Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Argh hvad gør jeg - billet bangkok
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 18:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 36 |
damn. Jeg har bestilt billet til bangkok med thai airways, den er helt ok. Men jeg skal flyve videre fra bkk og et kort smut forbi vietnam, og ville gerne gøre det i sammenhæng når jeg lander i bkk lufthavn. Jeg har fundet billetten, men er i tvivl om hvad jeg nu skal gøre med baggagen når jeg lander i bkk ? den er jeg jo nødt til at hente inden jeg kan komme på det andet fly ? Skal jeg så checke ud af bkk lufthavn, og hele vejen ind igen ? flyet til vietnam går ca. 3 timer efter jeg lander, ved i hvad jeg skal gøre i bangkok så når jeg lander fra dk for at få bagagen med og komme på det fly ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/01-2010 18:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvis du har billet til Vietnam, når du kommer til Kastrup, checker de baggagen ind hele vejen, så du først ser baggagen på den endelige destination i Vietnam. |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 18:34
|
Ok cool ! - så jeg skal bare sørge for at bestille billet og have den med, så kan jeg godt være lidt optimistisk og nå et fly 50 minutter efter vi er landet i bkk tror du ? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 17/01-2010 18:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
thorma skrev: Ok cool ! - så jeg skal bare sørge for at bestille billet og have den med, så kan jeg godt være lidt optimistisk og nå et fly 50 minutter efter vi er landet i bkk tror du ? det kan sagtens lade sig gøre at checke bagagen ind, helt til vietnam fra CPH, bare du har en billet, nogle gange kan det også lade sige gøre at få boarding card med fra CPH, men øhh skrev du ikke i #1 flyet til vietnam går ca. 3 timer efter jeg lander, ved i hvad jeg skal gøre i bangkok så når jeg lander fra dk for at få bagagen med og komme på det fly ? og nu skriver du 50 minuttet, eller misforstår jeg det bare ? |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 17/01-2010 18:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Thorma Hvis din flybillet går fra København - Bangkok - Hanoi/HCM er det rigtigt at du kan få tjekket bagagen ind hele vejen fra København, forudsat at det er samme selskab eller Alliance du har købt billetten hos. Flyver du dermed til BKK med Thai/SAS og vidre med Air Asia skal du hele vejen i gennem emigration og hente din bagage. Dette sker på plan 3, herefter skal du op på plan 4, og tjekke ind hos. F.eks AirAsia Normalt går dette ganske gnidningsfrit. Du skal nok regne med 1 time for at komme gennem emigrationen. Bagagen plejer at være på båndet, når du er kommet igennem. Husk at du skal tjekke ind min. 40 min. før afgang med AirAsia. Hvis du har 3 timer er det ok. Husk max 15 kg. bagage med AirAsia, ellers koster det dyrt. Du kan bestille både sæde og bagage indtjek på AirASia's hjemmeside. Det gør det lidt billigere God Tur Kim
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 17/01-2010 19:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Da du flyver med Thai, ville jeg sørge for at den videre rejse også er med Thai, det gør det hele nemmere. Jeg havde selv to seperate billetter da jeg skulle til Yangoon (Burma). Jeg fik Thai kontoret til at skrive det i min "bestilling" at jeg skulle videre og kun var i transit i Bangkok. Hvis der opstod problemer, som de formulerede det. Jeg kan ikke huske om jeg fik boardingpass med til hele vejen fra CPH, men min baggage blev checket ind hele vejen. En interessant ting var, at jeg havde mistet min baggagekvittering. Da jeg var i gaten til Yangoon i Bangkok, forklarede jeg at jeg havde mistet den, gatepersonalet slog mig op og fortalte at min kuffert var kommet med og også på det videre fly. Der var vist 1½ time mellem ankomst/afgang. Men check med kontoret i København om du har tid nok i BKK, inden du bestiller den videre billet. |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 19:10
|
Glem det med de 50 minutter havde lige set forkert. det er enten 1t og 20 minutter eller - 9 timer imellem flyene. Puha, Kro du rammer mig desværre ret godt, jeg har bestilt med Thai Airways til bkk og igang med at vælge billet med air-asia. Så det betyder jeg ikke kan checke hele vejen igennem fra cph ? Og jeg kan vel ikke nå det på 1t og 20 minutter. Input til hvordan jeg lige brænder 9 timer af oven på en 10 timers flyvetur ![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 17/01-2010 19:21
|
prøv at stoppe den bestilling, den er intet værd hvis der forsinkelser på det første elller det aflyses. Så bliver du nødt til at købe en ny billet i Bangkok. Hvis du rejser med Thai kommer du med det næste ledige fly. Nej, jeg tror ikke du kan checke ind hele vejen hvis du vælger Air Asia, men måske med Bangkok Air. Er der ikke andre tidligere afgange, så du ikke skal bruge 9 timer i Bangkok? Ellers ville jeg nok vælge at tage en overnatning i BKK. PS har lige set at der på en tilfældig dag er afgang fra BKK til Ho Chi Min kl 8.50 og Hanoi kl. 7.50, med Thai. Dem skulle du nok kunne nå. Redigeret af hanspeter d. 17/01-2010 19:27 |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 19:31
|
der er afgange der er lidt tidligere, men så bliver det bare lidt dyrere, og thaiairways er monsterdyrt fra bkk til hcm. tillægsspørgsmål. min rejse er bestil til bkk, og retur. jeg tager nogle dage til vietnam for at besøge en ven, men vil tilbage og holde ferie, men jeg ved bare ikke hvornår så min hjemtur fra vietnam er stadig åben og ikke bestilt, regner med 4-5 dage i vietnam eller sådan noget. Når man nu skal udfylde de der papirer i flyet, så giver det vel ikke nogen problemer for mig vel at jeg gør det på den måde ? jeg har f.eks ikke noget hotel i thailand endnu ? Skal jeg sige noget specielt i immigration eller hvad anbefaler i mig ? Nu da jeg skal igennem immigration for at komme videre til vietnam, havde håbet på det havde været lidt nemmere, men ja, jeg lærer mens jeg lever. |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 19:33
|
Hanspeter det er hcm, og 8.50 havde passet perfekt, hvad er prisen på dem ? jeg kan ikke finde dem på momondo. |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 19:39
|
næh måske ikke sindssygt dyrt; 1370 kr, selvom airasia dog kun koster 387 kr. Hmm er i tvivl what to do. Men hvis jeg vælger thai til 1370 kr, så kan jeg få baggagen igennem uden at skulle igennem immigration etc.? |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 17/01-2010 19:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
kro90 skrev: Hej Thorma Hvis din flybillet går fra København - Bangkok - Hanoi/HCM er det rigtigt at du kan få tjekket bagagen ind hele vejen fra København, forudsat at det er samme selskab eller Alliance du har købt billetten hos. Flyver du dermed til BKK med Thai/SAS og vidre med Air Asia skal du hele vejen i gennem emigration og hente din bagage. Dette sker på plan 3, herefter skal du op på plan 4, og tjekke ind hos. F.eks AirAsia Normalt går dette ganske gnidningsfrit. Du skal nok regne med 1 time for at komme gennem emigrationen. Bagagen plejer at være på båndet, når du er kommet igennem. Husk at du skal tjekke ind min. 40 min. før afgang med AirAsia. Hvis du har 3 timer er det ok. Husk max 15 kg. bagage med AirAsia, ellers koster det dyrt. Du kan bestille både sæde og bagage indtjek på AirASia's hjemmeside. Det gør det lidt billigere God Tur Emigration samt baggage udlevering sker på plan 2 - ikke plan 3. På plan 3 kan du derimod købe et måltid mad. ![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 17/01-2010 20:02
|
HEj Thorma Ja det er da en prisforskel som vil noget. Vi er jo alle forskellige, så svært at råde om, men jeg ville nok tage den dyre billet, hvis jeg selfølgelig har penge til det, og så evt. vælge Air Asia på tilbageturen. Kun for nemheds skyld. Jeg skal ikke gøre mig klog på om du skal igennem immigration hvis du flyver videre med Air Asia, det virker som om Kro er godt inde i det, men jeg ved at dem som er i transit med Thai ikke skal udfylde papirerne i flyet, da de jo netop ikke skal ind i Thailand, så det betyder intet. De papirer skal du så udfylde når du returnerer til Thailand. Hvis du skal igennem immigration, hvilket spild af clips, på ved indrejse og af ved udrejse. Du skal skrive det som det er, på afrejsekortet skrive flynummer, dato osv, selvom det virker lidt sindsygt. Så skal du have indrejsestempel og udrejsestempel. Det med hotellet på indrejseformularende, betyder ikke noget, jeg har selv skrevet et tilfældigt på, selvom jeg ikke anede hvor jeg skulle bo. |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 20:02
|
oh havde ikke set dit svar.
