Se indlæg
 Udskriv debat
Sende penge til Thailand
Baht-man
Jeg har et par gange sendt penge til en bankkonto i Thailand.

Hver gang jeg gør dette via min bank Jyske Bank, skal jeg skrive en mail til min rådgiver med bankinfo+navn på modtager og beløb. Jeg kan altså ikke selv udføre dette i min netbank - og banken kræver immervæk 100 DKK for at sende derned. Det kan godt være træls nogen gange, da en mail til min rådgiver (hvis hun har haft fri) har været overset, og så bliver overførslen først sendt afsted et par dage efter plalnagt. ...og derfor har modtageren ikke pengene i samme uge, hvis jeg f.eks. har sendt den igennem mandag!

Hvordan er det at sende i andre netbanker, f.eks. Nordea og Danske Bank? ...og hvad er gebyr+service?
Kan man selv overføre i disse banker, eller andre?

Er noget træls - at jeg skal skrive en mail til min bankrådgiver hver gang!

Note: har søgt om der emner om dette, men har ikke kunnet finde nogen!
Den søgemaskine der bliver brugt her, er ikke helt nem at bruge+sætte op syntes jeg...

jesperfrb
Danske bank, bare logge ind og så finde betalinger! 20 kr for overførsel til udlandetGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

vandango
Husk at sende danske kroner afsted, ellers kan det blive dyrt.

Baht-man
Oki takker for de svar der er nu! Smile

Har en konto hos Danske Bank, men der er ikke netbank på denne. Noget jeg burde få aktiveret, og så få sendt til den og igen overføre derfra til Thailand!

Jeg betaler 100 DKK i gebyr.. **suk!**

Djengis
100,- ?

Damm.. Det var dyrt..

JA se at få aktiveret din netbank!

Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

prasat
sidste uge sendte vi penge til thailand. vi sendte i bath fra danmark da vi fik kurs 6.11 her og søsteren var nede og spørge i korsikorn der var kursen 5.84.
ved så ikke om kursen er den rigtige thailand men turede ikke tage chancen.

prasat
Redigeret af prasat d. 02/03-2009 07:03

BJ
Ja man skal ihvertilfælde holde sig fra Western Union
og kun bruge dem hvis det er yderst vigtig for de er ekstremt dyre at gøre brug af.
Jeg har selv en enkelt gang fået min Bank i Danmark til ot overfører 6000kr til mig i Thailand,
men det kostede 470kr for en transaktion via Western Union.
Det gør jeg aldrig igen.

MVH.BJ

Johnson
jeg bruger Nordea Netbank, ganske nemt, men her koster gebyr 30 kr.

Så har jeg mulighed for også at betale modtagers bankgebyr som er 100 kr, dvs det bliver 130 kr.

Dvs at modtager banken i Thailand tager et gebyr af det du sender derned, men det overstiger ikke 100 kr...jeg har jeg aldrig helt fattet det, nogen som ved hvad modtager banken tager for overførslen? Det er rimelig rart at vide hvis man fx skal sende et bestemt beløb???

Og jeg plejer at sende i baht? men hvad er bedst, nemmest og billigst??

JackH
Johnson skrev:

Så har jeg mulighed for også at betale modtagers bankgebyr som er 100 kr, dvs det bliver 130 kr.

Dvs at modtager banken i Thailand tager et gebyr af det du sender derned, men det overstiger ikke 100 kr...jeg har jeg aldrig helt fattet det, nogen som ved hvad modtager banken tager for overførslen? Det er rimelig rart at vide hvis man fx skal sende et bestemt beløb???

Ja, jeg bruger også Nordea Netbank, det går fint, 30 kr. i gebyr.

Jeg betaler omk. i DK, og modt. betaler i TH, det er Bangkok Bank og det er fast 200 THB.

JackH

BJ
Hvad koster det at få det Netbanking?.....det er da gratis at oprette ik?
Skal man bare henvende sig til sit pengeintitut eller hvordan gør jeg,
for at oprette Netbanking???Shock

MVH.BJ
PS. Har Sydbank
Redigeret af BJ d. 02/03-2009 09:11

larsen99
Ja, jeg vil fraråde jer at bruge vestjydske bank til overførsler da de tager 260,- kr. for det.
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

vandango
JackH skrev:
Johnson skrev:

Ja, jeg bruger også Nordea Netbank, det går fint, 30 kr. i gebyr.

Jeg betaler omk. i DK, og modt. betaler i TH, det er Bangkok Bank og det er fast 200 THB.

JackH

Det gør jeg også fra Arbejdernes Landsbank til Kasikorn Bank, vel og mærke ved økonomioverførsel.

JackH
prasat skrev:
sidste uge sendte vi penge til thailand. vi sendte i bath fra danmark da vi fik kurs 6.11 her og søsteren var nede og spørge i korsikorn der var kursen 5.84.
ved så ikke om kursen er den rigtige thailand men turede ikke tage chancen.

prasat

Prøv det her link til Kasikornbank:

http://www.kasiko...f8f30aRCRD

Kig under "BUYING RATE" og "TELEX TRANSFER" - idag er den 6,08

Jeg tror søsteren har fået oplyst "buying rate" for kontanter, mon ikke?

Det er ikke min erfaring at det kan svare sig at overføre i Danske. Gebyret i KBank er højt. Jeg spurgte fornylig i min lille lokale afdeling, og efter den sædvanlige panik, og div. "keep face" manøvrer og tlf. opkald til folk højere oppe i systemet, ja så fik jeg gebyrstørrelsen: 1.371 THB! For at overføre ca. 10.000 Dkr.

Nationalbanken d.d.: 16,30 + 1,25% = 16,50 - der efter min udregning svarer til kurs 6,06.

Hvis man bestiller en overførsel i Nordea idag, så bruger de IKKE Nationalbankens kurs for i formiddag (eller g.d.), men den nye kl. ca. 14.45 i eftermiddag. Jeg har brokket mig over den praksis utallige gange, for hvorfor skal overførslen så være udført inden kl. 11.00, hvis de alligevel venter til engang i eftermiddag med at udføre den! Bankfolk...Angry
Reelt set ved jeg så ikke til hvilken kurs overførslen bliver udført til. Det kostede mig så lige et par tusind THB i sidste måned, da der var et par mega kurshop.

JackH

PS: Overfører man i Danske, er usikerheden lige så stor, da der nemt kan gå flere dage inden pengene er på kontoen, og kursen kan ha' bevæget sig inden da, modsat en Nordea Netbank ovf., der går max. 2 dage. Så trods Nordea's kurspraksis er det den mest stabile synes jeg nok, alligevel, måske, tjah bum-bum....!
Redigeret af JackH d. 02/03-2009 09:20

JackH
Vandango: Hvad betaler du så i gebyr i KBank?

Jeg fik oplyst et helt vanvittigt beløb af dem...

JackH

vandango
JackH skrev:
Vandango: Hvad betaler du så i gebyr i KBank?

Jeg fik oplyst et helt vanvittigt beløb af dem...

JackH

200 Baht. har jeg regnet mig frem til når jeg sender penge til KBank.

De 6.08 skyldes nok at Dollaren er på vej op idag - igen igen igen! Angry

Prøver lige at checke det op med KBank hvis jeg kan finde tallene.

vandango
Ok her er så nogle tal, husk at det er økonomioverførsel.

Jeg sendte 10.000 kr. til KBank, Arbejdernes Landsbank tog 30 kr. i gebyr.

Den 20/1-09 gik der 60.397,5 Baht ind på min konto.

Iflg. valutakurser.dk skulle jeg denne dato have haft 60,679,5 Baht.

Der mangler 282 Baht, så det må være gebyret, så det er rimeligt nok. Cool

Eller svarende til 6,25 stks. Macon/Coke på min ynglingsbar i Pattaya, vel og mærke indenfor Happy Hour, og dét er sgu for dyrt, for at overføre nogle penge. Angry

JackH
Tak for det Vandango, lyder meget rimeligt, Bangkok Bank ta'r 200 THB.

Gebyrer - alt i alt: 30 Dkr. = 180 THB + 200 = 380 THB. (Næsten 2 fl. San Som i BigC!)

Ja, gu' er det for dyrt, det kører jo elektronisk nu om dage, men gebyr-grib mentaliteten forsvinder nok aldrig fra det banksystem...

Ja, en dollar på vej op, og hvorfor?

USA ER FALLIT!

Men ingen vil vide det, tør sige det, tør indrømme det osv. osv.

JackH
Redigeret af JackH d. 02/03-2009 10:09

vandango
vandango skrev:

Eller svarende til 6,25 stks. Macon/Coke på min ynglingsbar i Pattaya, vel og mærke indenfor Happy Hour, og dét er sgu for dyrt, for at overføre nogle penge. Angry

UPS! Rettelse! det var sgu 11,28 Macon/Coke - nu skulle alle tallene være korekte. Grin

Johnson
vandango skrev:
Ok her er så nogle tal, husk at det er økonomioverførsel.

Jeg sendte 10.000 kr. til KBank, Arbejdernes Landsbank tog 30 kr. i gebyr.

Den 20/1-09 gik der 60.397,5 Baht ind på min konto.

du sender altså penge fra Danmark til din egen konto i thailand?? er der en fidus i det?? man slipper vel for hæve-gebyr...30 kr. pr. hævning..

ps. tak for hjælpen JackH

[/quote]

UPS! Rettelse! det var sgu 11,28 Macon/Coke - nu skulle alle tallene være korekte. Grin[/quote]

Undrer mig lidt over hvor stor det mekong/coke på 0,28 hvor meget der er i glasset? Pfft

Spring til debat: