Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
phuket 2010
|
|
| oks |
Lagt på d. 28/12-2009 01:18
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Jeg planlægger at rejse til phuket næste år. Er der nogen der kender nogen i det område man med fordel evt kunne kontakte? Er der nogle der har nogle gode råd/forslag til hvad man kan se/gøre? og nogle råd til hvad man ikke skal gøre skal rejse alene. Vil gerne opleve nogle ting, men mest bare nyde ferien og måske hvis man er heldig møde en sød pige ![]() Håber på seriøse svar. |
|
|
|
| MadsEJ |
Lagt på d. 28/12-2009 02:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
Hey.. Hvor længe skal du være afsted, og hvornår vil du rejse ? Og hvad er dit budget ? Så er det lidt lettere for folk at hjælpe
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
|
| oks |
Lagt på d. 28/12-2009 02:20
|
|
Hej ![]() Jeg tager afsted i januar i to uger, så det er ikke vildt lang tid. Jeg har ikke det vilde budget, faktisk er det lidt spontant pga det dårlige danske vejr, så jeg har ikke sparet så meget op til rejsen. Hvad med vacciner, kræves der noget specielt i det område? |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 28/12-2009 07:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Vedr. vaccine: Du bør spørge din egen læge. Se også her: http://www.rejsed...rip/1.html Redigeret af hfb d. 28/12-2009 07:12 |
|
|
|
| Lundberg |
Lagt på d. 28/12-2009 08:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hejsa Jeg skal selv bo hos wildkingdomtours fra d. 17/1-1/2-2010 Det er Per Butler der har dette firma og han er super god til at arrangere ture...jeg har selv brugt ham gennem 4-5 år http://www.wildki...tours.com/ Han har dansk telefonnummer du kan ringe til ...jeg har været 100% tilfreds med ham. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/12-2009 11:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
spar dine penge til du lander.. er temlig sikker på din læge mener vacination er unødvendig. ![]() Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 28/12-2009 15:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Halløj Vil anbefale dig Hepatittis c, mener jeg den hedder. Der er nogle der mener det er unødvendig. Men jeg blev vaccineret for at være sikker, man kan blandt andet blivet smittet af rå salat, det får man jo rimelig tit når man er ude at spise. fik en ekstra dosis da jeg kom hjem, så gælder den i 10 år. hilsen Lars |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/12-2009 15:29
|
|
ja det rigtigt, men så må det være a og b.. vis du ikke er blevet vacineret mod dem allerede. det bliver man rådet om ligegyldigt hvor i verden du skal hen.. selv vis man skal helt til jylland
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| oks |
Lagt på d. 28/12-2009 15:35
|
|
Tak for svarene. Jeg er nu blevet rådet til at rejse til nord-thailand chiangmai i stedet, for det skulle være væsentligt billigere -30%. Det er klart et godt argument Så nu ser mine rejseplaner åbenbart lidt anderledes ud. Kan man rejse direkte til chiangmai fra DK og hvad er så den billigste måde at komme derop på? |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/12-2009 15:40
|
|
ja man kan godt flyve direkte til chiang mai. pris det aner jeg ikke, men det kan du jo nemt finde på nettet, udfra rejse dato og hjemkomst. ellers er det billigst at tage toget fra bangkok, og det er noget af en oplevelse. men nord og syd er to forskellige ting, og så vidt jeg ved kan der være malaria i nord. også er vi tilbage ved vacination og piller.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/12-2009 18:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
ja man kan godt flyve direkte til chiang mai. Fra Danmark?????? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/12-2009 18:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
oks skrev: Tak for svarene. Jeg er nu blevet rådet til at rejse til nord-thailand chiangmai i stedet, for det skulle være væsentligt billigere -30%. Det er klart et godt argument Så nu ser mine rejseplaner åbenbart lidt anderledes ud. Kan man rejse direkte til chiangmai fra DK og hvad er så den billigste måde at komme derop på?Du skulle hellere spørge dig selv, hvilke ting ønsker jeg at opleve på min tur frem for hvor kan du spare procenter. Hvis du er til strand, palmer, øer, sejlads, koraller, dykning etc. er det jo ligesom lidt dumt at tage nordpå til bjergregionerne. Hvis man holder sig væk fra de mest indlysende turistmekkaer i sydthailand, er det generelle prisniveau i dette område ikke meget anderledes fra fx. Chiang Mai. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/12-2009 18:24
|
|
Payanak skrev: ja man kan godt flyve direkte til chiang mai. Fra Danmark?????? sorry.. man skal selvfølgelig skifte
|
|
|
|
| oks |
Lagt på d. 29/12-2009 00:20
|
|
rinpoche skrev: Du skulle hellere spørge dig selv, hvilke ting ønsker jeg at opleve på min tur frem for hvor kan du spare procenter. Du har helt ret Jeg er ikke så skarp i thailands geografi, vidste faktisk ikke at chiangmai ikke ligger ud til kysten hehe skal vidst ha' skolepengene tilbage ups....nå men så kigger jeg lidt længere sydpå i thailand...endnu engang tak for svarerne. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 29/12-2009 00:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
oks skrev: rinpoche skrev: Du skulle hellere spørge dig selv, hvilke ting ønsker jeg at opleve på min tur frem for hvor kan du spare procenter. Du har helt ret Jeg er ikke så skarp i thailands geografi, vidste faktisk ikke at chiangmai ikke ligger ud til kysten hehe skal vidst ha' skolepengene tilbage ups....nå men så kigger jeg lidt længere sydpå i thailand...endnu engang tak for svarerne. Hjæælp.. ![]() http://www.lonely...m/thailand Redigeret af sabai sabai d. 29/12-2009 00:41 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 29/12-2009 10:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Lægen skal nok sige malaria, men det skal han, fordi det står i en bog. Dertil kommer, at det er dyrt og kan have bivirkninger. Jeg anbefaler og bruger selv: Difteri og Hepatitis A (sidstnævnte har en, der virker i 5 måneder, og en, der virker i 20 år). Desuden bør ens Stivkrampe være opdateret (den holder 10 år). |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/12-2009 10:11
|
|
hepatitis a og b.. de er vist lige nemme at få så man kan lige så godt blive vacineret mod begge. det er vist kun c man ikke kan blive vacineret mod, men den smittes ved sex lege, så det var vel den vigtigeste når man skal til thailand.
|
|
|
|
| Jao chai |
Lagt på d. 29/12-2009 12:40
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Hep. A kommer igennem Sexuelle overførte sygdomme + igennem blod. Mens Hep. B kommer igennem dårligt mad og drikke. og begge dem vil jeg anbefale når man tager derned vil sige de cirka 500 kr det koster samlet er det værd frem for at komme hjem med ødelagt lever eller lignende ![]() Skal du fra BKK til Chiang Mai så prøv www.airasia.com gode og billige flyrejser dernede ![]() Sidst men ikke mindst skal du på oplevelses ferie så tag Chiangmai der syntes jeg der var klart mest at se og opleve Skal du på afslapningsferie så tag Phuket har boet derpå i et halvt år sidste år og det var også mega fedt og afslappende ![]() god tur og godt nytår i hvert fald ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 29/12-2009 13:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hep. A kommer igennem Sexuelle overførte sygdomme + igennem blod. Mens Hep. B kommer igennem dårligt mad og drikke. Det er lige omvendt ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/12-2009 15:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
oks skrev: rinpoche skrev: Du skulle hellere spørge dig selv, hvilke ting ønsker jeg at opleve på min tur frem for hvor kan du spare procenter. Du har helt ret Jeg er ikke så skarp i thailands geografi, vidste faktisk ikke at chiangmai ikke ligger ud til kysten hehe skal vidst ha' skolepengene tilbage .Jeg tror ikke at Chiang Mai`s geografiske placering indgår i pensum i den danske geografiundervisning ![]() Det ville jeg da heller ikke ane, hvis jeg ikke havde været der. mvh |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

skal rejse alene. Vil gerne opleve nogle ting, men mest bare nyde ferien og måske hvis man er heldig møde en sød pige