeg mig for at rette henvendelse til de mest lovende virksomheder som formidler huse og feriebolig salg i Thailand. Det være sig mæglervirksomheder som havde færdigbygget huse, samt igangværende projekter. En henvendelse - via e-mail - med spørgsmålet om hvordan de havde tænkt sig at håndterer den Thailandske lovgivning ang. ejerskabsforholdet i forbindelse med et evt. huskøb. Her må jeg imidlertid erkende, at responsen til dato ikke er særligt ”imponerende” Kun ét selskab ud af 11, har formået at svarer i form af et link - til egen Webside. http://www.swetha...m/info.htm Resten har tilsyneladende valgt at forbigå mine henvendelser i tavshed! Har de noget at skjule? eller er der andet som de ikke syntes er særligt befordrerne for deres forretnings aktiviteter jf. Thai lovgivning Hilsen BiBob Man |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 16/10-2008 07:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
http://www.thaies...efault.asp prov at se her. hils fra jan i udon thani hvis det var noget. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 16/10-2008 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Hej BiBob, Nu ved jeg ikke om denne: http://www.udonre... er en af de 20 du har prøvet, men ellers er det måske forsøget værd. Preben taler dansk. Mvh. swedmark |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 16/10-2008 13:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Hej BiBob Man. Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, hvilket område du vil bo og om du er thai gift. Hvis du vil købe hus med jord er det ikke så nemt mere. Myndighederne har strammet op på reglerne og ikke glade for at omgås reglerne ved at lave A/S firmaer på det grundlag, uden det er et rigtigt firma. Hvad jeg har forstået når udlændinge køber, bruger man nu lease kontrakter på 30 år med forlængelse klausul. Så spare du også firmaregnskab omkostninger hvert år. Jeg kender dog kun Phuket men vil forslå du leje et hus i første omgang og så bruge tid herned på at finde det rigtige til den rigtige pris. Mvh. Gorm |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2008 14:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hejsa :-) Nu må man jo ikke reklamere, men her komme lige et link: [url]www.scanhomesthailand.dk[/url] Svar indenfor 24 timer. send evt Privat Besked her. Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/10-2008 20:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Køb en grund http://www.easybi...0Samui.htm |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/10-2008 08:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Lidt info. til nye huskøbere i los http://www.udvand...amp;Nav=BS lindy |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 19/10-2008 11:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
alt for dyr
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 19/10-2008 11:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Kære Quickmouse For dyr for dig ? eller mener du, uden at have begreb om priser i det pågældende område, at udbudsprisen er for dyr ? Hvis du mener det første er det OK, hvis det er det andet, så spar os andre for din "indsamlig af indlæg" sn
|
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 19/10-2008 13:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Tjae jeg vil da gå så langt at sige at 3mill bath/rai er da næsten billigt på Koh Samui, når jeg sammenligner med andre grunde jeg har kigget på der.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 19/10-2008 13:45
|
|
Vil lige tilføje. Hvis du er Thai gift, er en populær løsning at konen køber og man så laver en 30 år leasing uopsigelig kontakt indbyrdes. Det er den billigste løsning på sigt. Jeg går ud fra det er Phuket du vil til jfr. Din link henvisning. Har selv købt jord for et par år siden og kikket over alt og i dag får du ikke en lille grund til under 5 mill. Baht hvis området er OK. Bedre at købe færdigt hus i et område du kan li´. Endnu bedre at leje et hus ”hos mig” og bruge tid at se dig om. Mvh. Gorm
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/10-2008 14:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Grunden er billig da prisen er på kun 3m Baht/rai. Tilgengæld forventes det at køber overtager alle 9 rai. Fotos fra området kan ses på dette link: http://www.dansk-...ad_id=5777 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 19/10-2008 15:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja du skal passe gevaldigt på. Især med procjekter der er på tegne bræt UHA og kloge skandinaviske mæglere ??? pas på ? mange af dem har været i Thailand 1 md. og nu er de experter i thai forhold. og Gamba kender jeg ikke men det er nu en god ide at komme ned og sondre lidt før man kaster sig ud i noget. og sørg for en god rådgivning her nede og det er jo muligt at Gamba kan rådgive om en god Expert. Og skal du bruge det til at bo fast ?? eller til ferier ?? er det til Ferie vil jeg nok foretrække en Lejlighed ? næmre at rejse fra Husk forsikring og Thai Testamente. Held og lykke |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/10-2008 16:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
BiBob Man glem alt om et hus du alligevel ikke kommer til at eje, køb en condo istedet, brug en advokat, og vær sikker på at du få en af de 49% af condoen som falanger kan eje. skal du kun til thailand 1-3 måneder om året, så lej da et luxushus istedet, jeg lejer mig altid ind i en condo, når jeg er i thailand, og skal værre der mere end et par uger. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 19/10-2008 17:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Jeg har selv leget lidt med tanken om at købe en lejlighed i Thailand, men mon ikke der er en mulighed for at priserne vil falde det næste års tid hvis den økonomiske afmatning breder sig. Ferieboligen plejer at være at være det første folk skaffer sig af med når krisen kradser. Desuden flytter jeg snart til Sydamerika så der går nok et stykke tid før jeg får mulighed for at rejse til Thailand igen
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 19/10-2008 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
ugens tilbud http://classified...11383.html 18 mill. for 1 rai !! håber han brænder inde med lortet[url][/url] |
|
|
|
| geng |
Lagt på d. 20/10-2008 15:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Hvornår er det blevet tilladt og reklamere på DTW? Mener det er det der foregår lige her. Undskyld, hvis jeg er helt galt på den. Ha´en god dag med eller uden rekl. |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 20/10-2008 15:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
geng skrev: Hvornår er det blevet tilladt og reklamere på DTW? Mener det er det der foregår lige her. Undskyld, hvis jeg er helt galt på den. Ha´en god dag med eller uden rekl. Dit første indlæg på DTW?..... Skal lige love for, at du har meget at bidrage med, .... kan det virkelig svare sig at oprette sig som bruger, for at smide dette indlæg..... Eller måske du er ny webmaster..... ![]() |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 20/10-2008 16:21
|
|
Jeg har lige en detalje ved at sende store beløb til Thailand. Hvis man en dag vil have penge tilbage til Danmark er det ikke så let. De er ikke meget for at sende store beløb tilbage og man skal endelig huske fra starten at afsender og modtager konto her samme indehaver. Ellers bliver pengene i Thailand og kan kun komme hjem i meget må portioner som er dyrt at overføre. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 20/10-2008 17:52
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
goldwing skrev: geng skrev: Hvornår er det blevet tilladt og reklamere på DTW? Mener det er det der foregår lige her. Undskyld, hvis jeg er helt galt på den. Ha´en god dag med eller uden rekl. Dit første indlæg på DTW?..... Skal lige love for, at du har meget at bidrage med, .... kan det virkelig svare sig at oprette sig som bruger, for at smide dette indlæg..... Eller måske du er ny webmaster..... ![]() og hvad gør så lige dig til dommer, fordi du har lavet en del flere indlæg eller hvad.....han har vel lov til at sige sin menig eller hvad...men ellers welkommen til altid rart med et nyt medlem
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og bruge tid at se dig om. Mvh. Gorm
pas på ? mange af dem har været i Thailand 1 md. og nu er de experter i thai forhold.
og Gamba kender jeg ikke men det er nu en god ide at komme ned og sondre lidt før man kaster sig ud i noget. og sørg for en god rådgivning her nede og det er jo muligt at Gamba kan rådgive om en god Expert. Og skal du bruge det til at bo fast ?? eller til ferier ?? er det til Ferie vil jeg nok foretrække en Lejlighed ? næmre at rejse fra
Husk forsikring og Thai Testamente. Held og lykke