Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » Information (English)
 Udskriv debat
Opbevaring af pas...
JD
Stickman er en guldgrube af viden om Thailand, men den her har jeg ligegodt aldrig tænkt over:

"We all learn little tricks when living in Thailand, things that can make our stay that little bit more comfortable, more enjoyable or perhaps help us to avoid some of the pitfalls that are a little too prevalent for our liking. The piece of advice I am going to give here is NOT something you should consider lightly and it is something that many will strongly disagree with, particularly some long-termers. I maintain and TRULY BELIEVE that this is one of those things that any expat who has even slightly dirty fingers - and I am most certainly in that group - should do. The advice is simple. Keep your passport in a safe place well away from where you live and where you work. It should, ideally, be with a trusted friend, perhaps in their safe. I can already hear the groans all over Thailand, the readership wondering just what I am on about. What happens if you get into trouble in Thailand? It may be something of your own doing or it may be that you get caught up in something that has nothing to do with you or even that you happen to be a victim of a scam. What will often happen, when the coppers get involved, is that your passport is taken. Don't try and argue that it is the property of your government and the Thais can't retain it blah, blah, blah because they can and they will - and your embassy will likely do NOTHING to assist you and will quote that God awful line that you must respect the laws of other countries - even when the men enforcing those laws don't necessarily respect or follow those laws themselves. Anyway, I digress. Once you no longer have your passport you are stuffed. You cannot get away. But if your passport is NOT on the premises it cannot be taken and retained by the authorities. You should keep a photocopy of the main page and the current visa page - and that will be enough for them to verify who you are and check your immigration status. But crucially, if you really need to leave the country, so long as you still have the passport, trust me, you still can. But your ID and passport number will be flagged in the Immigration computer I hear you say - and you quite possibly would be right. Ah, but there is a flaw in the system, my dear Stickies! If you find yourself up on charges, be they genuine or trumped up, and need to leave in a hurry, so long as you still have your passport, you can. And it is legal. 100% legal and there are no bribes or anything untoward required. If you ever find yourself in this situation, drop me an email and I will explain the final step to freedom - which is actually ridiculously easy. I will not be publishing the final part...but it is not hard to work out."

http://stickmanwe...ancers.htm

Hvad siger i andre, går i rundt med passet, eller ligger det hjemme i skuffen?

JD

bagerbager
jeg har aldrig personlige papire med når jeg er i byen,alle er i box på hotellet.

jamen det lyder da fornuftigt nok. det vil jeg da til at tænke over. er det gemt kan ingen ta det, men hvad går det sidste han skriver ud på
but it is not hard to work out."
jeg er lidt tungnem...

lung

Saendaeng
Jeg har altid haft en scannet kopi af mit pas på min pc og eskterne hardisk.
Det kan være guld værd den dag du mister det.!
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
JD
Lung:

Ja, det skriver han ikke noget om, men den dag "The Mango hits the fan" - så kontakt ham, og han vil fortælle dig hvad du skal gøre...

Lyder temmelig langt ude egentlig, er han kriminel eller hva'?

JD
Redigeret af JD d. 29/11-2009 12:00

goldwing
Jeg får altid lavet et copy af forsiden og et af visastemplet, samt et af departurestampet.
Alt scannet ned i creditstørrelse. Mange photo shops laver dette og laminerer.

Passet bliver gemt mellem mit tøj (vasketøjet)
Safen stoler jeg ikke på, og derinde lægger jeg kun nogle benzinkort og lign. som ikke har nogen værdi. ( håber så de langfingrede stiller sig tilfreds og ikke roder efter mere)

Endvidere har jeg Thai driverlicens, sååååå mon ikke de kan nøjes med det.

Bærer ALDRIG mit pas på mig.

sgu altid besværligt med de store pas vi har.

b_j3ns3n
ja lommerne er for små Pfft
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

problemet opstår jo når BIB gør dig til en kriminel, og det kan ske for alle
noget som feks. her.

http://www.pattay...1_52.shtml

det første de snupper er dit pas evt. også færdselsuheld hvor du SKAL ha skylden...kan blive så dyrt at du er nød til at forlade landet

så tak for den tankevækker

lung
Redigeret af d. 29/11-2009 12:27

JD
Ja, man skal passe på drengene i brunt og de meget brune drenge, især dem fra Nigeria!

Forstår ikke helt historien med Monsjø Cyril Bossis Bonye, politiet fandt da noget "counterfeit" - og da negere jo ikke rangerer særligt højt på den menneskelige skala, set med Thai-øjne altså, ja, så troede de vel at her var et sikkert bytte!Cool

TIT!

JD

kvindemin
Saendaeng skrev:

jeg gør det samme, osse med e-ticket og forsikring + hele molevitten ryger ind i en mail, hvis pc.en osse skulle blive stjålet

goldwing
kvindemin skrev:
Saendaeng skrev:

jeg gør det samme, osse med e-ticket og forsikring + hele molevitten ryger ind i en mail, hvis pc.en osse skulle blive stjålet

Nemlig en rigtig god ide......

Saendaeng
kvindemin skrev:
Saendaeng skrev:

Jeg har som dig kvindemin , scannet Kreditkort og forsikringskort alt hvad der skal bruge hvis du mister dine ejendele.
Også på en email server du altid kan gå på ved den nærmeste internet cafe.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
JD
Fremragende råd, især det sidste med at smide det ind på en e-mail.

Hvad med passet?

Er Stickman paranoid, eller ku' man opbevare det andetsteds, hvis man nu rigtig ryger i ballade?!

JD

kvindemin
om Stickman er paranoid, er sku svær at spå om , men jeg bliver sku selv mere og mere skeptisk om alt det lort der sker omkring os (mig) ingen tvivl om at finanskrisen bærer en stor del af skylden, NU er det os faranger der er målet, hvilket er en klar holdningsændring, og det starter helt oppe i systemet. alle de små tiltag, jeg har foretaget mig de senere år med hensyn til sikkerhed og beskyttelse af personlige ting, var aldeles uhørt for 10-15 år siden, hvor du uden problemer kunne lade en thaier passe på dine ting..

idag, hvis du ikke låser din hjelm fast til scooteren, er den væk 1 time efter..muligvis er scooteren osse væk!!

og MIB er lige så korrupte som deres 'kollegaer' i nigeria og sudan, såå stickmann er nok inde på noget af det rigtige

med hensyn til passet, lej en box på posthuset, lad en god ven passe på nøglen Cool

jeg har dog bare gemt mit i boligen

JD
Ja, der er ingen tvivl om at attituden er ændret, og det passer jo eliten og de rådne politikere fint at menigmand nu ser sig sur på farang.

Forholdsregler er nødvendige nu, som rigtigt nok ikke var så vigtige for bare få år siden.

Tror nu også jeg beholder passet i hjemmet, det eneste sted jeg laver ballade er nemlig her!Grin

JD

Anonym Bruger
Rolig nu, har nu aldrig været udefor at få Vores hjelme stjålet
ej heller de ting der i poser på scooterenSmile måske har jeg bare været heldig, har også kun været i Thailand 15 gange De sidste 2 år, men ok det kan da være at det ikke er nået til Hua-Hin endnuShock MVH NID

Anonym Bruger
ØHHH hvad Fan### sker der her, er sætte nissen kommet i spilCool mit forrige indlæg er da blevet til noget værre volapyk, plejer da at kunne stave nogenlundeSmile men I gode mennesker herinde, forstår vel hvad jeg mener????
MVH NID.

Anonym Bruger
Tror jeg stopper lige nu, det bliver SGU ved, men håber i får et billigt grin på en kedelig og grå søndagSmile
MVH NID.

Anonym Bruger
AngryMVH NID.

Locturian
Nid skrev:
Rolig nu, har nu aldrig været udefor at få Vores hjelme stjålet
ej heller de ting der i poser på scooterenSmile måske har jeg bare været heldig, har også kun været i Thailand 15 gange De sidste 2 år, men ok det kan da være at det ikke er nået til Hua-Hin endnuShock MVH NID

haha, nå - Det tror du? Smile Jeg har fået stjålet mine sidespejle på min knallert for et par år siden Wink Den med hjelmen - Well, hvis det er en slidt en til 100 baht så gider de nok ikke rende med den - Men der findes folk med lange fingre alle steder.

Den med passet fra Stickman var nu en god idé. For kommer man ud i ballade så er man på skideren uden sit pas. Jeg har godt nok mit liggende herhjemme, men vil da overveje at få det lagt et andet sted. Det er sikkert ikke fordi han er paranoid, men det er en klog forholdsregel at tage sig såfremt man er ex-pat herude. For turister er det nok ikke så relevant, men man hører ofte om folk der bor herude der kommer i problemer fra tid til anden - selvforskyldt eller ej. Jeg ville nok også hellere smutte til Danmark hvis jeg kom i alvorlige problemer - Hellere det end nogle år i thai monkey house Sad
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Spring til debat: