Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Og så til syn med bil og mc
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 15/01-2010 03:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
En lille hver dags oplevelse fra livet her i Th. Jeg har tidliger fået lavet det sådan at min bil og (alle) vores Mc skal synes i december så slipper vi for at huske hvornår og rende efter bøger og papir hver månede. Vi har en bil og 6 stk mc, alle behørigt synet og forsikret, bil og hd med fuld kasko. Nå men efter besøg i dk og højsæson her kom vi endelig i går afsted til synshallen. Jeg kørte bilen og konen hendes honda airblade (2 år gammel), vi små snakkede lidt han bladerede i bøger og kløede sig i håret, så rejste han sig og gik ud og startede bilen og kørte den på rullefeldt/bremse test derefter rundt og chekke lys horn osv, jeg har Aldrig set eller hørt at de faktisk bruger deres udstyr i synshallen, de har det hele men bruger det aldrig, fuck tænker jeg - jeg er jo farang så det her bliver en lang og DYR dag. Han kommer smilende ind på kontoret igen og begynder at skrive kviteringer ud mens han siger `ja det gik jo fint` 2 minutter senere betalet jeg 8000 thb for alle mine køretøjer og får som alle år at vide at jeg kan hente mine bøger om et par dage. Men men skal du ikke se min HD og min VFR hvad med de andre mc spørger jeg, nej nej det er ok jeg kender jo dig sigen han og jeg har givet dig 2 år på bilen siger han også. HOLD DA HELT FEST HVOR JEG ELSKER THAILAND Mr Tirak i los Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 15/01-2010 05:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja man kan jo være heldig engang imellem. Jeg tror også man selv bestemmer hvordam man vil behandles der ude, er man selv flink og sød ja så er de det også over for en selv, mange gange da. Hygge
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2010 08:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg har aldrig oplevet hverken syn eller rullefelt, ej heller hørt om det. mon ikke indlægget er for at udstille sig lidt, det er meget brugt af flere her i dette forum lung Redigeret af d. 15/01-2010 08:40 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2010 08:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Har du penge, så kan du få. 8000 baht for fysisk at undersøge een bil, så er det da også betalt. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 15/01-2010 08:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Er der synspligt på biler i Thailand? ![]() |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 15/01-2010 11:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
lung skrev: jeg har aldrig oplevet hverken syn eller rullefelt, ej heller hørt om det. mon ikke indlægget er for at udstille sig lidt, det er meget brugt af flere her i dette forum lung Lung---> Så er Du gået glip af noget!!!! At man så stort set kun i grove træk checker om køretøjet er funktionelt og sikkert for anden færdsel, men kontrollen findes og er næsten på samme høje niveau som i USA!!!! (at chassiet er ved at knække sammen pga rust, betyder næsten intet) ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af FCKdk d. 15/01-2010 11:31 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 15/01-2010 12:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
rinpoche skrev: Har du penge, så kan du få. 8000 baht for fysisk at undersøge een bil, så er det da også betalt. Han skrev faktisk for "en bil og 6 stk mc". |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 15/01-2010 12:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Jeg laeser det som om at det kun var bilen der blev tjekket. ps. hva' bruger man 6 mc'er til ? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2010 12:52
|
|
thamarai skrev: rinpoche skrev: Har du penge, så kan du få. 8000 baht for fysisk at undersøge een bil, så er det da også betalt. Han skrev faktisk for "en bil og 6 stk mc". Og som han også skrev, så var det kun bilen der blev undersøgt, no? |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 15/01-2010 12:52
|
|
Dream skrev: Jeg laeser det som om at det kun var bilen der blev tjekket. ps. hva' bruger man 6 mc'er til ? I har ret - jeg læste forkert... så er 8000 da dyrt? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2010 12:55
|
|
Dream skrev: Jeg laeser det som om at det kun var bilen der blev tjekket. ps. hva' bruger man 6 mc'er til ? Øhh, udlejning? ![]() |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 15/01-2010 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Rinpoche. Du er skarp !............ ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/01-2010 14:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hmmm ja det kan måske være pga erhverv at der skal synes. ellers syner man ved ejerskifte. Har aldrig hørt om MC der skal til syn. mener jeg gav knap 2000,- thb for syn af Mitzu Strada. |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 15/01-2010 18:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Motorcykler som er fyldt 5 år, skal synes hvert år efterfølgende. Helge |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 15/01-2010 19:37
|
|
helgegedser skrev: Motorcykler som er fyldt 5 år, skal synes hvert år efterfølgende. Helge Saa er de ogsaa snart gamle... |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 16/01-2010 05:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
