Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Samui - voldtæg i taxi
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 11:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Det var ikke så godt... Mere dårlig omtale: http://pattayadai...0000010515 JD "In Thailand every Westerner is a winner, which is why it attracts so many losers." |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 12:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
En pæl op i røven til den latterlige taxi chaffør. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 12:44
|
|
Ja, enig... Men det er bare underligt at pigerne tør køre i taxi, fulde, sent om natten, det er sgu' da for dumt! Endvidere skal man IKKE indlade sig i snak med chaufføren, hverken på Samui, i Bangkok eller andre steder, de er "low class" - og de fleste chauffører vil bruge samtalen/åbenheden til at udnytte dig! Sådan fungerer klassesamfundet Thailand, kend din plads, ellers skal du nok blive styret derhen med hård hånd! JD Redigeret af JD d. 28/09-2009 12:49 |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 12:59
|
|
Er det lidt ligesom kvinde kend din plads?. Nå unødvendigt at spørge kender jo dit svar. ![]() hvorfor mener du ikke man kan snakke med en chauffør, jeg har da aldrig haft nogen dårlig oplevelse, tværtimod har jeg oplevet, at jeg har fået en sightings i området, hvor han har givet mig mange gode råd og fif. Idet hele taget for dumt, at drikke sig så fuld et fremmed sted. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 13:04
|
|
freja skrev: Er det lidt ligesom kvinde kend din plads?. Nå unødvendigt at spørge kender jo dit svar. ![]() hvorfor mener du ikke man kan snakke med en chauffør, jeg har da aldrig haft nogen dårlig oplevelse, tværtimod har jeg oplevet, at jeg har fået en sightings i området, hvor han har givet mig mange gode råd og fif. Idet hele taget for dumt, at drikke sig så fuld et fremmed sted. Nej, du misforstår mig, og du kan godt glemme din "rødstrømpe" opfattelse af min kommentar! JD |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 13:22
|
|
Rødstrømpe.. uha jeg fik lige et deja vu. Jamen JD hvor er din humor blevet af, det var nu kun ment som en morsomhed. Stadig, jeg ser ingen grund til ikke at snakke med the working class/ low class. Hvorfor skulle jeg være hævet over det, på et eller andet plan tilhører jeg jo også denne klasse. Igen jeg har aldrig haft nogen dårlig oplevelse. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 13:42
|
|
Hej Dream Det er altså ikke let at svare dig, når du fjerner dit indlæg, inden svaret når frem. Men jeg er da ikke noget overmenneske, og ja jeg hilser på alle, men gør det på min egen hjemmestrikkede måde, hvorfor skulle jeg ikke lade mennesket ved siden af mig vide at jeg syntes godt om ham/hende og deres væremåde. Jeg er hverken indladende, underdanig eller sentimental, jeg ønsker blot at folk omkring mig skal være glade og føle sig accepteret. Uanset om de tilhører den ene eller anden klasse. Det er ikke mig der har skabt disse klasseforeskelle, og det enkeltes menneskes værdi afgør jeg ikke ud fra en titel. |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 28/09-2009 13:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
freja skrev: Er det lidt ligesom kvinde kend din plads?. Nå unødvendigt at spørge kender jo dit svar. ![]() hvorfor mener du ikke man kan snakke med en chauffør, jeg har da aldrig haft nogen dårlig oplevelse, tværtimod har jeg oplevet, at jeg har fået en sightings i området, hvor han har givet mig mange gode råd og fif. Idet hele taget for dumt, at drikke sig så fuld et fremmed sted. Må give Freja ret. Har altid haft gode oplevelser med at snakke med taxa chaufføre, og lærte utrolig meget thai af det...! |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 28/09-2009 13:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
warlock skrev: En pæl op i røven til den latterlige taxi chaffør. Nu er der også den mulighed at hun lyve om forløbet og hvordan det egentlig foregik ,desværre er der en del kvinder som anklager manden for voldtægt for at redde æren eller hvad det hedder , så det er måske hende det skal have stukket pælen op et vist sted Swed
|
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 28/09-2009 14:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Freja. Jeg slettede mit indlaeg da det maaske var lidt for langt fra traaden.......og det vile jo skabe et stort postyr blandt visse DTW'ere... Og nej der er ikke nogen der er overmennesker... Sarah. Du maa daeleme ha' koert meget i taxi......hvis du har laert UTROLIGT meget Thai igennem en Chauffoer.......Hmmm. |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 28/09-2009 14:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Dream skrev: Freja. Jeg slettede mit indlaeg da det maaske var lidt for langt fra traaden.......og det vile jo skabe et stort postyr blandt visse DTW'ere... Og nej der er ikke nogen der er overmennesker... Sarah. Du maa daeleme ha' koert meget i taxi......hvis du har laert UTROLIGT meget Thai igennem en Chauffoer.......Hmmm. Ok...af det thai jeg kan, har jeg lært utrolig meget af det ved at kommunikere med taxa chaufføre.. Forstår du det bedre nu?!!!!! |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 28/09-2009 14:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Nu forstaar jeg...........![]() |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 14:20
|
|
freja skrev: Rødstrømpe.. uha jeg fik lige et deja vu. Jamen JD hvor er din humor blevet af, det var nu kun ment som en morsomhed. Stadig, jeg ser ingen grund til ikke at snakke med the working class/ low class. Hvorfor skulle jeg være hævet over det, på et eller andet plan tilhører jeg jo også denne klasse. Igen jeg har aldrig haft nogen dårlig oplevelse. Morsomhed? Sæt en smiley på næste gang, ikke?! Jeg respekterer dit synspunkt, og hvordan du vil gebærde dig i forhold til dine medmennesker er jo fuldstændig op til dig, meeen: "When in Rome, do as the Romans" - som det hedder. I Danmark er vi alle lige, ser det ihvertfald ud til på overfladen, men egentlig har vi stadigvæk et klassesamfund her, og godt det samme. Vi mennesker er sgu'tte ens, og jeg vil helst ha' mig frabedt at sku' indoktrineres til at tro det! Mht. til den triste episode i Samui, som denne tråd handler om, så kunne hun ha' garderet sig, HVIS hun var klar over at Thailand er et ekstremt klassesamfund, gammeldags og feudalt, hvilket betyder at underklassen holdes i meget kort og stram snor, og hvis man i misforstået vestlig "vi-er alle-lige-venlighed" sænker de naturlige parader bare en anelse, så betragtes det som en invitation til at udnytte dig! JD |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 15:09
|
|
Der var skam et lille smil bag. Så det du siger er, opfør dig med arrogance og kølige distanceret attitude, overfor alle thaier fra the working class, Ellers vil de udnytte mig? Som jeg skrev til Dream, så er jeg ikke indladende og ej heller naiv, jeg mener at være istand til at vurdere situationen. Kan jeg mærke en varme og et nærvær med det andet menneske ja hvorfor skulle jeg så ikke bare acceptere dette. Selvfølgelig er der klasseforeskelle her og der, men derfor behøver jeg da ikke opføre mig som en højrerangerende, det er ikke mit indtryk, at jeg bliver behandlet dårligt af den grund. Jeg har nu rejst i Thailand gennem de sidste 15 år, været både på og uden for turistområderne, altid opført mig som beskrevet, uden problemer. Jeg tror faktisk, man lettere kan komme i problemer, hvis man opfører sig som en overlegen arrogant udlænding. Historien om pigen, kunne ligeså godt være sket i Danmark. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 15:30
|
|
Nej, jeg siger ikke "opfør dig med arrogance og kølig distanceret attitude"... Det er dig der siger det! Find en balance. Jeg er da som regel en venlig, smilende og tolerant fyr (Bare grin, det er sgu' rigtigt!) - men jeg har flere gange oplevet at for nogle Thai'er er det simpelthen for meget, det er for lige, for meget "du's" - og de bliver synligt utilpasse og forlegne... Det er afgjort ekstremt svært for os danskere at forstå, vi er så lige så det næsten gør ondt, måske derfor vi opfører os som ubehøvlede svin overfor hinanden, vi er p*shamrende trætte af det kunstige ligemageri! JD |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 28/09-2009 15:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Sarah skrev: freja skrev: Er det lidt ligesom kvinde kend din plads?. Nå unødvendigt at spørge kender jo dit svar. ![]() hvorfor mener du ikke man kan snakke med en chauffør, jeg har da aldrig haft nogen dårlig oplevelse, tværtimod har jeg oplevet, at jeg har fået en sightings i området, hvor han har givet mig mange gode råd og fif. Idet hele taget for dumt, at drikke sig så fuld et fremmed sted. Må give Freja ret. Har altid haft gode oplevelser med at snakke med taxa chaufføre, og lærte utrolig meget thai af det...! Same same.. Var ude på en længere tur, hvor chaufføren meget pædagogisk prøvede at lære mig en masse thai. Da vi kom frem ville jeg give ham nogle drikkepenge, hvilket han blankt afviste at tage imod. Måske var han sådan, fordi hans datter var gift med en østriger, og derfor kendte lidt til vestlig tankegang.. Men jeg er nu aldrig blevet snydt, fordi jeg har talt med en chauffør. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2009 16:00
|
|
JD skrev: Nej, jeg siger ikke "opfør dig med arrogance og kølig distanceret attitude"... Det er dig der siger det! Find en balance. Jeg er da som regel en venlig, smilende og tolerant fyr (Bare grin, det er sgu' rigtigt!) - men jeg har flere gange oplevet at for nogle Thai'er er det simpelthen for meget, det er for lige, for meget "du's" - og de bliver synligt utilpasse og forlegne... Det er afgjort ekstremt svært for os danskere at forstå, vi er så lige så det næsten gør ondt, måske derfor vi opfører os som ubehøvlede svin overfor hinanden, vi er p*shamrende trætte af det kunstige ligemageri! JD Jo jeg tror såmænd på du er en venlig tolerant fyr, har set flere eksempler på dette igennem mange af dine indlæg, godt pakket ind, men signalerne var der. Kan godt tilslutte mig dit sidste indlæg, især det med at de bliver forlegne, har selv prøvet at være "the big boss" for nogle thai'er. Men heldigvis er jeg i besiddelse af en udmærket situationsfornemmelse, som fortæller mig hertil og ikke længere. Tror også de fleste af os, er istand til at aflæse om interessen for den anden er oprigtig ment. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 28/09-2009 16:09
|
|
Nemlig Freja! Havde en oplevelse i The Mall engang. Jeg ville ha' et sæt ordentligt kluns, Pierre Cardin dæl'me, og jeg vidste nøjagtigt hvad jeg ville ha': 1 stk. lyseblå skjorte 1 stk. rødt slips med blå mønstre 1 par bukser, mørke, med ikke for høj talje Jeg remser op, fordi jeg gav den kvindelige (yngre, og meget smukke..) ekspeditrice beskeden sådan, ingen æh, øh, ehhhmm osv. osv. Da jeg prøvede varerne, talte hun lavmælt med min kæreste, og jeg hørte der blev hvisket "Big Boss" af ekspeditricen! Tip top betjening, respekt, ingen snyd, for hun havde "læst" min "Big Boss" fremtoning, og det gav respekt! Husk: Det er et overfladisk samfund og folk, præsentationen, facaden er mere vigtig end det indvendige... JD |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 28/09-2009 16:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
Det er mange sørgelig historier lige for tiden. Jeg har spekuleret lidt over hvordan egentligt samfundet reagerer overfor "kriminelle" i Thailand. Dvs. hvordan reagerer for eksempel familien, hvis en familiemedlem bliver dømt for en kriminell handling... nu tænker jeg på overfald, tyveri, mord og lignende. Bliver familiemedlemmet stadig betragtet som familie forårsaget af religion eller bare ignoreret/udstødt? Ligeledes spekulerer jeg over hvordan det lokale samfund reagerer overfor selve familien, hvor et familiemedlem for eksempel har begået et mord eller voldtægt? Dvs. bliver hele familien anset som kriminelle hvis en familiemedlem har begået en kriminel handling? Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 29/09-2009 06:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
rastloes skrev: Det er mange sørgelig historier lige for tiden. Jeg har spekuleret lidt over hvordan egentligt samfundet reagerer overfor "kriminelle" i Thailand. Dvs. hvordan reagerer for eksempel familien, hvis en familiemedlem bliver dømt for en kriminell handling... nu tænker jeg på overfald, tyveri, mord og lignende. Bliver familiemedlemmet stadig betragtet som familie forårsaget af religion eller bare ignoreret/udstødt? Ligeledes spekulerer jeg over hvordan det lokale samfund reagerer overfor selve familien, hvor et familiemedlem for eksempel har begået et mord eller voldtægt? Dvs. bliver hele familien anset som kriminelle hvis en familiemedlem har begået en kriminel handling? Det må da være muligt at finde svar herinde hvordan det thailandske samfund reagerer og betragter disse situationer, af jer gamle thai rødder.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.