Se indlæg
 Udskriv debat
smilet er blevet vak
Jeg er kommet i Thailand siden 1980 og varet gift med den samme siden 1988, og egentlig altid varet positiv omkring Pattaya og Thailand, min kone har ejet hus der siden vi blev gift og jeg har engang forst i 90 erne boet der i en periode pa to ar, og altid varet her ca 1 1/2 til 2 mdr. hvert ar. vi er her nu igen sammen med min datter pa 15 og hendes veninde pa 17 og pa ganske kort tid er det lykkedes mig at blive stanset af politiet 3 gange, pa min honda vave.

1 gang.
jeg kommer korende mod syd ud af Pattaya, en betjent star og peger alle udlandinge ud pa knallert, jeg har glemt mit pap og ma slippe 300 dask til betjentens lomme. jeg ved det koster 200 pa stationen men det gider jeg ikke, sa det er sadan set ok bortset fra at han kun stopper udlandinge for at rove dem.

2 gang
korer fra nord pattaya ved delfinspringvandet og ned omkring beach road. der opdager jeg min datter og hendes veninde der har varet pa marked og nu havnet i kloerne pa en flok taxi gribbe der kun star og venter pa at platte turister. jeg holder ind for at ta dem bag pa 200 meter sa de kan hoppe pa en bath bus. desvarre korer jeg fra den ene flok gribbe til den naste, 100 meter langere fremme star peter haps igen, 300 igen til hans tyve lomme

3 gang
jeg skal veksle penge. der er meget trafik. sa jeg lister af bagvejen ind til det store tra i walking street, der er ensrettet og pilen vender desvarre mod mig, og nu sker det der virkelig gor mig harm. betjenten som stopper mig star sammen med 3 taxi mc knagte, jeg for en seddel som skal betales pa stationen. jeg valger at ta en mc taxi de star der jo for det samme. denne taxi korer sa mod retningen, det som jeg lige var stoppet for, jeg sporger sa pant hvordan fanden han kan det, han svarer at betjenten ser det ikke, og det sker samtidig med at betjenten star og stopper flere udlandinge.....jeg er mildt sagt rasende, nu foler jeg virkelig at de gar ret efter de hvide idioter der kommer til deres land..
da jeg kommer tilbage sporger han efter mit pas ???? og det uden at jeg har komenteret hans hojst besonderlige adfard, kunne han ha lavet flere problemer for mig ville han bestemt ha gjordt det

denne episode har gjordt at jeg tanker meget over om jeg vil bruge mere af min tid og penge i dette markvardige land jeg er overbevist om at de farreste egentlig kan li os, jo de smiler skam men kun nar de lugter penge det ma vare der frasen om, land of smile, er opstaet.
jeg kunne sagtens leve med det nar der kun var det ene, men hele tiden skal man forsoge plat og svindel, jeg kunne navne hundrede vis af ting.
mit bager er fuldt, og smilet er vak..

lung

lung skrev:
Jeg er kommet i Thailand siden 1980 og varet gift med den samme siden 1988, og egentlig altid varet positiv omkring Pattaya og Thailand, min kone har ejet hus der siden vi blev gift og jeg har engang forst i 90 erne boet der i en periode pa to ar, og altid varet her ca 1 1/2 til 2 mdr. hvert ar. vi er her nu igen sammen med min datter pa 15 og hendes veninde pa 17 og pa ganske kort tid er det lykkedes mig at blive stanset af politiet 3 gange, pa min honda vave.

1 gang.
jeg kommer korende mod syd ud af Pattaya, en betjent star og peger alle udlandinge ud pa knallert, jeg har glemt mit pap og ma slippe 300 dask til betjentens lomme. jeg ved det koster 200 pa stationen men det gider jeg ikke, sa det er sadan set ok bortset fra at han kun stopper udlandinge for at rove dem.

2 gang
korer fra nord pattaya ved delfinspringvandet og ned omkring beach road. der opdager jeg min datter og hendes veninde der har varet pa marked og nu havnet i kloerne pa en flok taxi gribbe der kun star og venter pa at platte turister. jeg holder ind for at ta dem bag pa 200 meter sa de kan hoppe pa en bath bus. desvarre korer jeg fra den ene flok gribbe til den naste, 100 meter langere fremme star peter haps igen, 300 igen til hans tyve lomme

3 gang
jeg skal veksle penge. der er meget trafik. sa jeg lister af bagvejen ind til det store tra i walking street, der er ensrettet og pilen vender desvarre mod mig, og nu sker det der virkelig gor mig harm. betjenten som stopper mig star sammen med 3 taxi mc knagte, jeg for en seddel som skal betales pa stationen. jeg valger at ta en mc taxi de star der jo for det samme. denne taxi korer sa mod retningen, det som jeg lige var stoppet for, jeg sporger sa pant hvordan fanden han kan det, han svarer at betjenten ser det ikke, og det sker samtidig med at betjenten star og stopper flere udlandinge.....jeg er mildt sagt rasende, nu foler jeg virkelig at de gar ret efter de hvide idioter der kommer til deres land..
da jeg kommer tilbage sporger han efter mit pas ???? og det uden at jeg har komenteret hans hojst besonderlige adfard, kunne han ha lavet flere problemer for mig ville han bestemt ha gjordt det

denne episode har gjordt at jeg tanker meget over om jeg vil bruge mere af min tid og penge i dette markvardige land jeg er overbevist om at de farreste egentlig kan li os, jo de smiler skam men kun nar de lugter penge det ma vare der frasen om, land of smile, er opstaet.
jeg kunne sagtens leve med det nar der kun var det ene, men hele tiden skal man forsoge plat og svindel, jeg kunne navne hundrede vis af ting.
mit bager er fuldt, og smilet er vak..

lung

Du skal jo nok se på dig selv først, og så begynder at kritisere de andre bag efter.

Du fortæller åbent og ærligt, at du er blevet knaldet tre gange, hvor du er blevet stoppet af politiet for at bryde loven.

Du fortæller også, at du gør hvad du kan, for at korruptionen ikke stopper lige med det samme. For at spare tid gav du betjenten 100 Bath for meget.

Du samlede også din datter op, så hun kunne komme hen til en Bath bus. brugte hun hjelm på den korte tur. Eller ...

Der er masser af smil i Thailand. Også i Pattaya. Du smiler ikke så meget lige nu, fordi du er utilfreds. Mest da MC taxien ikke bliver taget for at køre i den forkerte retning, som du selv blev.

Sådan er det bare. Om du er i Saudiarabien, på Cuba, I Johannesburg, eller i Thailand. Det er oftest meget svært at vinde i udviklingslande eller det som ligner.
Redigeret af d. 16/03-2009 12:34

xxxx
ah Stejfer.. det er sgu da taberrens udsagn..

Kæmp dog for dine rettigheder. vi er ikke som dem, nej men vi er sgu på mange måder dem klogere... Så hvorfor krybe og betale......

Nogen ting kan vi ikke lave om, for dertil er Thailand for meget u-land,, men vi behøver altså ikke kravle og betale hele tiden..

men jo hvis man syntes det er ok at blive pisset på så vedbliv at sige mai pen rai og betal.............

Jeg vil bare ik.

Jeg havde mine kontroverser med system DK, men system Thai er gange 100.. jeg går ind for frihed under ansvar.. det findes bare ikke i Dk eller Thailand..
Slet ikke i Thailand...........

xxxx skrev:
ah Stejfer.. det er sgu da taberrens udsagn..

Kæmp dog for dine rettigheder. vi er ikke som dem, nej men vi er sgu på mange måder dem klogere... Så hvorfor krybe og betale......

Fordi manden erkender at han tre gange er blevet knaldet fordi han har overtrådt lovene. Hvis du vil have at loven ikke skal gælde for "os", er du da langt ude.

Hvis vi er trætte af korruption og nepotisme, ja så skal vi da støtte alle udviklinger hen mod et lovlydigt og demokratisk samfund.

Johnson
overtræder man loven bliver man risikere man at blive straffet, sådan er det bare..Lad være at peg fingre og piv mere over det...slut.

de ved pr. erfaring hvem der har mange penge og hvem der ikke har. Og der er sgu nok næsten lige så mange dumme faranger som udnytter at de kun skal slippe 50 kr. for forselelser som manglende papirer, hjelm, spiritus m.m. og dermed skider på reglerne...så jeg kan sgu godt forstå de betjente..man skal sætte sig i deres sted nogle gang...glansbillede om den flinke smilende politibetjent er også uddød for mange år siden i selveste DK...

men ja, til tider tager det overhånd, som da min taxi blev stoppet 2 gange indenfor 3 km på samme vej til Bangkok...han slap dog med at betale de 100 baht 2. gang...så jeg forstår godt folks frusterationer..men det sker ligeså tit i DK, bare med P-vagter..."jeg skulle bare lige ind i kiosken..." osv...hvis en bøde betyder så meget for folk, så følg dog for helvede reglerne...

Vær bare glad for at det er 40-50 kr...og ikke 3000 baht som ligende overtrædelser minimum ville koste i DK...

FCKdk
Det er da noget gylle "Lung".
Man kan da ikke lave en særlov
kun for dig og andre der bare
ignorerer den gældende lov,
det er selvfølgelig tragisk at
taxi-chaufføren ikke bliver
knaldet når han laver en
forseelse nøjagtig magen til din,
men disse mc-taxier hjælper altså
rent faktisk politiet med mange
daglige opgaver!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

hej strejfer
nu var det ikke sadan at jeg betalte 100 ekstra for at slippe for at kore pa stationen han forlangte 300 pa stedet til hans tyvelommer

det der i den grad pisser mig af er, jeg bor ude pa soi nern plab van, da kan du talle hver anden der kommer pa mc uden hjelm, 4 pa en knallert, knagte pa 10 ar der kommer med handtaget i bund de har med garanti ingen pap, voksne thaier med sidevognen fuld at unger helt ned til et ar uden hjelm, jeg kan blive ved og jeg vil dokumentere det med billeder en af dagene enda nede ved policeboxen.
lyskrydset, shukumvit pattaya klang, soi nern plab van, hvor folk ustanseligt korer over for rodt HELE tiden.

og sa star de forbandede klaphatte og stanser turister der generelt korer pant af den simple grund at de ikke vil slas hjel, hvor er fornuften, fortal mig det.

og jeg skal komme med mange flere lorteting en af dagene

og forovrigt er det slut med mig at betale pa gaden, fremover er det pa stationen HVER GANG

xxxx
ah.. altså..

nå du fattede ikke en dyt af det...

Hvorfor gælder der ikke de samme love for Thaier og for Farang.. i Thailand..

Det er beskidt racisme i en grad der i DK gav mdr - år bag tremmer........................

Ja vi vælger selv at bo her og leve med lortet...... Men det betyder da ikke at vi skal holde kæften lukket og krybe..

jeg syntes de burde yde lidt service til deres turister i stedet for at genere dem de lagger aligevel lidt penge i kassen. hvis folk ikke kan forsta det ved jeg sku snart ikke da

lung skrev:
hej strejfer
nu var det ikke sadan at jeg betalte 100 ekstra for at slippe for at kore pa stationen han forlangte 300 pa stedet til hans tyvelommer

det der i den grad pisser mig af er, jeg bor ude pa soi nern plab van, da kan du talle hver anden der kommer pa mc uden hjelm, 4 pa en knallert, knagte pa 10 ar der kommer med handtaget i bund de har med garanti ingen pap, voksne thaier med sidevognen fuld at unger helt ned til et ar uden hjelm, jeg kan blive ved og jeg vil dokumentere det med billeder en af dagene enda nede ved policeboxen.
lyskrydset, shukumvit pattaya klang, soi nern plab van, hvor folk ustanseligt korer over for rodt HELE tiden.

og sa star de forbandede klaphatte og stanser turister der generelt korer pant af den simple grund at de ikke vil slas hjel, hvor er fornuften, fortal mig det.

og jeg skal komme med mange flere lorteting en af dagene

og forovrigt er det slut med mig at betale pa gaden, fremover er det pa stationen HVER GANG

Jeg er netop flyttet fra Jomtien Pattaya, men jeg har i flere perioder kørt på MC i området i fem år. I den tid er jeg blev stoppet seks gange. To gange har jeg ikke haft det du kalder "pappet" med. En gang havde jeg ikke taget min hjælm på. de tre gange betalte jeg uden et kny på den nærmeste politistation. de andre gange havde de ikke noget på mig. Ingen af gangene følte jeg at de var gået over stregen. Og jeg synes bestemt ikke at smilene er forsvundet. Tvært om er det fantastisk at thailanænderne stadig kan være så søde som de er, når man tænker på h v o r mange bot nakker der kommer til deres land.

lung skrev:
jeg syntes de burde yde lidt service til deres turister i stedet for at genere dem de lagger aligevel lidt penge i kassen. hvis folk ikke kan forsta det ved jeg sku snart ikke da

Hvis du med service mener at der skal gælde særlige regler for turister, at vi ikke skal betale båder for lovovertrædelser, så er du meget meget langt ude, LUNG :-(

At politiet går efter de rige faranger, som røverne måske også gør, det er et socialt problem.

JackH
Tjah, hvad skal man sige?

Er absolut ikke overrasket. Blev stoppet engang i Bangkok på min Honda Wave. Jo, jeg kører sgu' motosai i BKK, det gi'r sådan lidt ekstra spænding i dagligdagen..Wink

Men da jeg ikke taler særlig meget thai (har ikke sprogøre for det mærkelige tonale, sing-song kaudervælsk!) - så slingrer jeg igennem tilværelsen her i Thailand, som den totalt dumme og uvidende farang. Det virker rigtig, rigtig godt. Spil dum, dummere end den dummeste thai-abekat fra bøhlandet, og i vil få en langt mere konfliktfri kontakt med "drengene-i-de-alt-for-stramme-brune-uniformer"..

Jeg slap med 100 dask, og så ville han endda smiske sig ind og høre om vi ikke sku' dele en flaske Mekong i en nærliggende gaderestaurant... Gad vide hvad idioten havde af skumle planer? Men "maeo kap" du, skal intet ha' med dem at gøre...

Dagens oplevelse i The Mall, Ramkhamhaeng:

Skulle bruge 1 Gb RAM til min pc, OMGÅENDE! Gad ikke lige en tur til Panthip, da The Mall's mini-IT afdeling havde 1 stk. til 500 THB. Nå, jeg brugte mit sædvanlige "dumme-farang" tegnsprog og mit pidgin-engelsk til at forklare den usædvanligt tungnemme og bøvede ekspedient at jeg ville købe det styk RAM der lå inde i glaskisten, under lås og slå...

"No have key", var svaret...

Nå - "U find key, huh"???

Nervøse og opgivende blikke til alle sider, face, face, face!!!

Mig: "I want RAM for pc!"

Ham: "U go The Mall other side road, have RAM floor no. 4"

Mig: "No, I want this RAM here, good RAM, 500 THB, cheap..."

- og sådan blev det ved i ca. 20 min. - da det pludselig lykkedes at få fremtryllet en nøgle til disken. Hvorfra aner jeg ikke, og jeg absolut ingen ide om hvorfor det sku' ta' så fandens lang tid!

Men man opgiver hellere et salg, end at skulle risikere at påtage sig et ansvar, tage en beslutning m.m.

Morale:

Det her er kun i småtingsafdelingen, men det er kernen i hovedproblemet i LOS = Land of Smiles:

Ignoranter er de alle til hobe, fra top til bund i samfundet, og fandme om ikke de er stolte af det tilmed?

Arrogante og bedrevidende overfor resten af verden:

Vi har aldrig været koloniseret, æv-bæv!!

Nej, men de havde sgu' haft godt af det. Se på Malaysia og Singapore, de fik lært noget af englænderne inden de rejste hjem...

JackH

PS: NU med 4 GB - for h..... det kører stærkt!
Redigeret af JackH d. 16/03-2009 15:42

JackH
At politiet går efter de rige faranger, som røverne måske også gør, det er et socialt problem.[/quote]

Sådan en tåbelig bemærkning får mig til at se ræverødt og politisk korrekt Kulturradikal eller mønsterdemokrat!

SOCIALT PROBLEM?????

Gu' er det ej, det er racisme der VIL noget du!

JackH
Redigeret af JackH d. 16/03-2009 15:47

rinpoche
Mht dit ram kort Jack, så har jeg et eksempel der er meget tilsvarende.

Jeg havde lovet junior nogle pokemon figurer og vi indfandt os i et stort shopping mall i bkk. Vi navigerede ind i legetøjsafdelingen, men kunne ikke finde de åh så atråværdige pokemonfigurer.
Jeg henvender mig så til en af de 5-6 hjælpende ånder, der havde travlt med at file negle. Men det var i det mindst den mest aktive, de andre virkede decideret komatøse, givetvis som følge af årelang uvirksomhed.

Nå, vores hjælpeånd fes hele butikken rundt for at lede efter Dtua Pokemon. Mai Mee. Det havde de så ikke.
Imidlertid har juniors falkeblik spottet en automat der var befolket med pokemon figurer til overflod.
For at få dem ud skulle man proppe en mønt i sagde hjælpeånden efter at han var kommet sig over det indledningsvis shock over at de rent faktisk havde denne vare.
Han stod og maste med at presse en mønt ned i sprækken på maskinen.
No can do. Han vækker en kollega af den trancelignende døs, som de alle befinder sig i. Kollegaen forsøger nu også at proppen mønt ned i sprækken.
Den går ikke granberg. Nu rykker vi næste trin op i fødekæden. Manageren bliver tilkaldt. Efter at have gnedet søvnen ud af øjnene, erklærer han triumferende: Der skal ikke en mønt i, der skal bruges en polet!
Heureka. Der er en grund til at den fyr er manager!
Han trisser om bag disken og leder højt og lavt efter poletterne. Hjælpeånderne kommer til og hjælper med eftersøgningen. Alle ansatte er i sving med opgaven, og det summer af virkelyst. Det er jo en sand fornøjelse at beskue.

Imidlertid munder den heroiske indsats ud i konklusionen: Vi har ikke nogle poletter! Så vi kan ikke få dem ud. Jeg har lyst til at spørge om de så i det mindste ikke har et koben.

Junior var ikke særlig imponeret. Det står en stor dyr automat med 100-vis af pokemon, og han kan ikke få en eneste at dem.

JackH
He-he Rinpoche!

Det er simpelthen "absurdistan" er det...
Før i tiden troede jeg de tog pis på mig, tøserne i The Mall's sprut- og tobakafdeling f.ex. Altid proppet med lamseben den lille butik, måske et godt sted at fordrive tiden med bla-bla og ingenting...
Uvirksomme, plaprende som høns, og efter nogle "host, host og hmmm..hmmm..." fik jeg da ca. 5%'s opmærksomhed.

"I want tobacco, Golden Virginia, rolling.."

Al tobak er nu under lås og slå, og gemt væk så ingen bliver fristet, og det gør det noget svært at pege varerne ud.

"We no have Golden V."

Mig: "Yes u have, I show u..."

Mig om bag disken, til alles forfærdelse, gennemrode i stakkevis af Samson, Van Nelle m.m. og hvad ellers?

JO, GOLDEN V. I LÆSSEVIS!!!

Hva' gør tøserne? Fniser, griner og pludrer løs, men øjnene/blikkene er hovne og arrogante.

Tip: Kig dem altid i øjnene - så finder du ud af om det er parade/face smil, eller et sjældent ægte af slagsen.

Big C er endnu værre, flere historier senere...Wink

JackH
Redigeret af JackH d. 16/03-2009 17:40

Thai
Ja Thailand er et lorte uland,men hold kæft hvor jeg elsker at rejse der til et par gange om året,
fake smile or not Wink

JackH
Du har ret, Thai...

Herligt med alle de smil.

Når jeg tænker på en fredag ved 18' tiden i Aldi, og kun 1 kasse åben, så er der dæl'me ikke mange smil!

Så hellere Big C, The Mall m.m., det er godtnok underholdende..Smile

JackH

Thai skrev:
Ja Thailand er et lorte uland,men hold kæft hvor jeg elsker at rejse der til et par gange om året,
fake smile or not Wink

Har vi et eksempel på tråd skred :-D

En dansker som er DTW bruger mener ikke at han skal holde færdselsloven, og nu er vi lige nu ude i hvor dumme thai´erne er.

Er det den type racisme der blev tænkt på i et af trådens indlæg? ;.(

pulverkok
Ansatte i Big C.
Vi skulle købe et køleskab til ca 8000 thb, det tog over en time, at få lov til at betale og det blev meget værre da vi også vil have det med med det samme, det kunne ikke lade sig gøre, på trods af at der stod flere eksemplar i butikken, de VILLE lever, gratis men de kunne ikke finde ud af hvor vi bode, så efter en time fik jeg nok og gik, og da det var mig som havde pengene måtte hele familien følge med. Næste varehus, det tog igen ca en time at få love til at købe et køleskab og på et tidsapunkt stod der 14 personer(personale) rundt om os som om de regnede med at vi ville løbe væk med det, men det gik. Det er sjældent at man får så meget sjov for så få penge i Thailand.
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

pulverkok skrev:
Ansatte i Big C.
Vi skulle købe et køleskab til ca 8000 thb, det tog over en time, at få lov til at betale og det blev meget værre da vi også vil have det med med det samme, det kunne ikke lade sig gøre, på trods af at der stod flere eksemplar i butikken, de VILLE lever, gratis men de kunne ikke finde ud af hvor vi bode, så efter en time fik jeg nok og gik, og da det var mig som havde pengene måtte hele familien følge med. Næste varehus, det tog igen ca en time at få love til at købe et køleskab og på et tidsapunkt stod der 14 personer(personale) rundt om os som om de regnede med at vi ville løbe væk med det, men det gik. Det er sjældent at man får så meget sjov for så få penge i Thailand.

Jeg synes at det vil være rart, hvis vi går ind i en sag som denne, dissikerer den, tager den fra start, osv. En detalje, Pulverkok, adressen, hvor god var din familie til at fortælle den konkrete adresse. Jeg mener, ofte er det meget meget svært for asiatere at give god korrekt forståelig besked.

At der er mange til at ekspedere en, at de alle giver forskellig vejledning, osv, er ikke kun et thai problem. Jeg har boet i flere asiatiske lande, og tro mig, thai erne er ikke værre end andre.

Spring til debat: