Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
1. gang til thailand
|
|
| Humi |
Lagt på d. 22/01-2009 14:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Hej Jeg skal til Thailand i Marts og har nogle spørgsmål. Hvor kan jeg købe en adaptor(Thai-Dansk), så jeg kan lade mine elektriske ting med dansk stik op. Jeg har bestilt fly i DK. Men når jeg skal rejse hjem (d. 3 apr. kl. 23,15). Er det så lokal tid eller Dansk tid? Er der andre tips? ![]() |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 22/01-2009 14:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
det er lokal tid og du kan sagtens bruge stikkontakterne i thailand go tur |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2009 18:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
med hensyn til andre tips bare brug din sunde fornuft![]() så god tur herfra ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2009 20:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja muslingskaller! Og tro ikke på alt hvad Thaier siger til dig! Pas på dig selv og brug fornuften! Lidt for mange er blevet lokket til at købe ting og sager alt for dyrt ![]() God tur
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 22/01-2009 20:27
|
|
risbaronen skrev: det er lokal tid og du kan sagtens bruge stikkontakterne i thailand go tur Jeg troede der var forskel på stik kontakten? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2009 20:31
|
|
Det er der også, bare på den måde at deres kan tage både flade og rundestikben! Det enste du kan få problemer med er hvis din computer har jordstik, dvs tre ben, så må du finde en forlænger med trebens hul, men kun to ben ind!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/01-2009 21:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Samme problem i Dk. Skær jordstikket af med en nedstryger som alle andre gør og du er klar. ![]() |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 22/01-2009 21:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Humi skrev: husk aldrig for mange penge med.del dem i flere lommer. jeg taler af erfaring,var i patong hvor der var en lady boy som var lidt for nærgående,jeg skubbede ham væk 3 gange han greb med fast hånd om mine nosser og sagde blow job og da fik han et skub så han røg væk.bagefter mærkede jeg lige på mine lommer,og den ene var tom,1500bath og kvitering for hotel ophold.og jeg havde kun været der i ca 1½ time. så pas på med de som er for nærgående. men alle de søde piger på de forskellige barer er alle flinke og tager ikke røven på dig hvis du tager dem med hjem.alle har id kort som vises på hotellet. håber du får en god turHej Jeg skal til Thailand i Marts og har nogle spørgsmål. Hvor kan jeg købe en adaptor(Thai-Dansk), så jeg kan lade mine elektriske ting med dansk stik op. Jeg har bestilt fly i DK. Men når jeg skal rejse hjem (d. 3 apr. kl. 23,15). Er det så lokal tid eller Dansk tid? Er der andre tips? ![]() |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 22/01-2009 21:36
|
|
Jeg har læst mig frem til at man kan åbne en Thailandsk bank konto. Der er fordelen vel at det er gratis at hæve med et thai hæve kort i Thailand. Så man slipper for gebyr på sit DK-Visa kort. Når man har overført pengene og så behøver man hellere ikke at ha mange på sig af gangen? Men hvordan åbner man sådan en? Og Er nogle banker bedre end andre? Eks mulighed for netbank Redigeret af Humi d. 22/01-2009 21:36 |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2009 21:39
|
|
Ja - fordel dine penge på kroppen og pas på,,,,der sælges bælter hvor der er lynlås i på bagsiden de koster 700 bath og op... der er beregnet til at låse penge ind i....lad de store guldkæder blive hjemme hvis du er i Patpong mm....lad være med at spille rig,,,du ved man er rig allerede når man er der........det kan være risikabelt om natten hvis man er alene.... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/01-2009 02:23
|
|
Jeg tror ikke lige det bliver nemt at åbne en konto i Thailand, første gang man er der! Men intet er umuligt i Thailand! Men det bliver meget svært at få en internetkonto, specielt som udlændning uden fast bopæl! Følg de andre råd, og gem bankkonto ideen til du har været der flere gange ![]() Bare min menning
Redigeret af jesperfrb d. 23/01-2009 02:24 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 23/01-2009 04:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
bagerbager skrev: Humi skrev: husk aldrig for mange penge med.del dem i flere lommer. jeg taler af erfaring,var i patong hvor der var en lady boy som var lidt for nærgående,jeg skubbede ham væk 3 gange han greb med fast hånd om mine nosser og sagde blow job og da fik han et skub så han røg væk.bagefter mærkede jeg lige på mine lommer,og den ene var tom,1500bath og kvitering for hotel ophold.og jeg havde kun været der i ca 1½ time. så pas på med de som er for nærgående. men alle de søde piger på de forskellige barer er alle flinke og tager ikke røven på dig hvis du tager dem med hjem.alle har id kort som vises på hotellet. håber du får en god turHej Jeg skal til Thailand i Marts og har nogle spørgsmål. Hvor kan jeg købe en adaptor(Thai-Dansk), så jeg kan lade mine elektriske ting med dansk stik op. Jeg har bestilt fly i DK. Men når jeg skal rejse hjem (d. 3 apr. kl. 23,15). Er det så lokal tid eller Dansk tid? Er der andre tips? ![]() Det kunen jo også være at han IKKE var sex turist ? Men hvem ved... |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 23/01-2009 07:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Humi skrev: risbaronen skrev: det er lokal tid og du kan sagtens bruge stikkontakterne i thailand go tur Jeg troede der var forskel på stik kontakten? Der er forskæld på stikkontakter men på hoteler er der somregl stikkontakter der understetør både Thai og europæiske stik |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/01-2009 08:12
|
|
Følger med på sidelinien, da jeg planlægger at tage afsted for første gang til Thailand/Krabi og besøge min vennine gennem 3 år. engang i april-maj. |
|
|
|
| burana |
Lagt på d. 23/01-2009 08:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Du kan sagtens bruge dansk stik i Thailand, men jeg vil foreslå dig at gå forbi et af de store supermarkeder eller shopingcentre og kigge efter efter et omformerstik hvor der er overstrømsrelæ i de findes i flere forskellige modeler og koster ca 150 bath, dette er en billig forsikring af din laptop, det sker nemlig at lyn slår ned i transformatorstationerne, det er næsten altid på højspændingssiden at det sker så sikkerhedsrelæerne tager skraldet, men det sker en gang imellem at det er på lavspændingssiden og så kan du risikere en grilled laptop, jeg ved godt at indbo forsikringen i langt de fleste tilfælde vil erstate udstyret, men det er surt hvis det sker en af de første dage i en 3-4 ugers ferie. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 23/01-2009 08:56
|
|
jesperfrb skrev: Jeg tror ikke lige det bliver nemt at åbne en konto i Thailand, første gang man er der! Men intet er umuligt i Thailand! Men det bliver meget svært at få en internetkonto, specielt som udlændning uden fast bopæl! Følg de andre råd, og gem bankkonto ideen til du har været der flere gange ![]() Bare min menning ![]() Så kunne min mor også bruge konto'en og thai-visa kortet, for hun rejser en gang om året. For at besøge familien. Jeg tænkte at det kunne være en god måde at spare gebyr og slippe at ha mange penge på sig. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 23/01-2009 08:58
|
|
Locturian skrev: bagerbager skrev: Humi skrev: husk aldrig for mange penge med.del dem i flere lommer. jeg taler af erfaring,var i patong hvor der var en lady boy som var lidt for nærgående,jeg skubbede ham væk 3 gange han greb med fast hånd om mine nosser og sagde blow job og da fik han et skub så han røg væk.bagefter mærkede jeg lige på mine lommer,og den ene var tom,1500bath og kvitering for hotel ophold.og jeg havde kun været der i ca 1½ time. så pas på med de som er for nærgående. men alle de søde piger på de forskellige barer er alle flinke og tager ikke røven på dig hvis du tager dem med hjem.alle har id kort som vises på hotellet. håber du får en god turHej Jeg skal til Thailand i Marts og har nogle spørgsmål. Hvor kan jeg købe en adaptor(Thai-Dansk), så jeg kan lade mine elektriske ting med dansk stik op. Jeg har bestilt fly i DK. Men når jeg skal rejse hjem (d. 3 apr. kl. 23,15). Er det så lokal tid eller Dansk tid? Er der andre tips? ![]() Det kunen jo også være at han IKKE var sex turist ? Men hvem ved... Nej. Jeg skal træne lidt og besøge familien ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/01-2009 10:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Humi, Jeg tænkte at det kunne være en god måde at 1)spare gebyr og 2) slippe at ha mange penge på sig 1- NEJ- Gebyrfrit er det ikke helt rigtigt, men det er en stor forskel mellem de 20 Baht(ca.3 Dkr) som Thai banker tager (de fleste her lader ikke mørke til den, men den står på ATM kvitteringen) og de 30+ Dkr (180 baht) som de danske banker tager ved brugen af DK-VISA kortet. 2- JA! M.h.t. bank konto, prøv at tage forbi Kasikorn Bank og spørg. Få du Nej i den første, prøv så den næste. - Du skriver at din mor rejser hvert år, hvor gammel er du ? Kan have betydning vedr. bankkonto .(myndig eller ej). - Er du halv thai ? Så ville det være nemmere, for så kan du bruge familien adresse, og du behøver at være registreret hos dem. Redigeret af Lung Yao d. 23/01-2009 10:20 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 23/01-2009 12:08
|
|
Lung Yao skrev: Hej Humi, Jeg tænkte at det kunne være en god måde at 1)spare gebyr og 2) slippe at ha mange penge på sig 1- NEJ- Gebyrfrit er det ikke helt rigtigt, men det er en stor forskel mellem de 20 Baht(ca.3 Dkr) som Thai banker tager (de fleste her lader ikke mørke til den, men den står på ATM kvitteringen) og de 30+ Dkr (180 baht) som de danske banker tager ved brugen af DK-VISA kortet. 2- JA! M.h.t. bank konto, prøv at tage forbi Kasikorn Bank og spørg. Få du Nej i den første, prøv så den næste. - Du skriver at din mor rejser hvert år, hvor gammel er du ? Kan have betydning vedr. bankkonto .(myndig eller ej). - Er du halv thai ? Så ville det være nemmere, for så kan du bruge familien adresse, og du behøver at være registreret hos dem. Ja jeg er Thai. Ved du det koster i omkostninger at ha sådan en konto i Thailand og mulighed for netbank? God ide med at bruge en af familiens adresser ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/01-2009 12:13
|
|
Hejsa humi Du kan godt få netbank i kasikorn bank, men det står på thai så jeg fatter ikke en meter af det. Så om det virker herhjemme skal jeg ikke kunne svare på, kender godt nok en der havde det på et tidspunkt, men det virker vist ikke mere. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.