Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sådan ser DK på udvandrene
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2009 09:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://www.udvand...ent&Nav=BS Lidt tankevækkende...... lindy |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 10/03-2009 09:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Lidt???? Jeg vil sige meget tankevækkende, og det burde få alle "badegæsterne" på langtidsophold i Thailand til at tænke sig godt og grundigt om når de henvender sig til enten politikerne eller søger offentlighedens sympati hjemme i lille selvfede, selvgode, pisseegoistiske pladder-andedams-Danmark. ![]() Jeg har boet størstedelen af mit voksne arbejdsliv i udlandet, og det er jeg hamrende taknemlig for idag, for jeg har undgået at blive smittet med den "danske syge": M I S U N D E L S E N !!!!! Danmark er blevet et mærkeligt land, og jeg bliver dårlig af at være der for længe. Jeg har det ligesom digteren Henrik Nordbrandt, der har opholdt sig i Tyrkiet og Spanien i lange perioder. Han kan heller ikke holde Danmark ud. Har skrevet om det endda: http://www.litter...C3%A5neder Bl.a. denne her: “Året har 16 måneder: November december, januar, februar, marts, april maj, juni, juli, august, september oktober, november, november, november, november" ![]() JackH Redigeret af JackH d. 10/03-2009 09:36 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 10/03-2009 18:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Ja det er da rystende at læse. Men jeg vil sige ligesom JackH Det er ren og skær MISUNDELSE!!! En hver dansker har på et tidspunkt drømt om at komme til at ligge under palmerne og nye deres otium. Så de skal bare klappe gælderne i ![]() MVH.BJ |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2009 19:28
|
|
Ja når du har knoklet røven ud bukserne for at holde dk oven vande ,får du et spark i røven og kan passe sig selv![]() lindy |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 10/03-2009 20:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
så noget pjat..![]() synes det lugter lidt af janteloven endnu engang.! man skal ikke ha det bedre end andre. så det sku lige meget hvor meget du knokler for det.. har faktis en kollega der er så forskruet oppe i hovedet at det er til at brække sig over. jeg har min dejlige kæreste og vores fælles barn. sammen med hende knokler jeg hverdag for at få råd til vores næste tur til thailand, som altid gerne skal vare et par mdr. men fordi han sidder i et lorte parcel hus et sted omkring faxe ladeplads, med gæld til langt op over ørerne. skal jeg diskutere med ham om hvor uretfærdig det er jeg har råd til at nyde livet i thailand, når vi laver det samme.. jeg glemte lige at sige han er den sidste der møder og den første der går hjem. altså han tager ALDRIG overarbejde, og han kommer for sent hverdag. han er en særling uden lige og mener alle skal ha det samme lige gyldigt hvad du laver og hvor meget du arbejder. har du råd til en rejse, skal alle ha råd til en rejse. har du et hus der koster ca 2mill, skal alle ha et hus til 2mill.. osv osv. tror også han er en af de særlinge der bliver snakket om Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2009 20:27
|
|
Fc hvis du henviser til mit indlæg har det intet med janteloven at gøre,folk bestemmer selv hordan ens økonomi er skruet sammen ,nogle vil priotere hus andre vil hellere ha noget frihed til at gøre som de har lyst til,det bestemmer guldstøvet det er kun en selv der bestemmer.lindy |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 10/03-2009 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Ja janteloven længe leve. Jeg hader at folk ikke kan misunde andre at de har noget de ikke har. Hvis man arbejder over bliver man banket i hovedet af skatten fordi dem som ikke gider eller orker at arbejde over for man skal jo ikke have mere end dem ( mindre tallet som ikke tjener så meget ). Ja og hvis man køber et hus i Thailand ja så er den jo også helt galt selv om man knokler 5 eller 10 timer mere i ugen for at få råd til den type otium. Men men men dette er ikke kun i Danmark det ser sådan ud heldigvis eller skal man sige desværre. Det er som regel i arbejdsklassen og derunder dette er værst altså dem som ikke tjener så meget ( dette er ikke for at sætte folk i bås ). |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 11/03-2009 18:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Arbejderklassen er da ikke mere misundelig end resten af danskerne. Skal man pege nogen ud, så må det blive snobberne, som ikke er stenrige, men som gerne vil være overklasse... Folk der virkelig har scoret kassen på den ene eller anden måde plejer at være de mest jordnære mennesker, man kan støde på. Igen er det snobberne, der har det med at blære sig med en ny bil osv. Redigeret af Kent26 d. 11/03-2009 18:40 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 12/03-2009 17:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jeg tror bare ikke det er fordi folk ikke synes danskere i udlandet er landsforrædere. jeg tror det er et spørgsmål om at du ikke skal tro du er noget fordi du flytter til udlandet. og vis det er tilfældet har det vel også lidt at gøre med janteloven. ![]() Danskere, som flytter til udlandet, bliver af andre danskere betragtet som en form for landsforrædere. Det er personer, som blot ønsker at komme i skattely. vis jeg med mine små spare kroner flytter til thailand er det da ikke fordi jeg vil undvige skatten herhjemme eller fordi jeg ikke elsker danmark mere. men nok fordi jeg vil prøve noget nyt.. Karsten Nonbo, medlem af Folketinget for Venstre, er en af de politikere, som passer til forskerens beskrivelse. Venstre-MF'eren er således meget modstander af, at udlandsdanskere skal have stemmeret i Danmark. Da sagen var oppe i november 2008, skrev han således følgende i en e-mail til en kreds af udlandsdanskere: "Hvis I mener noget med DK og føler noget for landet, så kan I komme hjem fra skattely og bidrage til landet. DK skal ikke regeres fra udlandet - så ingen stemmeret til udlandsdanskere. Hyklere!", lød hans melding ifølge artiklen. han er sikkert bare misundlig over ikke at ha nogen hår på tisseren, så han selv kan tager springet ud i den store smukke verden
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 12/03-2009 17:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Lige et lille indspark.. Der ER folk der flytter i skattely - Dels i Sverige - Dels i fx England. Visse danske kunstere fx Flemming Jensen... Nej - klart flertallet der flytter ud gør det ikke alene pga skatten. Der er naturligvis en masse andre grunde og tanker bag. Men der er sikkert en del der nyder at der sker et fald i denne. Uden dermed at sige det er motivationen for flytningen. Ja - klart der nogle der sidder i gamle danmark og er bitre og missundelige. Men de samme mennesker er også missundelige på alle andre der nyder livet - så der er udvandrene ikke mere ramt. Dem der sidder med et liv hvor de er fanget og kun kan se andre som har valgt bedre/heldigere nyde livet. Det får bare flere spalte mm i pressen da det kan sælge... Negative historier (bortset fra royale brylluper mv) sælger bare bedst! Om hvorvidt udlandsdanskere skal bevarer deres stemme ret.. Ærligt - hvorfor? Er det ikke mere relevant at kunne stemme hvor man bor? Fremfor i lille danmark langt mod nord? Forstår godt den fustration der ligger i den negative omtale udenlandsdanskere får i den danske presse. Og klart det der kommer frem ER jo netop dem der rejser for at slippe for skatten - og ikke dem der rejser for at være sammen med familie - for at leve i solen osv osv.. Alle de almindelige er uinteresseante - og derfor stort set ukendte. At en politiker fra partiet der reelt regeres af hende der styrer og ikke af ham der måske/måske ikke skal være noget i NATO (Han burde vist have været radikal) kan jo ikke overraske nogen. Han prøver jo bare at scorer point på samme måde som hende der styrer. Personligt mener jeg man skal kunne stemme lokalt og stats mæssigt i det land man bor og opholder sig fast i. For det er der man har valgt at leve sit liv. At stemme i ens gamle land - virker ærligt på mig som om man vil ha mel i munden og blæse på samme tid. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| nielsen87 |
Lagt på d. 12/03-2009 17:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Jeg spildte lige ca et minut på at at tjekke dit link. Undskyld, jeg spørger men hvad tankevækkende er der i et tyndbenet referat af hvad et par uvidende fjollerikker måtte have sagt om noget det tydeligvist ikke ved een pind om? |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 12/03-2009 18:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Der er utroligt mange Danske kendisser der er flyttet i skattely i England bla. Kira Eggers - Issabell Christensen - Carroline Flemmig - Ulla Terkelsen - Tom Christensen - Challotte Spare ja og Flemming Jensen. Ja jeg kunne blive ved. MVH BJ |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/03-2009 18:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
BJ skrev: Der er utroligt mange Danske kendisser der er flyttet i skattely i England bla. Kira Eggers - Issabell Christensen - Carroline Flemmig - Ulla Terkelsen - Tom Christensen - Challotte Spare ja og Flemming Jensen. Ja jeg kunne blive ved. MVH BJ Har ordnet min selvangivelse idag - det var en rigtig skattegyser. ![]() Det er dyrt men efter at jeg har set Thailand og hvad de tilbyder deres borgere, betaler jeg min store skat med noget der ligner næsten glæde. ![]() Ok min søn og jeg her jo også fået nogle gode uddannelser med i prisen. ![]() <mht. de kendte - jeg giver ikke en skid for de asociale NON-skatteydere.! Redigeret af vandango d. 12/03-2009 18:45 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 12/03-2009 18:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Djengis skrev: Lige et lille indspark.. Der ER folk der flytter i skattely - Dels i Sverige - Dels i fx England. Visse danske kunstere fx Flemming Jensen... Nej - klart flertallet der flytter ud gør det ikke alene pga skatten. Der er naturligvis en masse andre grunde og tanker bag. Men der er sikkert en del der nyder at der sker et fald i denne. Uden dermed at sige det er motivationen for flytningen. Ja - klart der nogle der sidder i gamle danmark og er bitre og missundelige. Men de samme mennesker er også missundelige på alle andre der nyder livet - så der er udvandrene ikke mere ramt. Dem der sidder med et liv hvor de er fanget og kun kan se andre som har valgt bedre/heldigere nyde livet. Det får bare flere spalte mm i pressen da det kan sælge... Negative historier (bortset fra royale brylluper mv) sælger bare bedst! Om hvorvidt udlandsdanskere skal bevarer deres stemme ret.. Ærligt - hvorfor? Er det ikke mere relevant at kunne stemme hvor man bor? Fremfor i lille danmark langt mod nord? Forstår godt den fustration der ligger i den negative omtale udenlandsdanskere får i den danske presse. Og klart det der kommer frem ER jo netop dem der rejser for at slippe for skatten - og ikke dem der rejser for at være sammen med familie - for at leve i solen osv osv.. Alle de almindelige er uinteresseante - og derfor stort set ukendte. At en politiker fra partiet der reelt regeres af hende der styrer og ikke af ham der måske/måske ikke skal være noget i NATO (Han burde vist have været radikal) kan jo ikke overraske nogen. Han prøver jo bare at scorer point på samme måde som hende der styrer. Personligt mener jeg man skal kunne stemme lokalt og stats mæssigt i det land man bor og opholder sig fast i. For det er der man har valgt at leve sit liv. At stemme i ens gamle land - virker ærligt på mig som om man vil ha mel i munden og blæse på samme tid. Mvh Djengis Vi er ikke uenige om ret meget, måske kun hvori problemet ligger Jeg er selv udenlandsdansker og har derfor ikke ret til at stemme ved valg, modtage offentlig støtte eller sygesikring. Alt sammen helt fint med mig - det har jeg selv valgt. Men du skriver "Er det ikke mere relevant at kunne stemme hvor man bor?" Det er jeg helt enig i - det kan vi bare ikke, medmindre vi giver afkald på vores danske statsborgerskab .Danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskab, så folk der slår sig ned i udlandet er altså afskåret fra at stemme nogen af stederne. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/03-2009 18:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
BJ skrev: Der er utroligt mange Danske kendisser der er flyttet i skattely i England bla. Kira Eggers - Issabell Christensen - Carroline Flemmig - Ulla Terkelsen - Tom Christensen - Challotte Spare ja og Flemming Jensen. Ja jeg kunne blive ved. MVH BJ Jeg giver et personligt løfte om, at jeg ikke vil købe/se noget som helst, associale skattelydanskere er involveret i, |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 12/03-2009 19:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Fido skrev: Vi er ikke uenige om ret meget, måske kun hvori problemet ligger Jeg er selv udenlandsdansker og har derfor ikke ret til at stemme ved valg, modtage offentlig støtte eller sygesikring. Alt sammen helt fint med mig - det har jeg selv valgt. Men du skriver "Er det ikke mere relevant at kunne stemme hvor man bor?" Det er jeg helt enig i - det kan vi bare ikke, medmindre vi giver afkald på vores danske statsborgerskab .Danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskab, så folk der slår sig ned i udlandet er altså afskåret fra at stemme nogen af stederne. Jeg kan NEMT se problemet. MEN!!!! Kan ikke se at det er problemet med dobbelt statsborgerskab der nødvendigvis giver problemet. Jeg er personligt 100% imod dobbelt statsborgerskab - mener enten vil man være dansk statsborger eller ej. Uanset hvor man måtte ønske at bo iøvrigt. Tager vi norden - hvor man jo kan flytte rundt som man lyster... Her kan man stemme til kommune og regions valg (eller hvad det nu hedder i de forskellige lande) men ikke til folketingsvalg (eller hvad de nu kalder det de forsk steder.) Her mener jeg jo at man ved fastbopæl (fx efter 2 år) skulle have samme rettigheder som en lokal statsborger der bor i samme land som han/hun er statsborger. Egenligt burde det være en folkeret - som jeg ser det. Statsborgerskabet er noget lidt andet. Det er ens sjæl - så at sige. Og lige som vi ikke tillader bigami i Danmark - tillader vi ikke dobbelt statsborgerskaber. (Ja ja ja - grov sammenligning men billedligt meget klar - og ja ved godt man visse steder tillader bigami - så vel som dobbelt statsborgerska ![]() Enten vil man være dansk (og dermed kunne være i hæren/politiet samt en del offentlige stillinger i DK) eller også vil man være statsborger i det land man bor i. Personligt har jeg meget bevist valgt at beholde mit danske statsborger skab - selv om jeg har boet i udlandet nok til at kunne have skiftet. Men statsborgerskab er jo en noget anden snak.. Denne tråd gælder det jo udenlandsdanskerne - ikke udvandre der ikke længere er danske statsborgere. Men den snak vil jeg vente med til der kommer en tråd om dette.. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 13/03-2009 05:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Der er vel en vis misundelse i nogle danskere over at nogle andre danskere kan bo i Thailand og andre lande, men at kalde det landsfrræderri er sku at gå for vidt. Man kan stille sig nogle meget simple spørgsmål. 1. Fvorfor bor nokle danskere i udlandet Svar: Fordi de kan. 2. Hvorfor er de andre misundelige. Svar fordi de ikke kan. Nu er det jo sådan at de fleste danskere indretter tilværelsen/livet efter at leve i Danmark hele livet, de har et arbejde som giver en god løn i Danmark, men som de måske ikke kan bruge andre steder. De har også stiftet gæld i høj grad så de er bundet på hænder og fødder. Jeg selv har en uddannelse som er i høj grad international og i kraft af mit arbejde, kan jeg bosætte mig hvor i verden jeg vil uden at det har indflydelse på mit arbejde. Nogle gange spørger nogen mig, hvorfor jeg bor i Thailand, og når jeg så svarer fordi jeg kan, så spørger de, hvad mener du med det, så må jeg forklare dem at det kan jeg i kraft af min situation/arbejde/tilværelse. Lad mig lige tilføje at jeg sejler som kaptajn i Offshore industrien. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 13/03-2009 16:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
vandango man er da ikke associal bare fordi man flytter i skattely er man det. Hvis man nu bare lavede flad skat og ingen fradrag så vi alle betalt det samme så var der jo ingen der blev snydt for noget eller hva ??? Hvis ikke jeg havde børn i Danmark ja så flyttede jeg også mit firma til et andet land hvor der ikke var så stort et skattetryk det er helt sikkert. Det er næste som at se en Robin Hood film hvor de "fattige" stjæler fra de "rige". |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 17/03-2009 04:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
Sikke en gang "bullshit", danmark er så enestående at vi udlandsdansker får lov til at betale skat i Danmark, vi skal være glade for vores fædreland, alle indvandre og flygtninge er det ![]() ![]()
The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 17/03-2009 04:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
bimmelim skrev: vandango man er da ikke associal bare fordi man flytter i skattely er man det. Hvis man nu bare lavede flad skat og ingen fradrag så vi alle betalt det samme så var der jo ingen der blev snydt for noget eller hva ??? Hvis ikke jeg havde børn i Danmark ja så flyttede jeg også mit firma til et andet land hvor der ikke var så stort et skattetryk det er helt sikkert. Det er næste som at se en Robin Hood film hvor de "fattige" stjæler fra de "rige". Hjælp dine børn til en god tilbærelse, flyt til et varmt land med palmer og en upædagog opdragelse Næsten som Robin Hood, du mener lige som Robin Hood ??? , . Redigeret af The Missing Link d. 17/03-2009 04:41 The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det er kun en selv der bestemmer.