lung skrev: jeg har aldrig oplevet hverken syn eller rullefelt, ej heller hørt om det. mon ikke indlægget er for at udstille sig lidt, det er meget brugt af flere her i dette forum lung Hej Lung. Du må meget undskylde at jeg kom til at fortælle om mit liv i Th, at du ikke har hørt om syn og rullefeldt fortæller mig en del om hvor meget du så ved om livet her. At du opfattet mit indlæg som blær er da helt op til dig, janteloven længe leve. Har du penge, så kan du få. 8000 baht for fysisk at undersøge een bil, så er det da også betalt. Rinpoche: Du plejer at være ret skarp, hvis du læser mit indlæg står der: 2 minutter senere betalet jeg 8000 thb for alle mine køretøjer og får som alle år at vide at jeg kan hente mine bøger om et par dage. [i]Jeg laeser det som om at det kun var bilen der blev tjekket. ps. hva' bruger man 6 mc'er til ? [/i] Dream: ja det var jo netop det historien gik ud på, der er synspligt for alle køretøjer over 5 år. Normalt laver de kun det der triks med tape over stelnummer for at tjekke at det er samme køretøj. De 8000 thb dækker lovpligtig ansvars forsikring og det der modsvarre vægtafgift. 2 år for bilen og 1 år for 6 mc Som jeg også skrev er alle vores køretøjer synet og lovpligtigt forsikret, jeg forsøger faktisk at overholde lovene her for ikke at komme i problemer, hvis uheldet er ude. Nu var det jo ikke min livs historie jeg skrev om og hvad jeg bruger vores køretøjer var ikke en del af historien, hvis man tager i betragtning hvor stor vores husholdning er og hvor gamle vores køretøjer er tror jeg ikke nogle ville syntes at det er særligt imponerende. I har ret - jeg læste forkert... så er 8000 da dyrt? Thamarai: læs dog indlægget jeg skriver jo som ovenstående, synet og godkendt samt lovpligtig forsikring og vægtafgift for alle køretøjer. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 16/01-2010 06:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Du har helt ret JANTELOVEN LEVER RIGTIG GODT Held og lykke med dine butikker
|
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 16/01-2010 09:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
mr. tirak Jeg syntes det var en rigtig god tråd du satte i gang der, med oplysninger jeg ikke vidste noget om. - Fortsæt endelig med det! |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/01-2010 09:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
at du ikke har hørt om syn og rullefeldt fortæller mig en del om hvor meget du så ved om livet her. du sendte det godt nok til Lung, men jeg er så efter en del år i Th ligeså uvidende, selvom jeg har haft bil og mc,er. Normalt laver de kun det der triks med tape over stelnummer for at tjekke at det er samme køretøj. trick eller ej, men det er vel fordi man ikke behøver køre til transport kontoret og syne hvert år. De 8000 thb dækker lovpligtig ansvars forsikring og det der modsvarre vægtafgift. 2 år for bilen og 1 år for 6 mc Ja se det var jo en hel anden forklaring og der er ikke synet, men bare betalt de årlige gebyr. så er det jo billligt hvis du har betalt 2 år for bilen.. Hvad gør du så om et år når du skal have nye klistermærker til bilen ? |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 16/01-2010 09:47
|
|
mr tirak skrev: lung skrev: jeg har aldrig oplevet hverken syn eller rullefelt, ej heller hørt om det. mon ikke indlægget er for at udstille sig lidt, det er meget brugt af flere her i dette forum lung Hej Lung. Du må meget undskylde at jeg kom til at fortælle om mit liv i Th, at du ikke har hørt om syn og rullefeldt fortæller mig en del om hvor meget du så ved om livet her. At du opfattet mit indlæg som blær er da helt op til dig, janteloven længe leve. Har du penge, så kan du få. 8000 baht for fysisk at undersøge een bil, så er det da også betalt. Rinpoche: Du plejer at være ret skarp, hvis du læser mit indlæg står der: 2 minutter senere betalet jeg 8000 thb for alle mine køretøjer og får som alle år at vide at jeg kan hente mine bøger om et par dage. [i]Jeg laeser det som om at det kun var bilen der blev tjekket. ps. hva' bruger man 6 mc'er til ? [/i] Dream: ja det var jo netop det historien gik ud på, der er synspligt for alle køretøjer over 5 år. Normalt laver de kun det der triks med tape over stelnummer for at tjekke at det er samme køretøj. De 8000 thb dækker lovpligtig ansvars forsikring og det der modsvarre vægtafgift. 2 år for bilen og 1 år for 6 mc Som jeg også skrev er alle vores køretøjer synet og lovpligtigt forsikret, jeg forsøger faktisk at overholde lovene her for ikke at komme i problemer, hvis uheldet er ude. Nu var det jo ikke min livs historie jeg skrev om og hvad jeg bruger vores køretøjer var ikke en del af historien, hvis man tager i betragtning hvor stor vores husholdning er og hvor gamle vores køretøjer er tror jeg ikke nogle ville syntes at det er særligt imponerende. I har ret - jeg læste forkert... så er 8000 da dyrt? Thamarai: læs dog indlægget jeg skriver jo som ovenstående, synet og godkendt samt lovpligtig forsikring og vægtafgift for alle køretøjer. Mr Tirak Ja, jeg kan se se, at jeg overså noget. Interessant indlæg, der igen vidner om, at thaiere ikke konsekvent snyder faranger. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.