Redigeret af thorma d. 17/01-2010 20:03 |
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 17/01-2010 20:05
|
Jeg tror jeg køber den Thai Airways billet, men venter lige til imorgen for at høre dem om det er 100% de så kan checke mig igennem hele vejen til HCM uden jeg skal igennem alt det bøvl. Men for fanden jeg glæder mig til at komme til thailand når jeg har været i vietnam, det skal så siges |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 17/01-2010 23:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
I juni sidste år var jeg som sædvanligt i Taiwan og havde fundet en rimelig Business Class bilet til turen BKK-TPE og retur med KLM. Så da jeg stod i lufthavnen i Taipei spurgte jeg om jeg kunne tjekke bagagen ind helt til København og det var desværre ikke muligt. Det skulle ikke være noget problem da jeg ankom kl 22 og først skulle flyve kl 1.20 med Thai. Altså med 3 timer 20 minutters mellemrum. Jeg ankom til Bangkok gik gennem immigrationen og hentede min bagage op og tjekke ind og så var jeg inde i lufthavnen igen omkring kl 23. Så når vi ser på at dette var sent om aftenen så vil jeg mene at er er komplet umuligt at nå det på 1 time 20 minutter med Air Asia. Da vi fløj med dem i sommers stod vi minimum 30 -45 minutter i kø og jeg kunne forestille mig at morgenflyvninger er slemme. Samtidig fløj jeg lige gennem både immigrationen og baggange da man jo ikke skal stå og vente på at et helt fly bliver tømt. Så havde du 3 timer ville jeg sige intet problem men ikke med under 1½ time. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 18/01-2010 08:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hvis du flyver Air Asia kan du ikke cheke ind hele vejen, |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 18/01-2010 10:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Til Brasmus Tak, det var en forglemmelse. Pg ja, man spiser godt og billigt på 3,die sal Kim
|
|
|
|
| thorma |
Lagt på d. 18/01-2010 13:05
|
Hmm har lige talt med thai airways, de siger at hvis man ikk køber en samlet billet så kan man ikke være sikker på at checke hele vejen igennem og jeg under alle omstændigheder skal igennem emmigration ? hvad siger i til det ? Er der nogen der har en ide til hvem jeg kan ringe til og få det 100% af eller bekræftet om jeg har nogen mulighed for at checke ind hele vejen, eller om jeg simpelthen uanset hvad er nødt til emmigration, ud af lufthavnen, og ind igen ? Redigeret af thorma d. 18/01-2010 14:12 |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 18/01-2010 16:42
|
Thorma, jeg synes det lyder meget meget mærkeligt. Som sagt har jeg selv gjort det på to seperate billetter. Checkin personen i København havde godt nok lidt svært ved at finde min billet videre fra BKK, men fik hjælp fra en senior medarbejder og jeg skulle vise det kreditkort jeg havde købt billetten på. Det gør nu heller ikke så meget hvis de ikke kan checke dig ind hele vejen. Du checker så bare ind for din videre rejse ved transfer skranken i Bangkok. Det springende punkt er, om de kan sende din baggage hele vejen til HCM, så du ikke skal ud og ind gennem immigrationen. Det kan jeg ikke forstå hvis de ikke kan, da du rejser med samme flyselskab, Har du spurgt om det? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.