Se indlæg
 Udskriv debat
Første gang
LeneD
Vi er en familie, som skal til Thailand til sommer for første gang, vi skal afsted i juli. Vi er to voksne og tre børn de to ældste er 16 og den yngste 7 år. Vi har brug for nogle gode fif til rejsen derover (gerne hvordan det gøres billigst), og gode steder at bo, både stille og rolige steder men også byer, hvor der er lidt gang i den. Bare ikke for turisted.

Vi har overvejet at starte med et par dage i Bangkok, nogle der har ideer til gode og billige hoteller??
Redigeret af LeneD d. 30/12-2009 18:35

rinpoche
Afhængig af dine preferencer mht lokalitet og pris, så kunne K.T Guest House måske være interessant.
De har priser som man ikke sådan lige finder i bkk.

http://www.ktgues...

BJ
Ikke for at være lyseslukker, men i har valgt en rejse tid midt, i Regntiden=(rainyTime) der er ikke så mange serværdigheder der er åben på det tidspunkt, og da tænker jeg på Bananbåde-speedbåde med faldskærm og div bådruter mellem øerne osv.
men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor i Thailand i skal hen.
Men hovedsaglig er højsessonen fra okt til maj.
Men aligevel må i have en rigtig go tur alle sammenWink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

rinpoche
Nu er vores preferencer jo heldigvis forskellige.
Udover at du selvfølgelig har ret angående regntiden, så er der faktisk nogle af os der værdsætter denne årstid.

Færre besøgende, bedre priser, frisk luft og lejlighedsvise kraftige regnskyl. Dagsregn ser man sjældent, og det er jo ikke ligefrem fordi det er koldt i denne periode Smile

Der er tilmed regionale forskelle, og på øerne østpå Koh Samui, Koh Phangan og Koh Tao er det ikke regntid i juli.
Den starter normalt først i september.

Efter min beskedne mening er regntiden den absolut bedste periode at besøge at besøge Thailand i.
Sådan er vi heldigvis så forskellige Smile

b_j3ns3n
jeg rejser gerne hele året.. regn eller ej, har jeg ferie så er det bare afsted til thailand.
igen vil jeg henvise til koh chang, og koh samet.. udemærket første gang´s tur og ikke så langt væk fra bangkok, som f.eks samui, phi phi eller puket. Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Big-Viking
Jeg er også vild med regntiden... Mærkeligt idet jeg hader regn herhjemme...
Lige en lille ting.. Er der nogen der ved om man må ryge til Helsinki lufthavn og hvor lang tid det tager at flyve fra Helsinki yil Bangkok.?? Lige et lille sidespring... Undskyld til trådholder..

b_j3ns3n
min første tur til thailand foregik i rengtiden.. og jeg har været tilbage mange mange gange efter..
let it rain, ho cares Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Big-Viking
Jeg er også vild med regntiden... Mærkeligt idet jeg hader regn herhjemme...
Lige en lille ting.. Er der nogen der ved om man må ryge til Helsinki lufthavn og hvor lang tid det tager at flyve fra Helsinki yil Bangkok.?? Lige et lille sidespring... Undskyld til trådholder..

Big-Viking
UPS!!!!! samme 2 gange...Er ikke fuld...Grin

rinpoche
b_j3ns3n skrev:
min første tur til thailand foregik i rengtiden.. og jeg har været tilbage mange mange gange efter..
let it rain, ho cares Grin

Det er muligt, at "ho cares" mere end andre professioner ud fra betragtningen, at når det regner på præsten, drypper det på degnen Pfft

Big Viking, du kunne bare have slettet din dobbeltpost ved at klikke på rediger og dernæst vælge slet.

mvh
Redigeret af rinpoche d. 30/12-2009 20:11

b_j3ns3n
hehe hvad mener du dog med det Grin

rinpoche
Det tror jeg nu at du udmærket ved Smile

Tilbage til tråden, lidt synd at den nye bruger LeneD således skal blive blive ledt af sporet.
(Jeg har været ligeså meget skyld heri) Sorry.....

rinpoche
LeneD.

Dine spørgsmål er så generelle, at det er meget svært at komme med input.
Prøv at sig lidt omkring hvad i ønsker af jeres ferie, dette gør det langt nemmere at komme med tilbagemeldinger og anbefalinger.
Dette forum har en stor vidensbank qva medlemmerne.
Hvis du sætter ord på jeres forventninger, er der medlemmer der kan hjælpe jer videre.

mvh
rinpoche

Bjarne 63
Gode råd er sommer tide guld værd..

Hvis jeg skulle til Thailand for førsre gang. ville jeg gå ombord i rejseselvskaberne kataloger om thailand og købe en rejse hos et af dem de har noget til en hver tegnedreng..
Min erfaring er man god til Engelsk er man godt rustet i Thailand

Bjarne som elsker sin kone i Thailand

per p
Regntiden er ikke den værste tid at rejse til Thailand i priserne er lave, og det regner ikke hele dagen men kraftig regn i 1 1/2 time er ikke umuligt at opleve men gå ind og spik lidt til regnen er over jeg rejser altid i regntiden og har ikke været generet af regnen Grin

Anonym Bruger
Det er min erfaring at holde sig fra østsiden af Thailand i regnsæsonen, det regner mindre sydvest på, dvs sige Hua-hin og nedefter, Hua-hin er det sted i Thailand det regner mindst, hvis man skal tro statistikerne, jeg vil til dels give Dem ret,men tag I bare afsted, regn eller ej, men husk det er dejlig varmtSmile
MVH NID.

Frank
Ja det er da ikke meget som er så dejligt som at sidde på en overdækket terasse i Thailand, mens regnen vælter ned. Gerne i selskab med rigeligt af koldt øl.

Så jeg håber at normalt halvtørre april viser sig fra sin våde side, når jeg skal indvie kolonihaven.Smile

hanspeter
Nid skrev:
Det er min erfaring at holde sig fra østsiden af Thailand i regnsæsonen, det regner mindre sydvest på, dvs sige Hua-hin og nedefter, Hua-hin er det sted i Thailand det regner mindst, hvis man skal tro statistikerne, jeg vil til dels give Dem ret,men tag I bare afsted, regn eller ej, men husk det er dejlig varmtSmile
MVH NID.

Ja det er pudsigt som man oplever tingene forskelligt.
Jeg har været i Hua-hin i regntiden og det pissede ned i flere dage med hurricanes osv.
Vi flygtede nærmest afsted, først til BKK hvor vejret var meget bedre, så afsted til Koh Samet, derefter Koh Chang og solen skinnede fra en skyfri himmel, dog med regn med om natten og dertil hørende mudder på vejene dagen efter. Men det kan da godt være, at det også havde været det samme i Hua-hin,hvis vi var blevet dér.Cool

Anonym Bruger
Ja det kan du have ret iCool men jeg taler om sidste år, hvor jeg var der både i april og juni og august, lidt regn men ikke noget at skrive hjem om, var på Kho Chang for 3år siden i en sommerferie, regn og blæst hverdag, men sådan kan man være uheldig, men stadig LOS er et dejligt sted, uanset vejr og vindCool
MVH NID.

thamarai
Nid skrev:
Ja det kan du have ret iCool men jeg taler om sidste år, hvor jeg var der både i april og juni og august, lidt regn men ikke noget at skrive hjem om, var på Kho Chang for 3år siden i en sommerferie, regn og blæst hverdag, men sådan kan man være uheldig, men stadig LOS er et dejligt sted, uanset vejr og vindCool
MVH NID.

Koh Chang er potentiel "farlig" for meget regn i regntiden...
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Spring til debat: