Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
SMS'e til THAILAND
|
|
| BJ |
Lagt på d. 03/03-2009 09:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg ville høre om der var nogen her inde der ved om man kan bruge sin mobil tlf. i Thailand. Sådan at mine venner og familie kan ringe eller sms'e til mig og det samme omvendt, det fungere iværtfald til Tyrkiet ved jeg men det er jo heller ikke Thailand(gudske lov) Håber der er nogen der kan hjælpe eller fortælle hvad jeg skal gøre når jeg kommer til Thailand. For jeg har hørt noget om at man skal købe et Thailandsk SIM-kort og bruge det. Men som sagt jeg håber der er nogen der kan hjælpe. MVH.BJ |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/03-2009 09:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ingen problem og det eneste rigtige at gøre, der er dtac og 12 call de er rimelig populære. Men ellers prøv og søg heri debatten så finder du meget om det emne. |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 03/03-2009 10:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
personligt køber jeg altid et dtac kort i lufthavnen, sender en sms hjem til dk og så er den klaret !
http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| LEICESTER |
Lagt på d. 03/03-2009 12:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
De første gange jeg var afsted sendte jeg fra mit danske kort, det kostede 2,50kr. når jeg sendte og når jeg modtog beskeder fra danmark betalte jeg også 2,50kr. for at modtage. Så sidste gang jeg var afsted fik jeg et thai simkort 12CALL. Jeg mener det kostede 9 baht at sende sms hjem og ingenting at modtage. Så hvis du har planer om at sende en del beskeder og modtage en del, så få lavet et thai nummer. Redigeret af LEICESTER d. 03/03-2009 12:05 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/03-2009 17:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Alle er korrekte svar, men din danske telefon virker også i Thailand, du skal bare være opmærksom på, at bliver du ringet op i Thailand, betaler du for opkaldet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/03-2009 18:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Du går i 7-Elleven ber om et 1 -2 call med nyt telefonnummer/simkort det koster 110 bath tror nok du får 100 bath i taletid med det samme,du kan hele tiden følge med i din saldo, når kortet har nået "bunden" får du en sms, så går du bare i 7-elleven og ber om mere taletid, du kan købe 100-200-300 bath af gangen, nemmere kan det vist ikke gøres, hver gang jeg ringer op trykker jeg 009 først og så telefon nummeret jeg vil sms/ringe til, så kan det vist ikke blive nemmere Har haft det samme telefon nummer i flere år, det er billigt at ringe fra Thailand, det er kun her i DK det koster en bondegård, men hvis du har behov for at ringe fra DK til Thailand ca 10 øre i minuttet, + indlandsk takst er du velkommen til at spørge,Ringer ca 1 time om dagen, herregud 6kr- ØØØØØHHHHHHHHHHHHHH ![]() Mvh NID. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 03/03-2009 20:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Hej nid, Jeg vil da gerne h're lidt mere om det med 10 øre per minut fra Danmark til Thailand,plus de ca. 13 øre i indlandstakst. Kan du fortælle lidt om det? VIOP eller? Er det billgere end VIOP? |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 03/03-2009 21:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
lols skrev: VIOP eller? Er det billgere end VIOP? Tror ikke det kan blive billiger end VoipDiscount, for med dem ringer du gratis til TH ![]() Ingolf |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/03-2009 22:58
|
Viop eller hvad i kalder det, jeg er ikke en nørdt, er bare gået ind på prepaid.dk købt et telekort, fået et pin nummmer og et telefon nummer jeg først kalder op, det er et Dk nummer, da jeg ikke betaler for indlandsk takst, ja så bliver det 10 øre i minuttet, så kan det vel ikke være lettere for os der ikke gebærder os rundt i interspace, men bare har en almindelig telefon/mobil.![]() Mvh Nid. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 04/03-2009 17:21
|
|
Når jeg så køber sådan et 1-2CALL kort så for jeg et tlf nr. jeg kan ringe hjem og gi min familie og venner og de kan kontakte mig på det nummer billigt. kan jeg forstå. Er det korekt forstået??? MVH.BJ |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 04/03-2009 17:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
BJ skrev: Når jeg så køber sådan et 1-2CALL kort så for jeg et tlf nr. jeg kan ringe hjem og gi min familie og venner og de kan kontakte mig på det nummer billigt. kan jeg forstå. Er det korekt forstået??? MVH.BJ Det er forkert forstået. Når din familie ringer til dig, betaler de hvad deres udbyder tar for en udenlandssamtale. Det er forskellig fra selskab til selskab, hvad det koster at ringe TIL Thailand. Men du ringer billigere FRA Thailand til DK, når du bruger dit lokale thai simkort. |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 04/03-2009 17:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål? nej de kan ikke ringe billigt til dig, de skal betale hvad det koster til Thailand, du kan ringe billigt til dem. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/03-2009 19:56
|
Må lige korrigere lidt misforståelser, jeg skriver FRA Danmark 10 øre hvis man gør som jeg har skrevet, når man er i Thailand har familien i DK dit telefon nummer i Thailand, kan De bare gå på nettet og købe hos Prepaid, så skulle alle vel have forstået Hvis man er i Thailand og har købt telekort hos 1 2 calltryk 009 før det danskenummer så er det lidt billigere, go fornøjelse. Mvh Nid. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 04/03-2009 20:14
|
|
Jo jeg forstår dig ganske udemæket nu, og hvis jeg tænker mig om er det jo logisk. Men tak for oplysningerne. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 04/03-2009 20:14 |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/03-2009 08:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Fra DK, gaa ned i perlebutikken og koeb et perlekort, det er billigt............og ja den anden vej, faa et TH kort og ring 008 / 009 foerst, en halv times samtale til DK........ca. 100 THB..
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 05/03-2009 09:45
|
|
Hvad er det for en butik du kalder for Perlebutikken og perle kort???. MVH.BJ |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 05/03-2009 09:55
|
|
Perle er politiets slangudtryk for perker. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 05/03-2009 11:20
|
|
Ja det er gået op for mig her på det siste. OKAY! så ved jeg hvad butikker der tales om, men hvad er så et perker-kort hvilket slags sim-kort er det??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 05/03-2009 11:23 |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 05/03-2009 12:16
|
|
Det er nok et telekort, du kan købe i omtalte butikker. Du ringer til et andet nummer inden du ringer til det nummer du ønsker. Du har fx købt et kort til 100 kr. du ved så på forhånd, hvor mange taleminutter du har for dine 100 kr. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/03-2009 12:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
er der en speciel grund til at omtale indvandere som perkere? syntes det lyder ret nedsættende og racistisk. De omtalte kort kan købes i muslimske forretninger, og i div thai butikker rundt omkring i landet. typisk vil du kunne ringe cirka 500 minutter ved at købe et præ betalt telefonkort til 100 kr. hertil kommer så lokal takst i danmark. Redigeret af d. 05/03-2009 12:58 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvis man er i Thailand og har købt telekort hos 1 2 call