Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvad kan tolderne se i lufthavnen..
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2009 15:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg har en lille diskution igang med en ven, og vi er uenige om hvad de kan se på deres lille skærm når du ankommer til thailand, eller for den safgs skyld forlader thailand. Diskutionen opstod pga vi diskuterer om det er muligt for en person der er blevet smidt ud, fek som alle de englændere der konstant bliver taget for at sælge narko i pattaya eller dem dem der pga andre små forseelser, at de efter endt straf, og udvisning blot kan få et nyt pas og komme igen og dermed fortsætte hvor de slap, skulle de have fået en mild dom første gang? Jeg tror de kan se hvornår du sidst har været i thailand, men ikke alt, og hvis du feks har været vietnam, kan de vel ikke se det, da dette intet har at gøre med deres interne system.. Eller mon der er et samarbejde på tværs imellem landene som i eu.. Jeg ved ikke, det kan da godt vær jeg er paranoid, men jeg kan ikke lide tanken om at alt skal overvåges, og alle offentlige myndigheder kan følge med i min gøren og laden.. Lad mig høre jeres tanker.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2009 15:25
|
|
kennyhawk skrev: Jeg ved ikke, det kan da godt vær jeg er paranoid, men jeg kan ikke lide tanken om at alt skal overvåges, og alle offentlige myndigheder kan følge med i min gøren og laden.. Lad mig høre jeres tanker.. Jeg er ihvertilfald sikker på alle jer fpér er enig i det ikke er fedt dk følger med i jeres gøren og laden.. ![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 01/12-2009 16:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Alle dine visa , indrejse/udrejse ligger i deres computer ! Ved nyt pas ...... skal jeg ikke gøre mig klog på.. men mon ikke de kan søge på navn , fødselsdag osv. At visaerne ligger i deres computer var grunden til at mange blev knaldet med falske visa for ca. 10-15 år siden , benyttede selv en new zealænder i hua-hin , som havde de rette forbindelser til grænseovergangen i Sadao , passet blev sendt med posten (ems) til Sadao og var tilbage efter 5-6 dage med det nødvendige visa .. dette gjorde jeg i ca. 5 år uden problemer , visaet var ægte og lagt i deres computer , men var selvføgelig ikke opnået legalt da jeg ikke selv rejste ud og ind af thailand. Der var mange især i Pattaya der fik en tur i hotel gitterly , da deres visa var direkte falskt og ikke var i computeren ved udrejse af Thailand. Tror ikke den metode er så udbredt mere , men var ganske normal og næsten aller longstayer benyttede den , det var også billigere end selv at rejse frem og tilbage.
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 01/12-2009 17:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Jeg mener at have læst for et stykke tid siden , at de ikke kun tage fotografi , når vi ankommer , men samtidig har IRIS scanning( øjne) i deres kamera. Hvis det passer , kan det godt være svært at slippe igennem. I USA har mange lufthavne iris scanning som standard. Mvh Jens Ole |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2009 17:23
|
|
Jeg mener for at tage en brugbar iris scanning, skal du have dit hoved i de der hagebøjler helt tæt på for at få en præcis måling, så tror ikke det er noget der er aktuelt endu, men det kommer sikkert.. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 01/12-2009 17:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Der er ikke iris scanning i lufthavnen . Og det kan da heller ikke lade sig gøre med det logitech kamera de har. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/12-2009 23:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Saendaeng skrev: Det har du ret i, og i og med at det er en Digital camera, så kan computeren sammenligne "før" og "efter", billedet (ankomst- afgang billeder).Der er ikke iris scanning i lufthavnen . Og det kan da heller ikke lade sig gøre med det logitech kamera de har. . Redigeret af Lung Yao d. 01/12-2009 23:46 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/12-2009 23:51
|
|
KennyHawk, Nok skrev du "Tolderne", men du mener nok "Pas politiet"/ Immigration Police. Tolderne kontrolerer kun bagage og tasker, og ved evt. begrundet mistanke: kropsvisitation. . Redigeret af Lung Yao d. 01/12-2009 23:52 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 02/12-2009 00:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
nok skrev du Pas politiet"/ Immigration Police,men mente du ikke immigration/politi eller hvad, jeg er bange for jeg bliver lidt forvirret nu,kan du uddybe hvad du egentligt mener, er det politi eller police, og hvis det er police, hvor i verden befinder vi så os ![]() |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 02/12-2009 08:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
????????? hvad ser det danske politi i paskontrollen når de scanner passet, i lufthavnen. gerne detaljer der er vel nogen som kender til det ???????? mvh |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/12-2009 08:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Lung Yao skrev: ...det er en Digital camera, så kan computeren sammenligne "før" og "efter", billedet (ankomst- afgang billeder). . Og hvad præcist bruger de 'før og efter' billeder til??? Har du et link hvor man kan læse mere, eller kan du på anden vis bekræfte den viden du har??? |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2009 10:35
|
|
En temmelig kendt person i Pattaya, blev for cirka 6 år siden grebet i en mindre forbrydelse, der gav en mindre bøde på 20.000 Bath, samt udvisning af Thailand i 5 år (også kaldet det grimme stempel i passet). Manden vidste at et bidrag til politiets "kagekasse" på 20.000 Bath ville betyde at han undgik det "grimme stempel". Han var imidlertid sær, og ville ikke betale til politiets "kagekasse". Hjemkommet til København, vaskede han lige sine cowboybukser med passet, gik op og fik et nyt pas, og fly tilbage til Bangkok. Da han kom til, dengang Don Muang, sagde immigrationen, at han jo var uønsket i Thailand i 5 år, men han benægtede at være samme person. Han blev sat i lufthavnens arrest, indtil næste fly til København, og naturligvis måtte han selv betale alle omkostninger. En anden god ven jeg har fra soi 7 i Jomtien, havde et overstay på mere end 2 år, ganske ufrivilligt, han kunne ikke få et nyt dansk pas. Da han endelig var nødt til at tage tilbage til Danmark, betalte han for overstay, samt 20.000 Bath til "kagekassen" for at undgå "det grimme stempel". Han blev kørt til Don Muang, lodset udenom paskontrollen, og landede i København uden udvisning fra Thailand. ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2009 10:46
|
|
kvindemin skrev: nok skrev du Pas politiet"/ Immigration Police,men mente du ikke immigration/politi eller hvad, jeg er bange for jeg bliver lidt forvirret nu,kan du uddybe hvad du egentligt mener, er det politi eller police, og hvis det er police, hvor i verden befinder vi så os ![]() Immigration police = THAILAND. Immigration/politi = DK = hedder: Fremmed Politi. (folke mund: Pas politiet). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2009 10:53
|
|
Payanak skrev: NEJ, desvære da det er "internt" procedure som ikke er tilgengæligt for almen publikum. Lung Yao skrev: ...det er en Digital camera, så kan computeren sammenligne "før" og "efter", billedet (ankomst- afgang billeder). . Og hvad præcist bruger de 'før og efter' billeder til??? Har du et link hvor man kan læse mere, eller kan du på anden vis bekræfte den viden du har??? << Og hvad præcist bruger de 'før og efter' billeder til >> DET, som jeg skrev, til at sammenligne vedkommendes ID, da det er stadigt tilfælde af pas falskneriet i Thailand. Samme spørgsmål kunne du havde stillet med hensyn til "Iris scanning". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 02/12-2009 12:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Jeg undrer mig som waree over, hvorfor det danske politi skanner passet ved udrejse, men ikke når man kommer tilbage til DK. Er der nogen som kan give en kvalificeret forklaring på, hvad de kan opnå ved kun at gøre det ved udrejse? Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2009 13:47
|
|
jc skrev: Fordi, de skal lige undersøge om fx. "DU"Jeg undrer mig som waree over, hvorfor det danske politi skanner passet ved udrejse, men ikke når man kommer tilbage til DK. Er der nogen som kan give en kvalificeret forklaring på, hvad de kan opnå ved kun at gøre det ved udrejse? er efterlyst af diverse myndigheder inden du rejser ud af landet, imens når du er indkommet i Riget kan de (måske) altid finde dig .
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 02/12-2009 19:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Payanak skrev: Lung Yao skrev: ...det er en Digital camera, så kan computeren sammenligne "før" og "efter", billedet (ankomst- afgang billeder). . Og hvad præcist bruger de 'før og efter' billeder til??? Har du et link hvor man kan læse mere, eller kan du på anden vis bekræfte den viden du har??? de holder øje med hvor meget du har taget på imens du har været der! ![]() Hvis du ikke er blevet federe at se på så har du ikke brugt penge nok!!!! |
|
|
|
| Reta |
Lagt på d. 02/12-2009 21:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Jeg er kun blevet scannet ved indrejse til Danmark. Gæt på hvorfor de gør det: indgang imellem fanger de en der tilfældigvis er blevet scannet både ved ud rejsen og ved hjem ankomst og som i følge dansk lov ikke måde være ude af EU mere end 6 måneder om året. F.eks. efterlønsmodtagere.
Redigeret af Reta d. 02/12-2009 21:21 |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 02/12-2009 22:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg er aldrig blevet scannet ved indrejse i DK. Men er ved udrejse blevet scannet.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2009 23:34
|
|
Reta skrev: NOK, fordi du også lignede sådan "efterlønsmodtager". Jeg er kun blevet scannet ved indrejse til Danmark. Gæt på hvorfor de gør det: indgang imellem fanger de en der tilfældigvis er blevet scannet både ved ud rejsen og ved hjem ankomst og som i følge dansk lov ikke måde være ude af EU mere end 6 måneder om året. F.eks. efterlønsmodtagere. De sidste mange år ved hjemkomsten til DK, har de kun kigget på mit pas uden at åbne det og gav mig den tilbage med en:"God dag Hr." Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.