Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
Vin til Thaimad
Thai72
Hej :-)
Er der nogle der drikker vin til thaimad.
Hvilken vin drikker I og hvor kan den evt. købes.

Hilsener
Thai72

Big-Viking
Ja, kan godt finde på det... En Mouton Cadet (hvid) er er ok vin og kan købes i Foodland, sikkert også andre steder.. I DK kan den købes overalt og koster ca. 90kr. I Thailand gav jeg 1300 Bath mener jeg det var..
Redigeret af Big-Viking d. 06/01-2010 22:17

blume
Vin til thai mad, det er vist kun falang der tænker på denne måde eller Macdonald tænkningShock , vand eller øl må Jeg bede foreslå, det er jo snart Solkysten ! Sad
Med et stort venlig velbekomen fra solkysten på FynGrin
blume

Big-Viking
ดี ไวน์ ขาว สำหรับ อาหาร ไทย .. ดี เสมอ.....Smile
Redigeret af Big-Viking d. 06/01-2010 22:50

blume
Ha ha Big-Viking
Ja Jeg ved godt der mangler et m i velbekommen, der fik du mig?Grin
Med stort venlig hilsen fra Odense langt fra København og Sokysten.
blume
Ps. Jeg forstod ikke et klap af det du skrev.
Redigeret af blume d. 06/01-2010 22:55

Big-Viking
Fra Odense til Odense så er m´et med..Grin

Thai72
Hej Blume
- Der er også den mulighed at nogle ikke kan lide øl..!
Men jeg er med på, at øl foretrækkes af de fleste.

Hils på fyn :-)

Vh
Thai72

Big-Viking
Thai72, drik du roligt vin til din thaimad...

blume
Big-Viking
Undskyld Jeg er så fattesvagAngry
Venlig hilsen fra Fyn
blume

Fido
blume skrev:
Vin til thai mad, det er vist kun falang der tænker på denne måde eller Macdonald tænkningShock , vand eller øl må Jeg bede foreslå, det er jo snart Solkysten ! Sad
Med et stort venlig velbekomen fra solkysten på FynGrin
blume

Blume, der produceres også vin i Thailand .... den må så ikke drikkes der af hensyn til dine følelser, eller hva' ?

Smager forøvrigt af h... til, men det er jo en helt anden historie Wink
One man's ceiling is another man's floor

hanspeter
Foretrækker helt klart øl til thaimad, og tror aldrig jeg ville købe vin i Thailand. Har til gengæld været sammen med venner som ville have vin til thaimad i Danmark, og har derfor fået hvidvin, som til min overraskelse passede ganske godt til maden. Kan desværre ikke huske navn på vinen og druen, men de var ikke i den billige ende.

sabai sabai
Risvin selvføgelig !

Ingredienser:
3 kg. løse ris
6 kg. persemelis
10 appelsiner
2 kg. rosiner
1 pakke bagegær eller 1 pakke hvidvinsgær samt gærnæringssalt
Ca. Tidsforbrug:
Antal personer / stk.: 25 L
Indsendt af: Augustenborgs

Drinks & drikke
Gem som favorit

Send til en ven

Udskriv opskrift

Vurder opskrift: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Fremgangsmåde:
1: Frugter og ris skoldes med kogende vand. Appelsinerne vaskes grundigt, og skæres i små stykker (med skralden på). 4 kg. sukker opløses i 10 liter vand. Det hele fyldes på en vinballon, og der fyldes vand på op til 20 liter.

2: Efter ca. 4 dages gæring opløses de sidste 2 kg. sukker i ca. 3 liter vand og fyldes på vinballonen ( som evt. efterfyldes til der er i alt 25 liter ).

3: Efter ca. 4 uger omstikkes vinen og frugterne sies fra. Sørg for at vinen iltes godt. Vinen stilles nu til eftergæring og gærer helt ud.

4: Vinen omstilles på ny og der tilsættes 50 gram citronsyre og vinen stilles til klaring ca. 1 måned, hvorefter den på ny omstikkes. Husk at ryste kulsyren ud af vinen når den omstikkes.

5: Vinen står ny yderlig ca. 1 måned på ballonen og modner, hvorefter den kan hældes på flasker.

eller denne

2007 Alamos Torrontés La Salta Catena

http://www.philip...u=27841100

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Thai72
Hej Big-Viking
Jeg følger dit gode råd :-)

Big-Viking
Ja, jeg er jo ikke indfødt Fynbo..Så...Grin

Angående vin. Så nyder mangen en Thai det, hvis det bliver købt for de fleste har ikke råd til andet end at medbringe deres billige whiskey.. Vin er altid godt, lige meget hvad man spiser, skal bare vælge den rigtige...

blume
Fido
Netop derfor, og ukristelig dyrt på spisestederne- Men til thaimad, kan forstå hvis det er til bøf eller flæskestegShock
Venlig følelsesmæssig hilsen fra Fyn
blumeCool

Big-Viking
Jamen luxusvarer er da generelt dyre i Thailand. Og vin høre vel under den kategori mi Thailand.

sabai sabai
Big-Viking skrev:
ดี ไวน์ ขาว สำหรับ อาหาร ไทย .. ดี เสมอ.....Smile

อาหาร ไทย กับ ไวน์ ขาว ที่ ดี และ เบียร์ ดี เสมอ Pfft
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Big-Viking
ใช่ ฉัน ไม่ สามารถ พิมพ์ ไทย คุณ.? แต่ ฉัน สามารถ พูด ได้ .. แต่ ไวน์ อาหาร ไทย ดี..Shock

sabai sabai
2007 Alamos Torrontés La Salta Catena
6 stjerner i Jyllands Posten
49,95
pr. fl. v/12 flasker
Catena er Argentinas uomtvisteligt bedste vinproducent, uanset om det gælder enkeltmarksvine i verdensklasse eller pragtfulde dagligvine til priser der forbløffer. Torrontes kan betegnes som den argentinske nationaldrue inden for hvidvin. Argentina er det eneste land i verden, hvor Torrontes dyrkes, og har indtil for få år siden ikke påkaldt sig den store interesse uden for Argentina, da det førhen ikke var en drue der blev investeret de store kræfter i. Under optimale betingelser er Torrontes en utrolig spændende og unik drue. Torrontes har alle de herlige florale kvaliteter som også Viognier har, men i Torrontes vine forekommer ikke den tunghed, som kan forekomme i Viognier vine. Alamos Torrontes besidder en kraftig, let parfumeret aroma af citrus, fersken, jasminblomst og krydderi. En frisk og balanceret hvidvin med en sprød, let syrlig finish. Alamos Torrontes er med sin friske syre og et let eksotisk krydderi som skabt til thai-mad eller anden krydret mad

blume
Ja ja så er Kloge Ågerne samletShock
Ja det er luksus med vin, men ikke til thaimadShock
Venlig ikke forstå thai hilsen fra Oense tæt på et eller andet.Cool
blume
Redigeret af blume d. 06/01-2010 23:17

Spring til debat: