Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Forhånds tilladelse til min Thai kone
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 25/10-2009 07:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Jeg er en lykkelig mand . Jeg har fået en dato som udlændnings service har givet mig til at afslutte efter 10 månder sagbehanling med en tilladelse Håber det er rigtig.. mit spørsmål er Hvor lang tid går der fra tilladelse for lægger, til hun må rejsee til DK på et opholdskort efter endelig tilladdelse fra uls.. kræver der en forsikkring eller noget andet vigtig Bjarne som elsker sin kone i thailand |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/10-2009 11:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
forstår ikke rigtigt dit indlæg ! tilladelse til hvad ? besøgs visum > familliesammmenføring, hvis det er besøgs visum så er 10 mdr. sagsbehandling meget lang tid. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/10-2009 11:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Bjarne du svar jo selv på spørgsmålet ?? du har fået en dato
[img][/img]
|
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 25/10-2009 11:56
|
|
Tak for oplysning Det er fammilie sammenføring vi har søgt om og tilladdelsen er givet når kation godkendes og færdigbehandlet til en dato .. Er det den dato hun står med opholdskortet ????? Tak for medleven herinde TAK.. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/10-2009 12:08
|
|
Bjarne 63 skrev: Tak for oplysning Det er fammilie sammenføring vi har søgt om og tilladdelsen er givet når kation godkendes og færdigbehandlet til en dato .. Er det den dato hun står med opholdskortet ????? Tak for medleven herinde TAK.. din kone får ikke noget opholdskort, hun får isat en sticker i passet, sandsynligvis type H, som giver ret til samtidig at tage et arbejde. ( tilladelsen er gælden for 2 år af gangen, hvis passet udløber før så, gælder tilladelsen indtil 3 mdr. før udløb af pas, så vær lige opmærksom på dette. ) forsikring er ikke nødvendig, det er ikke noget uls forlanger ved familliesammenføring, for med familliesammenføring får hun jo osse det gule sygesikrings bevis. forsikringer bestemmer du jo selv, f.eks livsforsikringer > helbredsforsikringer o.s.v gennem private selskaber. p.s. Tillykke med familliesammenføringen, håber at garantien hurtig falder på plads. Redigeret af TG950 d. 25/10-2009 12:12 |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 25/10-2009 18:26
|
|
Tak tg 950 det er gode råd. Har ikke nogen at spørge til råds Derfor dette spørgsmålog tak for lykønsning som jeg glæder os meget over .også tak til Kimi.. Garantien er sendt videre til den næste myndighed,som skal have den sendt til endelig godkendelse hos ULS.. men der går ca. 3 uger endnu.. Endelig er der næsten på plads så vi går og glæder os til snarlig gensyn Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 26/10-2009 07:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Bjarne du skal være på dupperne når banken skal lave den bankgaranti, læs omhyggeligt hvordan proceduren er for er der noget forkert så kommer det tilbage med lynets hast gennem gå den med din bank rådgiver hvis du ikke er skrap til kanceli sprog, bare et råd for jeg ved at du har bokset med længe
[img][/img]
|
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 26/10-2009 19:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Hej Bjarne Først og fremmest et tillykke med at det ser ud til at lykkes for jer. ![]() Jeg har skrevet lidt til dig før. Jeg tillader mig at skrive lidt om det der skal ske før/når din kone kommer til Danmark. Jeg regner med at du selv klare det med at holde i hånd. ![]() I brevet om bankgaranti fra US er der forskellige krav til garantien. Tag brevet med i banken. Lad dem læse brevet, så de kan få det rigtig første gang. Når kone kommer til Danmark skal i på kommunen:
Når konen får et sygesikrings kort: Jeg vil anbefale at I laver en aftale med lægen om din kone for taget et helbreds tjek. Når konen starter på interaktions kursus: Der er som udgangs punkt mødepligt. Dette har betydning når der skal udstedes et opholds kort om 7 år. Husk at gemme bevis for kursusene. Husk Bjarne at det stadig er en pligt for det offentlig at hjælpe jer med papirarbejdet. De skal også forklare jer hvad papirerne betyder for jer. Bjarne har du brug for yderlige hjælp så skrive eventuelt en PM. Jeg skal nok skrive her hvis vores det vi taler om er noget som andre kan have glæde af. Hvis du siger det er ok. Skulle jeg have glemt noget så hjælp Bjarne og andre med at suppler/rette mine råd. Det er trods alt 9 år siden jeg var igennem turen. Bjarne, det følge skriver jeg for at hjælpe Jer og ikke for at fornærme dig. Da Bjarne og andre kæmper med det skriftlige skal alt i denne tråd skrives på en enkelt måde. Jeg ved af personlig erfaring at det skriftlige ikke altid er nemt, heller ikke hvis man skal i kontakt med det offentlige. Med venlig hilsen Karsten F. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 27/10-2009 07:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Bjarne 63 skrev: Stort tillykke Bjarne det varmer mit hjerte det langt om længe lykkes
Tak tg 950 det er gode råd. Har ikke nogen at spørge til råds Derfor dette spørgsmålog tak for lykønsning som jeg glæder os meget over .også tak til Kimi.. Garantien er sendt videre til den næste myndighed,som skal have den sendt til endelig godkendelse hos ULS.. men der går ca. 3 uger endnu.. Endelig er der næsten på plads så vi går og glæder os til snarlig gensyn Bjarne som elsker sin kone i Thailand DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 30/10-2009 20:09
|
|
nu er der igen et problem Tusin tak for de gode tanker og lykønskinger Tak Kimi Tak Karsten F. Tak F C Guld Nu til problemmet har lavet Bank garnti MEN... men blev lavet som til Udlændnings service Den godtog de ikke.. så nu er lavet til komunen og sendt Håber den bliver godtaget Nu hvor vi er så tæt til målet ENDNU EN TAK TIL JERES GODE SVAR .SOM VARMER MERE END I TROR Bjarne som elsker sin kone i Thailand. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 06/11-2009 16:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål Hvor skal anfordringsgarantien afleveres henne (Hvilken afd. på kommunen). ?? |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 06/11-2009 18:44
|
|
styx32 skrev: Hej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål Hvor skal anfordringsgarantien afleveres henne (Hvilken afd. på kommunen). ?? Banken skulle sende den. Hvis du selv afleverede den kunne den jo være falsk. (det var det vi skulle for 9 år siden, jeg tror ikke at det er anderledes i dag). Karsten F |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 06/11-2009 18:54
|
|
Bjarne 63 skrev: nu er der igen et problem Nu til problemmet har lavet Bank garnti MEN... men blev lavet som til Udlændnings service Bjarne som elsker sin kone i Thailand. Det er der for at det er en god ide at lade banken læse brevet fra US med de krav der stilles til en garanti. Giv dem en kopi. Det har du formentlig også gjort. Det er bare lidt ærgerligt når nu man går og venter på at få konen hjem til Danmark. Nu vel det er mennesker der arbejder og mennesker der arbejder laver fejl. Bare fortsæt det skal nok lykkes ![]() Karsten F |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 06/11-2009 19:28
|
|
Til bjarne 63 & styx32 + alle andre, som udgangspunkt stilles garanti i forbindelse med familliesammenføring altid til kommunen, som regel til regnskab & økonomi afd. ( århus kommune ) garanti i forbindelse med besøgs visa stilles garantien til uls |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 24/11-2009 13:21
|
|
I dag Fik vi den endelige Tiladelse for famillie sammenføring til Kone i Thailand Det er ikke let at få armen ned. Jo det lykkes det alligevel. en venten er endt med en dato. og et helt år er gået. fra datoen vi var inde med papiet til vi igen skal ind og have hendes pass stemplet på ambasaden Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/11-2009 13:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
tillykke!! det var da på tide nu kan du købe endnu en billet, men denne gang ikke forgæves |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 24/11-2009 13:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
TILYKKE TIL BJARNE<OG din hustru |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 24/11-2009 15:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Et stort tillykke til Bjarne og fruen, det var dælme også på tide at det gik i orden, et kæmpe besvær for jer men nu er det med at se fremad og glæde jer over fremtiden sammen. Glæder mig meget på jeres vegne. |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 24/11-2009 23:44
|
|
Tusin tak alle sammen endnu en gang... Exal Kylling Bent for lykønskning Nu kikker jeg efter biletter en retur og en enkel så vi kan rejsre sammen til Danmark fra Thailand i juleferien eller som Thaiere har Habbinyair ![]() Bjarne som elsker sin kone i Thailand |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/11-2009 00:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Stort tillykke og god tur!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.