Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
At flytte til Thailand med familien
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 08/03-2009 22:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Hej, Er der nogen i dette forum som har taget springet og er flyttet til Thailand med deres børn? I så fald er jeg interesseret i at høre hvordan børnene faldt til i en thailandsk skole og hvad en sådan skole koster om måneden. Venlig hilsen, dk_bob. |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 09/03-2009 01:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
ja hej dk-bob. vi tog "springet" for snart 8 md. siden, vi har åbnet en lille resturant, med både farlang og thaimad.det er mange timer om dagen men penge skal der jo til, arbejdes skal der alle steder men hellere være her end i dk. vi har 2 børn, en på snart 3 og en på 6, den store går i privatskole som ligger her i byen, den lille starter til april, den store betaler vi 7000.- bath for pr halvår, den lille kommer til at koste 8500.- pr halvår. den store er utrolig glad for denne skole, det skal siges at der går mange "farlangbørn" på skolen, der er 2 klasser på hvert klassetrin. den engelske undervisning er god nok på datterens niveu, men der er planer om at ansætte udenlanske lærerer så de størrer børn får lært mere. ja lidt herfra det sydlige buriram. tag springet ellers bliver det aldrig til noget. ![]() m.v.h noidam |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 09/03-2009 01:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Lyder da godt "noidam" Kommer selv til Thailand, dog uden familie, men skal prøve at starte op i udlandet, så udgangspunktet bliver Thailand! Du skriver I har åbnet resturant, sådan en har jeg haft i et år, ikke noget stort, men betaler for huslejen for min lejlighed i BKK! ![]() Jeg er måske lidt for personlig, men hvor gammel er du? Og hvad har du arbejdet med før? Jeg selv er flytekniker på højt niveau, og regner med at finde job i asien! Ps: 41 år, med firma i Thailand siden 1999, men sepererat nu, har arvet en døv datter fra ex-konen
Redigeret af jesperfrb d. 09/03-2009 01:52 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 09/03-2009 02:34
|
|
hej jesperfrb. jeg er 43 år, er bager det har jeg arbejdet med stort set siden jeg gik ud af skolen som 15 årig, bager en del brød hernede + pizzaer,snegle, pølsehorn ect. jeg har også "arvet" en døv datter fra min svigermor, (det virker sådan nogle gange)
Redigeret af noidam d. 09/03-2009 02:38 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 09/03-2009 09:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Ja, det er dog utroligt så mange döve thai'er der er---jeg har også en ![]() Ingolf |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 09/03-2009 09:57
|
noidam: Hvor lang tid tog det jeres børn at lære nok thai, til at kunne følge med i undervisningen? |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 10/03-2009 01:45
|
|
hej dk.bob. det tog datteren 3 md så var hun med i skolen. knægten snakker kun thai, forstår dansk men taler det ikke men det kan være at det kommer. |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 10/03-2009 23:52
|
Hej noidam, Min datter på snart 9 år snakker kun dansk, men jeg er sikker på at hun også hurtigt vil kunne lære thai, hvis vi flytter til Thailand. Men at din datter allerede snakker thai efter 3 måneder, det er godt nok flot. Har du ellers oplevet nogen problemer eller ting som du/I skulle tage stilling til, i relation til det at tage børnene med til Thailand (forsikring/pas/visum/højtider/familie i Danmark etc.). Vh, dk_bob. |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 11/03-2009 01:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
Hej, vi har en søn på 9 år der er født i Thailand, han klarer sig fint i Sverige, han taler thai, engelsk, svensk og forstår en del dansk. Nu er spørgsmålet så, tør vi tage ham med til danmark hvor skolerne ikke har den diceplin og orden, som ligger indbygget i de thailanske skoler ??? The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 11/03-2009 01:42
|
|
ja hej igen dk-bob. tænkte ikke over de evt. problemer der ville komme, opstår de må vi tage den derfra. held og lykke med "springet" ![]() mvh. noidam |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 11/03-2009 01:53
|
|
dk_bob skrev: Hej, Er der nogen i dette forum som har taget springet og er flyttet til Thailand med deres børn? I så fald er jeg interesseret i at høre hvordan børnene faldt til i en thailandsk skole og hvad en sådan skole koster om måneden. Venlig hilsen, dk_bob. Vi har betalt cs 5.500 bath hver halve år i en god Thaiskole, der er her i Hua Hin også en farang skole (engelsk) som koster ca 35.000 bath hver halve år, men som jeg og en normand blev enige om, børnene har bedre af at lære thai i Thailand og dansk/norsk derhjemme, engelsk skal nok komme ved siden af. The Missing Link
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 11/03-2009 05:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang at tage jeres børn til thailand og sætte dem i skole hvorfor venter i ikke med at flytte til de er store nok til at de kan klare sig selv og kan få en god uddannelse i danmark...og hvis det værste skulle ske at de bliver syge så dækker jere forsikring måske ikke....jeg har selv et barn men vi flytter hjem når hun er ca 4 år jeg er ikke så vild med deres skolesystem hernede og kan de bruge det til noget hvis de en dag vil hjem og bo og arbejdet i danmark så er deres skolegang i thailand hvis ikke så meget værd vil jeg mene.......næææ så tænkt jer godt om hvis i vil flytte hertil det gælder jeres børn fremtid...........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 11/03-2009 06:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Der er mange udlændinge udstationeret i Thailand også med deres børn. Men skal uddannelserne være af en kvalitet der kan bruges i vesten, så skal børnene nok på en international skole af en vis standard. Der er så den lille detalje, at disse skoler er en del dyrere end de thailandske privat skoler. Tror er er en anden ret ny tråd, der handler om skolerne og priser. Søg evt efter den. Evt overbygning til grundskolen/gymnasiet kan så tages i Danmark senere. |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 11/03-2009 07:41
|
|
dutling68 skrev: ang at tage jeres børn til thailand og sætte dem i skole hvorfor venter i ikke med at flytte til de er store nok til at de kan klare sig selv og kan få en god uddannelse i danmark...og hvis det værste skulle ske at de bliver syge så dækker jere forsikring måske ikke....jeg har selv et barn men vi flytter hjem når hun er ca 4 år jeg er ikke så vild med deres skolesystem hernede og kan de bruge det til noget hvis de en dag vil hjem og bo og arbejdet i danmark så er deres skolegang i thailand hvis ikke så meget værd vil jeg mene.......næææ så tænkt jer godt om hvis i vil flytte hertil det gælder jeres børn fremtid........... Ja Ja og atter ja Jeg kan kun sige er barnet klog og lærnem gå det godt både i Danmark og Thailand og en blanding gør ingen skade. er barnet dum kan det sku være ligemeget i hvilken skole han ikke kan følge undervisningen. Jeg personlig mener at undervisningen er på højde med den danske, men de lærer meget mere diciplin i Thailand befri børnene for alle de pædagoger der mener at kan alt og flyt til Thailand . Redigeret af The Missing Link d. 11/03-2009 07:43 The Missing Link
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 11/03-2009 08:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Thailand er på vej til at blive en fascistisk juntastat, find et andet sted at finde lykkenm den nye regerin g HADER udlæninge, gle3m alt om Thailand, der er lagt op til borgerkrig, , disse informationer har jeg fra venner i militæret, alt kan ske i Thailand nu, personligt er jeg ikke bange, der jeg kender lokalbefiolkningen her i Esan, og jeg er med folket heri Easanm Thailand er på vej indi et junta , stil med Burma, det er totslt urespektabelt, i Falanger der bor i Esan, tal med jeres koner om det, Alle i Easan taler om Taksin. manden der åbnede for demokrati og velgørenhed i Esan, Thailand er nu på vej ud i et kaos, og med de nyfasciter der sidderi regeringen, der hader faranger, der spørg jeg mig selv, hvor er vi på vej hen.... jeg opfordre Danskere i Esan nu, yil at lade være med at stikk af, i som bor her, bliv her, jeg bliver her med folket, jeg har fået nok af denne nye regering her i Thailand, vær på vagt ! ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/03-2009 09:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 11/03-2009 09:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
hihi |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/03-2009 09:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Mitchell skrev: Thailand er på vej til at blive en fascistisk juntastat, find et andet sted at finde lykkenm den nye regerin g HADER udlæninge, gle3m alt om Thailand, der er lagt op til borgerkrig, , disse informationer har jeg fra venner i militæret, alt kan ske i Thailand nu, personligt er jeg ikke bange, der jeg kender lokalbefiolkningen her i Esan, og jeg er med folket heri Easanm Thailand er på vej indi et junta , stil med Burma, det er totslt urespektabelt, i Falanger der bor i Esan, tal med jeres koner om det, Alle i Easan taler om Taksin. manden der åbnede for demokrati og velgørenhed i Esan, Thailand er nu på vej ud i et kaos, og med de nyfasciter der sidderi regeringen, der hader faranger, der spørg jeg mig selv, hvor er vi på vej hen.... jeg opfordre Danskere i Esan nu, yil at lade være med at stikk af, i som bor her, bliv her, jeg bliver her med folket, jeg har fået nok af denne nye regering her i Thailand, vær på vagt ! ![]() Så trænger man sgu' til en kold Tuborg! ![]() Men arbejdet kalder, så det må vente. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2009 10:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
dk_bob skrev: Hej noidam, Min datter på snart 9 år snakker kun dansk, men jeg er sikker på at hun også hurtigt vil kunne lære thai, hvis vi flytter til Thailand. Men at din datter allerede snakker thai efter 3 måneder, det er godt nok flot. Har du ellers oplevet nogen problemer eller ting som du/I skulle tage stilling til, i relation til det at tage børnene med til Thailand (forsikring/pas/visum/højtider/familie i Danmark etc.). Vh, dk_bob. Det er normalt, at børn op til 12- 14 år gamle tilegner sig et sprog på 3 til 4 mdr. Helt normalt. En af de tidligere sømandspræster i Asien havde en datter på 0tte, som på fire måneder kunne så meget engelsk, at hun lå i den øverste tredjedel i hendes klasse, ok det var i Singapore, og datteren gik på en international skole. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2009 10:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
dk_bob skrev: Hej, Er der nogen i dette forum som har taget springet og er flyttet til Thailand med deres børn? I så fald er jeg interesseret i at høre hvordan børnene faldt til i en thailandsk skole og hvad en sådan skole koster om måneden. Venlig hilsen, dk_bob. Jeg vil da godt lige lave en anden vinkel på dit indlæg, Bob. Hvordan vil i voksne klare jer, individuelt, og som par. Hele grundlaget for jeres hverdag forandrer sig jo. Magtbalancer flyttes i parforholdet, fundamentet hvor hverdag bliver et helt andet, du skriver ikke om I har arbejde i DK, og om i skal være mere nydende her i Thailand. Problemet behøver ikke at blive børnene, men jer voksne imellem :-( |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.