Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
ejendoms skat
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 22/10-2008 18:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
hvis jeg køber land i thailand, ska jeg så betale jord skat/ ejendoms skat ?
http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
|
Lagt på d. 22/10-2008 18:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
styrt3 skrev: hvis jeg køber land i thailand, ska jeg så betale jord skat/ ejendoms skat ? Du skal huske at fortælle det til det danske skatte væsen Jeg mener man skal betale heri dk. Men i thailand skal du ikke betale noget. bamsen |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 22/10-2008 19:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Af en eller anden mystisk årsag skal du betale ejendomsværdiskat af ejendom, du har i Thailand. Bjarne |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 22/10-2008 19:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Hvis du "køber" jord, sker det jo i praksis ved at du betaler og din kone eller en anden thai er køberen og ejeren af grunden. Du kan ikke stå som ejer. Så som sådan vil du jo ikke eje noget og derfor vil jeg ikke tro det skal opgives i Norge eller Thailand? Bygger du så hus på jorden, altså blot betaler for det men ikke ejer huset, så vil jeg ikke tro du skal. Og eje et hus på et stykke jord kan du heller ikke komme til. Har du leaset jorden og derefter bygger et hus som så er i dit navn, skal huset måske opgives? Men dette kun hvis du er skattepligtig i Danmark. Dvs ikke har forladt Danmark helt i skattemæssig henseende. |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 22/10-2008 19:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Såvidt jeg er informeret skal man ikke betale ejendomsskat af landbrugsjord erhvervet i udlandet. Derimod skal du betale hvis du har hus. |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 23/10-2008 05:53
|
|
vi er endnu ikke gift, så jorden kommer til at stå i hendes navn ! det jeg er i tvivl om er om man i thailand betaler skat på jord og e.v.t ejendom ! jeg prøver at få et overblik over udgifterne vi ska ha kyllingefarm på grunden og måske bygge hus der senere (hvis jeg ka holde ud at bo på landet) men min erfaring siger mig at der meget let ka komme uforudsete udgifter, så jeg prøver at danne mig et overblik !
|
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/10-2008 07:29
|
Hej Styrt, Om I er gift eller ej ændrer ikke så meget. Du vil aldrig blive ejer af hverken jorden eller huset. Udlændinge kan ikke eje jord eller huse og derfor vil det altid være i din kones navn alene og hende alene. Hendes jord hende alene der kan sælge den igen. En googlling på thailand tax land kommer denne tekst frem flere steder: There are no property taxes as such in Thailand that are exactly equivalent to the property taxes in the west, however, the most comparable taxes on properties in Thailand are the Land Tax and the Structures Usage Tax. The Land Tax levied on land is so miniscule, that in practice the body charged to collect it, rarely bothers to do so, and if they do, they usually wait several years until the amount accumulates. The second tax, the Structures Usage Tax, relates to buildings, is collected by the municipal office or district office, and is only applied to properties used for commercial purpose. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 23/10-2008 09:52
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hejsa ja det kan siges meget kort. Der er ejendomsskat I thailand.. men rigtig ikke ret mange kender begrebet, for man skal selv henvende sig for at få lov at betale. Så de fleste undlader det.. Man skal dog være opmærksom på at regningen bare ligger og vokser og kan komme til betaling hvis man vil have en tilladelse til et eller andet.. f.eks byggetilladelse til hønsehus. Og Thetsabahn kan forlange alt fjernet fra jorden hvis man har undladt at betale.. Har dog aldrig hørt om det er ført ud i praksis.. Nogen steder benytter Thetsabahn sig af at folk ikke betaler og snupper så lige 5 thb / pr år / pr rai. Skat på land med Thanod ved jeg ikke om det samme som på land uden. Uden Thanod.. 7 thb / pr år / pr rai Hus. ( bygninger ) 20 thb pr kvadrat wah Det er hvad jeg betaler... Så det ødelægger ikke noget budget. Om vi kan eje hus.. joe det kan vi jo sagtens, men da vi ikke ejer jorden er det begrænset hvad det er værd uden leje kontrakt. Så kan man lave div tillæg til lejekontrakten, så man ikke står til at tabe festen, hvis hun skrider.. Af skade bliver man klog, sjælden rig.. ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/10-2008 14:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
styrt3 skrev: hvis jeg køber land i thailand, ska jeg så betale jord skat/ ejendoms skat ? For at undgå den total "forviring", kunne du venligst omformulere dit spørgsmål, så det klart fremstår om det er : - Krav fra de Thailandske myndigheder . - Krav fra de Danske myndigheder. Eller var det begge dele du spørger om. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 23/10-2008 18:24
|
|
krav fra thailandske myndigheder er min eneste interresse i den her sammenhæng ![]() jeg troede man ved giftemål ku få felleseje !! er ikke helt sikker på hvor jeg har det fra
|
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/10-2008 19:22
|
I princippet er alt hvad der er tilkommet gennem et ægteskab fælles eje, så vidt jeg har forstået. I praksis vil det sjældent virke. Du vil aldrig få nogen ret over jorden. Den vil være i en thais navn og du kan ikke bestemme noget over den. Hvis jorden er købt før ægtekskabet, er det jo også i princippet din kærestes egen og ikke en del af fælleseje. I nogle (enkelte) tilfælde vil det endda være sådan, at jorden som den thailandske kone køber, i virkeligheden bliver købt i moderens eller andet familiemedlems navn eller overføres til denne efter købet. Så ser det endnu mere sort ud. Sortseer, nej forsøger blot at ridse risici op, så der er noget at vurdere udfra. I praksis tror jeg det har vist sig, at mange har svært ved at få noget i tilfælde af skilsmisse. En tur gennem retssystemet kan være nødvendigt og resultatet deraf og tiden det tager? Derfor også mit råd i en anden tråd til dig. Køb en lejlighed først. Den kan du eje 100 % alene. Huset du evt bygger, kan du få delvis sikkerhed for som Lesi skriver. Så du kan blive boende. Men du bygger måske et relativt dyrt hus efter Thai forhold. Vil der være nogle købere til det i lokal samfundet den dag du så ønsker at skille dig af med det. Altså nogle der har råd til at købe det og vil betale så meget for et "brugt" hus På jord der måske ikke engang følger med i købet? |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 24/10-2008 02:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Styrt 3 Hvis du er gift på Amphur i Thailand og i har fælleseje og ingen børn arver du BÅDE hus og land, men myndighederne forlanger så, at du sælger det indenfor "en passende periode" normalt 1 år sn
|
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 24/10-2008 05:37
|
|
tak for svarene må hellere sørge for ikke at blive skilt
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 24/10-2008 08:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Styrt3--Skal have et möde med en advokat en af de närmeste dage, og om jeg bliver meget klogere, og har lidt smarte lösninger, hörer du närmere. (Möder ham i morgen på et andet möde, og skal aftale tid til mit eget private möde) Ingolf. |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 24/10-2008 17:21
|
|
perfekt glæder mig til at høre om det !
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 24/10-2008 23:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
styrt3 skrev: hvis jeg køber land i thailand, ska jeg så betale jord skat/ ejendoms skat ? Principielt skal alle betale ejendomsskat i Thailand – ifølge lovgivningen. Men langt de fleste landkommuner opkræves disse skatter ikke, da udgifterne ved opkrævningerne langt overstiger de potentielle indtægter! Dog er der visse storbønder, virksomheder/fabrikker og lign. som betaler ejendomsskatter til den lokale kommune - den alm. lille ris bonde betaler ikke noget. Og det er der en ganske simpel grund til. Skulle en lokal Borgmester, pludselig få den vandvittige ide at håndhæve loven omkring ejendoms skatteopkrævning overfor lokalbefolkningen og fattige bønder, er han også helt sikker på ikke at blive genvalgt for de næste 4 år. Og da det er et lukrativt erhverv at være Borgmester i Thailand, har opkrævninger af ejendomsskatter ikke ligefrem første prioritering. ![]() Rasmus |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 25/10-2008 06:18
|
|
![]() bortset fra det, hvad svarer 1. rai til i km2 ? http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 25/10-2008 06:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
1 Wah = 4 m2 1 Ngan = 100 wah = 400 m2 = 0,25 rai 1 Rai = 4 ngan = 1600 m2 1 Hektar = 6,25 rai = 10.000 m2 1 Tønde land = 3,5 rai 1 Acre = 4.000 m2 = 2,5 rai Kalasi |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 25/10-2008 06:47
|
|
mange tak kalasi
|
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 25/10-2008 09:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
styrt3 skrev: hvis jeg køber land i thailand, ska jeg så betale jord skat/ ejendoms skat ? fin debat med mange gode svar i glemmer barer en ting styrt3 kan ikke købe land i thailand .. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

vi ska ha kyllingefarm på grunden og måske bygge hus der senere (hvis jeg ka holde ud at bo på landet) men min erfaring siger mig at der meget let ka komme uforudsete udgifter, så jeg prøver at danne mig et overblik !