Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Kan man hjælpe kvinder i Thailand
|
|
| Bella |
Lagt på d. 15/01-2009 20:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Kender I til organisationer eller lign. hvor man økonomisk kan hjælpe enlige thailandske mødre? |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2009 22:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det var da et underligt spørgsmål men hvis du virkelig vil hjælpe så kan du jo måske starte med at hjælpe til på de mange frivillige steder bla. i bangkok |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 16/01-2009 00:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Det er da ikke et underligt spørgsmål hvs manden vil hjælpe enlige mødre i Thailand ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/01-2009 01:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Bella skrev: Kender I til organisationer eller lign. hvor man økonomisk kan hjælpe enlige thailandske mødre? Fandt lige denne: http://mercypatta... -der er sikkert mange flere. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 16/01-2009 02:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er da ikke et underlige spørgsmål ? Bella kan jo være en Kvinde der er da nogle få her på DTW ![]() |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 16/01-2009 06:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
dårlig samvittighed? ;o) |
|
|
|
| Bella |
Lagt på d. 16/01-2009 06:34
|
Underligt spørgsmål? Hvorfor det? Faktisk er jeg kvinde og er måske havnet i det forkerte forum -kan jeg se. Blev i sin tid medlem, da vi skulle adoptere fra Thailand. Vi vil gerne hjælpe enlige mødre i Thailand, så de slipper for enten at opgive deres børn eller sælge sig selv. Men det er måske helt ude i hampen? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/01-2009 06:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Om det er en mand eller kvinde er jo egentligt ligegyldigt, men at nogen vil goere noget godt for andre, det er prisvaerdigt. Godt gaaet Bella, gid der var flere som dig...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/01-2009 14:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg er 100% enig med Suk. Bare klø på Bella, der er brug for mennesker som dig. Selv hjælpe min kone og jeg en skole med 250 AIDS-ramte børn. Det er dejlig at se deres smil, tros sygdommen, hver gang vi er der. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/01-2009 14:20
|
|
Jeg er også kun enig i det suk og huratho skriver. Dejligt med nogle der gider og hjælpe andre, man burde jo faktisk selv gøre lidt oz, men enten er man for doven eller for mistroisk. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/01-2009 16:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej jsh71 Jeg tror ikke det er dovenskab, men derimod som du selv skriver, mistro. Vi læser jo så meget om indsamlede beløber, hvoraf der kun komme 5% ud til de mennesker som virkelig har brug for hjælp. Vi blev jo, her på DTW, selv taget ved røven, hvis du husker det. Dette er med til at man bliver skeptisk, hvilket jeg sagtens kan forstå. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/01-2009 17:34
|
|
Jeg kan da godt undskylde fra før men jeg bliver bare mere og mere mistroisk overfor folk der vil hjælpe andre for de fleste er jo nogle være plattenslager men selvfølgelig er der få som vil og gør en super indsats for mennesker i nød og hvis du, bella virkelig mener du kan og vil gøre en forskel, så er det bare med at klø på, og ikke tager dig i akt for sådanne udtalelser som mine men husk på der er mange klamhugger derude men også seriøse projekter, så undskyld herfra og bare klø på.![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/01-2009 18:38
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Med hensyn til hjælpearbejde af den ene eller anden slags, er det prisværdigt at nogen hjælper. Ikke for at man ikke skal hjælpe, men desværre er der en del mennesker der ikke er helt fine i kanten, og slår plat på andres skæbne, så man skal have de vagtsomme briller på, hvis der skal vælges en organision. Der har tidligere været en tråd oppe omkring en organision: http://www.dansk-...rowstart=0 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 16/01-2009 21:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
måske disse kan bruges: http://birgitteog...i-har.html http://www.aids-c...rpoint.PDF ( se side 5 ) p.s. jeg har ikke noget kendskab til ovenstående. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/01-2009 21:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
John skrev: Med hensyn til hjælpearbejde af den ene eller anden slags, er det prisværdigt at nogen hjælper. Ikke for at man ikke skal hjælpe, men desværre er der en del mennesker der ikke er helt fine i kanten, og slår plat på andres skæbne, så man skal have de vagtsomme briller på, hvis der skal vælges en organision. Der har tidligere været en tråd oppe omkring en organision: http://www.dansk-...rowstart=0 En meget festlig fyr, og også en drømmer. Ham kan man ikke stoppe, må vel bare prøve at undgå de typer. Skulle jeg donere ville det være et sted jeg kender, og et sted jeg kommer, jeg vil se hvad mine penge bliver brugt til. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 17/01-2009 09:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Der er også "Kvindecenter i Pattaya. Du kan blive frivillig på et kvindecenter. Centret er for kvinder som har været involveret i den thailandske sexindustri. Formålet med projektet et at bibringe kvinderne uddannelse, viden og færdigheder, der kan være med til at fremme kvindernes muligheder for et mere værdigt liv i fremtiden." www.udenlandsprak... www.udenlandsprak... |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 17/01-2009 10:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
kender ikke nogen der ude Bella, men klø på så dukker der sikkert noget op du bruge
[img][/img]
|
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 23/01-2009 08:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
Jeg er enig med de andre Bella bare klør på og det skal nok lykkes for dig
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/01-2009 10:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Bella, Bare for at "tilfredse" min nyskærighed : 1- Hvad blev der med adoption= dreng eller pige ? 2- Hvordan gik det med din "slangefobi" ? Er du blevet "kureret" eller lider du stadigvæk under det ? M.h.t., det første spørgsmål, kunne du måske "øse" lidt med dine/jeres erfaringer vedr. adoption, da det findes mange barnløse ægtepar (danske og danske/thai) som findes i samme situation og som kunne være interesseret. RASMUS, beskrev i sin tid adoption af et familie medlem (niece), men det kunne være yderste interessant at læse HVORDAN(egne erfaringer) man kan adoptere fx. et Thailandske forøldreløs barn. M.h.t., det andet, har du nu måske erfaret at de "værste" af slagsen er dem med 2 ben
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Bella |
Lagt på d. 23/01-2009 15:27
|
Lad mig starte med slangerne først. Så har jeg nu været i Thailand 2 gange siden spørgsmålet (og rejser igen om 13 dage!!) og har ikke set nogen! Det har hjulpet utroligt meget og jeg sidder ikke på pinde hele tiden. Det har nok også hjulpet mig lidt. Jeg er ikke totalt panisk mere...vil dog nødig se en![]() Omkring adoption, så fik vi i maj 2006 en dreng født i maj 2005. Han er hittebarn og fundet da han var ca 2 måneder. Det har været en enorm proces og et dejligt resultat. Vi valgte i sin tid Thailand som adoptionsland, da de børnehjem som de danske formidlere har er meget gode. Omkring det formelle skal man i Danmark kontakte sit statsamt for en godkendelse (som er en langvarig process på ca 1 år) og herefter skal man via en formidler (AC-børnehjælp eller Danadopt) sende ansøgning til Thailand. Vi har oplevet at Thai'er i Thailand bliver meget forlegne, når vi bringer adoption på banen. Spørg endelig løs. Man skal ikke være blind for at børnene har oplevet meget og selv om de er små, har de oplevet store svigt som de altid vil have med sig. Vores søn er blevet forladt som spæd og da han var 1 år kom nogle vildt fremmede mennersker og tog ham væk fra børnehjemmet og rejste væk med ham. Han klarer det godt og jeg kan sige at der er ingen forskel i vores opfattelse eller kærlighed på ham og vores biologiske søn. Det er stort! Vi rejser nu på 3 ugers ferie i Thailand. Vores søn er stadig for lille til at vide at det er hans fødeland, men når det en gang falder på plads for ham, er det vigtigt for os, at han kender landet og har gode oplevelser derfra. Hårdt job med alt det rejseri ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.