Se indlæg|
turisme
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 26/10-2009 08:52
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Hej. Hvordan er turistsituationen i Thailand. Har hørt der er færre turister efter finanskrisen ??? (2 år siden jeg selv var afsted sidst)![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2009 08:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jo krisen kraser i thailand. |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 26/10-2009 09:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Kan man få et tal på nedgangen i % ca. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2009 09:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mit gæt ville være i nærheden af 30% Der ser tomt ud, men der r mange destinationer. Så fordi det ser tomt ud i patty, kan der stadig være mange gæster i landet. |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 26/10-2009 09:59
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Tak ... Det er meget - Men flyene fra København er vel stadig fyldte ? (skal afsted til januar)
Redigeret af Charansanitwon d. 26/10-2009 10:02 |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2009 10:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det var mit helt private gæt.![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/10-2009 10:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Det er nok ikke helt skudt ved siden af efter hvad jeg har læst og hørt, men ved det heller ikke 100% sikkert. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/10-2009 10:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Charansanitwon skrev: Tak ... Det er meget - Men flyene fra København er vel stadig fyldte ? (skal afsted til januar) Ikke altid, måske i Januar, men 4 April siste år da jeg fløj derud havde jeg en hel sæde-række mod vinduet( altså 3 sæder ) for mig selv. Skønt man, så kunne jeg ligge mig helt ned og sove, det meste af vejen. ![]() MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/10-2009 10:38 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 26/10-2009 10:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Der var nogle mere eller mindre officielle tal for nogle måneder siden, der viste en nedgang på ca 25%. Andre tal der har været fremme ligger på ca 20%. Selvom Thailand er hårdt ramt er der andre asiatiske lande der er hårdere ramt. I Japan er nedgangen 45%, på antallet af udenlandske turister. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2009 10:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Gurk90 skrev: Der var nogle mere eller mindre officielle tal for nogle måneder siden, der viste en nedgang på ca 25%. Andre tal der har været fremme ligger på ca 20%. Selvom Thailand er hårdt ramt er der andre asiatiske lande der er hårdere ramt. I Japan er nedgangen 45%, på antallet af udenlandske turister. Så ramte Jeg da ik langt fra. ![]() btw love Ur avartar ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/10-2009 10:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Hvem er bwt??? MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 26/10-2009 11:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
by the way vil jeg tro
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 26/10-2009 14:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jeg har hørt fra en veninde i pattaya, at selv om der er krise vælter det stadig rundt med en masse stive dumme falangs ![]() some things never change
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 26/10-2009 14:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
der er phuket mere heldig, der er der kun farang's og ikke dumme falang's
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 26/10-2009 14:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Det er svært at få nogle oplysninger og præcise tal fra TAT (Tourism Authority of Thailand) - men her er et link til noget der kommer i nærheden af et skøn: http://www.thaiwe...ourism.asp Såvidt jeg kan læse mig frem til - også andre steder - er der en nedgang på ca. 30-40%. 2008 var der 14,4 mio. besøgende, som ialt lagde 547 mia. Baht i kassen (ca. 16 mia. USD). Det er faktisk ikke mere end 6,5 % af BNP, og meget lavt i forhold til det ry som turistland Thailand jo har... Andre serviceindustrier og især produktions- og eksportsektoren hiver langt flere penge hjem. Var igen idag inde i "midtbyen" - The Big Mango - og der var helt tydeligt færre turister end sidste år. JD |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2009 14:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JD... Der er også rabat på +- 30 % på hoteller så det skæpper ikke så meget i kassen ![]() lindy |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 26/10-2009 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
plus TAT har ry for at have en lemfaeldigt tilgang med tallene, så det er nok ikke det rette sted at hente informationer. næ, snak med de lokale restauranter, barer,madboder, skohandlere og hvad ved jeg, omsaetningen er en katastrofe for mange af dem.
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| Badladz |
Lagt på d. 26/10-2009 15:03
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Der kommer rigtig mange bar til-salg efter denne vinter. De fleste hænger med det yderste af neglene. Men hvem gider eje 1 bar.
Redigeret af Badladz d. 26/10-2009 15:04 |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 26/10-2009 15:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Ja, det bliver en grum høj-sæson...![]() Men de er selv ude om det, er de, æv-bæv-bussemand! ![]() JD |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 26/10-2009 15:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
kvindemin skrev: plus TAT har ry for at have en lemfaeldigt tilgang med tallene, så det er nok ikke det rette sted at hente informationer. næ, snak med de lokale restauranter, barer,madboder, skohandlere og hvad ved jeg, omsaetningen er en katastrofe for mange af dem. Nemlig ja! Nogle ku' jo risikere at tabe ansigt i den forbindelse, og det går skam ikke... Hellere undvige, fifle, vrøvle, undskylde, og smile anstrengt. JD Redigeret af JD d. 26/10-2009 15:57 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















