Se indlæg
 Udskriv debat
Job i Thailand.
MadsEJ
Jep, endnu en dansker der kunne tænke sig at rykke rødderne op og blive i thailand.(;

Men: er det overhovedet muligt for en ung ufaglært falang at få arbejde i thailand ? med en løn så man kan klare sig ?

Og hvilke uddannelser/kurser giver bedre muligheder ? Ville det hjælpe hvis man evt. lærte at snakke thai ?

Jeg selv er ung, frisk, hårdtarbejdende, imødekommende og villig til at gå langt for at tjene en slat penge, så længe jeg kan blive der hvor jeg helst vil være. Men er det muligt ?

Håber der kan komme nogle gode svar (: tak.

du kan måske blive skolelærer, men jo mere uddandelse jo bedre

MadsEJ
Som ufaglært, kun med 10. klasse ?
Snakker og skriver engelsk noget nær perfekt, men er slet ikke i nærheden af thaiSmile hehe..
Ja mere uddannelse er bedre, men er der nogle specielle uddannelser eller kurser som er at foretrække, når vi snakker om thailand ?

Måske et call cenater, hvor de yder support, og har brug for engelsk talende personer, de uddanner ofte selv deres folk.

http://www.callce...age-1.html

Redigeret af d. 13/03-2009 16:54

MadsEJ
Ved du hvad lønnen ville være på sådan et call center ?

BJ
For dem der knokler JA, de har vist ikke en helt dårlig løn,
Efter hvad jeg har læst og hørt.
Jeg har læst de kan Tjene op til et par tusind om dagen,
Men om det er sandt aner jeg ikke.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 13/03-2009 17:35

MadsEJ
Okay.. tjaa..
Så hvis man skulle sælge/udleje biler f.eks for et firma, eller lign. ville det kræve længere uddannelse ?

vandango
Tag ud og tal med dem der bor og arbejder i Thailand. De har en stor kontaktflade, plus egne erfaringer.

Jeg tror desværre ikke dine muligheder er særlig gode.

Samtidig er de lønninger jeg hører om, ikke noget særligt, samtidig med at der også er skrappe regler for arbejdstilladelser.

Men prøv at tage afsted og forhør dig hos danskerne.

Alt efter hvor du tager hen, er der sikkert nogle her som kan hjælpe dig til hvor du kan henvende dig.

Havde du været slagter eller bager, ville du være bedre stillet.
Redigeret af vandango d. 13/03-2009 17:53

BJ
Som bilsælger tror jeg du kommer til at være meget lavlønnet
og jeg tror de fleste bilulejningsfirmaer har egen vognpark
Dvs. at du skal ud og invistere dyrt, og der er mange om budet.
Jeg mener jeg har adressen på et Jobformdlings kontor i Bangkok.
den skal jeg nok se om jeg kan finde en af de nærmeste dage
for jeg ved ike lige hvor den ligger
og så ligger jeg den ud her på siden.

MVH.BJ

MadsEJ
Vandango: okay tak. ville også være planen, men er lige kommet hjem fra Thailand, og hvor end jeg gerne ville tage afsted igen, nu, er der desværre ingen pengeSmile Men ja, skal helt sikkert rundt og snakke med folk, næste gang jeg tager afstedSmile

BJGrinet ville bare være perfekt, men mener du det er okay for mig at ringe dertil, eller er det only thai ?

rinpoche
Det ville nok desværre kræve, at "The Foreign Business Act" blev omstødt.

http://www.phuket...-list.html

Glem alt om at lære thai, det får du aldrig et job på alligevel. Du skal konkurrere med jeg ved ikke hvor mange millioner, der har det som modersmål og hvoraf mange har en rigtig god uddannelse.

Hvis du på trods af din beskedne skoleballast kan erhverve dig et TOEFL certifkat er der altid mulighed for at lande et job som engelsk-lærer på primary muligvis endda secondary schools eller private tutoring. Glem alt om universiteter.

http://www.examen...3god8yALqQ

Mange vælger også dykkerinstruktørvejen, selvom der er temmelig hård konkurrence og lønnen ikke just sparker røv Sad

IT er også et område, hvor en del slår sig igennem på ved at løse opgaver for oversøiske kunder.

Under alle omstændigheder, held og lykke.
Og som jeg har oplevet det, de der virkelig vil det finder også ud af et eller andet før eller siden.
Reglerne er heller ikke ligefrem mejslet i sten, og med lidt kreativ tænkning er der stadigvæk ting der kan lade sig gøre, selvom det er forbudt på papiret. Bare tænk på alle de danske guides der huserer i Thailand.

For en ung fyr, der måske ikke er så forhippet på at tjene penge, men bare på at holde den gående samtidig med at have den til dagen og vejen. Så får du her et forslag:
Det kræver et digital kamera, en laptop og basic IT skills.
Opsøg alle de tusinder af små resorts/guest houses/småhoteller osv, der ikke har egen website. Foreslå dem en deal, du laver deres website til gengæld for at bo og spise gratis.
Det er ikke grebet ud af luften, jeg har fået tilbuddet adskellige gange, jeg har bare aldrig haft tid eller lyst når jeg var på ferie.

mvh
Redigeret af rinpoche d. 13/03-2009 18:20

måske det hr var noget:
¨
Søgeoptimerings ekspert
Bakuri Software A/S
Thailand
Bakuri Software A/S søger SEO ekspert

Er du en ekspert inden for søgeoptimering, så har vi jobbet til dig. Du vil indgå i vores team af medarbejdere indenfor søgeoptimering og samtidigt få ansvaret indenfor søgeoptimering, søgemaskineregistrering, samt rådgivning om online analyse- og statistiksystemer.

Du vil indgå i vores team i Thailand i den spændende by som hedder Chiang Mai.

Bakuri Software er en dansk IT-servicevirksomhed med fokus på Internettet. Bakuri Software har siden 1997 beskæftiget sig med software udvikling, drift, backup, shopping systemer og betalingsløsninger.

Bakuri Software er i rivende udvikling og er i dag en af Danmarks største CMS udbydere med mere end 1.200 kunder.

Vi forestiller os, at du...

• kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt
• er systematisk og struktureret
• er god til at tale med kunder
• har gode samarbejdsevner
• er kreativ og entusiastisk
• har humor

Kvalifikationer:
• Du har stor erhvervserfaring med søgeoptimering og forstår søgeoptimeringen på google.
• Du har erfaring med adwords
• Du har erfaring med analyse og statistik

Vi tilbyder:

• Fast løn
• Bonus ordning
• Stabil arbejdsplads
• Et job i en spændende virksomhed, med en hyggelig og afslappet omgangstone.
• En stærk virksomhedskultur med et godt socialt fællesskab, hvor vi løbende har
fælles arrangementer

Tiltrædelse:
Hurtigst muligt

Ansøgning:
Send din ansøgning til Adm. Direktør Toke Terkelsen på

Ledige stillinger
1

Bakuri Software A/S har siden 1999 beskæftiget sig med CMS, Webshop og Søgeoptimering og har siden etableringen opnået en føreposition med mere end 1.200 kunder.
Vigtige datoer
Offentliggøres den:
06-03-2009

Ansøgningsfrist:
09-04-2009

Ansættelsesdato:
Ansættelse hurtigst muligt

Virksomheden tilbyder:
Ansættelsesform:
Fast ansættelse

Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid (37 timer)

Kontaktpersoner
Toke Terkelsen
43583752 (Arbejde direkte)

Arbejdsgiver
Bakuri Software A/S

Jernbanegade 7

5550 Langeskov

Danmark

Tel 65382530

Hjemmeside: www.bakuri.com

Ansøgning
Via e-mail:

Annonce ID
2318668

MadsEJ
Vil nu ikke glemme alt om at lære thai, det kunne jeg nu stadig meget godt tænke mig at kunne, job, eller ej.
Men okay, kan se på det hele jeg nok skal kigge efter noget lidt udover det "normale"..

Så det må jeg jo tænke en del over. Og være lidt kreativ(:
Stadig hvis der er nogle der har ideer, vil jeg da meget gerne høre dem.

Tak for svaret rinpoche (:

MadsEJ
bkk: ja den har jeg godt set, tak (:
Men selvom jeg godt nok er homemade ekspert i at bruge google, syntes jeg ikke jeg opfylder kravene det mindsteSmile

Ser også de fleste jobannoncer fra Thailand omhandler IT..
Kan da godt finde ud af en pc, men ekspert er jeg godt nok ikkeGrin

MadsEJ
rinpoche: så lige din redigering, kan godt se det kunne være en idé, men skulle helst være sådan at jeg kunne betale for værelse mad osv, sammen med min kæreste+ lidt ekstra selvfølgelig(: altså sådan at jeg kunne forsørge os..

rinpoche
mht at lære thai, jamen det synes jeg da er alletiders. Blot forvent ikke at den kvalifikation vil give dig et job. De fleste farang udlændinge i Thailand taler det overhovedet ikke.

Og der er ofte et omvendt forhold mellem thai kundskaber og indtjening. Forstået på den måde at de der laver kassen, expats, diplomater og diverse andre højtstående forretningsfolk ikke har nogen interesse i at lære sproget. Engelsk er business-sproget.
Hvorimod den beskedne engelsklærer har langt større gavn af at kunne den lokale lingo, økonomisk, romantisk etc. og dermed har større incitament.

mvh

MadsEJ
Yes, sproget var nu også mest for damens,- og min egen skyld (:

FCKdk
MadsEJ. Du skal starte dit eget. Det er indlysende for mig, at det bliver noget med turisme i Thailand. Du får aldrig et ben til jorden, som ansat i et Thailandsk firma og der er så djævelsk mange regler der vil gøre det svært for dig overhovedet at få lov til at arbejde derude!
Få sparet nogle skillinger sammen og få lidt mere erfaring på sidebenene samtidigt med at du bliver lidt ældre!
Du kan jo altid vende hjem hvis det går galt af den ene eller anden grund!
Held og lykke!!!!WinkSmileWink
Redigeret af FCKdk d. 13/03-2009 23:38

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Thongthai
Har du fysiken iorden er der en ide her.

Du kan arbejde offshore på en olieplatform og have adresse
i Thailand sammentidlig.

Thongthai
http://www.oil-ri...efault.asp

Spring til debat: